Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

World of Tanks

Vastaus: World of Tanks

On PS4, anyone who is a PS Plus subscriber gets a little extra - the German Pz.Kpfw. II Ausf. J-PS premium tank, another garage slot and three Premium days for the game.

Osaako joku sanoa onko järkeä tuon takia uusia Plussaa? Uusin kuitenkin keväällä mutta onko tuosta mihinkään?

Onko tietoa milloin tuo tankki olisi tarjolla? Ei sellaista ainakaan minulla näkynyt?
 
Vastaus: World of Tanks

Sieltähän se tosiaan löytyi! Kokeilin etsiä pelin sisältä sieltä tank treestä, eikä tuota tankkia näkynyt lainkaan. Eli tuolta sen sai latailtua.
 
Vastaus: World of Tanks

Antakaapa veteraanit vinkkiä miten tämä kannattaa aloittaa? Tankkeja ja kaikkea sälää niihin on niin paljon että itse olen aivan ihmeissäni.
 
Vastaus: World of Tanks

Antakaapa veteraanit vinkkiä miten tämä kannattaa aloittaa? Tankkeja ja kaikkea sälää niihin on niin paljon että itse olen aivan ihmeissäni.

Alussa kannattaa kokeilla eri tankkityyppejä ihan rohkeasti, koska jonnekin vitostierille pelaa todella nopeasti. Sieltä alkaa höyläämään sellaista tankkia sitten pidemmälle jonka kanssa oli hauska pelata. Silloin kun pelit sujuvat niin alla on omaan pelityyliin sopiva rassi.
 
Vastaus: World of Tanks

Kannattaako nuo alatierien tankit päivitellä loppuun vai myydä aina vaan pois? Jos päivitän vaikka Eliteksi ja myyn, takaisin ostaessa saan varmaan Eliten takaisin? Eikös ne saa karkkirahalla myöhemmin ostettua taas jos tekee mieli taas niillä jauhaa.

Tuo zoom-juttu tosiaan häiritsee ja ohjausvaihtoehtona voisi olla d-pad. Muuten kyllä maittaa.
 
Vastaus: World of Tanks

On kyllä karmaisevat valikot ja käyttöliittymä PS4 -versiossa. Näin konsolipelaajanakin on todettava, että nyt ollaan ns. konsolityhmennetyn tekeleen äärellä. Miksi pelin jokaisen elementin ja fontin on oltava massiivisen kokoiset, että nämä peittävät huomattavan osan ruudusta. Ugh.

Eräät ovat ehtineet kommentoida eriskummallisia kontrolleja, joita en voi käsittää. Zoom on joko on/off. Kenen mielestä tämä on ollut millään muotoa hyvä idea. Toinen seikka mikä hankaa vahvasti vastakarvaan on se ettei tankin ohjaamista ole suosiolla laitettu d-padille. Ehkä tämä on mahdollista muuttaa asetuksista, en tiedä, eikä kiinnosta enää tarkistaa. Pari tuntia jaksoin veivata tätä, mutten näe mitään syytä jatkaa pelaamista. Kyseessä on sisällöltään köyhempi ja yksinkertaisesti heikommin toteutettu versio vrt. PC -versioon.
 
Vastaus: World of Tanks

On kyllä karmaisevat valikot ja käyttöliittymä PS4 -versiossa. Näin konsolipelaajanakin on todettava, että nyt ollaan ns. konsolityhmennetyn tekeleen äärellä. Miksi pelin jokaisen elementin ja fontin on oltava massiivisen kokoiset, että nämä peittävät huomattavan osan ruudusta. Ugh.

Eräät ovat ehtineet kommentoida eriskummallisia kontrolleja, joita en voi käsittää. Zoom on joko on/off. Kenen mielestä tämä on ollut millään muotoa hyvä idea. Toinen seikka mikä hankaa vahvasti vastakarvaan on se ettei tankin ohjaamista ole suosiolla laitettu d-padille. Ehkä tämä on mahdollista muuttaa asetuksista, en tiedä, eikä kiinnosta enää tarkistaa. Pari tuntia jaksoin veivata tätä, mutten näe mitään syytä jatkaa pelaamista. Kyseessä on sisällöltään köyhempi ja yksinkertaisesti heikommin toteutettu versio vrt. PC -versioon.

Jaa. Minusta käyttöliittymä on parempi kuin PC:llä :D Fontitkin aivan sopivan kokoiset 50" töllöllä parin metrin päästä löhötessä. Sisällön köyhyyshän on tarkoitus, ei kaikkea voi laittaa jakoon heti. Valkenee jos miettii pelimekaniikkaa hetken.

Mutta mielipiteitä on monenlaisia.
 
Vastaus: World of Tanks

Jaa. Minusta käyttöliittymä on parempi kuin PC:llä :D Fontitkin aivan sopivan kokoiset 50" töllöllä parin metrin päästä löhötessä. Sisällön köyhyyshän on tarkoitus, ei kaikkea voi laittaa jakoon heti. Valkenee jos miettii pelimekaniikkaa hetken.

Mutta mielipiteitä on monenlaisia.

Samaa mieltä. En tiedä onko PC:llä nämä "packaget" nykyään mutta tuo on hyvä uudistus. Se moottorien, tykkien, jousitusten jne. ostaminen erikseen oli aika hölmöä. Tässä saa kaikki yhdessä päivityspaketissa.

Nyt tuohon kritisoimaani zoomiin on tottunut jo paremmin.

On tää kyllä huikea peli, ei voi muuta sanoa. :)
 
Vastaus: World of Tanks

No niin, kokoversio korkattu. Backlogissa on pelejä vaikka kuinka paljon ja R6 Siege on aikasyöppö, mutta pitäähän sitä tällekin pelille antaa aikaa. Aivan nuubinoviisi olen, koska pc-puolelta ei ole minkäänlaista kokemusta.

Antakakaahan konkarit vinkkejä workflowsta kun ollaan off-game. Eli aina matsin jälkeen teette mitä? Uutta pakettia, miehistön koulutusta, lisäkilkettä tankkiin yms.? Kaikki vinkit ovat tässä alussa tarpeen :)
 
Vastaus: World of Tanks

Antakaapa veteraanit vinkkiä miten tämä kannattaa aloittaa? Tankkeja ja kaikkea sälää niihin on niin paljon että itse olen aivan ihmeissäni.

Yksi hyvä vinkki voisi olla että kokeilee vaikka saada avattua joku hyvä tankki jokaisesta eri tankkityypistä, ja pelailla sitten niillä. Tässä jotain omia suosikkeja:

Light tankeista suosittelen saksalaisten Pz.Kpfw. II Luchs -tankkia. Kunhan siihen on saanut avattua ne kaikki päivitykset, on se todella loistava tankki! Järjettömän nopea tankki ja tykkikin on ihan ok. Todella loistava vaikka siihen, että tunkeutuu vihollisen selustaan tai hyökkää suoraan vihollisen baseen ja tuhoaa vaikkapa kaikki artilleryt. Light tankilla pitää muistaa scoutata vihollistankeja ja pysyä liikkeessä. Jos jää paikoilleen, lähtee henki nopeasti.

Medium tankeista tykkää itse USAn tankeista. Kaikki on mukavia pelata II-tieristä V-tieriin asti. V-tierin M4 Shermannilla tykkäsin pelata ainakin kovasti. USAn medium tankeilla on tykkeinä niitä haupitsejä (howitzer), joita myös derpgunneiksi kutsutaan, koska ne ovat todella tehokkaita noille tiereille, usein yksi osuma riittä tuhoamaan vihollistankin. Medium tankeissa on usein hyvät pyssyt varsinkin jos pelissä on paljon light tankkeja. Toisaalta armorit on sen verran heikot, ettei ihan surutta kannata eturintamassakaan painella. Eli pikkaisen light tankkien perässä, jotta ne spottaa tankit ja itse ampuilee vähän kauempaa.

Itse tykkään heavy tankeista ehkäpä vähiten, niiden hitauden vuoksi. Pelailin aiemmin paljon jenkkien heavy tankeilla, joissa tykkitorni kestää osumaa todella hyvin. Eli suojautuu sellaiseen paikkaan, joissa vaan tykkitorni näkyy, niin kestää hyvin osumaa. Neuvostoliiton heavy tankit ovat myös hyviä, varsinkin siellä ne KV-sarjan tankit, joissa on tehokkaat pyssyt. Heavy tankkien pitää kulkea aina ryhmissä, mielellään light tai medium tankkien kanssa, koska heavy tankit on hitauden puolesta helppoja maaleja myös light ja medium tankeille, jotka pystyvät kiertämään tankin ympärillä kehää nopeammin kuin tankin tykkitorni kääntyy. Heavy tankeilla on ongelma myös se, että ne ovat helppoja kohteita artilleryille. Eli pitää pysyä liikkeessä (ovat siltikin helppoja kohteita) tai sitten liimautua johonkin kallion seinämän suojaan, että artyt pysty ampumaan.

Tank destroyereista omaksi suosikiksi tuli saksalaisten Stug III, johtuen osittain ehkä siitä että Suomi käytti näitä tankkeja hyvin menestyksekkäästi sodassa Neuvostoliittoa vastaan. :D Mutta se on hyvä tank destroyer, erittäin matala, eli pystyy piiloutumaan puskiin, tehokas tykki ja se on myös hyvin nopea, eli pääsee karkuun tarvittaessa ja pääsee kiertämään myös tankkien taakse. Tank destroyereissä on perusperiaate se, että niissä on tehokas tykki, vahvat panssarit edessä, mutta varsinkin taka- ja yläpanssarit on pelkkää paperia, tai niitä ei ole ollenkaan. Useimmissa TD tankeissa ei myöskään tankkitorni käänny, eli siitä syystä niiden kanssa pitää pysyä takarintamassa ja ampuilla kaukaa. Light tankeille ne ovat helppoja maaleja, jos pääsevät kiertämään sivustaan tai taakse. Koska kun tykkitorni ei käänny TD:ssä, ja tankkikin kääntyy hitaasti, ei ole mitään jakoa pärjätä nopeammille tankeilla lähitaistelussa. Eli pysyy takarivissä tai kulkee muiden nopeampien tankkien kanssa.

Artilleryt ovat pikkaisen erilaisia pelata, koska näillähän soditaan sieltä lintuperspektiivistä. Jenkkien M7 priest on ainakin hyvä arty jolla voi kokeilla tykkääkö. Hyvä vinkki artyille on sellainen, että valitse alue jolta haluat tankkeja tuhoilla. Arty on sen verran hitaita kääntymään, että jos vuorotellen ampuilee kartan molemmin puolin, joudut koko ajan kääntämään koko tankkia, jolloin joudut tähtäys alkaa aina alusta, ja yleensä se on niin hidasta, ettet ehdi taisteluun mukaan lainkaan. :) Painamalla ristikosta vasemmalle (vai oikella) lukitsee se tankin alustan paikoilleen. Itse käytän tätä aina artyjen kanssa, ettei tankki käänny vahingossa vaikka viet tähtäystä liikaa sivuun, koska tällöin tähtäys alkaa aina alusta.

Toivottavasti näistä oli jotain apua alkuun pääsyssä. :)
 
Vastaus: World of Tanks

Antakakaahan konkarit vinkkejä workflowsta kun ollaan off-game. Eli aina matsin jälkeen teette mitä? Uutta pakettia, miehistön koulutusta, lisäkilkettä tankkiin yms.? Kaikki vinkit ovat tässä alussa tarpeen :)

Itse en alle V-tason tierin parantele tankkeja kuin mitä on pakollista päästäkseen seuraavaan tankkiin. Syynä se, että noita low tier-tankkeja ei tule pelattua kun on tier 8-10 tankit on tallissa. Eikä noilla tee sitä credittiäkään hirveän hyvin niin en itse näe järkeä niitä säästää. Elite-statuksella jos meinaa sitä free xp:tä kerätä niin se taas vaatii kultaa, jotta voi konvertoida sen käyttöön.

Ainoa mitä säästän on miehistö. Miehistön osaaminen on erittäin tärkeä osa tankin kokonaistoimivuutta.

Matsien jälkeen en itse tee juurikaan muuta kuin katso paljonko puuttuu seuraavaan tankkiin ja hyppään uuteen rundiin.
 
Vastaus: World of Tanks

Paljonko tämä vaatii tilaa @ PS4? 85gb nyt vapaata ja huutelee että pitäis poistaa muka tavaraa. Voin sanoa että ei kyllä kiinnosta poistella enään yhtään mitään tämän takia, 50gb oli vapaata mutta ei sekään muka riittänyt.
 
Vastaus: World of Tanks

Paljonko tämä vaatii tilaa @ PS4? 85gb nyt vapaata ja huutelee että pitäis poistaa muka tavaraa. Voin sanoa että ei kyllä kiinnosta poistella enään yhtään mitään tämän takia, 50gb oli vapaata mutta ei sekään muka riittänyt.
Noin 40 gigaa se vie oikeasti, mutta olet törmännyt PS4:n erikoiseen bugiin, jolloin se väittää, ettei tilaa muka olisi tarpeeksi.

Kokeile käynnistää konsoli uudestaan, eli ihan Turn Off ja sit taas konsoli päälle. Jos ei auta, aja Safe Moden kautta tietokannan uudelleenrakennus (Rebuild Database).
 
Vastaus: World of Tanks

Paljonko tämä vaatii tilaa @ PS4? 85gb nyt vapaata ja huutelee että pitäis poistaa muka tavaraa. Voin sanoa että ei kyllä kiinnosta poistella enään yhtään mitään tämän takia, 50gb oli vapaata mutta ei sekään muka riittänyt.
Kummallista, jos kone valitti tilan vähyydestä. Tarkistin äsken ja WoT:n koko on 41,05 Gt.
 
Vastaus: World of Tanks

Noin 40 gigaa se vie oikeasti, mutta olet törmännyt PS4:n erikoiseen bugiin, jolloin se väittää, ettei tilaa muka olisi tarpeeksi.

Kokeile käynnistää konsoli uudestaan, eli ihan Turn Off ja sit taas konsoli päälle. Jos ei auta, aja Safe Moden kautta tietokannan uudelleenrakennus (Rebuild Database).


Tämäkin kokeiltu, taitaa jäädä kokeilematta kyseinen peli ellei jossain vaiheessa suostu asentumaan sitten.
 
Vastaus: World of Tanks

Eilen täydellä viiden pelaajan Platoonilla mentiin. Taidettiin parin tunnin aikana hävitä peräti yksi matsi? Itse liikkeellä pääosin näillä lahjatankeilla, josta tämä PS+:n tarjoama Tier-III:n saksalainen PZ.Kpfw. II Ausf. J-PS muutti pelin toiseksi kun panssarointi on ihan toista mitä alemmilla tasoilla.

Paljonko tämä vaatii tilaa @ PS4? 85gb nyt vapaata ja huutelee että pitäis poistaa muka tavaraa. Voin sanoa että ei kyllä kiinnosta poistella enään yhtään mitään tämän takia, 50gb oli vapaata mutta ei sekään muka riittänyt.

Ei anna vetää kovalevyä täyteen ja eikös tilavaade ole se imuroitava peli x2?. Tarvitsee tilaa käyttöjärjestelmän muihin ajoihin, kuten automaattinen pelikuvan tallennus ja -päivitykset. Valinta kysymyksiä, sulla on käytännössä liian vähän tilaa ja poistaminen on jokatapauksessa edessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: World of Tanks

Itse liikkeellä pääosin näillä lahjatankeilla, josta tämä PS+:n tarjoama Tier-III:n saksalainen PZ.Kpfw. II Ausf. J-PS muutti pelin toiseksi kun panssarointi on ihan toista mitä alemmilla tasoilla.

Panssarointi on tossa tankissa aivan huippu, mutta mikä ihmeen nuhapumppu tykki tossa on? Vai miten tota tykkiä pitäis tossa tankissa käyttää, kun tuntui ettei millään saanut damagea aiheutettua?
 
Vastaus: World of Tanks

Panssarointi on tossa tankissa aivan huippu, mutta mikä ihmeen nuhapumppu tykki tossa on? Vai miten tota tykkiä pitäis tossa tankissa käyttää, kun tuntui ettei millään saanut damagea aiheutettua?

Kävin itse eilen tuplaxp:t nappaamalla tuolla tankilla (eka ajo) ja huomasin tuon saman. Liikkuvuus kauhea light tankiksi (loltraktorin tasoa miltei), tykki kuin hernepyssy mutta armoreita kuin heavyssä. Käytin sitä ammussienenä, seisten nokka kulmassa etulinjassa kun vastustajat tykittivät minua, spotaten vihuja omille. Lopputuloksena 0 tappoa, Steel Wall achievement ja kivasti expaa.

Tuolla tykillä ei tee yhtään mitään, veikkaanpa että tämä lähtee itsellä myyntiin heti kun tallipaikat loppuvat.

Edit: ainoa mitä tykillä voi tehdä, on ampua telaketjut vastustajalta mäsäksi, jos damaget riittävät edes siihen. ;)
 
Vastaus: World of Tanks

On Off zoom tottui melko nopeasti ja tuo tatilla tankin liikuttelu sujuu kohtalaisesti, mutta toivoisin silti mahdollisuutta ohjastaa traktoria ristiohjaimella. Kun tulee paniikki tilanne, niin itselläni se tatti ohjaus menee derb de derrb aivolohkoon ja tankki pyörii ympyrää. Saisihan sillä ristiohjaimella tarkemmin käänneltyä ja viilattua sitä asentoa kun odottelee vihollisen laakia.
Uusi asia itselleni oli tämä ominaisuus missä kuoltuasi voit mennä omaan tankki pajaan ja lähteä uuteen taisteluun toisella tankilla vaikka edellinen matsi on kesken ja jälkikäteen saa massit ja kokemukset. Veivasin eilen jenkkien m3 tankin ja neukkujen su 2* joku tykistöä. Ei missään vaiheessa tullut tylsää odottelua mitä viimeksi pelatessani koin.
 
Ylös Bottom