Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wokekeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Doctor Pepper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ne jotka voitti USA:N naisten maajoukkueen oli alle 15 vuotiaita poikia Dallasista. Vittu Dallasista! Mutta koska tämä meidän kaiken tietävä tyyppi on asunut texasissa niin varmasti tietää hyvän syyn miks on väärin sanoa että naiset on urheilussa varsinkin joukkueurheilussa paskempia kuin miehet.

Eli siis DEI:ssä ei ole mitään vikaa. Sehän on hyvä aate, jos sen avulla esim. vammainen henkilö pääsee töihin, koska niillä se työllistyminen on vaikeampaa, vaikka taitoja olisi. Mun mielestä on tyhmä haukkua aatetta, jos se joskus toteutetaan huonosti (palkataan epäpätevä tyyppi). Sääli on sairautta, että jos säälin takia joku palkataan, se on perseestä. Pitää olla taitojakin.

Se on muuten erikoinen logiikka, että jos wokepeli myy hyvin ja saa hyviä arvioita, se ei voi olla woke. Mut jos taas saa huonoja arvioita, se on wokella pilattu. Eikö ole mahdollista että se on ihan muun kuin woken takia huono. Eihän kaikista huonoista peleistä vinguta että ne ovat wokella pilattu.

Jos wokella tarkoitetaan tasa-arvoa, niin siihen pitäisi pyrkiä. Itse en ääripäihin usko. Pitäis olla kaikken kannalta paras kompromissi, mutta eihän nää (valkoiset) rikkaat siihen suostu.

Muutama kun kehuu Amerikkaa, siellä ei vammainen pärjäisi mitenkään (jos vanhemmat eivät olisi rikkaita). Siellä tuskin mitään työkyvyttömyyseläkettä edes on, ja kaikki apuvälineet pitäisi itse maksaa. Jos töihin pääsiskin, niin vanhuuseläkeelle pitäisi säästää elämänsä aikana n. miljoona dollaria (jos sinne asti elää).

Siinä vielä vähän luettavaa:

Jokaisen pitäisi itse pelata mustana samuraina ennen kuin on tämän asian tiimoilta mitään netistä lukenut tai muualta kuullut. Siitä huomaa sen mitä oikeasti on asiasta mieltä ilman ulkopuolista vaikutetta. Sen takia en tähän itse ota kantaa.

Toisaalta, liekö samaa porukkaa, jonka mukaan musta samurai on todella mahtava juttu, mutta kaksi mustaa nuorta HSL:n bussissa mainoksessa on rasismia? Näistä jälkimmäinen lienee huomattavasti yleisempi näky.

Täällä kun o muotia jakaa striimereitten videoita niin mikä jottei?

Cowboy sai tarpeekseen kulttuurisotureista. AC Shadowsin striimin täytyttyä rasistisista viesteistä ja k**ipäitten vinkumisesta.

Sen toki tiedän. Tähän mennessä vaan näyttää, että keinot eivät ole läheskään tarpeeksi radikaaleja, jotta edes lähes tasaiseen lopputulemaan pystyttäisiin pääsemään. Kansalaiset on ohjattava paljon aggressiivisemmin siihen suuntaan, että saadaan jakauma hyväksyttävälle tasolle. Ihmiset eivät näytä orgaanisesti ohjautuvan tasapuolisesti jokaiseen tehtävään.
Jonkun sarkasmitutka ei näköjään toiminut sitä aiempaa kommenttiasi lukiessaan…

Woke (tai ainakaan ne ääritoimet, joiksi woke nimenomaan nykyään mielletään) ei kuitenkaan ole tuota, vaikka sen alkuperäinen idea on tuota ainakin pääsääntöisesti ollutkin. Keinot ovat menneet sellaisiksi (mm. syyttömien ihmisten ja ryhmien syyllistäminen), että nimenomaan woke-fanaatikkojen ”empatiasta” haluan ainakin itse pysyä hyvin erillään. Se minua kuitenkin harmittaa, että se erillään pysyminen on aina vaan vaikeampaa, kun asiaa lykätään joka tuutista silmille ja korville. Erityisesti puhtaassa viihteessä en tuota kaipaisi ollenkaan. Joo, voihan sitä jättää ostamatta sellaiset selkeät päälleliimatut woke-sisällön teokset, mutta saa se silti harmittaa, että moneeen aiemmin rakastamaansa pelisarjaan on sitten kuitenkin lykätty sellaista saarnaava/tuomitsevaa ja julistavaa viestiä, mikä wokessa käytännössä aina on. Kyllä minä montaa wokeakin jossain määrin sisältävää peliä voin pelata. Mutta kun se menee liian pitkälle, niin en jätä asiaa vain siihen, että peli jää kesken tai kokonaan ostamatta, vaan tuon sen lisäksi myös mielipiteeni esiin siellä missä sen koen tarpeelliseksi.

Viimeksi muokattu:
Vaikka tämä minua suoraan sanottuna hävettääkin, minun on pakko myöntää, en juurikaan osaa nähdä ihmisiä ensisijaisesti heidän ihonvärinsä, seksuaalisen suuntautumisensa ja sukupuolensa määrittäminä. Tällöin tarvitaan woke-ideologiaa. Tarvitsen minua viisaamman ja avarakatseisemman toimijan, joka muistuttaa minua siitä, että näiden ihmisen määrittäviä ominaisuuksia ovat heidän ihonvärinsä, seksuaalisuutensa ja sukupuolensa. Kiitos tämän, ehkä minustakin kasvaa vielä joku päivä hyvä ja empaattinen ihminen.

Kiitos woke. Tasa-arvoa lisäämässä, yksi pieni askel kerrallaan.

Vaikka tämä minua suoraan sanottuna hävettääkin, minun on pakko myöntää, en juurikaan osaa nähdä ihmisiä ensisijaisesti heidän ihonvärinsä, seksuaalisen suuntautumisensa ja sukupuolensa määrittäminä.
En minäkään. Sillä erolla etten häpeä sitä. Woke on hyvin toteutettuna hieno asia, sanokoot anti-woket, asmongoldit ja (korva)vaikuttajat mitä tahansa.

Ylös Bottom