Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virtua Fighter 4

  • Viestiketjun aloittaja Mr.Dr.
  • Aloituspäivämäärä
nyt kun viellä muistan niin päävalikon taustakuvaa voi vaihtaa menemällä peli-optio ruutun ( siellä missä valitaa vaikeustaso ym.)
ja painamall L1 tai R1. :)

Muistakaa myös että system-file on tallenettava jos haluatte kuvan myös seuraavilla pelikerroilla.
 
lukeeko usa-versiossakin siellä game settingeissä että vaikuttaa arcade ja kumite tiloihin meinaa voihan olla että pal-versioon on tullut muutoksia...ei mulla ainakaan mitään ongelmia ole padin kanssa mutta vaikeuksia taas on nousta rankingeissa...oon jumittunu tohon 1st daniin vanessan kanssa enkä tahdo päästä millään eteenpäin enkä pääsekään...pitää kai voittaa 5 korkeampi arvoista vastustajaa putkeen että saa 2nd danin...
 
Tekkeneitä en ole edes kokeillut normaalivaikeustasoa vaikeammalla, oon 'laiska' tappelupelien pelaaja. Tekkenit on ainoita genren pelejä joita olen pelannut enemmän, ja niitäkin täysin väärällä tavalla koska en ole viitsinyt/ehtinyt paneutua taistelusysteemiin perusjuttuja paremmin. VF4 uudisti jonkinverran näkemykseni taistelupeleistä.

VF pakottaa tutustumaan strategioihin, ja nyt tekee mieli ottaa taas Tekken esiin ja alkaa pelaamaan sitäkin 'oikein'.
VF:n nopeus on kyllä toista luokkaa ainakin PAL Tekkeneihin verrattuna, saisi olla valittavana aloittelijoille hieman hitaampi tempo (harjoittelumoodissahan ottelun voikin hidastaa).



Jacky, 4th kuy, normal difficulty.
Arcade läpi Akiralla rämpyttämällä normaalitasolla:)
 
VF4 on mainio peli (yllätys yllätys;)). Onko se loistava selviää pidemmällä pelaamisella. Hyvältä kuitenkin näyttää.....

....siis pelattavuus. Itse ulkonäkö on aikamoinen pettymys. Kyllähän sen tiesi, ettei grafiikoissa päästäisi DOA3:n tasolle, mutta tämähän on suorastaan RUMA. Päällimmäisenä silmään pistää järkyttävä sahalaitaisuus. Jätin suosiolla PS2:n ensimmäiset sahalaitapelit väliin, mutta näkemistäni peleistä VF4:n sahalaidat ovat selvästi pahimmat. Kai tämä on sitten sitä Segan kokemattomuutta uuden raudan kanssa. Tiesin kyllä previkkojen perusteella tulevasta ongelmasta, mutta sen suuruus yllätti.

Eikä grafiikan ongelma ole pelkästään sahalaidoissa, vaan kenttien grafiikat pissivät myös. Osittain ne ovat suht hienoja ja niissä on hyviä ideoita, mutta pääosin ne on tehty liian yksinkertaisilla malleilla ja teksturointi on keskinkertaista. Lisäksi kaikenlaiset efektit loistavat poissaolollaan tai ne on tehty huonosti. Vesi ei näytä vedeltä, valaistukset ovat yksinkertaisia, lentävät partikkelit, kuten lumi ovat pieniä, kulmikkaita ja teksturoimattomia polygoneja, eikä edes kehuttu tallaantuva lumi näytä kovin hyvältä.

Hahmot ovat tasoltaan parempia. Mallit ovat riittävän (joskaan eivät erityisen) yksityiskohtaisia, mutta sahalaidat tekevät niistäkin rumia. Onneksi animaatio on komeaa. Siinäkin on tosin hiukan källitty. Hahmot liukuvat kauemmas, jalkojaan liikuttamatta, maassa makaavan vastustajan vierestä. Pieni moka, mutta pistää ainakin minulla silmään.

Tokihan mätkintäpelissä on tärkeintä itse pelattavuus. Se VF4:ssä on ehdottomasti kunnossa. Olenkin peliin aikalailla koukussa. Kökkö grafiikka pistää silti vihaksi. Pätkintäpeleissä, joissa kurmotetaan vastustajaa melkein ruudun täyttävillä hahmoilla, on ulkonäöllä aikalailla merkitystä. Saahan onnistuneesta osumasta tai combosta sitä enemmän tyydytystä, mitä hienommalta se ruudulla näyttää. Eihän joka mätkinnän tarvitse DOA3:n näköinen olla, mutta jonkinlaista perustasoa sitä aina odottaa. VF4 ei päässyt sille tasolle. Onneksi sentään todella tärkeä ruudunpäivitysnopeus on tasaisen sutjakkaa 60Hz:n tilassa.

Hiukan surkuhupaisaa on, että peli ei kenties muutamaa kohtaa lukuun ottamatta heitä ruudulle mitään, mistä Dreamcast ei olisi selviytynyt. Jos DC olisi vielä hengissä, olisi peli varmasti saatu sillekin. Ilman PS2:n sahalaitoja DC-versio olisi näyttänyt vielä selvästi paremmalta.

Viimeinen valitus: Voi helvatti niitä englantia puhuvien hahmojen puheita.... Läppä on niin latteaa, ettei ko. hahmoilla tee mieli välillä edes pelata. Olisivat suosiolla jättäneet Soul Calibur ja DOA3 tyyliin kaikille hahmoille japaninkieliset puheet. Samaa soopaahan nekin ovat, mutta niitä ei sentään ymmärrä.

Kaikesta huolimatta, VF4 on Kuningas.... :D
 
Noteerasin saman Subidon VF4-arvostelussa, mitä Hex edellä kertoikin: Peli on graafisesti erittäin karkean näköinen. Ja nimenomaan sahalaitaisuus pistää silmään, visuaalisesti vain viimeistelemättömän näköinen peli. VF4 muuten näytti kohtuullisen terhakkaalta tappelupeliltä. Harmi PS2!

Soul Calibur 2:sta edelleen odotellessa...toivottavasti PS2:n versio ei pakota ostamaan Xboxia tai Cubea, pelkästään heikomman toteutuksen takia...vaikka varmaan molemmat koneet tuleekin hankittua :p
 
Ostin VF4:n tuossa pari tuntia sitten. Ei se grafiikka todellakaan huonoa ole, hieman välkkymistä ja pikselinreunoja horisontissa, ei sen kummempaa.

Ensimmäinen Virtual Fighter, minkä olen ostanut, enkä ole todellakaan pettynyt ostokseeni. En edes, vaikkei televisioni tuekaan 60hz:n tilaa.

Ei tämä mielestäni aivan tekkenin tasolle yllä, mutta lähelle silti.



Täytyykin varmaan tästä palata harjoittelun pariin, nimittäin se tuskin on parissa minuutissa ohi.
 
Jep, sahalaitaisuus useissa Segan PS2 peleissä harmittaa aikalailla.
Teken TAG oli PS2 julkaisupeli, ja graafiselta yleisilmeeltään peli vieläkin päihittää esim. VF4:n.
Virtuassa hahmojen mallinnus on ehkä yksityiskohtaisempaa, varsinkin kasvojen ja osin lihaksien osalta. Mutta paikoin hahmoissa on käytetty vähemmän polygoneja ja ne näyttävät melko kulmikkailta, esim. sormissa.

Muuten mikä arcadetyylinen tikku olisi hyvä ostaa VF4:ää varten, DS:n ristiohjaimella osa liikkeistä on melkein mahdottoman tuntuisia. Onko jotain virallista VF4 tikkua myytävänä suomessa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hanki nyt Joshi ihmeessä 60Hz tukeva telkkari. Tekkenin ja VF:än nopeuserot ovat muuten aika pienet kunhan molempia pelaa originaali nopeudella (pal-tekken pitäisi ampua). Ainakin VF4 tuntuu tällä hetkeltä tekkeniä paremmalta (T4 ei tunnu tuoreelta), syvyyttä on suunillen saman verran ja vaikka tekkenissä on enemmän hahmoja/liikkeitä niin puolet niistä ovat ihan turhia (korkean tason matsit on useinmiten TTT:sä ewgf:ää, croutchdash:iä ja yleistä homotusta (virallinen käsite). tosin Tekkenissä on vapaampi pelattavuus ja jumalallinen juggle-systeemi.

Ja ennen kuin joku sanoo mitään, niin huomautetaan viellä että olen ihan sekä vf4 että tekken-guru.

Jos kukaan haluaa hastaa niin minut löytää kampin pelikaanista melkein päivittäin :), sieltähän ne suomen parhaat Vf\tekken -pelaajat löytyvät.

Testasin muuten sen kumite-vaikeusaste jutun eikä vaikeusasteen asettaminen hardista very easyyn vaikkuttannu mitenkään.
 
Hmm.. vaikuttaako rgb kaapeli mukamas (vf4:ssä) pelinopeuteen? siis 60hz on nopeampi kuin 50, mutta myyjä sanoi, että rgb:kin nopeuttaisi sitä vielä. onko totta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan west
Hanki nyt Joshi ihmeessä 60Hz tukeva telkkari.



Juuh, tarkoitus olisi nyt kesällä hommata, kun tuo Tekken4:kin tulee 60hz:ta tukemaan.




Olen nyt harjoitellut lähinnä Jackien liikkeitä, ja ne jenkkiäänet todellakin sukkaa... mutta liikkeet sentään ovat mahtavaa katseltavaa tällä kaverilla :)
 
ootteko käyny läpi niitä trial training juttuja...noita kikkoja on tässä pelissä ihan tajuttomasti ja siinä vaiheessa kun niitä pitäisi käyttää ei varmasti muista edes yrittää niitä eikä ne muutenkaan ole mitään helppoja toteuttaa...mutta pirullisella harjoittelulla noi vois joskus luonnistuakin...
 
Olettekos te reenannut AI tyyppiä? Mun äijä kyllä potkii ja hakkaa kovaa, mutta se perkule ei osaa suojata. Eli saako sitä jotenkin oppimaan suojauksen? kokemuksia?
 
Mainio pelihän tämä on, mutta tikun puuttuminen on todellinen ongelma.
Sinänsä kummallista kun arcade modessa vastustajat tulevat aina samassa järjestyksessä...
 
Juu eilen ostin pelin ja ihan hyvähän tuo on. Onneks toimii 60 hz mode, ettei tarvii ihan typistetystä kuvasta kattoo ja onhan se nopeempi. Vaikeustaso on sopivan vaikea ja hahmojakin ihan kivasti. Kyllähän tota mättää varmasti pidemmänkin aikaa. Onneks on tikku, niin pääsee kunnon peli tuntumaan. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bryanfury80
Juu eilen ostin pelin ja ihan hyvähän tuo on. Onneks toimii 60 hz mode, ettei tarvii ihan typistetystä kuvasta kattoo ja onhan se nopeempi. Vaikeustaso on sopivan vaikea ja hahmojakin ihan kivasti. Kyllähän tota mättää varmasti pidemmänkin aikaa. Onneks on tikku, niin pääsee kunnon peli tuntumaan. :D

Minkäs tikun omistat ja mistä olet hankkinut?
 
no en ny muista nimeä, mutta hommasin sen sillo hesan city- sokoksesta. Se on sellane harmaa väriltää ja kaiken maailman turbot löytyy. Ihan hyvin on pelannu ja varsinkin tappelupeleissä ehdoton ykkönen. :D
 
Eilen tuli taas ihan kivasti mätettyy. Toi kumite mode on iha kiva juttu. Kiva kehittää hahmoaan paremmaksi ja paremmaksi ja kivasti antaa vastusta. Oon ny ominu itelleen ton jeet kun do miehen Jackyn, koska jeet kun do on asia laji. Bruce Lee fani kun olen. Joo en oo vielä arcade modee päässy kertaakaan läpi siis sitä dualii, aika perhanan hankala. Eilen oli Jackyllä lähellä, mutta lopulta nestemäinen metalli vei pidemmän korren. Normaalilla on siis pelannu. Aika paljon on vielä opettelemista. No harjoitus tekee mestarin. :p
 
mä olen pelannut viime aikoina laulla ja olen huomannut että on todella tärkeää käyttää hahmon kaikkia liikkeitä varsinkin laulla kun niitä ei kovin montaa ole vrt. vanessaan...harjoitus todellakin tekee mestarin ja uskoisin että alan olemaan jo pikkuhiljaa perillä lausta eli jugglet on jo kunnossa ja muutenkin tunnun jo tietävän mitä liikkeitä kannattaa käyttää milloinkin...täytyy kuitenkin myöntää että yhdenkin hahmon kunnollinen opettelu vie todella paljon aikaa ja luulisin että kun on vetäny kumite-moden loppuun voi sanoa osaavansa pelata kyseisellä hahmolla...itse olen nyt 6th danissa ja välillä kestää älyttömän kauan nousta arvoja kun niitä samanarvoisia vastustajia ei vaan ilmaannu...uuden hahmon kanssa muuten kannattaa aina ennen kunnon pelaamisen alkua vetää yksi command training läpi meinaa sillä tavalla liikkeet todella jäävät päähän ja trial training kannattaa myös läpäistä, sieltä saa todella hyviä vinkkejä...
 
Ylös Bottom