Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManjiMaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alku
Ensimmäistä kertaa VF:ää pelasin muistaakseni Japanissa ollessani. Pelikaaneissa minä sitten sitä vuoden parin jälkeen jatkoin. Meni sitten rahat pelatessa VF:ää. En erityisemmin kuulunut mihinkään vakkari porukkaan joka porukalla olisi mennyt ja pitänyt jotain kilpailuja tms..

Nykyään hakkaan VF Evoa kotikonsolillani. :)

Oukei... Eli en varmaan tunne sinuakaan ennalta. Lisää uusia kasvoja! Kun tulen n. viikon päästä takaisin hesaan niin voi tavata kinopalatsin koneella.

Heh, huomaan että muutit signaturesi.... Tosimiehillä on niin paljon pudotuksia ettei lukua muista :D

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Oukei... Eli en varmaan tunne sinuakaan ennalta. Lisää uusia kasvoja! Kun tulen n. viikon päästä takaisin hesaan niin voi tavata kinopalatsin koneella.

Heh, huomaan että muutit signaturesi.... Tosimiehillä on niin paljon pudotuksia ettei lukua muista :D

- ManjiMaru

Ilmoittele kun olet taas täällä, niin pidetään pienet sessiot siellä kinopalatsin koneella. Oletko muuten nähnyt ketään muita VF3:sen aikaisia pelaajia, jotka hakkasivat säännöllisesti Helsingin pelikaaneissa? Ketäs niitä nyt olikaan...
- Jani (Wolf / Lau)
- Niko (Akira)
- Sen portugalilaisen sällin kaveri, joka pelasi Takalla
ja olihan niitä muitakin, ainakin yhden Aoi-pelaajan muistan...

Olisi mielenkiintoista verrata nykyistä omaa tasoa esim. Janiin ja Nikoon, he kun olivat aika "määrääviä" silloin.

Olen tässä miettinyt VF:än kuuluisuutta Suomessa, tässä selaillut Japanilaisia sivustoja (niistä kuitenkaan ymmärtämättä mitään) ja huomannut että niitä on liian päälle. Paras sivusto on ollut tällähetkellä VF Zone. Mutta ulkomaalaisten harmiksi tämä saitti on vain Japaniksi.

Joten tässä mietinkin, olisiko suomalaisilla innostusta ehkä alkaa väsäämään tämmöistä saittia, tai ehkä ps2.konsolifin.net:in jumalilla? :) Ja harvaten on näitä ulkomaalaisia on, no ainakin ehkä laajin saitti on www.virtuafighter.com, mutta kuitenkin siitäkin saisi paremman.

Ja jos ei niin, ehkä yrittää kielinerojen kanssa esim. kääntää www.virtuafighter.com:iin suomenkielinen osio.

Ideoita ja kommentteja. :)

edit: typoja

Viimeksi muokannut moderaattori:

- ManjiMaru

Hehe, näkyisiväthän ne tossa, mutta harvaa kiinnostaa ja enpä jaksant sitä profiillia alkaa päivittämään :)

Ja tuo kommenttihan on aivan totta :D

Joten tässä mietinkin, olisiko suomalaisilla innostusta ehkä alkaa väsäämään tämmöistä saittia, tai ehkä ps2.konsolifin.net:in jumalilla? :) Ja harvaten on näitä ulkomaalaisia, ainakin ehkä laajin saitti on www.virtuafighter.com, mutta kuitenkin siitäkin saisi paremmin.

Ja jos ei niin, ehkä yrittää kielinerojen kanssa esim. kääntää www.virtuafighter.com:iin suomenkielinen osio.

Ideoita ja kommentteja. :)

jesh.. oon tässä itsekin miettinyt samaa asiaa jonkin verran, mutta en ole oikein varma siitä, että onko vf:llä suomessa riittävää suosiota, että se kannattaisi. Ehkä sitä voisi aloittaa jollain pienimuotoisella, kuten avaamalla oman keskustelufoorumin ja, kuten ehdotit, kääntämällä tekstiä.. ja katsoa sitten miten homma alkaa toimia (ja miten paljon kiinnostusta riittää). en tiedä miten paljon kiireiltäni ehdin, mutta kyllä mä jonkin verran lupaan auttaa.. ainakin kolmen irlannin vuoden jälkeen englanti sujuu kohtuullisesti.. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan thr
Ilmoittele kun olet taas täällä, niin pidetään pienet sessiot siellä kinopalatsin koneella. Oletko muuten nähnyt ketään muita VF3:sen aikaisia pelaajia, jotka hakkasivat säännöllisesti Helsingin pelikaaneissa? Ketäs niitä nyt olikaan...
- Jani (Wolf / Lau)
- Niko (Akira)
- Sen portugalilaisen sällin kaveri, joka pelasi Takalla
ja olihan niitä muitakin, ainakin yhden Aoi-pelaajan muistan...

Olisi mielenkiintoista verrata nykyistä omaa tasoa esim. Janiin ja Nikoon, he kun olivat aika "määrääviä" silloin.

Hehe! Ei Niko ollu mikään huippupelaaja verrattuna siihen portugalilaiseen hemmon, joka ei pelannu Takalla, vaan pelas Pai:lla ja Jaskalla. Muistan yhden Taka-pelaajan, sil hemmolla oli reikä korvalehdessä, käytti laseja ja sänki oli. Ja oli Jere-niminen hemmo, pelas Takalla mun mielestä parhaiten. Jere työskenteli Itiksen pelikaanis, nykyään se on suljetttu, konkkaan menny.
Paska Zägä et Niko voitti sen VF turnauksen järjestettiin aikoinaan Kampin Pelikaanis. Meikä hermoili, ja muistaakseni hävisin Nikolle, hohoho.
Pieksin Niko aikoinaan VF4:s kampis, ei se tiennyt mitään siitä:) ´

Thr, oot tainut olla VF-skenes mukana. Kellä hahmolla pelasit VF3:ssa? Ollaanko me tavattu?

BTW Kyl Jani pelas Wolfilla alentavasti:rolleyes:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Hehe! Ei Niko ollu mikään huippupelaaja verrattuna siihen portugalilaiseen hemmon, joka ei pelannu Takalla, vaan pelas Pai:lla ja Jaskalla.
Thr, oot tainut olla VF-skenes mukana. Kellä hahmolla pelasit VF3:ssa? Ollaanko me tavattu?

BTW Kyl Jani pelas Wolfilla alentavasti:rolleyes:

HÖM, höm.

thr= ystävämme Tommi jonka viimeksi pieksit Itiksen VF4skaban finaalissa joten oletan että olet tavannut.

Toisekseen, kyllä Niko ainakin Suomen silloisella tasolla oli kiitettävän hyvä, ainakin Kampin iso VF3-turnausvoitto siitä jotain kertoo. Sitäpaitsi Niko tosiaan tiputti sinut kys turnauksen semifinaalissa. Siitä pitäisi olla olemassa muutama valokuva. Itseltäni taisi ne kuvat hävitä kovalevyn räjähtämisen seurauksena joten jos joku ne jostain kaivaa, niin kiva.
Niko käsittääkseni voitti myös VF2-turnauksen Itiksessä vuonna miekka ja kilpi.

Portugalilainen (Nimi oli Thiago) oli mielestäni melko helppo vastus. Kys. VF3-turnauksen toisessa semifinaalissa pyyhin sillä lattiaa ekat kaksi erää ja sitten laiskistuin. Bad idea. d+K, K.

Thiago ja ym. Taka-pelaaja lähtivät yhdessä Englantiin aikoja sitten.

Janin bongasin KERRAN vf4:n ääressä.

Jere vaikuttaa yhä mutta käsittääkseni Lappeenrannassa.

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.
jesh.. oon tässä itsekin miettinyt samaa asiaa jonkin verran, mutta en ole oikein varma siitä, että onko vf:llä suomessa riittävää suosiota, että se kannattaisi. Ehkä sitä voisi aloittaa jollain pienimuotoisella, kuten avaamalla oman keskustelufoorumin ja, kuten ehdotit, kääntämällä tekstiä.. ja katsoa sitten miten homma alkaa toimia (ja miten paljon kiinnostusta riittää). en tiedä miten paljon kiireiltäni ehdin, mutta kyllä mä jonkin verran lupaan auttaa.. ainakin kolmen irlannin vuoden jälkeen englanti sujuu kohtuullisesti.. :D

Kaipa sitä talkoovoimin saisi vaikka millaisen saitin pystyyn, suurempi kysymys onkin kuka sitä päivittäisi ja ylläpitäisi? Itseäni ei ajatus suuremmin nappaa, vaikka auttaisin varmasti alkuun sisällön kanssa.

Voidaanhan me lähteä ensin keräämään/kääntämään vähän tavaraa ja sitten katsoa josko sitä tuntuu kertyvän tarpeeksi. Itsellänikin on laudatur-englanti alla.

- ManjiMaru

Kaipa sitä talkoovoimin saisi vaikka millaisen saitin pystyyn, suurempi kysymys onkin kuka sitä päivittäisi ja ylläpitäisi? Itseäni ei ajatus suuremmin nappaa, vaikka auttaisin varmasti alkuun sisällön kanssa.

Voidaanhan me lähteä ensin keräämään/kääntämään vähän tavaraa ja sitten katsoa josko sitä tuntuu kertyvän tarpeeksi. Itsellänikin on laudatur-englanti alla.

- ManjiMaru

jep.. tuo keskustelufoorumi on helppo homma, ilmaisia (ja valmiita) sellaisia on netti täynnä, sen kun vaan valitsee mihin sen laittaa.. sen takia sitä ehdotinkin, en tiedä olisiko sille edes käyttäjiä, mutta sinne voisi ainakin hyvällä omatunnolla laittaa vähän syvällisempääkin tekniikka-analyysiä.

olettaen että saitti tehtäisiin, niin olisiko huono idea aloittaa jollain geocitiesillä yms ja antaa passit useammalle henkilölle? sieltähän sen saa kyllä helposti tarvittaessa laitettua muualle, ja ainakin geocities on tosi helppokäyttöinen, siinä tietysti tulisi kaikenmaailman bannereita kylkiäisinä..

Itse en kyllä viitsi mitään admin hommaa ottaa, mutta sisältöä voin tehdä.. periaatteessa voin aloitella piakkoin.. aoista ei taida oikein kunnollista gaidia olla edes vfdc:ssä, mutta uskon saavani ihan asiallisen aikaan muutamassa viikossa.. lähinnä siitä kai tulisi liikeanalyysiä, taktiikkaa ja kombo-osuutta.
no mutta turha on ruveta mitään kiirehtimään.. mulla tosin on noita kaikenmaailman muistiinpanoja niin paljon, että ne on pakko koota ennemmin tai myöhemmin.

Heittolista mulla on sattumoisin jo valmiina.. siitä saa pienellä editoinnilla listan jokaisen hahmon heitoista ja yhteenvedon mitä throw escapeja kannattaa tehdä ketäkin vastaan.. nää on pikkasen muuttuneet verC:stä, ja varmasti olisi hyödyllinen varsinkin aloitteleville pelaajille.. hehe, yritin itsekin karata tänään Sarahia vastaan etualaviistolla (sellaista ei ole)... tulee vaan tuo taakse, eteen, etualas lähes automaattisesti..

Asiasta neljänteen, tänään tuli lopultakin questissa vastaan ensimmäinen oikea pelaaja, OhsuAkiran Sarah.. turpaan tuli komeasti 3-1, mutta replay on tallessa.. en tainnut saada koko matsin aikana heitettyä kuin kerran tai kaksi... (erät olivat toki varsin tasaisia ilmankin).

Tommi, tervetuloa mun puolesta tänne konsolifin BBS:ään.
Mites sul menee? En kuullu susta pitkään aikaan, muistaakseni siel Pelikaanin jäähyväispippaloissa näin sut viimeksi. Ootko pelannu EVOa? Jos et, heti treenaamaan sitä ennen kuin Laukkanen tulee sieltä lomalta:) Sessiot tulossa!

Omasta kokemuksestani en suosittele Geo:ta, se antaa huonon kuvan alkuun. Minulla on kyllä nettisivutilaa, mutta foorumia ei sinne voi pistää (MBnet ei supporttaa MySQL:n tietokantoja) Ja useimmat boardit käyttää juuri tätä. Mutta siinä taas tulee se että en voi antaa salasanaa...

Tietysti jos konsolifin.net antaisi tilaa :D (huom. ehdotus)

Mutta hauskaa että näkyy kommentteja ja ideoita. Tähän mennessä positiivisia.

Ei muutakuin miettimään lisää vaihtoehtoja!

Omasta kokemuksestani en suosittele Geo:ta, se antaa huonon kuvan alkuun. Minulla on kyllä nettisivutilaa, mutta foorumia ei sinne voi pistää (MBnet ei supporttaa MySQL:n tietokantoja) Ja useimmat boardit käyttää juuri tätä. Mutta siinä taas tulee se että en voi antaa salasanaa...

näinhän se juuri on.. lisäksi geocitiesin tarjoama tila on varsin rajallinen, ja silloin ei saisi esimerkiksi uusintoja matseista hostattua ollenkaan. näistä foorumeista sen verran, että niitä on myös sellaisia, jotka pyörivät foorumintarjoajan omalla serverillä, jolloin tätä sgl- ongelmaa ei ole.
yksityinen sivu olisi paras, mutta silloin jonkun täytyisi alkaa yksinään hoitamaan päivitykset ja ylläpito..

Oikeastaan, päivitykset voisi tehdä PHP -news skriptin avulla. Eli jos onnistuisi rakentamaan vakaan PHP ympäristön nettisivulle, niin näitä vinkkejä etc.. uutisia voisi lisätä vaivatta omilla tunnuksilla nettisivulla.

Ja myös, jos oikein muistan. On olemassa PHPNuke, eli tällä pystyy tekemään kokonaan sivun jossa sitten tietyt moderaattorit voivät päivittää sivuja ilman että joutuisi antamaan itse omaa salasanaa. Kertokaapas mielipiteitä.

Ja tässä se osoite: PHPNuke.org

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Tommi, tervetuloa mun puolesta tänne konsolifin BBS:ään.
Mites sul menee? En kuullu susta pitkään aikaan, muistaakseni siel Pelikaanin jäähyväispippaloissa näin sut viimeksi. Ootko pelannu EVOa? Jos et, heti treenaamaan sitä ennen kuin Laukkanen tulee sieltä lomalta:) Sessiot tulossa!

Joo...eipä ole pahemmin tullut pelailtua sitten viime kevään jälkeen, kun Itiksen pelikaani suljettiin. No nyt tuli pari viikkoa takaperin hankittua EVO, ja on tullut jonkin verran jauhettua sitä... vähän on kyllä vielä ollut hakemista, kun ei ole tottunut muutoksiin pelisysteemissä. Sitä kun käyttää ulkomuistista liikkeitä/comboja mitkä toimi vielä VF4:sen b-versiossa, muttei enää...
Kaipa sitä täytyy tänäänkin vähän hakata, että saisi Goh:lla pelaamisen sujumaan.

Ei ollenkaan huono idea väsätä suomalainen VF-sivusto. Itse tosin olen sitä mieltä että kun kerran tässä maassa toi tappelupelien "scene" on sen verran rajallinen niin kannattais lyödä hynttyyt yhteen...samoilla sivuilla Virtua Fighter, Tekken, Soul Calibur ja parhaat 2D-mätkinnät. Ynnä muuta. Toimis aivan varmasti ja asiasta kiinnostuneita ihmisiä olisi enemmän hoitamassa sivustoa. Samalla sivut palvelis isompaa kävijäkuntaa - joka kuitenkin jossain määrin pelaa useampaa kun yhtä pelisarjaa.

Mutta kyllä pelkästään VF-sarjaankin keskittyvä saitti olisi mukava, ei siinä mitään.

Ei ollenkaan huono idea väsätä suomalainen VF-sivusto. Itse tosin olen sitä mieltä että kun kerran tässä maassa toi tappelupelien "scene" on sen verran rajallinen niin kannattais lyödä hynttyyt yhteen...samoilla sivuilla Virtua Fighter, Tekken, Soul Calibur ja parhaat 2D-mätkinnät. Ynnä muuta. Toimis aivan varmasti ja asiasta kiinnostuneita ihmisiä olisi enemmän hoitamassa sivustoa. Samalla sivut palvelis isompaa kävijäkuntaa - joka kuitenkin jossain määrin pelaa useampaa kun yhtä pelisarjaa.

Mahtava idea! Teenkin erillisen threadin PS2 Taistelupelit (Fighting) -osioon ja kyselen ketä kiinnostaisi tämmöinen. Jospa vaikka tulisi enemmän ehdotuksia ja kommentteja.

olisiko suomalaisilla innostusta ehkä alkaa väsäämään tämmöistä saittia, tai ehkä ps2.konsolifin.net:in jumalilla?
Olen täällä mielenkiinnolla seurannut keskustelujanne. Totta kai uudet ja lahjakkaat kyvyt ovat aina tervetulleita PS2FIN-tiimiin. Kannattaa siis rohkeasti lähettää vaikkapa pari omatekoista peliarvostelua ylläpidon nähtäväksi ja lupaamme ottaa yhteyttä, mikäli saat meidät kiinnostumaan.

Uutisiakin voi postitella ylläpidolle ja voimme laittaa ne saittimme etusivulle muiden nähtäväksi nimesi/nimimerkkisi kera.

Taistelupelivideoiden tai massiivisten ruutukaappausten latailua varten resurssimme eivät välttämättä riitä, mutta lahjakkaista juttujen kirjoittajista on aina pulaa. Olisi hienoa saada PS2FINiin ihan "ammattilaisen" kirjoittamia strategiaoppaita, esimerkiksi Tekkenistä tai VF4:sta.

Ottakaa yhteyttä, rohkeus palkitaan!

Ylös Bottom