Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManjiMaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru

No sitähän minäkin. Minä kun en postaile techrollilla vältettäviä comboja niin suhtauduin vähän varauksella tuohon comboon. On se kumma vaikka en comboa ollut edes yrittänyt niin pieni ääni sanoi että "tää ei toimi".

Tuosta polvicombosta, minäkin downloadasin sen shinZin combovideon!

PS2:n combo searchin mukaan se toimii Aoia vastaan avoimessa stanssissa, muttei enää edes Paita vastaan. Tiedä sitten, Aoia vastaan se on tosi hankala, mulla meni ajoitus aivan seinille kun yritin sitä tehdä... nyt ei onnistu enää yhtään mikään..

Ajoituksellisesti tämä on yhtä tiukka kuin b, f+P, P, DbPm.

Viimeksi nuo lyönnit menivät kai toisinpäin, siis P, StPm..
no mutta pitää joskus kokeilla sitten tuota sun Yoho- komboas uudestaan..

onko shinZin video Evolle? mulla ei sitä ole, ainoastaan def. Akiran, Netromin ja Ironpalmsin. Esim tuossa def Akiran videossa tuo ym StPm- kombo esiintyy..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gazza.

Viimeksi nuo lyönnit menivät kai toisinpäin, siis P, StPm..
no mutta pitää joskus kokeilla sitten tuota sun Yoho- komboas uudestaan..

onko shinZin video Evolle? mulla ei sitä ole, ainoastaan def. Akiran, Netromin ja Ironpalmsin. Esim tuossa def Akiran videossa tuo ym StPm- kombo esiintyy..

Siis..... Ajoituksellisesti se on yhtä tiukka kuin Akiran peruscombo StPm, P, DbPm. SE combo.

Kun nyt tarkistin niin nuo hyppypotkucombot käytännössä toimii vaan avoimessa stanssissa. Suljetussa stanssissa pitää ilmeisesti tyytyä pelkkään DbPm:iin.

Sitten tein Kagelle avoimessa stanssissa counterilla u/f+K, F+P, DbPm (70). Myös toimi Kagelle vastaavasti u/f+K, P, AS3. Samoin u/f+K, P, DLC (73).

Onko ShinZin video Evolle, ilmeisesti on kun shinZ ensi töikseen combottaa Gohia. Mainitsin kys. videon kun siinä tulee tuo 4xPolvi.

Jäikö noista comboista vielä jotain epäselväksi?

- ManjiMaru

Siis..... Ajoituksellisesti se on yhtä tiukka kuin Akiran peruscombo StPm, P, DbPm. SE combo.

Ahaa.. juujuu.. jos se tota luokkaa on, niin pitää tosiaan yrittää joku päivä uudestaan..
jesh, noi hyppypotku-kombot näytti menevän suljetussa stanssissa heti alkuunsa pilalle, eli se P whiffasi. testaan noita kagelle tekemiäsi kunhan jaksan..

Onko ShinZin video Evolle, ilmeisesti on kun shinZ ensi töikseen combottaa Gohia. Mainitsin kys. videon kun siinä tulee tuo 4xPolvi.

Jäikö noista comboista vielä jotain epäselväksi?

- ManjiMaru

jepjep.. multa oli jäänyt tuo ShinZin video imuttamatta, nyt sekin jo löytyy.. Laitoin tuon 4x polvi kombon lähinnä sen vuoksi, että olin aikaisemmin nähnyt ainoastaan 3x polven videolla, voi tietysti olla että olin vaan unohtanut..
Ei mulla mitään pahempia epäselvyyksiä ole.. selvittelen asioita kuhan jaksan taas laittaa PS2 päälle.. noista komboista voisi olla hyvä tehdä jonkinnäköinen yhteenveto.

jäi näköjään mainitsematta, että sain kuin sainkin sen StPm kombon pari kertaa tehtyä Aoia vastaan.. vaurio on ihan kiva, 84pts. mutta kombo on kyllä varmasti vaikein minkä olen ikinä tehnyt.

Lei Fei stanssiopas 1. osa

Tässä on listattu kunkin stanssin nimen alle ne liikkeet, joilla pääsee kyseiseen stanssiin. Mikäli liikkeen tekeminen edellyttää jossakin erikoisstanssissa olemista, se on merkitty liikkeen eteen sulkuihin. Oletusarvoisesti liikkeet tehdään normaalista stanssista. Listaan ei ole merkitty liikkeitä jotka säilyttävät stanssin esim (scorpion) P säilyttää scorpion-stanssin. Ainoastaan ne liikkeet on merkitty joilla voi navigoida eri stanssien välillä.

Aikoinani opetellessani Lei-Fei:llä pelaamaan tämä tekemäni stanssikartta oli suureksi avuksi. Tässä pitäisi olla kaikki kyseiseen stanssiin siirtyvät liikkeet. Jos jotain mielestänne uupuu, ilmoittakaa. Stanssien niminä käytän mielestäni havainnollisia eläinnimikkeitä. Sulkuihin on merkitty VF4Evon command listien käyttämät nimet. Seuraavassa postissani analysoin vähäsen kutakin liikettä tyyliin mitä kannattaa käyttää yms.

Crane stance (Dokuritsu Shiki)
u+P+K+G
P, P
K+G
b+K+G, K
f, f+K (hold K)
evade, P+K+G
(scorpion) P, P
(scorpion) K
(crab) P, K
(tiger) d+K, P
(scorpion) b+P+K+G
(scorpion) u+P+K+G
(crab) u+P+K+G
(back-turned) u+P+K+G

Scorpion stance (Hai Shiki)
d+P+K+G
P, P, P
b, d/f+P
K
(crane) d+K
(crane) P
(tiger) d+K
(back-turned) K+G
(crane) b+P+K+G
(crane) d+P+K+G
(crab) d+P+K+G
(back-turned) d+P+K+G

Crab stance (Nehan Shiki)
d/b+P+K+G
d+P+K
(tiger) K
(crane) d/b+P+K+G
(scorpion) d/b+P+K+G
(back-turned) d/b+P+K+G

Tiger stance (Koko Shiki)
f+K
u+K
d+P+K, P
d/f+P+K, P
u/f+P+K, P
f, f+K+G
(crab) K
(back-turned) P+K

Bokutai (??)
(scorpion) d

Back-turned (selin vastustajaan, normaali stanssi)
f+K+G
d/f, d/f+K+G, K, K+G
(crab) G
(tiger) G
(bokutai) f+P
(bokutai) K

Muita nimiä stansseille:
independent stance = IS = crane stance
defeat-miss system = DM = scorpion stance
evade stance = ES =crab stance

Toivottavasti tästä on apua jollekulle.

- ManjiMaru

Tilannetiedotukseksi.. Mun Akira on tällä hetkellä rankiltaan Hero. Saa nähdä kuinka vähin vaivoin sitä Championiksi pääsee...

Mä oon nyt aloittanut ankaran harjoittelun jossa treenaan joka aamu ja ilta muutamia minuutteja Evade-TripleThrowEscape-Guardia. Onnistuin tänä aamuna siinä jopa kahdesti samassa 2 min trialissa. Kyllä se siitä jonain päivänä.

Lisäksi eka cursed item on tullut nähtyä, mun Lei-Fei sai päähänsä King Tut's Maskin. Ei havaintoa mistä se tuli ja melkein seuraavan matsin jälkeen se myös hävisi. Ilmeisesti tuli tehtyä kaikki oikein vaikka mulla ei ole mitään havaintoa mitä sen poistamiseen tarvittiin.

- ManjiMaru

Eli kaikille tiedoksi jotka eivät tiedä mutta välittäisivät tietää. Evon free training modessa kannattaa painaa X nappia liikelista auki, niin pääsee näkemään kaikki yleisimmät combo-starterit kyseisellä hahmolla. Edelleen, valitsemasi combo-starterin kohdalla kannattaa painaa taas X nappia ja valita hakuehdot ja painaa TAAS X nappia. Ruudussa tulisi näkyä paras/parhaat combovaihtoehdot kyseiseen tilanteeseen. Näin saa hieman paremman kuvan saatavilla olevista comboista, eikä ole välttämätöntä fiilata koko aikaa hahmovalikossa hakkaamissäkkiä vaihtamassa. Optimaalisen hyödyn saamiseksi kannattaa myös pistää quick-rollit päälle vastustajalle, niin näkee onko käyttämäsi combo todella onnistunut (eli osuuko se aina oikealla ajoituksella).

Lisäksi eka cursed item on tullut nähtyä, mun Lei-Fei sai päähänsä King Tut's Maskin. Ei havaintoa mistä se tuli ja melkein seuraavan matsin jälkeen se myös hävisi. Ilmeisesti tuli tehtyä kaikki oikein vaikka mulla ei ole mitään havaintoa mitä sen poistamiseen tarvittiin.

- ManjiMaru

jesh.. sen saa kun häviää kolme erää putkeen excellenteillä, ja aikaisemmin se lähti pois kun voitti excellentillä. Nykyään musta tuntuu, että sen poistamiseen vaaditaan pelkästään matsin voittaminen..

Tässä nämä ShinZin videossa esiintyvät kombot, mikäli ne ketään kiinnostaa:

Knee, Knee (wall), Knee (wall), Knee (Aoi, 112pts)
Yoho, m-ShRm, m-DbPm (Goh, 86 pts)
SgPm (wall), QCB+P (wall), Yoho, Knee (Aoi, 45+88 pts)
ST, SgPm, DbPm (Goh, 60pts)
Yoho, P, P, P, DbPm (Sarah, 85pts)
b,f+P+G, PK, Knee (Goh, 99pts)
ShRm, K+G,P (Goh, 72pts)
HK inashi, f+P, SgPm+DE (Pai, 70pts)
Yoho, P, P (wall), SgPm+DE (wall), Knee (Pai, 103pts)
db+P+K+G, F+P, P, ShRm, DbPm (Pai, OS, 75pts)
Knee, P, ShRm, DbPm (Goh, 90pts)
DE, DLC (Pai, CS, 63pts)
Yoho, ShRm, Knee (Goh, 86pts)
db+P+K+G, P+K, f+P, ShRm, DbPm (Pai, 75pts)
StPm, K+G,P (Goh, 62 pts)
Yoho, P, P, P, DJK (Pai, 88pts)
Knee, P, ShRm, K+G,P (Pai, 92pts)
LBF, DJK (Pai, 58pts)
Yoho, P, ShRm, DLC (Sarah, CS, 93pts)
LP-inashi, Yoho, P, DJK (Jeffry, 68 pts)
LBF, K+G,P (Goh, 56pts)
Yoho, P, StPm, ShRm (wall), DbPm (Pai, 98pts)
PIT+RBC, SDE, DbPm (Jeffry, 69pts)
SDE, DJK (Goh, 67pts)
Yoho, P, ShRm, DJK (Goh, OS, 93pts)
b,f+P+G (wall), P, StPm, Knee (Vanessa, 99pts)
PIT, P+K, PK (Goh, 52pts)
Yoho, Knee, DbPm (Pai, 93pts)
SDE, SgPm+DE (wall), Knee (Sarah, 83pts)
PIT, P+K, DbPm (Goh, 50pts)
Yoho, P, P (wall), P, P (wall), DbPm (Pai, 87pts)
SDE, 2/3 DLC, u/d (wall), PKG, DbPm (Pai, )
Yoho, P, ShRm, DbPm (Pai, 90pts)
SgPm (wall), QCB+P, SgPm+DE (Aoi, 73pts)

Tuota kolmanneksi viimeistä en saanut tehtyä heti.. pienellä harjottelulla varmaan menisi mutten millään jaksa..
EDIT: toi toiseksi viimeinen on sittenkin: Yoho, StPm, ShRm, DbPm.

virheitä voi olla, ja todennäkösesti onkin, mutta ne korjataan sitten myöhemmin..

sitten vielä näitä seinäkomboja, joita tuli tehtyä samalla, kaikki Paita vastaan. Aika peruskamaa ovat (sori, jos nää on jo mainittu aikasemmin):

Yoho, P, Yoho (wall), Yoho, Knee 112pts (periaatteessa sama kuin se neljän polven kombo)
Yoho, P, SgPm+DE (wall), Knee 98pts
Yoho, P, ShRm, DbPm (wall), Knee 105pts
Yoho, PK (wall), PK (wall), Knee 98pts

EDIT: korjasin 3. viimeisen kombon, sieltä oli jäänyt seinäosuma pois.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Eikös toi kolmanneksi viimeinen Shinz combo, SDE (MC), d/f+K+G, f+P, u, P, K, G, DbPm ole seinäcombo?

Oliko se niin että King Tut's Maskin poistamiseen vaaditaan yksi voitettu erä excellentillä? Nimittäin sen mä luulen tehneeni.

- ManjiMaru

Eikös toi kolmanneksi viimeinen Shinz combo, SDE (MC), d/f+K+G, f+P, u, P, K, G, DbPm ole seinäcombo?

Oliko se niin että King Tut's Maskin poistamiseen vaaditaan yksi voitettu erä excellentillä? Nimittäin sen mä luulen tehneeni.

- ManjiMaru

on toki joo.. siis:
SDE (MC), df+K+G, f+P , u/d (wall), PKG, DbPm.
seinäosuma tulee siinä sen u/d väistön aikana..

Näin se oli ainakin aikasemmin sen King Tutin kanssa, että vaadittiin 1 excellent poistoon ja 3 siihen että saa pitää sen inventoryssa. En tiedä miten menee nykyään, kun en ole sitä saanut, paitsi kerran Seesaw Gamessa, ja silloinkin se lähti seuraavan matsin jälkeen pois (pronssiottelussa mulla oli se päässä, voitin 3-0).

on toki joo.. siis:
SDE (MC), df+K+G, f+P , u/d (wall), PKG, DbPm.
seinäosuma tulee siinä sen u/d väistön aikana..

Näin se oli ainakin aikasemmin sen King Tutin kanssa, että vaadittiin 1 excellent poistoon ja 3 siihen että saa pitää sen inventoryssa. En tiedä miten menee nykyään, kun en ole sitä saanut, paitsi kerran Seesaw Gamessa, ja silloinkin se lähti seuraavan matsin jälkeen pois (pronssiottelussa mulla oli se päässä, voitin 3-0).

Eikös tota Tuttinaamiota saa sitten inventaariin pelaamalla kaksi matsia itseään vastaan Versusissa?

- ManjiMaru

Eikös tota Tuttinaamiota saa sitten inventaariin pelaamalla kaksi matsia itseään vastaan Versusissa?

- ManjiMaru

en minä tiedä, käy kokeilemassa.. :D se on kyllä niin ruma, etten sitä haluaisikaan.. ainakin silloin seesawin jälkeen se katosi jonnekin, vaikka voitin 3-0 ja kaikki erät excellenteillä... voihan se tietysti olla niin, ettei sitä enää pysty pitämään.. tai sitten se pitää saada normaalissa pelissä, eikä kaikenmaailman ihmesäännöillä. toi on muutenkin mun mielestä aika syvältä, että noissa event centerin turnauksissa voi saada jotain häpäsyesineitä, mutta niillä ei muuten ole mitään merkitystä, esim rankingiahän ei voi siellä saada..

Näyttää vahvasti siltä että Naamiota ei pysty pitämään inventaarissa. Sen saa kyllä hankittua Versusissa mutta poiston jälkeen se ei säily inventaariossa. Normaalit cursed itemit (kaksi per hahmo?) voinee pitää.

Kiitos muuten neonomide että huomautit tuosta command list ominaisuudesta jolla peli antaa ehdotuksia comboista.. Siinä on ilmeisesti jopa jonkinlainen tietokanta niille. Honasin sieltä että hyvä combo (MC) SDE:n jälkeen onkin SDE (MC), d/f+K+G, f+P, u, P+K (70) joka tekee enemmän lämää kuin tähänasti tekemäni f, f+K, K.

- ManjiMaru

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Imutan kaikki VF videot VF.Lau:n sivulta tällä hetkellä, about 300 kt sekas, heja sverige!:p

Sä voit varmaan polttaa mulle CD:lle sen Sarahin complete combovideon joka on n. päälle 100 megaa?

- ManjiMaru

123mt.. johan on kombovideo.. :D

ootko Manji tehnyt Akiralla niitä quest ordereita? onko mitään vihjeitä siihen nelosarcaden (?) 20 throw escapea challengeen? mulla meni kutosarcaden vastaavaankin joku 30 matsia, vaikka tein pelkästään polvia.. ei ollut hauskaa.. yritin vähäsen siellä nelosessa ja sain noin 15 matsissa yhden onnistuneen throw escapen.. ne ei yleensä yritä heittää edes Yohon jälkeen..
throw escapet an sich ei ole mulle mikään ongelma, mulla on success rate n. 45% ja nousee kokoajan.

En ymmärrä miksei tätä ole tullut aikaisemmin käytettyä:
DbPm (wall), Knee (69pts) on tullut ihan turhaan tyydyttyä pelkkään df+P:hen seinähitin jälkeen.

123mt.. johan on kombovideo.. :D

ootko Manji tehnyt Akiralla niitä quest ordereita? onko mitään vihjeitä siihen nelosarcaden (?) 20 throw escapea challengeen? mulla meni kutosarcaden vastaavaankin joku 30 matsia, vaikka tein pelkästään polvia.. ei ollut hauskaa.. yritin vähäsen siellä nelosessa ja sain noin 15 matsissa yhden onnistuneen throw escapen.. ne ei yleensä yritä heittää edes Yohon jälkeen..
throw escapet an sich ei ole mulle mikään ongelma, mulla on success rate n. 45% ja nousee kokoajan.

En ymmärrä miksei tätä ole tullut aikaisemmin käytettyä:
DbPm (wall), Knee (69pts) on tullut ihan turhaan tyydyttyä pelkkään df+P:hen seinähitin jälkeen.

CPU ei yritä heittää Yohon jälkeen kun Yoho on punch-counterable.. Kokeile SgPm:iä. Mulla ainakin CPU heittelee aika paljon kun SgPm blokataan. Toinen jota voi kokeilla on d/f+P+K.

- ManjiMaru

Ei heitä Yohon jälkeen? hmm.. ajattelin että se toimisi paremmin koska alkuarcadeissa AI:lla on "hitaat refleksit". Ongelma on se, että nelosessa AI heittelee aivan randomina, eikä minkään tietyn liikkeen jälkeen..
teen polvia, koska niistä ei voi rankaista kuin heitoilla, mutta yleensä siinä käy niin että mun TE:ni muuttuvat heitoiksi, kun ne vastustajat vaan seisovat paikallaan... aika hiljasta että mitään guardeja jaksan niitä vastaan tehdä.. suurin osa mun polvistani sitä paitsi jää niiltä torjumatta ja techrollaaminenhan on niille aivan mahdotonta, kerran sain 5 polvea liitettyä yhteen..
Toivottavasti siellä olisi edes yksi nimirankin omaava spesiaalihahmo, ettei menisi ikuisuutta siihen tehtävään.
Mulla on muuten replay tallessa kun tein samaa tehtävää kuudennessa arcadessa, viimeisessä erässä tein 9 polvea putkeen ja voitin excellentillä.. :D

ah yes, alaheitot ja matalat rising attackit... on se kyllä tyhmää että joutuu oikein erikseen kalastelemaan tilanteita mistä se AI saattaisi heittää...

Sä voit varmaan polttaa mulle CD:lle sen Sarahin complete combovideon joka on n. päälle 100 megaa?

- ManjiMaru
Sori, dellasin sen. Voin imuttaa sen uudelleen. Tällä hetkellä romppuvarasto on pyöreet nolla.

Manji, kiinnostaisko pieni harjoitus huomenna?

Sori, ei käy, syksyn tullen tulee kiireet.

Pidetäänkö nyt kuitenkin sovittuna ensi viikon sunnuntaita (7.9)jolloin taas mun luo pelaamaan kaikki? Haluatteko tulla myöhemmin kuin 12.00 että kaikki on varmasti hereillä? Tietysti nythän kaikki toivottavasti muistaa reitin niin kukin voi tulla omaa tahtia...

- ManjiMaru

Ylös Bottom