Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4 Evolution

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ManjiMaru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu joo.

Edit: heitin läppää siellä arcade stick -ketjussa, vastailkaa jos osaatte

Viimeksi muokannut moderaattori:
Tos kiisteltiin Manjin kaa Goh:in shoulder-combosta. Shoulder->b,f+p->X
Siitä K:sta menettää enemmän kuin shoulderista. Tos tuli vähän säädettyä Gohilla, veikee hahmo:)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Tarkennappas nyt vielä että keille voi menettää victorypisteitä. Onko se vain samantasoiselle vastustajalle vai saman tierin tyypeille vai mitä?

- ManjiMaru

ps. Mun Jacky on edelleen gladiator (ollut jo pari viikkoa), Lei Fei on kai 9. dan ja Sarah ja Goh on nousukiidossa.

Ainoastaan samantasoiselle. Ei ole enää sitä vanhaa verC systeemiä, jossa sai miinuksia saman "tierin" hahmoilta, mutta plussaa vain saman rankingin omaavilta.

Aoi (Sentinel), Akira (Hunter), Goh (8th Dan), Pai (7th Dan, ollut jo yli kuukauden).. ja loput siinä alapuolella.. kaikki muut on vähintään 1st Dan, mutta Lion on jäänyt seiskakyuksi jostain ihmeen syystä....

ne seiska-arcaden kolme parasta on WestLariat (akira, guardian), SusukinoL (lau, guardian.. tästä en oo ihan varma, mutta se on lau ja rankiltaan guardian) ja hotpepper (pai, protector)..
kyllä ne sieltä aika nopeasti tulevat vastaan.. ja usein.. ainoa, jota muistan hieman joutuneeni etsimään oli tuo WestLariat, ja sekin tuli ennen kun sain viimeisen quest orderin suoritettua..

sanotaas nyt vielä tämä, kun äsken pieksin Akion (akira, hero) niin että mulla oli jo kuusi orbia koossa, niin en saanut siltä sitä puuttuvaa seitsemättä.. tästä on ollut kaikennäköistä juttua liikkeellä, ja sen vuoksi sanonkin, että olen piessyt eri herot yhteensä kai neljä- viisi kertaa ja ikinä en ole saanut niiltä orbeja, vaikka jengi mitä väittäisi niin niiltä ei niitä palloja saa..
Se systeemi niiden kanssahan menee niin, että kummallakin pelaajalla täytyy olla mahdollisuus voittaa toiselta pallo.. eli sen viimeisen, mustan, pallon voi saada ainoastaan Chibitalta tai Herurulta.

Tässäpä muutama Laucombo samalla kun olin harjoitusmoodin ääressä testailemassa palautumisia.

(Closed Stance) b, f+P, d+P, f+K+G (50)
(CS) b, f+P, P, b+P, P (55)
(CS) b, f+P, d+P, (FC) f+K (54)

(Open Stance) b, f+P, d+P, (FC) d/f+P, d/f+P+K (51)
(OS) b, f+P, d+P, d/b+K, K (48)

(From crouch) d/f+P (MC), P, G, P, P, P, d+K (71)
(From crouch) d/f+P (MC), P, G, d/f+P, P, P, d+K (74)
(From crouch) d/f+P (MC), d/f+P+K, d/f+K, P, P (76) (hold forward)
(From crouch) d/f+P (MC), d/f+P+K, d/f+P, P, P, d+K (79)

(CS, FC) d/f+P (MC), d/f+P+K, K, K (77)
(CS, FC) d/f+P (MC), d/f+P+K, P, G, K, K (80) (hold forward)

Tuo viimeinen combo meni Bradille. En jaksanut tarkistaa painoluokkia. Sitä saa itse kukin kokeilla.

Sitten sain tehtyä d/f, d/f+P (MC), P, b+P, G, P, P, P, d+K :n mutta sweep taitaa olla techrollattavissa.

- ManjiMaru

Jatketaan Manjin listaa parilla combolla mitä on tullut käytettyä...

(Closed Stance) u/f+P, P, b+P, P
(Open Stance) u/f+P, d+P, (FC) d/f+P, d/f+P+K
(FC) b,f+P, (FC) d/f+P,P, b+P, P

Seuraava toimii ainakin tyttöihin counterilla...
(Open Stance) d/f+P+K, f+P,P, (FC) d/f+P, d/f+P+K

Ja sitten vielä "helppo" combo...
(Closed Stance) b,f+P, (hold forward)PPPK
Punch-sarjan toista osumaa pitää viivyttää hetken, tietääkseni jokaista hahmoa vastaan ajoitus on erilainen. Löytyy Laun combo trainingistä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Hehe! Plussa oli turhaan ylihypetty, ok. Ei ole läheskään alkuperäisen ja Zeron tasoa:p

Hyvähän se oli kuin mikä.. :D katsoin tuolta nopeasti, niin on se aika hyvät arvostelut saanut...
mut joo, pakko oli se katsoa, kun se tänään tuolta postiluukusta kolahti...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Tos kiisteltiin Manjin kaa Goh:in shoulder-combosta. Shoulder->b,f+p->X
Siitä K:sta menettää enemmän kuin shoulderista. Tos tuli vähän säädettyä Gohilla, veikee hahmo:)

Shoulder, b, f+P, P, shoulder = 68 pts
Shoulder, b, f+P, P, K = 66 pts
Shoulder, b, f+P, P, d/f+K = 64 pts

Eikä combo joka alkaa shoulderhorjutuksella ole edes varma.

Nyt tympii. Mä oon saanut yliannoksen VF:ää. Pidän taukoa pelaamisesta vähän aikaa.

- Manji

Eikä combo joka alkaa shoulderhorjutuksella ole edes varma.

Nyt tympii. Mä oon saanut yliannoksen VF:ää. Pidän taukoa pelaamisesta vähän aikaa.

- Manji
Hehe! Sä oot aina syöny ne kombot:D

Ota iisisti! Sä oot pelannu liikaa! Ei ihme, kun kattoo sun rankingit kaikilla hahmoilla! Mua ei peliä tympi yhtään, pelaan päivittäin muutama pelin arcade modea:) En pelaa mitään pitkiä putkia.

Thr, vertaapa sitä Thrustmasterin tikkua Horiin! Lähinnä tikun liikerata, palautuvuus, jäykkyys sekä nappien laatu kiinnostaa. Ja kaikki muu info on TODELLA tervetullutta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Sori jos aihe on kivikautinen :D , mutta eikö akiran helpotettu DLC (tiedätte kyllä, kääntyy selin) vie yhtä paljon palkkia kuin se vaka vanha versio? Onko niitä combovariaatioita tarpeeksi että DLC:tä kannattaisi enää opetellakaan enää tulemaan (nopeasti kuin tuuli)?

Mulle ei oo tullut mieleenkään että kyseistä juttua tekisi ilmacomboissa, mutta kun tarkistin niin
ilmacombossa normaali DLC tekee 2 pistettä enemmän lämää (vaikka maanpinnalla näin ei ole) kuin selinkääntyvä versio. Lisäksi d/f+K+G, P, u, P+K ei mene ilmacomboihin ihan samalla tavalla kuin normaali, koska ympärikääntymiseen menee aikaa ainakin yhden punchin verran. Kysehän ei ole varsinaisesta combosta vaan P+K on "selin vastustajaan" hyökkäys. Suosittelisin käyttämään normaalia versiota. Lämää DLC tekee kiitettävästi vaikkei teekään kaikkein eniten.

Kun tunnut olevan urhea padin käyttäjä, tässä muutama helpompi combo akiralle:

Yoho(normal hit), P, K+G, P (65)
Yoho(normal hit), P, G, P, b, f+P+K (64)

ShRm (normal hit), K+G, P (58)
ShRm(normal hit), P, b, f+P+K (57)

b, f+P, d+P, DbPm (53)

Ja ihan vain vertailukohdaksi.....:cool:
Yoho(normal hit), P, G, P, DLC (70)
Yoho(normal hit), P, ShRm, DbPm (75)

- ManjiMaru

juu, oon tasan yhden kerran nähnyt japskivideossa kun äijä tekee tämän uuden DLC- variantin matsissa. joissain kombovideoissa näitä on ollut mukana, tyyliin SDE -> df+K+G, f+P, u, P+K, tai sitten jotain seinän luona tehtäviä sarjoja.. mutta mitä näitä on tullut testattua harjotusmoodissa niin sen viimeisen osuman pystyy useimmiten techrollilla välttämään.. minkäännäköstä hyötyä en tästä näe, muuten kun että se tuo ns. lisäväriä Akiran peliin.
Vaikka uusi selkä vastustajaa päin liike, eli se bodycheck tulee nopeasti ja tekee hyvää vauriota on sen palautuminen sitä luokkaa ettei kannata joutua blokatuksi.. siitä saa nimittäin sivupotkulla aika rumaa jälkeä aikaiseksi.

ja oma mielipiteeni on se, että DLC on täysin tehtävissä padilla. vähän harjoitusta ja kyllä se siitä alkaa sujumaan..

tuo uusi, mielestäni todella rumannäköinen hyökkäys, K+G,P on joissain floateissa jopa paras vaihtoehto, ainakin läskejä vastaan avoimessa stanssissa.. osuu muuten aika alhaalta, että esim Yoho, P, ShRm, K+G,P onnistunee MC:llä tyttöjä vastaan.

thr, miten tarkasti ottaen teet Laun (FC) d/f+P:n seisaaltaan. Mulla on vaikeuksia saada se tehtyä...

- ManjiMaru

Veikkaanpa että aika samanlailla kuin te teette Akiralla vastaavia modified liikkeitä. Lifting Palmin teen d/f,d,d/f+P ja toi uusi Double Palm taas lähtee helpommin b/f,b/f,b,f+P. Pitäisi toi Lifting Palm vaan saada hiottua siihen kuntoon, se lähtisi aina halutessa "ajattelematta".

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Varmaan d/b eikä b/f... ;)

Ja joo, noin minäkin sen teen.

Totta, lukihäirä iski. Tietenkin siis d/b,d/b,b,f+P, pitäisi olla täälläkin tollaiset nuolimerkit liikkeitä varten niinkuin VFDC:n sivuilla.

Katsotaan, mutta mulla oli ongelmia lähinnä sen takia että laulla on kolme liikettä jotka sisältävät saman komennon eli d/f+P, (FC) d/f+P ja d/f, d/f+P.
Yleensä olen saanut tuon viimeisen kun olen yrittänyt FC-versiota.

Kiitos silti.

- ManjiMaru

Kun kokeilin free trainingissä tehdä E-TTEG:tä, niin havaitsin että väistettäessä isompi liike ikkuna ennenkuin guardin pitää olla painettuna olisi jopa 20 framea...(siis sisältää väistöliikkeen) Mitä olet Gazza mieltä? Kun väistetään punchia ikkuna olisi jotain 16 framen luokkaa. Ikkuna sisältää siis väistön, TE:t ja guardin.

Lisäksi mielestäni training trialin challenge-osion viimeisessä strugglerecovery challengessa (Akiran ST, SgPm) Joystickin kuvat näytöllä olisivat ensin vihreä, sitten murto-osahetken ajan punainen, taas vihreä, sitten punainen. Mitä olette mieltä? Olenko nähnyt omiani? Kun mielestäni struggle recovery toimii siten että vihreän tikun ilmaantuessa painetaan guard pohjaan ja strugglataan muilla napeilla, niin tätä logiikkaa käyttäen Akiran ST:n kanssa guard pitää painaa ainakin kahdesti pohjaan. Ja kas! sain kyseisen challengen läpi ongelmitta kun sovelsin tätä menetelmää...

- ManjiMaru

Ylös Bottom