Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wo Long Fallen Dynasty

Hermoni alkoivat kiinnostumaan.
Meni lopulta npc-apurien kanssa, piti olla todella agressiivinen.

Näissä pomoissa on hämmentävä ero vaikeusasteissa, eka pomo, Lu Bu ja tämä ovat olleet ihan törkeän vaikeita, loput ihan vitsejä. Tämä spoilerissa oleva on vaikea vain huonon suunnittelun tuloksena.

Nyt ois viimeinen taistelu edessä, en tiedä haluanko ng+ jatkaa, ilmeisesti ne uudet varusteet on niin harvinaisia etten välttämättä jaksa alkaa hermoja raastamaan sellaisen grindin vuoksi.

Tämä oli sinänsä lopulta vähän pettymys, tästä puuttui paljon sellaista mikä teki Nioh2:sta erittäin hyvän pelin. Tämä on vähän samaa luokkaa kuin Stranger of Paradise, ihan kelpo seikkailu mutta ei oikein mitään sellaista mitä jäis kaipaamaan. Kentät aika tylsiä ja geneerisiä, vihuvariaatio niin heikko että samat naamat joka kentässä, bosseissa vain muutama jotka jäi mieleen hyvällä tavalla, varusteakrobatia lopulta aika köykänen. Esim mitään buildeja ei juurikaan tarvi miettiä ja hahmosta tulee silti aika op kunhan valitut virtua-pisteet vastaa sen aseen skaalausta jota käytät. Mulla on ollu sama miekka käytössä 90% pelistä, nyt toki +9 ja toi repii kaikki rikki.

Nioheissa oli pakko koittaa uusia ihan jo sen takia että varusteissa oli levelit, tuon myötä myös tuli enemmän kokeiltua eri buildeja pelin edetessä. Tässä ei oikein ole tarvetta, sillä voit niin helposti vaihtaa varusteen perkkejä, tämä siis tekee lootit käytännössä turhiksi.

Tulee vähän nuristua pelistä mutta tän ois pitäny suoraa vaa olla Nioh 3 ja vaikka esiosa, kun Nioh 1 ja 2 tais olla jossai 1600-luvulla. Oisivat pitäneet kaikki mekaniikat mutta parantaneet niitä ja läjäpäin QoL juttuja mukaan. Nyt tää on joku outo kokeilu jonka kanssa on menty takapakkia.
 
Nyt tää on joku outo kokeilu jonka kanssa on menty takapakkia.

Tuolla Redditissä epäiltiin että liekö ollut joku Team Ninjan "team B" tämän takana, koska niin monta Nioheissa ollut QoL-asiaa on tippunut kyydistä. Nopeahkosti ja pienemmällä budjetilla tehty välityö, selvästi. Matkalla Rise of the Roniniin.

Muistan nähneeni jonkun behind the scenes -pätkän studiolta ja muistaakseni siinä "vannoivat" että uutta Niohia ei enää tule. Sikäli tämä oli jopa vähän yllätys, ja tuplasti siihen nähden kuinka samanlainen tämä lopulta oli.

Vihollisvalikoima on kyllä itseään toistava, tämä tuli jo arvioistakin esiin. Niin se oli tosin Nioheissakin - kaikki toki yhtä ärsyttäviä :D
 
Joo voi hyvinkin pitää paikkansa et tämä on joku Rise of Ronin rahoituspeli tai päätiimi tekee sitä. Kokeilin hetken tota ng+ ja ei siinä ole mitään porkkanaa pelailla. En jaksa pelkästään sen takia että yksi sadasta lootista on viiden tähden tavara.
 
No peli meni läpi. Oli yllättävän helppo ja lyhyt peli, eli vähän sellanen köyhän miehen Nioh. Vain ensimmäinen pomo ja Lu Bu aiheuttivat hankaluuksia, muut pomot meni viimeistään kolmannella yrityksellä läpi. Vihollisvariaatioita oli todella vähän/niukasti, tuntu että joka kentässä oli samat vihut. Aseina käytin 2 miekkaa ja keihästä ja raskaat suojat/armorit päällä. 6/10 antaisin pelille.
 
Oli yllättävän helppo. Vain ensimmäinen pomo ja Lu Bu aiheuttivat hankaluuksia, muut pomot meni viimeistään kolmannella yrityksellä läpi.

Heh. Kyllä minulla on mennyt (ei siis peli läpi vielä) useampia yrityksiä ihan kaikkiin, ja joku Zhang Rang meinasi katkaista ärsyttävyydessään koko homman omalta osaltani. Sekosin laskuissa montako kertaa kokeilin Lu Bu:ta, enkä päässyt puoliväliä pidemmälle.

En ole ihmeemmin grindannut leveliä ylös luontaisen kehityksen sijasta, varusteita toki.

Se ensimmäinen ei vastaavasti minusta edes ollut vaikea, kun parry-homman jujun oivaltaa. Toisaalta niinhän se Lu Bu on yhtälailla patternien ja ajoituksen opettelua old school -tyyliin.
 
Wo Long on menestynyt ihan kivasti:



Itse jäin jo hyvin aikaisessa vaiheessa jumiin ja peli jäi tauolle (ehkä ikuisesti). Ihan jopa pidin pelistä, mutta tuo taistelumekaniikka on vain liian armoton omaan makuuni.
 
Wo Long on menestynyt ihan kivasti:



Itse jäin jo hyvin aikaisessa vaiheessa jumiin ja peli jäi tauolle (ehkä ikuisesti). Ihan jopa pidin pelistä, mutta tuo taistelumekaniikka on vain liian armoton omaan makuuni.

Miljoonan myynnit, mutta lähes neljä miljoonaa pelaajaa. Voidaanko sanoa että day one julkaisu Game Passissa on ollut aikamoinen menestys?
 
Tuo parry-taistelu on tässä itse asiassa aika koukuttavaa, ja läpipeluun jälkeen jaksoin vielä lähteä New Game+:n pariin hetkeksi.

Kovin järkeä siinä ei tällä hetkellä tosiaan ole, pieni vihollisvalikoima korostuu entisestään; lisäksi viiden tähden varusteita on kitsaasti (eikä niissä nyt mitään ihmeellistä muutenkaan ollut, verrattuna Niohiin) ja vaikeustaso mm. bossien kohdalla on nostettu reippaasti. Esimerkiksi jo ensimmäinen boss on mielestäni vieläkin nopeampi ja aggressiivisempi. Perusvihut imevät vahinkoa, mutta kaatuvat kun leveliä on 100+ ja aseet tapissa. Positiivista on että kenttiä ei ole pakko pelata järjestyksessä, vaan Niohin tyyliin alueita aukeaa valmiiksi useampi.

En tiedä kuvittelenko, mutta mielestäni myös päivitysten myötä PS5-versio on vähän parantunut teknisesti, eli pyörii sulavammin.
 
Wo-Long-Roadmap_07-30-23-768x432.jpg

Tosiaan laitoin tuonne state to play ketjuun tokyo game show:sta Koei Tecmo schedulen ja siellä tosiaan oli yhtenä tämä DLC 2 esittely, ja Tuo DLC 2 näyttäisi sisältävän niin paljon kaikkea kivaa ja porukka alkanut tekemään youtubeen ja muualla how to prepare to dlc 2 videoita niin näyttäisi vahvasti siltä että tämä DLC tullaan julkaisemaan tuon Tokyo Game show pressin yhteydessä. nyt näyttäisi olevan tosiaan sen tason DLC mitä Team Ninjalta ollaan yleensä totuttu näkemäänkin, eli tuo dlc sisältää ihan helvetisti contenttia. harmillisesti se Cyberpunkin 2.0 tulee samoihin aikoihin mut jos Team Ninja tekee niin sanotusti Team Ninjat, niin eiköhän tunnit tule jaettua tämän ja cyberpunkin välillä, kun team ninja lupaa New end game content niin sillon se lupaa yleensä jotain todella hyvää koska end game on ollut aina team ninjan vahvuus.

Täytyykin melkeinpä tehdä paluu pelin pariin ensi viikon aikana että taas saa sopivan Tatsin tähän. tosiaan Deluxe edition löytyy jo onneksi niin siihen kuuluu nämä DLC:t ja nyt tosiaan näyttäisi tulevan sille Deluxe editionille vastinetta.
 
Viimeksi muokattu:
Näytä liitetiedosto 11684

Tosiaan laitoin tuonne state to play ketjuun tokyo game show:sta Koei Tecmo schedulen ja siellä tosiaan oli yhtenä tämä DLC 2 esittely, ja Tuo DLC 2 näyttäisi sisältävän niin paljon kaikkea kivaa ja porukka alkanut tekemään youtubeen ja muualla how to prepare to dlc 2 videoita niin näyttäisi vahvasti siltä että tämä DLC tullaan julkaisemaan tuon Tokyo Game show pressin yhteydessä. nyt näyttäisi olevan tosiaan sen tason DLC mitä Team Ninjalta ollaan yleensä totuttu näkemäänkin, eli tuo dlc sisältää ihan helvetisti contenttia. harmillisesti se Cyberpunkin 2.0 tulee samoihin aikoihin mut jos Team Ninja tekee niin eiköhän tunnit tule jaettua tämän ja cyberpunkin välillä, kun team ninja lupaa New end game content niin sillon se lupaa yleensä jotain todella hyvää koska end game on ollut aina team ninjan vahvuus.

Täytyykin melkeinpä tehdä paluu pelin pariin ensi viikon aikana että taas saa sopivan Tatsin tähän. tosiaan Deluxe edition löytyy jo onneksi niin siihen kuuluu nämä DLC:t ja nyt tosiaan näyttäisi tulevan sille Deluxe editionille vastinetta.
Toivotaan et olis hyvä, eka dlc oli ala-arvoinen tekele.
 


Uuden DLC:n traileria, Hyvältä näyttää, Helkkari ei malta odottaa taas että pääsee takas taas pelin pariin, se vain että Phantom Libertyhän sattuu tulemaan samaan aikaan, tai päivää aiemmin, että miten helkkarissa sitä aikaa löytyy molemmille :D

Ainiin yks erittäin mielenkiintoinen juttu tulee olemaan tämä, että peli saa myös Free updaten joka sisältää mahdollisesti jonkun Bossin Lies of P:sta, ai että miten kova homma se olisikin jos pääsisi ottamaan Wo-longissa mittaa tuosta kyseisestä bossista jossa olen pelissä jumissa, tai jonkun muun vaikean bossin jonka kanssa ollut ongelmia.

 
Viimeksi muokattu:
tuossa vähän infoa mitä tuosta DLC:stä on jo revitty, kuulostaa muutenkin erittäin hyvältä nuo infot mutta tuo End game mode on sitten vielä kirsikka kakun päälle joka kuulostaa paperilla ihan älyttömän hyvältä, vaikuttaa myös siltä että siinä on ihan helvetisti contenttia jos se on yhtä pitkä mitä nimi antaa ymmärtää, tuossahan lukee tosiaan et bonfiret on per 10 mileä eli jos olettaa että se on 1000 mileä pitkä, niin siinähän on sitten myös 100 bonfireä matkan varrella, siihen päälle nuo rogue like valinnat niin eihän tässä voi kun innostua.


renderTimingPixel.png

Translated from Chinese media report. Apologize for any translation mistakes.
  1. The longsword possesses a unique action mode, allowing you to switch between regular attacks and charged attacks. During charging, by pressing the directional keys, it will perform like deflecting, and charge quickly.
  2. Weapons with ★5 or higher can be equipped in a total of six martial arts, and you can use "Soul Fragments" to upgrade and replace these martial arts. Exclusive martial arts for specific warlords cannot be replaced.
  3. New rarity ★7 and new grace: Gonggong, Zhurong, Chiyou, and Xuannu. Xuannu has special effects to enhance ranged attacks.
  4. Equipment sets from warlords have a new attribute called "Extreme". Not sure what special effects it carries.
  5. The new endgame mode "The Thousands Miles Journey" is like a roguelike mode. In this mode, players can progress based on their choices, with each route corresponding to different rewards and challenge levels. Every 10 miles of the journey, players can reach a campsite, which serves as a checkpoint. If a player fails, they will return to the last campsite, but they can also use a special reward called "Horseshoe Gold" to attempt the challenge again.
  6. New Shitieshou will provide two accessories at one time.
UPDATE
  1. Almost all spells have reduced their startup and recovery times, making them smoother to use in combat without slowing down the pace.
  2. Due to the overpowering resurrection mechanism of Yinglong, the dev team has comprehensively enhanced other divine beasts, including their energy accumulation speed, release power, and more. Additionally, they have weakened Yinglong, slowing down its energy accumulation and making its resurrection only restore half HP.
  3. All weapons have multiple-stage spirit bars, like gauntlets.

Tuossa kuva tuosta End game modesta vahvasti tulee tuosta kuvasta mieleen eräs toinen lempi pelini, Eli Path of Exile ja Sanctum League, jossa oli juuri vähän saman tyylinen Rogue like systeemi. no jos se on saman tyylinen systeemi niin tulen nauttimaan tuosta End game modesta todella paljon.

Wo long The Thousand-Mile Journey


h89qc6rqilpb1.png
Path of exile

B3hWri6.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Kuulostaa hyvältä, hmm mahtaakoha 7* tippua vaa siit viimeisimmäst vaikeustasost, samate toi 1000 mile journey, onko auki vaa siin viimeisimmäs vaikeusastees? Jää nimittäi itelt sit kokemat ku mul tuli seinä vastaa tos dlc1 vaikeusastees.
 
Kuulostaa hyvältä, hmm mahtaakoha 7* tippua vaa siit viimeisimmäst vaikeustasost, samate toi 1000 mile journey, onko auki vaa siin viimeisimmäs vaikeusastees? Jää nimittäi itelt sit kokemat ku mul tuli seinä vastaa tos dlc1 vaikeusastees.

Vielä ei oo tietoa näistä mut tuolla redditissä joku vastasi , toivottavasti ei ole näin, koska en ole itekkään peliä läpäissyt noilla vaikeimmilla Difficultyillä.

Today at 1:44 AM
DLC could be played on any difficulty. End game mode I heard a rumor it will be available after 2/3 NG+++. Not trustworthy at all.
 
Vielä ei oo tietoa näistä mut tuolla redditissä joku vastasi , toivottavasti ei ole näin, koska en ole itekkään peliä läpäissyt noilla vaikeimmilla Difficultyillä.

Today at 1:44 AM
DLC could be played on any difficulty. End game mode I heard a rumor it will be available after 2/3 NG+++. Not trustworthy at all.
Juu onnistui dlc1 myös millä vaa mut toi journey, hitto jos se on lukittu noin kauas. Ois tosi paska ratkaisu.
 
Palasin tähä nyt dlc2:n lähestyessä ja onkin eteneminen ollut viel yllättävän lepposaa ng++:lla. Act5 aukes just ja dlc1 alueet. Pitäs se eka missio vetää ni aukeis sivutehtävä missä pystyy farmaa xp:ta iha poskettomia määriä helposti.
 
itse tosiaan vetäsin tuossa viikonlopun aikana ng++ lävitse että hahmo on mintissä ja valmis uuteen DLC:n, eli ei tarvitse enää huolestua jos se end game mode olisikin ng++:lla koska nyt se on done, itsehän tosiaan pääsen jo huomenna 17.00 pelin pariin kun ostin aikoinani pelistä Aussi version, mutta tulee vaikeeta jakaa tunnit tämän ja Phantom Libertyn kanssa.
 
Näissä team ninjan peleissä on itsellä aina ongelmana äärimmäisen tylsä kenttä- ja vihollissuunnittelu. Jäi aikanaan nioh ykkönen kesken juuri tämän takia ja sama toistui myös tämän kohdalla. Harmi sillä taistelusysteemit ovat varsin hyviä. Diablo-loottailusta en kyllä myöskään pidä yhtään.

Edit. Typo
 
Viimeksi muokattu:
Tullu tätä DLC2:sta nyt pelattua jonkin aikaa, pakko todeta, on tämäkin pettymys kuten DLC1. Jälleen kerran lisärin eka kenttä on aivan saatanan helppo mutta itse bossi taas ihan suoraan jostain helvetin syvimmistä syövereistä. Kaverilla on niin paljon buffeja päällä, hypersuper armoria ja hp:ta niin jumalattoman paljon, että tuntuisi kuin hakkaisia puupölkkyä voiveitsellä. Tietty kun bossi kerran lyö, on se sitte normaali tai punainen isku, on henki höllässä. Eli jotenkin noilta on se tasapainotus kadonnut ja vaikeus tulee vaan siitä että sulla pitää olla millintarkat refleksit jotta pystyt torjumaan punaiset iskut. En tiedä miksi noi dlc:t on tollasta kakkendaalia kun ite pääpeli on tosi hyvä ja tasapainotus kunnossa, haasteet sopivia ja hyvin mietittyjä. Onkohan noissa joku junnutiimi ku voi heittää helpolla assetteja vaan kasaan ja sitte ite päätiimi Rise of Roninin kimpussa.

Sitte toi uus endgame moodi, 1000 mailin matka, on kanssa aika tylsä pettymys. Sinänsä mitää uutta maisemaa et näe, vaan meet niitä samoja kenttiä läpi kuin normaalisti, toki hivenen pienempänä. siellä on joku 5 erilaista battlefieldiä jota voi arputua eteen ja niistä saatavat bonarit on samaa sarjaa mitä voi esim laittaa varusteisiin kiinni, tosin ne stakkaa joten jotain kivaa. Toi moodi on myös lukittu yhteen uusimman ng+++ vaikeusasteen kanssa. Jos et sitä oo pelannu, niin tulee ilmoitus "tämä moodi on sinulle liian vaikea, pelaa ng+++ eteenpäin jotta voit jatkaa". Tosi kiva. Mulla siis matka tyssäs maili 21:een kun en ollu vielä kovin pitkälle ng+++ pelannu.

Iso, iso pettymys.
 
Näissä team ninjan peleissä on itsellä aina ongelmana äärimmäisen tylsä kenttä- ja vihollissuunnittelu. Jäi aikanaan nioh ykkönen kesken juuri tämän takia ja sama toistui myös tämän kohdalla. Harmi sillä taistelusysteemit ovat varsin hyviä. Diablo-loottailusta en kyllä myöskään pidä yhtään.

Edit. Typo

Nehän pohjautuvat Japanin kansantarujen yokai-mytologiaan kaikki, ja kaikki esim. Niohin vihut on löydettävissä jos aiheeseen perehtyy. Itseä ovat aina kiehtoneet, mutta toki varsin omalaatuisiahan ne ovat :D

Wo Longista en ole varma, ehkä siinäkin jotain Kiinan vastaavaa on.

Harmi tuo etteivät DLC:t ole osuneet. Peli oli niin koukuttava, että mieluusti sitä olisi pelaillut lisääkin. Oon koittanut NG:tä parikin kertaa, mutta ei vaan tunnu mielekkäältä jauhaa samoja kenttiä mutta vaikeampina ilman tuntuvaa porkkanaa.
 
Ylös Bottom