Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wo Long Fallen Dynasty

DestiZ

Well-Known Member
wo-long.jpg

Nimi: Wo Long: Fallen Dynasty
Kehittäjä: : Team Ninja
Julkaisija: Koei Tecmo
Alustat: Playstation 5, Playstation 4, Xbox One, Xbox Series X and Series S, Microsoft windows, Steam
Lajityyppi: Souls Like + ARPG
Julkaisu: 3.3.2023

Tehdäänpä tälle pelille nyt ihan oma ketjunsa, kun julkaisu lähenee ja Final Demo tosiaan julkaistiin kaikille alustoille (joka on tosiaan pelattavissa 26.3 asti). Demossa on myöskin Carry over -ominaisuus eli demoa pääsee sitten jatkamaan koko versiossa. Onneksi peli tosiaan tulee gamepassiin heti day one.

Demosta tykkäsin itse kovasti mutta sanoisin, että haastetta pelissä kyllä tulee riittämään varsinkin jos ei ole sinut tuon Sekirosta tutun parry-systeemin kanssa. Peli on aika armoton jos et saa parryjä kohdilleen. Onneksi pelissä on kumminkin hyvin Niohmainen Gearing-systeemi, joten grindaaminen tulee varmaankin tuota jonkun verran helpottamaan. Innolla odotan, että pääsee kokoversion kimppuun gamepassin kautta. Niin, ja onhan pelissä tosiaan coop ja tuo AI companion -systeemi, niin kyllä ne varmaan helpottaa peliä jonkun verran, mutta ainakin itse huomasin että companionit eivät olleet niin aggressiivisia, mitä ne olivat viime demossa. Tuntuu, että heistä oli tehty passiivisempia, mutta se voi tosin olla vain omaa ajatelmaa. Toisaalta myös demo oli eri vaiheesta peliä, että voihan se johtua myös siitä.



 
Viimeksi muokattu:
Mitäs ne puheet interneteissä "vanhat konsolit on nyt takana ja next gen only, lets goooooo!" vai onko tämän tekeminen alotettu tyylii 5v sitten et vielä sitten jotkut pelit roikottaa vanhoja konsoleita mukana?
 
nyt kun on tullut pelattua demo jo kahteen otteeseen läpi niin sanoisin että omissa papereissa peli on ihan selvä top 5 vuoden peli kandidaatti. ja todennäköisesti tähä tulee upotettua aikamoinen määrä taas tunteja tähänkin Team ninja peliin, Skill up joskus sanoi jossain previewssä, että peli voisi olla ihan yhtä hyvin Nioh 3 ja olen kyllä samaa mieltä.

Demon vaikein bossi on ehdottomasti omasta mielestäni tuo tutorial/intro bossi, sanoisin että melkein kannattaa demoa kokeilla ja harjoitella tuota intro bossia, ennenkö aika loppuu, koska cooppi aukeaa vasta sen tutorial/intro bossin jälkeen. ei se nyt enää niin kamalan vaikea ole mutta alussa se voi sitä olla, ja tosiaan jos tuntuu vaikealta niin sit kannattaa Grindata vähä leveleitä ja gearia niin kyllä se sitten helpottuu vähä niinkun Nioh:ssakin.
 
Ei nyt ihan kauheen kauaa jaksanu pelata demoa. Aika hengetön ja ruma souls klooni. Grafiikoista tuli mieleen lähinnä et olisi pelannut Dark Souls 1.
 
Vielä jumissa ekassa kentässä, tylsää että sama bossi kuin edellisessä demossa, nyt vaan hemmetisti vaikeampi kun hahmo paljon heikompi.

Sinänsä tuttua Nioh-tyylistä mättöä mistä pidän mutta en ole kovin innoissani Sekiron tyylisestä miltein pakkoparryilystä, jos ei tota tee ei saa esim bossin staminamittaria rikottua ja taistelu on paljon vaikeampi.

Sekiro jäi mulla aikanaan kesken kun en pitänyt siitä reaktiotestistä (parry) yhtään. En vain osu siihen ikkunaan ja sama tämän kanssa. Se millo pitää/voi painaa parrya on niin iso ikkuna että on ihan tuuripeliä meneekö kohilleen.

Harmi, voi jäädä hankkimat ton mekaniikan vuoksi, vaikka Nioh-fani olenkin.
 
Nyt pääsin vihdoin demon läpi, eka bossi oli iha turhaan skaalattu liian kovaks kun seuraavan kentän molemmat bossit tippu ekalla yrittämällä, iha hirvee ero haasteessa.
 
joo se on just se ku alkaa intro levelin jälkeen saamaan skillejä ja gearia ja leveliä niin hahmon powerlevel ja damage nousee niin bossit hoitelee muutamassa minuutissa ja sitä kautta bossit helpottuu, sama homma nioh:ssa että mitä pidämälle peliä pelaa niin oikeastaan sitä helpommat bossit koska hahmon power level nousee aikailla, Sen takia tässä Wu Longissa se Intro Bossi onkin se vaikein bossi kun ei ole kunnon grindaus/gearaus spottejakaan intro levelissä eikä sitä kautta ole vielä kunnon skillejäkään.

Ainiin se on muuten yksi syy minkä takia tykkään näistä Team Ninja ARPG tyylisistä Nioh/Stranger of paradise yms enemän ku Souls peleistä on juuri tuo että peleissä pystyy nostamaan sitä hahmon power leveliä aikalailla gearaamalla ja rakentamalla kunnon buildeja ARPG pelien tyyliin.

tossa tosiaan video kun pisteleen pataan sitä intro levelin bossia toisella pelikerralla, second phasessa vielä nyt muutama osuma tuli otettua, on vielä vähä parryjen kanssa hakemista, mutta eka phase menee suht vaivattomasti. se kun saa nuo parryt haltuun niin taistelu on aika näyttävää ja nauttittavaa menoa :), paras tapa selvitä tuosta second phasesta on kyttäillä vihollisen niitä fatal/punasia iskuja ja iskee niihin parryt, eli se on aikalailla 3 onnistunuttu parryä niihin niin taistelu on sen jälkeen ohi.

 
Viimeksi muokattu:
joo se on just se ku alkaa intro levelin jälkeen saamaan skillejä ja gearia ja leveliä niin hahmon powerlevel ja damage nousee niin bossit hoitelee muutamassa minuutissa ja sitä kautta bossit helpottuu, sama homma nioh:ssa että mitä pidämälle peliä pelaa niin oikeastaan sitä helpommat bossit koska hahmon power level nousee aikailla, Sen takia tässä Wu Longissa se Intro Bossi onkin se vaikein bossi kun ei ole kunnon grindaus/gearaus spottejakaan intro levelissä eikä sitä kautta ole vielä kunnon skillejäkään.

Ainiin se on muuten yksi syy minkä takia tykkään näistä Team Ninja ARPG tyylisistä Nioh/Stranger of paradise yms enemän ku Souls peleistä on juuri tuo että peleissä pystyy nostamaan sitä hahmon power leveliä aikalailla gearaamalla ja rakentamalla kunnon buildeja ARPG pelien tyyliin.

tossa tosiaan video kun pisteleen pataan sitä intro levelin bossia toisella pelikerralla, second phasessa vielä nyt muutama osuma tuli otettua, on vielä vähä parryjen kanssa hakemista, mutta eka phase menee suht vaivattomasti. se kun saa nuo parryt haltuun niin taistelu on aika näyttävää ja nauttittavaa menoa :), paras tapa selvitä tuosta second phasesta on kyttäillä vihollisen niitä fatal/punasia iskuja ja iskee niihin parryt, eli se on aikalailla 3 onnistunuttu parryä niihin niin taistelu on sen jälkeen ohi.


Juu tykkään samoista syistä :) Nioh2:ssa oli ihan tajuttoman hyvä gearisysteemi, toki viimeisen lisärin jälkeen sitä mahdollista kamaa ja variaatioita oli niin paljon että grindaaminen oli vaikeaa.

Tässä demossa farmasin alkuun sitä tiikeriä, tuntu tiputtavan kohtuu hyviä suojia ja accessoryja jotka autto hyvin. Kyllä se bossi lopulta kaatui sitten, niinku sanoit, toka vaiheessa pare odottaa vaan niitä spessuiskuja.

Periaatteessa ton bossin voi ymmärtää niin, että se on testi osaatko parryta, hyvä opetus ja huomas kyllä seuraavassa kentässä että se parry onnistu vihuissa ja bosseissa helpommin jotenkin.
 
Kantaako demon läpäisy jotain itse pääpeliin vai onko vain joku random kohta pelistä mukana?

Peli on ennakkovarattuna, sillä Nioh-pelit on olleet itselleni mieluisia. Vähä jännittää onko liian iso pala kakkua tää "sekiromaisuus" mut eiköhän se taas mene ku vähä kiroaa ja itkee välissä. Niohitki kairas uusia peräreikiä nii eiköhän se yks lisää vielä mahdu.
 
Kantaako demon läpäisy jotain itse pääpeliin vai onko vain joku random kohta pelistä mukana?

Peli on ennakkovarattuna, sillä Nioh-pelit on olleet itselleni mieluisia. Vähä jännittää onko liian iso pala kakkua tää "sekiromaisuus" mut eiköhän se taas mene ku vähä kiroaa ja itkee välissä. Niohitki kairas uusia peräreikiä nii eiköhän se yks lisää vielä mahdu.
Juu internetin mukaan seivi siirtyy täytee peliin ja jatkat siitä mihin jäit. Ja kirsikkana kakun päällä, jos pääset demon läpi niin saat täyteen peliin jonkun palkintovarusteen kanssa.

Demossa näyttäis olevan kaks ekaa päätarinatehtävää.
 
Ja kirsikkana kakun päällä, jos pääset demon läpi niin saat täyteen peliin jonkun palkintovarusteen kanssa.

Tämä olisi kelvannut, mutta kun reissussa on mukana vain Switch, eikä pääse ennen julkaisua tätä pelailemaan, niin otetaan sitten koko peli vastaan yllätyksenä ja ilman lahjuksia.

Nämä demot saisi kyllä tulla standardiksi, joissa eteneminen siirtyy pääpeliin.
 
Tämä olisi kelvannut, mutta kun reissussa on mukana vain Switch, eikä pääse ennen julkaisua tätä pelailemaan, niin otetaan sitten koko peli vastaan yllätyksenä ja ilman lahjuksia.

Nämä demot saisi kyllä tulla standardiksi, joissa eteneminen siirtyy pääpeliin.
Juu, parhaimmillaan toi tavara on hyvä kosmeettisena lisänä. Joku crouching tiger kypärä.
 
joo itse tosiaan aloitan gamepassin kautta sitten joko pc:llä tai cloudista pelin alusta, niin sen takia pelasin tuon demon kahteen otteeseen läpi, ja vähä harjottelin noita bosseja että pääsee sitten kun peli julkaistaan niin mahdollisimman nopeasti jatkamaan siitä mihin jäi. kovat on kyllä odotukset pelin suhteen ei millään malttaisi odotella perjantaihin.

Pelin mainquestin 40 tuntin pituuskin on aikailla sitä Nioh tasoa, (tosin tuo on aika vanha artikkeli) taisi 35 tuntia olla ekan Nion mainquest ja 44 tuntia sitten nioh 2 mainquest, mutta kaikki nioh pelaajathan tietää että, first playtrought mainquest on vasta pinta raapaisu ja sen jälkeen vasta se kaikki hauskuus alkaa new game +:n ja Post game/side quest Contentin parissa. eiköhän tässäkin ole sama juttu.

 
Viimeksi muokattu:
Ainiin joo ihmettelin tuossa äskön kun testasin demoa ja se oli vielä pelattavissa, niiin tosiaan se Wu Longin demo on pelattavissa Maaliskuun 26 päivään asti eikä Helmikuun, eli halutessaan sitä demoa voi pelailla vaikka julkaisuun asti. joten tässä hyvin aikaa niilläkin jotka ei vaikka omista gamepassia ja eivät ole vielä demoa testailleet. korjasin sen myös tuohon avaus postaukseeni. Tosiaan demossahan voi grindailla loputtomiin niin kauan tappaa demon viimeisen bossin niin taidan itsekkin vielä testailla eri aloitus buildeja.

toinen asia minkä teen jo valmiiks niin hahmon ku yleensä itselle menee sen luomiseen 2-3 tuntia niin nyt otan kuvat jokaisesta presetistä että sen hahmon luomiseen ei mene kun muutama minuutti sitten perjantaina.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon ensimmäiseen postaukseen voisi lisätä myös Xbox One'n mille peli julkaistaan. Sillä tullut hakattua nyt tuota demoa ja latasinpa pelin Game Passistakin ennakkoon. Demo meinaan koukutti todella pahasti. Pidän todella paljon tuosta parry-systeemistä. Sen kun oppii niin aika helppoa on. :D
 
tosiaan kun peli sijoittuu tuonne kiinan, tottakai siellä on mukana eräs Soturi jota voisi myöskin sanoa Dynasty Warriors Legendaksi, itse muistelen kauhulla tätä kaveria, sen verran usein tuli pataan Dynasty Warriorsissa juuri tältä kaverilta ja näyttäisi siltä että, tuo fightti on myös tässä Wu Longissa maineensa arvoinen, tällä viime vuoden TGS:n shown pelaajalla ei ollut mitään palaa koko fightin aikana. no innolla otetaan haaste vastaan sitten kun sen aika on :)

 
Viimeksi muokattu:
Onhan tämä tuttua ja turvallista, ”Nioh Kiinassa” käytännössä. :D

Tekninen toteutus ontuu kyllä demossa vielä pahasti. Framerate venyy ja paukkui PS5-versiossa aika karusti. Etenkin kun grafiikka on jotain Niohin PS4-version luokkaa… Välianimaatiot taas on suoraan PS3:sta :D
 
Pystyykö muuten näppäinmäärityksiä muuttamaan? Peli Passin kautta pe pitäs peli aloittaa. Täytyy sanoo, että Nioh 2 oli ihan naurettavan vaikea, jotenkin ihmeessä senkin läpäisin. Vaikka olen sen erään "vaikeita pelejä" tekevän pelistudion pelit ihan yksin pomoineen päivineen läpäissyt, niin N2 oli jotenkin erittäin vaikea. Tämä on siis hyvä asia, en pelkää haastetta peleissä.
 
Ylös Bottom