Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii U

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahewcoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    wiiu
Vastaus: Nintendon uusi konsoli, Wii U

Mitä tulee seuraavaan "kunnon" 3D Marioon, niin itse en todellakaan odota enää uutta Galaxyä, tai Universeä, vaan haluan, että peli suunnitellaan "tyhjältä pöydältä". SMG:n hienoimpia piirteitä oli juuri se, että se toi Mario-universumiin jotain täysin uutta ja ennennäkemätöntä. SMG2:ssa kaavaa toistettiin jo riittävästi, joten seuraavaksi joku uusi lähestymistapa aiheeseen, kiitos.

"Super Mario Universe" olisi tietenkin jotain uutta ja ihmeellistä, ei pelkkä Super Mario Galaxy 3 eikä takapakkia niin kuin Mario 3D World. Uusia ideoita pöytään uudella koneella ja kasvaneella suoritusteholla, ei ole mitään tarvetta pelkästään uudistaa Super Mario Galaxyja HD:na, saati käsikonsolipeliä. Johan ne Super Mario Galaxyt pyörivät Wii U:lla taaksepäinyhteensopivuuden ansiosta. SMG:t olivat tietenkin myös Wiin tuotos, nyt Wii U:lla pitäisi pystyä enempään, ei vähempään.

Voi kuitenkin olla, että Wii U:n huono menestys saa Nintendon luovuttamaan, ja se seuraava varsinainen 3D-Mario säästetäänkin vasta seuraavalle konsolille. Enemmän kuitenkin veikkaan, että siellä on jo ideoita hautumassa tätä nyt vaikka koodinimellä "Super Mario Universe" kutsuttavaa Mario Galaxyjen seuraajaa varten. Loppujen lopuksi, eivät SMG-pelitkään lähteneet "tyhjältä pöydältä", vaan paransivat aiemmin tehtyä, ensin SMG tuoreella otteella, ja sitten Super Mario Galaxy 2 vielä SMG:stä edistyneempänä ja hiotumpana pakettina.

Maailmanlaajuisesti minulla ei ole juuri nyt käsillä tuoreempaa tietoa kuin se vuosi 2011, mutta jo yhdessä vuodessa Super Mario Galaxy 2 oli myynyt 6,36 miljoonaa peliä maailmanlaajuisesti, jälleen kevät/kesäkaudella eikä joulukautena julkaistuna.

Samaa luotettavaa Wikipediaa lähteenä käyttäen SMG1 on myynyt 11,72 miljoonaa, siinä missä SMG2 on myynyt tuon 6,36 miljoonaa. Lukujen todenperäisyydestä ei siis ole tietoa, mutta tuskin SMG2:kaan on mitään myynnit tuplaavaa myyntiboostia ole saanut 2012 aikana tai sen jälkeen. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_games#Wii

En ymmärrä miksi odotellaan uutta Mariota, kun markkinoilla on upea Mario World 3D. Eikun ostamaan, nyt heti! Itse ainakin ihastuin uuteen Wii U:hun. Ei mitään valittamista. Se täytyy myös todeta, että grafiikka on erittäin jämäkkää, ei mitään repeilyä missään näkyvissä.

En ymmärrä miksi odotellaan uutta Mariota, kun markkinoilla on upea Mario World 3D. Eikun ostamaan, nyt heti!

Ja näinhän se hyvin pitkälti menee! 3D World on kyllä hyvin lähellä Galaxyjen laatua ja aimo harppaus eteenpäin NSMB-sarjasta. Itselläni on ainakin vielä runsaasti pelattavaa 3D Worldissa, eikä uudella 3D Mariolla ole niinkään kova kiire. Lisää tällaisia timanttisia julkaisuja Wii U:lle, niin alkaa kauppa käymään!

Samaa luotettavaa Wikipediaa lähteenä käyttäen SMG1 on myynyt 11,72 miljoonaa, siinä missä SMG2 on myynyt tuon 6,36 miljoonaa. Lukujen todenperäisyydestä ei siis ole tietoa, mutta tuskin SMG2:kaan on mitään myynnit tuplaavaa myyntiboostia ole saanut 2012 aikana tai sen jälkeen. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_games#Wii

Nämä tiedot todellakin ovat luotettavia, koska ne tulevat suoraan Nintendon virallisista tiedotteista. Mutta oleellista on kuitenkin tuo ajankohta: Super Mario Galaxyn luku on tältä vuodelta, kun alkuperäinen julkaisu on ollut saatavilla jo kuudetta vuotta. Myös Nintendo Selects -versio on ollut jo pitkiä aikoja myynnissä, ja varmasti osaltaan kasvattanut myyntejä. Super Mario Galaxy 2:n tiedot sen sijaan ovat kaksi vuotta vanhoja, kun peli ei ollut vielä edes vuotta myynnissä. Toki mitään myyntien tuplaantumista ei voi odottaa, mutta ero varmasti on pienempi kuin nuo kaksi vuotta eroavat luvut ilmaisisivat.

Lisäksi jo tässä vaiheessa on täysin itsestäänselvää, että Mario 3D World ei tule vastaavaan aikaan eli ensi huhtikuun alkuun mennessä yltämään kummankaan Super Mario Galaxyn lukuihin. En ihmettelisi, jos Nintendo ei julkaisisi sille lainkaan omia virallisia myyntilukujaan.

Ja näinhän se hyvin pitkälti menee! 3D World on kyllä hyvin lähellä Galaxyjen laatua ja aimo harppaus eteenpäin NSMB-sarjasta. Itselläni on ainakin vielä runsaasti pelattavaa 3D Worldissa, eikä uudella 3D Mariolla ole niinkään kova kiire. Lisää tällaisia timanttisia julkaisuja Wii U:lle, niin alkaa kauppa käymään!
Imo 3d World on paljon viimeistellympi kuin Galaxyt. 3D Worldin sulavat kontrollit tuntuvat paljon harkitummilta siinä missä Galaxyt kärsivät paljon enemmän kameraongelmista, Marion jumittumisesta planeettojen "taitekohtiin" (mihin suuntaan Mario liikkuu?), kummallisista hypyistä tietyistä kulmista (mihin suuntaan putoan?) ja ylenmääräisestä vatkauksesta ohjaimella. Siten 3D World tuntuu kyllä laadukkaammalta kuin Galaxyt. Toki peli lainaa paljon ideoita Galaxyistä ja ilmeisesti 3D Landista, joten siinä mielessä peli ei välttämättä ole yhtä innovatiivinen, suurimman innovaation ollessa siinä miten hyvin moninpeli toimii 3d-maailmassa. Sillä alueella tämä peli lienee hauskuudessa ja toimivuudessa lyömätön.

Tähän Mario keskusteluun sen verran, että tottahan toki uusi Super Mario, joka veisi pääsarjaa eteenpäin olisi kuin enemmän tervetullut, mutta konsolilla on aivan tarpeeksi Mariota NSMBU:n ja 3D Worldin verran. Olisi kaikkien etujen mukaista, että Nintendo keskittyisi tuomaan muitakin pelisarjojaan Wii U:le kuten Zeldaa ja Metroid sarjaa ja muita nimikkeitä.

Olisi kaikkien etujen mukaista, että Nintendo keskittyisi tuomaan muitakin pelisarjojaan Wii U:le kuten Zeldaa ja Metroid sarjaa ja muita nimikkeitä.

Tästä aivan samaa mieltä. Yksi Wiin vahvuuksia oli, että Nintendolta tuli hyvin laaja kattaus omia sarjojaan: erinomaisia uusia osia kuten Zelda Twilight Princess ja Metroid Prime 3, vanhojen sarjojen odotettuja paluita kuten Punch-Out ja Donkey Kong Country Returns, erittäin tuoreita uusia näkemyksiä vanhoista IP:istä kuten Excite Truck ja WarioWare: Smooth Moves, ja sitten tietenkin rutkasti niitä uusia pelejä ja sarjoja.

Wii U:lla on nyt keskitytty liikaa Marioon, ja Nintendon tuotanto ei ole ollut Wiin tasolla niin laadullisesti kuin määrällisestikään. Kyllä Wii U:takin olisi auttanut, jos sillä olisi ollut Wiin kaltainen pelijulkaisujen sarja ensimmäisenä vuotenaan.

Tulipa tässä mieleen, että Wii U -koneiden saatavuus on aika huonolla tolalla kivijalka kaupoissa. Ennen joulua tuli käytyä siellä sun tällä eletroniikka ja peli liikkeissä ja hämmästelin, kun Wii U:ta ja sen pelejä ei ollut missään ja jos oli, niin koneita oli 1 tai 2 kipaletta ja pelitarjonta oli paria nimikettä vain ja niitäkin muutama kappale hyllyssä. Onko tuo edellämainittu ilmiö maahantuojan aikaansaama?

Olen myös huolestunut talven ja kevään pelitarjonnasta, sillä uusi Dongey Kong Country julkaistaan helmikuun lopussa ja Mario kart 8 ja uusi Super Smash Bros tulevat vasta alkukesastä. Jos Monolift softin kehittämä X on tulossa keväällä, niin miksi ihmessä koko peliä ei mainittu joulukuun Directissä? Ehkäpä koko peliä ei ole tulossa koko kevään tai vuonna 2014 ollenkaan ja uuden DKC -pelin lisäksi koko talvi/kevät toistaa edellisvuotta, jossa onnekkaat Wii U omistajat kärsivät kuivista kausista.

Tulipa tässä mieleen, että Wii U -koneiden saatavuus on aika huonolla tolalla kivijalka kaupoissa. Ennen joulua tuli käytyä siellä sun tällä eletroniikka ja peli liikkeissä ja hämmästelin, kun Wii U:ta ja sen pelejä ei ollut missään ja jos oli, niin koneita oli 1 tai 2 kipaletta ja pelitarjonta oli paria nimikettä vain ja niitäkin muutama kappale hyllyssä. Onko tuo edellämainittu ilmiö maahantuojan aikaansaama?

Olen myös huolestunut talven ja kevään pelitarjonnasta, sillä uusi Dongey Kong Country julkaistaan helmikuun lopussa ja Mario kart 8 ja uusi Super Smash Bros tulevat vasta alkukesastä. Jos Monolift softin kehittämä X on tulossa keväällä, niin miksi ihmessä koko peliä ei mainittu joulukuun Directissä? Ehkäpä koko peliä ei ole tulossa koko kevään tai vuonna 2014 ollenkaan ja uuden DKC -pelin lisäksi koko talvi/kevät toistaa edellisvuotta, jossa onnekkaat Wii U omistajat kärsivät kuivista kausista.

Olen ihmetelly myös kuinka niukka pelitarjonta WiiU:lle on. Ja tulossakaan ei ole kuin muutama hassu nimike. Surkeeta Nintendo.

Itse olen ajatellut että jos joskus ostan Wii U:n hankin sen nimenomaan Nintendon omia pelejä varten. Mario HD:Na ei kuulosta yhtään hullummalta. Muu pelaaminen sitten Playstationilla, Arcade koneilla tai retrolaitteilla. Wii tuli aikanaan lähinnä hankittua Cuben pelejä varten. Harmi ettei Wii U ole Gamecube yhteensopiva. Samoin harmi ettei Wii:llä voi bootata Cuben levyjä suoraan.

Nyt todellakin Wii U:n tilanne on jo vaarallisen heikko. Nyt joulukautena Wii U on saanut pientä buustia kuten odottaa sopiikin, mutta myynnit tulevat laskemaan jyrkästi vuoden alussa. Ihmiset eivät yksinkertaisesti halua Gamepadilla varustettua konsolia, ja peleistä kuten Donkey Kong Country, Mario Kart 8 ja Fast Racing Neo huolimatta Wii U:lla on jälleen edessään hankala vuosi.

Kuitenkin ainakin Japanissa sitä kysyntää on ollut jonkin verran nyt kun joulunajan myyntejä tulee vielä tietoon:

The full top ten is as follows, with sales numbers also provided:

1) The Legend of Zelda: Link Between Worlds — 225,418 (3DS)
2) Puzzle & Dragons Z — 198,968 (3DS)
3) Final Fantasy X/X-2 HD Remaster — 182,638(PS3)
4) Pokemon X and Y — 156,483 (3DS)
5) Final Fantasy X/X-2 HD Remaster — 134,645 (Vita)
6) Wii Party U — 87,262 (Wii U)
7) New Super Mario Bros. U — 75,131 (Wii U)
8) Super Mario 3D World — 71,159 (Wii U)

9) Monster Hunter 4 — 40,338 (3DS)
10) Animal Crossing: New Leaf — 37,300 (3DS)

Famitsu has also published some hardware results. The 3DS family of systems is top on 208,893 units, well ahead of the rest. The Wii U is the second highest-selling system on 79,174 units

http://www.nintendolife.com/news/2014/01/news_nintendo_dominates_japanese_charts_at_christmas

3DS hallitsee myydyissä peleissä ja laitteissa, mutta ei Wii U:kaan hirveän huonosti pärjännyt. Nyt vain niin japanilaisilla kuin täällä Euroopassakin se seuraava kiinnostava julkaisu lienee Donkey Kong Country, sillä välin ja sen jälkeen Wii U:lla on ainakin näillä näkymin valitettavan vähäisesti uutta pelattavaa.

Ihmiset eivät yksinkertaisesti halua Gamepadilla varustettua konsolia

Siis jumalauta lopeta nyt jo toi jatkuva jankkaaminen. Olet pahempi kuin uskovaiset jotka käy mun ovella tiputtelemassa läpysköitään ja sulle on miljoona kertaa väännetty rautalangasta, että tuo huono myynti ei johdu siitä gamepadista vaan siitä, että moni ei tajua, että kyseessä on taysin eri laite mitä wii ja siitä, että ne pelit on niitä samoja mitä saa laitteille jotka on pari sataa halvempia. Esim gigantti myi 4gt xbox 360 konsolia hintaan 99e juuri viime viikolla.

Nintendo fanit ostaa tuon nintendon pelien takia ja muut ei. Ihan sama onko siinä gamepad tai se hemmetin wiimote jota sinä palvot. Ne pelit kun näyttää samalta mitä 8 vuotta vanhoilla koneilla ja pikkasen kalliimmalla saa kunnon next geniä. Minä olen ostanut useamman multiplattarin gamepadin takia, mutta massat ei ja ne ei ostaisi niitä vaikka saisi pelata assassins creedia motella huitomalla.

Ja pian tulee taas sitä samaa "se ja se wii peli myi niin paljon". Joo niin myi kun oli se julmettu motion control buumi ja nykyään suurin osa niistä koneista lojuu keräämässä pölyä kun moni osti ne sen takia, että saa pelata ennen baariin lähtöä tai sitten jatkoilla ja se huuma kesti sen muutaman kuukauden. Sitten noilla pelaa lapset joiden vanhemmat ei tiedä paremmasta vaan ostaa kaikki hirveimmät lisenssi paskeet lapsilleen kuten vaikka uusin monster high.
Myi guitar herokin miljoonia ja kuinka monella ne soittimet nykyään pölyttyy? Aivan...

Itse olen ajatellut että jos joskus ostan Wii U:n hankin sen nimenomaan Nintendon omia pelejä varten. Mario HD:Na ei kuulosta yhtään hullummalta. Muu pelaaminen sitten Playstationilla, Arcade koneilla tai retrolaitteilla. Wii tuli aikanaan lähinnä hankittua Cuben pelejä varten. Harmi ettei Wii U ole Gamecube yhteensopiva. Samoin harmi ettei Wii:llä voi bootata Cuben levyjä suoraan.
Itse ostin juurikin Mario ja Donkey Kong pelien takia Wii U:n, varsinkin kun siinä toimii myös Wii pelit.
Ja erittäin tyytyväinen olen ollut, varsinkin Gamepadillä on kiva pelata Wii U:n pelejä,
Mutta viikonloppuna pelasin Wiin Donkey Kong Country Returnsia sillä, se oli vain näyttönä ja Wiimotella tietty pelataan. (Peli-TV oli varattu, niin tätä oli pakko kokeilla:) )

Laitan spoileritageihin mitä on hankittu/hankkimatta:
Omistan: New Super Mario Bros Wii U, New Super Luigi U, Super Mario 3D World.
Wiin levyt: New Super Mario Bros Wii, Super Mario Galaxy 1, Donkey Kong Country Returns.

Ennakkotilattu: Donkey Kong Country Tropical Freeze.
Ostoslistalla: Wii: Super Mario Galaxy 2.
Wii: Super Smash Bros. Brawl, että pääsee pelaamaan Newer Super Mario Bros Wii:tä. http://www.newerteam.com/
Super Mario Sunshine kiinnostaa paljonkin, mutta sen takia pitäis ostaa joko Gamecube tai alkuperäinen Wii. Taitaa jäädä hankkimatta, ellei muita kiinnostavia pelejä ilmaannu.

Nintendo fanit ostaa tuon nintendon pelien takia ja muut ei. Ihan sama onko siinä gamepad tai se hemmetin wiimote jota sinä palvot. Ne pelit kun näyttää samalta mitä 8 vuotta vanhoilla koneilla ja pikkasen kalliimmalla saa kunnon next geniä. Minä olen ostanut useamman multiplattarin gamepadin takia, mutta massat ei ja ne ei ostaisi niitä vaikka saisi pelata assassins creedia motella huitomalla.

Ja pian tulee taas sitä samaa "se ja se wii peli myi niin paljon". Joo niin myi kun oli se julmettu motion control buumi ja nykyään suurin osa niistä koneista lojuu keräämässä pölyä kun moni osti ne sen takia, että saa pelata ennen baariin lähtöä tai sitten jatkoilla ja se huuma kesti sen muutaman kuukauden. Sitten noilla pelaa lapset joiden vanhemmat ei tiedä paremmasta vaan ostaa kaikki hirveimmät lisenssi paskeet lapsilleen kuten vaikka uusin monster high.
Myi guitar herokin miljoonia ja kuinka monella ne soittimet nykyään pölyttyy? Aivan...

"Se huuma" kesti aika paljon pidempään kuin kaksi kuukautta, vai baari-illoilla ja "Monster High":llako myytiin 100 miljoonaa konsolia? Vielä tämän vuoden puolellakin ollaan saatu lukea uutisia, että Wii-konsolit ja -pelit ovat myyneet paremmin kuin Wii U:n.

It's been a year since Nintendo stopped making Wii games, but the system and its software continue to sell. In fact, Wii hardware and software are selling better than Wii U consoles and games through the first half of Nintendo's fiscal year.

"We think that Nintendo has a very low probability of meeting its Wii U forecasts, as it expects the installed base to more than triple by year-end, with very bullish software guidance layered on top. We think the Wii U is the wrong product for consumers, and although we believe that Nintendo faithful will buy the console if it is the only way they can play beloved Nintendo software titles, we think that there are fewer of these faithful than management is counting on to hit its full-year guidance."

Wii U being outsold by original Wii | GamesIndustry International

Jos se Wiin "muutaman kuukauden" huuma on nyt päättymässä, seitsemän vuotta julkaisun jälkeen, ja silti se pärjää paremmin kuin Wii U, niin miten tämä oikein oikeuttaa Wii U:n ja "pölyttyvät konsolit", kun Wii-konsoleilla pelataan yhä enemmän kuin uudella Wii U:lla? Myös minä hyödynnän enemmän Wii U:n Wii-taaksepäinyhteensopivuutta kuin varsinaisia Wii U -pelejä, ja yksi merkittävä syy on, että minä en todellakaan halua käyttää konsolin Gamepad-ohjainta, joka on joissakin Wii U -peleissä ainoa vaihtoehto. Voit yrittää kiukutella sitä seikkaa vastaan, mutta jos taktiikkasi on yrittää kiistää faktat kuten Wii-pelien myynti tai vähätellä niitä nevahööd-peleillä kuten "Monster High":lla (minä en edes tiedä, mikä tämä peli on, ja se ei todellakaan edusta Wiin myyntihittejä), niin ehkä voisit tarkastella myös sitä mahdollisuutta, että saatan olla oikeassa Gamepadista?

Mä ostin konsolin gamepadin takia...ei voi millään yleistää, että ohjain mukamas on syynä siihen ettei konsoli myy. Jokaisella on oma käsitys miksei Wii U myy. Itse olen katsonut arvosteluvideoita, missä tämän hetken konsoleista (ps4, xbox one, Wii U) pitäisi yksi ostaa tällä hetkellä, olisi se Wii U. Koska pelitarjonta on tällä hetkellä parempi. Ongelma mikä oli Wii U:lla alussa, on nyt myöskin muilla konsoleilla. Erittäin hieno keksintö mielestäni tämä gamepad, tulee hyödynnettyä sitä useasti. Ja voi tosiaan pelata pelkällä gamepadin ruudulla jos muut katsoo telkkaria. Jos yksi ei tykkää siitä ja toinen tykkää, ei voi yleistää että ohjain on syy miksi konsoli myy tai ei myy.

Kyllä täytyy kompata edellisen viestin kirjoittajaa. Itse ostin Wii U:n heti julkaisussa ja pääsyy omaan kiinnostukseeni konsolia kohtaan oli... GamePad! En olisi todellakaan ostanut mitään Wii HD-konsolia, joka ei olisi tarjonnut edeltäjäänsä verrattuna mitään muuta lisäarvoa kuin tuon HD-tasoisen grafiikan.

GamePad on erittäin kätevä varsinkin silloin, kun TV on muun perheen käytössä. Voin samaan aikaan jatkaa pelaamista GamePadin avulla. Normaalissa pelikäytössä ohjain istuu käteen hyvin, ainakaan minulla ei väsy kädet pidemmänkään pelisession aikana.

Samaa mieltä edellisten kanssa, GamePad on mainio ohjain ja itsenäinen "pelikone".

Toivottavasti vain pelien julkaisu tahti kiihtyisi entisestään. Muille konsoleille ilmestyvät multijulkaisut pitäisi saada myös Wii u:lle, eikä vain Xboxille ja pleikkarille. Ja silloin kun Wii u saa oman version jostakin multijulkaisusta, pelit pitäisi saada samaan aikaan kauppoihin muiden konsoliversioiden kanssa, eikä selvällä viiveellä niin kuin yleensä.

Minä ostin Nintendon gamepadin!!1 Sääli että sen mukana pakkonaitetaan turha ja täysin hyödytön konsoli, jota ihmiset eivät halua!!1

Kuvaavaa lieneekin, että itselläni Wii U -konsoli pölyttyy tv-tason syrjäiseen nurkkaan unohdettuna kun taas Nintendon gamepad on jatkuvasti esillä olohuoneen näkyvällä paraatipaikalla nojatuolin vieressä käden ulottuvilla!!1

Siis jumalauta lopeta nyt jo toi jatkuva jankkaaminen. Olet pahempi kuin uskovaiset jotka käy mun ovella tiputtelemassa läpysköitään ja sulle on miljoona kertaa väännetty rautalangasta, että tuo huono myynti ei johdu siitä gamepadista vaan siitä, että moni ei tajua, että kyseessä on taysin eri laite mitä wii ja siitä, että ne pelit on niitä samoja mitä saa laitteille jotka on pari sataa halvempia. Esim gigantti myi 4gt xbox 360 konsolia hintaan 99e juuri viime viikolla.

:D:D:D:D

Joo tämä on kyllä...Mikään mitä ympäröivästä maailmasta voi poimia ei viittaa siihen, että Gamepad olisi syntipukki Wii U:n kehnoon menestykseen (jos nyt ei lasketa Mahen pärinöitä). Mahe on ilmeisesti päättänyt, että muutkin alkavat uskomaan tähän, kunhan hän vain muistaa jankuttaa tästä asiasta jokaisessa viestissä. Vähän sama, kun Super Mario 3D World on todellisuudessa todella huono peli, vaikka kaikki, jotka peliä ovat ajautuneet pelaamaan rakastavatkin sitä. Ja Wii Sports paras videopeli koskaan. Alkaa kyllä olemaan jo surkuhupaisaa...

Kyllä täytyy kompata edellisen viestin kirjoittajaa. Itse ostin Wii U:n heti julkaisussa ja pääsyy omaan kiinnostukseeni konsolia kohtaan oli... GamePad! En olisi todellakaan ostanut mitään Wii HD-konsolia, joka ei olisi tarjonnut edeltäjäänsä verrattuna mitään muuta lisäarvoa kuin tuon HD-tasoisen grafiikan.

Jep. Wii HD olisi ollut idioottimaisen itsestäänselvä, yllätyksetön ja tylsä ratkaisu joka ei olisi pelkästään jäänyt ostamatta, vaan myös syönyt pahasti koko Nintendon brändin uskottavuutta silmissäni.....mutta ei vaan millään jaksaisi enää jauhaa tästä samasta asiasta! Miten me saataisiin tämä stoori nyt päätökseen?

Ylös Bottom