Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan west
Nyt olen EVO:n ylpeä omistaja.

....

ps. Noi tallenetut matsit olivat tosiaan aika jööttiä, yhdessä jopa seisotaan paikkoilamme melkein kokonaisen erän, kuin keskusteltiin samalla :) Oli aiko noloa katottavaa..

Onneksi olkoon Evon ylpeä omistaja! Otin muuten vapauden jättää kyseisen Akira vs. Akira matsin pois joukosta jonka Entomolle toimitin, kun havaitsin itsekin tietyn rajan alittuneen....

Matsit jotka Entomolla on:
Ironfart(Jeffry) - ManjiMaru(Jacky)
West(Shun) - ManjiMaru(Jacky)
West(Shun) - ManjiMaru(Jacky)
West(Shun) - ManjiMaru(Akira)
West(Kage) - ManjiMaru(Lei-Fei)

Matsi Juhanaa(Ironfart) vastaan on varmaan joukosta ainoa jossa meikä ei yritä erityisemmin kokeilla asioita. Tuon kolmannen matsin jätin joukkoon kun se on ainoa jonka voitit:rolleyes:

Seuraavalla kerralla voisi muutkin muistaa tallennella matseja.

Muuten, pelasin questissä äskettäin Chibitaa(champion) vastaan ja otin matsin talteen, replayssä movelististä havaitsin kuinka tietokone todellakin jokaisen väistön yhteydessä puskuroi sinne triplethrowescapen... Sieltä saa todistuksen väitteelleni että tietokone ei "huijaa" vaan pelaa vain pirun tarkasti.

- ManjiMaru
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan west
Grafiikakin on parantunut selvästi, mitä en oikein huomannut "miitti-telkkarista", koska kuvasuhde oli väärä, eli vilkumiset ja sahalaidat ovat melkei kokonaan poissa. Näyttää jo melkein arcade versiolta ( kunnon telkkarilla ja kaapeleilla tietysti...).

Grafiikka todella on parantunut, mutta toisaalta se miitin Evon visuaalinen laatu oli varmaan enemmän just telkkarista kiinni, ei kuvasuhteesta. Mulla on 28 laajakuva millä Evoa pelaan ja grafiikka on ihan yhtä laadukasta molemmilla kuvasuhteilla, 16:9 ja 4:3 (ainakin mun töllössä niitä voi vaihtaa mieleisekseen).

Ite en oo vielä Questia muuta kun kokeillu pari matsia, mut sen verran mitä olen muiden kokemuksia lukenu niin todella pitäis hieno elämys olla, ainakin yksinpeliksi. Pitäis vielä löytää itelleen sellanen hahmo mikä todella tuntuu omalta... Ei viitti liikoja ruveta panostamaan ihan randomilla valitulla hahmolla. (VF4:n isoin ongelma mun osalta oli ehkä just se että esim. Tekkeniin verrattuna mikään hahmo ei tuntunu kiinnostavalta ja persoonalliselta. Katotaan jos asia muuttuu jos/kun Evoa pelailee vähän enemmän.)

Jos muuten verrataan VF4:ään, miten paljon Evossa on niitä itemejä ja miten helpolla niitä saa? Ja kai ne on käytössä VS-modessakin?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Jos muuten verrataan VF4:ään, miten paljon Evossa on niitä itemejä ja miten helpolla niitä saa? Ja kai ne on käytössä VS-modessakin? [/B]

jesh.. sitä kamaa on "selkeesti enemmän" kuin vf4:ssä. Reilu sata esinettä per naama, mukaanlukien avattavat leffapätkät, värit yms.. ja tietysti kustomoidut hahmot toimivat myös vs- moodissa. Itemeitä ei saa enää mirror- matseista, eli siinä mielessä ehkä hankalampaa, mutta toisaalta taas sitä kamaa on niin paljon enemmän että jotain aina löytyy. siisteimmät tavarat vaan tuntuvat olevan random- prizejä..
 
Hieman tylsästi tosin melkein joka matsissa saa jonkun emblemin tai taustakuvan joille ei ole mitään käyttöä. Asusteita ei juuri tunnu saavan enemmän kuin ennen. Uututena voi toki ostaa kamaa mutta sekin vie paljon aikaa.
 
Hehe!
Tos imutin VF 10th anniversary discin, paska mäihä! Winrar väittää että siinä ei oo mitää tiedostoja? prkl!
Jaahas, elikä mun matsei ei siis talennettu:rolleyes:
Ei sil oo välii, tallenetaan se joskus seuraavissa sessioissa.

Pidetään sessiot tällä kertaa ilman Laukkasta, päästetään se ansaitulle lomalle. Laukkanen osallistuu sit loman jälkeen.

Elikä onko ketään VF-pelaajia PK-seudulta jotka on kiinnostunut osallistumaan sessioihin? PK-ulkopuolelta myös tervetulleita, saattaa olla aikamoinen reissu. Ilmoittakaa itsenne ja jutellaan siitä tarkemmin täällä tai VFDC!

Anyways...ei oo muuta lisättävää. Taidanpa jatkaa Morning Musume-konsertin parissa:p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan west
Hieman tylsästi tosin melkein joka matsissa saa jonkun emblemin tai taustakuvan joille ei ole mitään käyttöä. Asusteita ei juuri tunnu saavan enemmän kuin ennen. Uututena voi toki ostaa kamaa mutta sekin vie paljon aikaa.

Eipä sitä tiedä vaikka kaikki emblemit kerättyä saa jonkun erikoiskaman tai värityksen. Esim. Mustan väriteeman saa sadasta HÄVIÖSTÄ. Toistaiseksi läheskään kaikkea ei tiedetä Evosta. Ja sitä paitsi taustakuvahan menee päävalikon taakse, eikö? Miten niin ei mitään käyttöä...

Itseäni vähän rassaa se, että miten niitä tiettyjä asusteita saa, muuten kuin random palkinnoista. (Haluan Akiran Long Wild hairin, Grr!) Vanhassa vf4:ssä niitä sai tekemällä jotain tiettyjä juttuja trainingissä ym. Todennäköisesti myös Evossa mutta kun kukaan ei tiedä. Kun nyt selvitettäis ne kaikki secretit... Läheskään kaikkea ei voi ostaa shopista.


- ManjiMaru
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan west
milloin ja missä se nyt sitten olisi ..??

Todennäköisesti Kinopalatsin VF4:n luona tai Pexin himassa, melko pienessä tilassa?

Mun luona ois vähän enemmän tilaa mutta katsotaan sitä sitten elokuussa. Pitäkää hauskaa, minä pidän!

- ManjiMaru, signing off.
 
tämmöstä vaan vielä, että mulla on Akiran Long Wild Hair, sain sen muistaakseni niinkin yksinkertaisesti kuin Trainingin Tutoriaalin suorittamalla.. :D se muuten kannattaa tehdä muutenkin, aikaa menee parikytä minuuttia ja palkinnoksi saa yhden itemin ja selaset 14k rahaa... sillä ostaa jo jotain kaupasta....
 
Ottaa hitusen päähän ettei VF.comista löydy kunnolla dokumetteja Evon hahmoista ja muista uudistuksista. Näin kun kerran tosissani(?) rupesin VF-sarjaa pelaamaan vasta Evon kohdalla, ja nyt saa melkein nollista ruveta uusia asioita opettelemaan ja niistäkään ei kunnolla tarinaa löydy netistä... Paitsi jos tietty japania osais. Ja VF.comin "Versus Citykin" on ihan kuollu jos vertaa vaikka TZ:n foorumeihin. Plääh.

Mulla on parempaakin tekemistä kun pelata tunti toisensa jälkeen pelejä, olis kiva jos jotain suuntaa sais uutta hahmoa opetellessaan ettei ihan turhia juttuja tee siellä otteluissa. Säästyy aikaa kun ei tarvi kantapään kautta opetella.
 
.. ymmärrän mitä tarkotat, mutta varsin suuri osa vfdc:n käyttäjistä on jenkeistä, missä evoa ei vielä ole julkaistu. julkasupäivä on kai tossa kolmen viikon päästä, minkä jälkeen varmasti alkaa löytyä enemmän juttua. Tosin kyllä sieltä etsimällä löytää jo nyt ihan riittävästi tarinaa, ja vanhoista verC- jutuista suurin osa, ehkä jopa noin 95% pitää edelleen paikkansa....
harjotusmoodi on evossa parasta mitä on ikinä nähty, ne kannattaa käydä useean kertaan kaikki läpi, eikä vapaassa harjoittelussa voi ikinä käyttää liikaa aikaa...
 
Joo, tietoinen olen ettei jenkit vielä omaa versiotaan Evosta ole nähneet... Mut esim. Vanessan Muay Thaikin kun vaihtui OS:ksi, niin ei siitä liiemmin ajan tasalla olevia FAQ:ita löydy.

Ja siellä Training modessa mulla suurin osa ajasta onkin vierähtäny. Arcadea en oo kertaakaan pelannu läpi ja Questia en oo edes alottanut. Pakko seuloa ite just liikkeistä ne tiettyihin tilanteisiin sopivat kun ei muut ole likaista työtä tehny ja nettiin kokemuksiaan laittanu... :) Rankkaa tällanen ajattelu.
 
jesh.. mut kannattaa silti printata Vanessan liikelista ja tämä spotliten tekemä erinomainen lista countrattavista liikkeistä.
Hmmm... vfdc:ssä ei ole vielä päivitettyä Vanessan osuutta, mutta mee esim altavistan babelfishin kautta tänne. Sieltä löytyy kaikki tarpeelliset freimistatsit.
paljon enempää en osaa auttaa, mutta Vanessan OS tuntuu aika vahvalta, ja käsittääkseni OS b,f+P,P,P antaa torjuttunakin +2 freimiä..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
West, siellä tekken-miitissä tulin puhuneeksi läpiä päähäni siitä montako throw-escapea on mahdollista tehdä. Väitin että kolme vaikka Evolutionin trainingin trial-moodistakin löytyy sellaisia kauhistuksia kuten esim. Evade+4 throw-escapea.

- ManjiMaru

Pakko leijua vähäsen kun olen niin tyytyväinen itseeni. Eli sain just 5 minuuttia sitten läpi ton em E-4TE Challengen. Ainoa, joka on enää jäljellä on se viimenen torjumistehtävä, ja sekin on ollut pari kertaa jo tosi lähellä... toivottavasti tästä kaikesta saa jotain tyylikästä tavaraa, ei meinaan ihan helppoja oo nää kaikki olleet....

edit:
Se menikin helpommin kun luulin, eli ekalla läpi.. :D Sain jonkun ihan hikisen letin mun Aoille (vihreä kabuki) ja mahdollisesti pari tonnia rahaa, plus tietysti sen kiiltävän rannekkeen tehtävä- moodista... vähän oon pettynyt...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Menin ekaa kertaa arcaden läpi, weee. Täytyy kattoa josko sitä jaksais Questiin sukeltaa joku päivä. Vielä on vähän hakusessa koko VF4:n pelisysteemi, yhtään ei osaa sanoa milloin sieltä vastustaja hyökkää ja milloin turtlettaa...riskillä pitää aina yrittää heittää jotain iskusarjoja.

Tekkeneille plussa siitä että niissä tuntee/näkee selvästi paljonko on freimeissä voitolla tai tappiolla, tai minkälainen stun mistäkin liikkeestä sattuu tulemaan. Samoin helpommin pystyy hahmottamaan mihin liikkeet osuu (high(mid/low). Toki tää johtuu siitäkin että Tekkeneitä oon pelannu vuosia ja Virtuaa vaan nelosesta lähtien, mut silti tuntuu että tätä saa pelata kauemmin jotain oppiakseen jo pelkästään sen takia että saa opetella niin pirusti asioita ulkoa. Aikaa vie, totta tosiaan... :eek:
 
Ihan mielettömiä noi babelfishin käännökset japanista englantiin... Ei oo aikoihin ollu näin hauskaa. :p

"It is wax professor who rides demurely in the shoulder and wipes. It seems that teaches study the boy who has the scar in the wax and the amount which are wiped raising, the kind of sack which reaches it is different uninformed, it just is riding basically simply vaguely. It does not fly and/or does not do."
 
hehe.. kokeile tätä, so-net kääntäjä. se kääntää ainoastaan englannista japaniksi (oletus) ja toisinpäin, mutta antaa yleensä paremman tuloksen.. vähän noita joutuu aina tulkkaamaan..
 
Tänään saan Evon käsiini, ja saas nähdä jos musta jonkun ajan kuluttua olis vastusta arcade-matseihinkin. Kovaa treenaamista kyllä vaatii kun en ole VF:iä juurikaan ykkösen jälkeen pelaillut. Toivottavasti innostun samalla lailla kuin Soul Caliburista niin pääsis hyvään harjoittelurytmiin.
 
Ylös Bottom