Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii Sports

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii Sports

Artificial sanoi:
Oma kohtalaisen repaleinen lyönti-tyylini todistaa slaissauksen ja huukkauksen olemassa-olosta Wii Golf:issa - pallo lentää väkisinkin sivukierteellä koska en osaa pitää ranteitani suorassa. Ah well. :o

Noniin, eli kyseessä on tässä suhteessa puhdas moka/kädettömyys omalta osaltani. Pahoittelen. No, arvostelussa en sentään väitä tämän olevan mahdotonta. Vain erittäin vaikeaa, ja taidan olla elävä esimerkki siitä :o

Guardian Viper sanoi:
Noniin, eli kyseessä on tässä suhteessa puhdas moka/kädettömyys omalta osaltani. Pahoittelen. No, arvostelussa en sentään väitä tämän olevan mahdotonta. Vain erittäin vaikeaa, ja taidan olla elävä esimerkki siitä :o

En kyllä itsekään saanut palloa pöpelikköön kuin liian kovalla lyönnillä...ehkä mie oon sitte synnynnäinen Täigeri :D Olisin joka tapauksessa halunnut nähdä mailan liikkuvan vapaasti ohjaimen mukaan, eikä vain yhdellä määritetyllä liikeradalla...mutta tämähän onkin vain eräänlainen "demo", eikä täysverinen golfsimulaattori.

Legge sanoi:
En kyllä itsekään saanut palloa pöpelikköön kuin liian kovalla lyönnillä...ehkä mie oon sitte synnynnäinen Täigeri :D Olisin joka tapauksessa halunnut nähdä mailan liikkuvan vapaasti ohjaimen mukaan, eikä vain yhdellä määritetyllä liikeradalla...mutta tämähän onkin vain eräänlainen "demo", eikä täysverinen golfsimulaattori.

Tästä johtuen en millään malta odottaa Super Swing Golf:ia. :D

nyt laski muuten wii sportsin nyrkkeilyn arvosana meikäläisellä huomattavasti...super monkey ballin minipeleistä löytyy myös nyrkkeily jossa voi ohjata itseeän ja lyönnit rekisteröityy 100% paremmin

Ensimmäinen risu ko pelillä on löytynyt.
Eikö ennätyksiä tosiaankaan löydä mistään?
Peli kyllä ilmoittaa selvästi aina kun oma paras tulos syntyy, mutta eihän niitä edes lue missään. Minipeleissä on mielestäni sama ongelma, pitääkö oikeasti muistaa missä lajeissa olen jo kaiken saavuttanut, kun en nykyistä mitalia mistään löydä?

Kingsta sanoi:
Ensimmäinen risu ko pelillä on löytynyt.
Eikö ennätyksiä tosiaankaan löydä mistään?
Peli kyllä ilmoittaa selvästi aina kun oma paras tulos syntyy, mutta eihän niitä edes lue missään. Minipeleissä on mielestäni sama ongelma, pitääkö oikeasti muistaa missä lajeissa olen jo kaiken saavuttanut, kun en nykyistä mitalia mistään löydä?

ne tulee wiin messageboardille aina pelaajakohtaisesti jokaisen omat parhaat

Mäksä sanoi:
ne tulee wiin messageboardille aina pelaajakohtaisesti jokaisen omat parhaat
Joo huomasin kanssa, et kylhän ne tulee... ...sit kun on tarpeeks hyvä.
Mut jos mutsi pieksee mut ekaa ja ainoota kertaa pelatessaan keilailussa 100-0 niin enhän mä sitä tulosta enää mistään löydä.

Olis ollu mahtava idea lisätä online tuki tähän peliin.
Oikeesti tennistäki olis mukava pelata netinvälityksellä jotain kaveria vastaan tai jotain. Välistä kyllä ku pelit saattais venyä 30 minuutin pituisiks saattais olla aika tuskaa mut kuiteski...

Nyt on saatu ensikosketus Wiihin juurikin Sportsin avulla. Viiden tunnin huitomisen jälkeen ei voi kuin todeta, että Sports on täydellinen peli koneen kylkiäiseksi. Koska testiporukallamme oli vain yksi Wii-kapula, pääpaino oli vuoroin pelattavissa lajeissa.

Aluksi tykiteltiin keilausta, joka onkin paketin syvällisin setti. Ohjain on niin herkkä, että jokaisen yksilöllinen keilaustapa näkyi tekniikassa, eikä täysin idioottivarmaa kaavaa täyskaatoon tuntunut löytyvän. Oikein munakasta touhua, jota tulee varmasti pelailtua myöhemminkin.

Golf oli seuraavaksi listalla, ja täytyy sanoa, että ymmärrän aiemmin käydyssä väittelyssä molempien puolien kannat, ja uskon että kyse oli tosiaan eri odotuksista, kuten GV jo veikkailikin. Vain pallon suuntaan ja nopeuteen voi vaikuttaa, eikä hommassa ole mitään monimutkaisempaa. Suunta säädetään ristiohjaimella ja empiirisen testauksen perusteella lyönnin voimakkuus lasketaan täysin kapulan kiihtyvyyden lakipisteestä. Golfata voi siis myös nykimällä kapulaa ranteella kuin pilkkionkea, eikä kaken liikerata vaikuta mitenkään lyöntikulmiin tai kierteisiin. Toki pallo alkaa kaartaa satunnaiseen suuntaan jos voimakkuuden repäisee punaiselle, mutta tämä on lähinnä rankaisua pelaajan huonoudesta eikä mitään slaisseja tai huukkeja, niinkuin täälläkin on veikkailtu.

Jos Sportsilta odottaa golf-simulaatiota, todennäköisesti pettyy kuin GV, sillä ominaisuudet on karsittu aivan minimiin helpon lähestyttävyyden takia. Jos kapulaan taasen tarttuu tietoisena siitä, että kyseessä on vain peli - ja asennoituu itse pelin ehdoille - golfista saa hupia irti. Esimerkkinä puttailu, johon parhaan tuloksen toivat hitaat heilautukset liioitellun pitkiä liikeratoja pitkin, eikä suinkaan se ulkoilmagolfailusta tuttu puttaustyyli.

Baseball yllätti täydellisesti. Valmiiksi negatiivisella asenteella varautunut porukka vaihtoikin mielipidettä hyvin äkkiä, kun kapula vaihtoi käyttäjää Mii-hahmojen lyöntivuorojen tahtia viiden hengen pesistiimin kesken. Pikainen "no mä näytän nyt miten paska tää Baseball on"-kokeilu muuttuikin kahden tunnin mättämiseksi ennen kuin väsymys alkoi painaa liikaa. Syöttäminen tietokonevastustajaa vastaan oli tylsää, mutta potentiaalia kaverin kiusaamiseen väärillä syötöillä ja kierrepalloilla on runsaasti. Sitä toista Wiimotea odotellessa...

Nyrkkeily oli ihan jees, Tennis taas aivan liian yksinkertaistettu. Kaikkiaan Sports on oikein sopiva kokonaisuus, jos siihen osaa suhtautua riittävän hyväksyvästi. Yksinkertaiselle ulkoasulle naureskelukaan ei kestänyt kauan, kun piruilua tärkeämmäksi asiaksi nousi kaverin golf-tuloksen päihittäminen tai oman keilaustekniikan hiominen täyskaatoja varten. Loistavaa viihdettä, kyllä tykkään.

Ja sitten vielä loppukevennys (vaikka onkin ihan rautaista faktaa):
<mahakas> wii sports on kuin ryyppääminen, yksin tylsää, kaveriporukassa pirun hauskaa

kaba sanoi:
empiirisen testauksen perusteella lyönnin voimakkuus lasketaan täysin kapulan kiihtyvyyden lakipisteestä.

Ei muuten pidä ollenkaan paikkaansa. Lyönnin tyyli, esim. kunnon swingi vs. chippaus, lyönnin loppuun seuranta _erityisesti_ vaikuttavat hurjasti nopeuteen. Esim. kunnolla loppuun viety lyönti tuo lisää poweria mittariin, vaikka löisi "hitaammin", sen sijaan esim. pysäyttämällä lyönnin lyhyeksi osuman jälkeen tuo hitaamman jne. Ja tosiaan lyönnin alotus, onko pikkuchippimäinen vai kokonainen swingi, vaikuttaa myös paljon. Ja mielestäni vähän vaihtelee mailoittain, millä saa mimmosia powereita helpoiten. Kyllä siinä on lyönnin voiman hallinnassa aika monimutkainenkin sydeemi.

Mulla Wii Sports:

Tennis aivan MAHTAVA. Lyöntejä on tässäkin useanlaisia, riippuen lyöntikulmasta ja suunnasta ja voimasta ja loppuunviennistä. Löytyy ylä ja alakierteen, rystyllä saa myös kunnon sivukierteen, on lobbia (jota en ite hallitsa, vaimo sen sijaa tuppaa lyömään vain sitä =P), ja nopeampaa verkkoa hipaisevaa lyöntiä. Suuntaus on tosiaan vain ajotuskysymys, mutta lyöntityyliin vaikuttaa moni asia.

Golf kans aivan mahtava minipeliksi.

Keilaus, myös MAHTAVA. Kierteitten tekeminen tosi herkkää touhua. Training moden se estekeilaus on koukuttanut, välillä tullut sitä jyystettyä liiankin kauan, mutta kun ei pirulainen vieläkään ole onnistunut saamaan kaatoa vikaan heittoon, kun yleensä ei onnistu 19. rataa ja jos onnaa niin lähes aina vain 1 heitto jälellä. Kaatoja kyllä saan aika hyvällä prosentilla jo kahdella eri tähtäys+kierrekombolla, mutta ei todellakaan varmaa ole. :)

Baseballiin ei oikein ole päässyt innostumaan. Jotenki ei nappaa, kaipa siinäkin on eri kikkoja ajoituksen ja voiman lisäksi, mutta kun ei kiinnosta tarpeeksi niin ei niitä löydäkkään kun ei pelaa.

osaan tennikses kyl ala ja yläkierteen todella mallikkaasta ja niitä tulee kyllä jopa taidolla jo käytettyä, mut mien sivukierteet tulee? kun vastustajat mottailee niit kokoajan

ewert sanoi:
Löytyy ylä ja alakierteen, rystyllä saa myös kunnon sivukierteen, on lobbia (jota en ite hallitsa, vaimo sen sijaa tuppaa lyömään vain sitä =P)

Kämmeneltäkin onnistuu kierre mainiosti, vaatii vaan opettelua. Kerrassaan loistava peli :)

Nyrkkeilykin alkaa jo muutaman kunnon training-session myötä luonnistua, alimmassa trainingissa 60 rikki...ilman osumia koutsiin.

Mikä on porukan ennätys keilauksessa?
Kiinnostaisi, että onko tuo oma tänpäivänen 244 millään tasolla.
Oli kyllä selvästi elämäni paras peli, kahdeksas perättäinen täyskaatokin jäi viimeisessä heitossa harmittavasti kahden keilan päähän.

ewert sanoi:
Ei muuten pidä ollenkaan paikkaansa. Lyönnin tyyli, esim. kunnon swingi vs. chippaus, lyönnin loppuun seuranta _erityisesti_ vaikuttavat hurjasti nopeuteen. Esim. kunnolla loppuun viety lyönti tuo lisää poweria mittariin, vaikka löisi "hitaammin", sen sijaan esim. pysäyttämällä lyönnin lyhyeksi osuman jälkeen tuo hitaamman jne. Ja tosiaan lyönnin alotus, onko pikkuchippimäinen vai kokonainen swingi, vaikuttaa myös paljon. Ja mielestäni vähän vaihtelee mailoittain, millä saa mimmosia powereita helpoiten. Kyllä siinä on lyönnin voiman hallinnassa aika monimutkainenkin sydeemi.

Hmm.. Mulla kun ei Wiitä ole, en pääse testaamaan tuota uudestaan, mutta eilen juuri tuon golfin kanssa tuli leikittyä jonkin aikaa. Mm. liikutin kapulaa ainoastaan pystysuunnassa alas-ylös, kokeilin pieniä ranneliikkeitä ja jopa baseball-lyöntiä. Tein suuria sekä pieniä liikkeitä. Joka asennossa toistui sama kuvio: kapula liikkuu hiljaa -> hiljainen lyönti; kapula liikkuu nopeasti -> nopea lyönti.

Joku puolueeton taho, jolla on Wii Sports ja ylimääräistä aikaa voisi tietysti olla ystävällinen ja osoittaa koko teoriani vääräksikin. Kiinnostaisi vain tietää mihin tuo oikeasti perustuu.

Millos olet nähnyt golffia lyötävän ylös/alas suuntaan?? =P

Tee oikeita kaariliikkeitä kuin olisit mailalla lyömässä palloa, niin huomaat kyllä nopsaa että vaikuttaa siihen monet asiat.

edit: no selvennykseksi, tietysti samalla liikkeellä toteutettuna nopea on nopeampi ja hidas hitaampi... mutta hidas kokonainen swingi voi olla nopeampi kuin nopea keskeytetty chippi.

wsu69:n lauhkeuden ansiosta sain tänään ensimmäistä kertaa omat näppini Wiihin. Ensimmäinen pelikokemus muovautui hetki sitten loppuneeksi parin tunnin sessioksi Wii Sportsin parissa. Fiilis on sen verran korkealla minipeleistä, ettei oman konsolin osto ole varmasti kovinkaan paljoa palkkapäivää kauempana. Kunhan saisi vielä vahvistuksen tunnelmiin jostain oikeasta pelistä.

Ewert: Omien kokemusten pohjalta huomasin, että pelaajan toteuttama swingi vaikuttaa loppujen lopuksi yllättävän vähän itse lyöntiin. Lyönnin suunta määräytyy tuulen ja itse määrittämäsi suunnan avulla. Jos kuitenkin lyöt mailalle/pallon alustalle liian lujaa, pääsee vielä voimakkuus muuttamaan pallon suuntaa. Siispä punaiselle heilautetut eli revitetyt swingit muuttavat oman verran suuntaa, kuten oikeassakin golfissa. Lyöntien pituuteen vaikuttaa taas maila, alusta, tuuli sekä luonnollisesti swingi. Kaava on tismalleen sama: olosuhteisiin sopivat lyönnit toimivat aina samalla tavalla, mutta revitetyt oikuttelevat.

Näin ollen pelaajan heilautus ei vaikuta mitenkään suuntaan, mikäli lyöt sen vain sopivalla voimakkuudella.. Ainoastaan revitetyt swingit tuumaavat poiketa reitiltä, joten Wii Sportsia voi pelata aivan yhtä hyvin pienin elkein.

Itse olen siinä uskossa että golffissa ei vaikuta pallon lähtösuuntaan ja käyttäytymiseen mikään moten kääntely ja muu kikkailu(eihän tästä mitään ohjekirjassakaan mainita), slaissit ja huukit tulevat vain täysin randomilla jos iskee liian lujaa. Ainoa muuttuja johon moten liiketunnistusominaisuuksilla voi vaikuttaa on pallon lähtönopeus.

Lyönneistä puheenollen griinillä reikään puttailu on raivostuttavaa tuuripeliä, palloa ei VOI lyödä about 0,5 m päästä reiästä sisään (valehtelen, olen 2 kertaa onnistunut tässä). Kake ei laske hitaita puttauksiani lyönneiksi ja lyöntini jotka ovat tarpeeksi voimakkaita menevät taas railakkaasti yli.

Jokatapauksessa golf on mielestäni paketin toisiksi paras peli heti keilauksen jälkeen ja loistavaa ajanvietettä esimerkiksi vanhempien kanssa.

rKarhu sanoi:
Lyönneistä puheenollen griinillä reikään puttailu on raivostuttavaa tuuripeliä, palloa ei VOI lyödä about 0,5 m päästä reiästä sisään (valehtelen, olen 2 kertaa onnistunut tässä). Kake ei laske hitaita puttauksiani lyönneiksi ja lyöntini jotka ovat tarpeeksi voimakkaita menevät taas railakkaasti yli.
Kieltämättä aika ikävästi toteutettu, sillä niin hidasta lyöntiä on vaikea toteuttaa. Helpommin vetäsee sisään viidestä metristä. :(

rKarhu sanoi:
Itse olen siinä uskossa että golffissa ei vaikuta pallon lähtösuuntaan ja käyttäytymiseen mikään moten kääntely ja muu kikkailu(eihän tästä mitään ohjekirjassakaan mainita), slaissit ja huukit tulevat vain täysin randomilla jos iskee liian lujaa. Ainoa muuttuja johon moten liiketunnistusominaisuuksilla voi vaikuttaa on pallon lähtönopeus.

Olen todennäköisesti ihan pihalla, eikä mulla ole edes wiitä / sportsia, mutta tulipa vaan mieleen: voiko tuohon hook:iin tai slice:iin vaikuttaa sillä että missä vaiheessa kiihdyttää lyöntiä. Esim jos kiihdyttää lyönnin lopussa eli ns. kiskoo täysillä lopussa -> slice ja taas toisinpäin että jos koittaa kiihdyttää alusta saakka täysillä -> hook. Ja tietenkin oletuksella että lyö siten että menee alueelle missä on lyöty yli.

Ylös Bottom