Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wrc 2001

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuosta pidosta, kokeilin äsken CMR2:sta ja siinähän autot vasta luistelevatkin ettei mitään rajaa. WRC:n ajotuntuma tuntui CMR2:n jälkeen taas paljon realistisemmalta.

Toinen asia on se että ulkokuvakulma on toteutettu aika ala-arvoisesti, kamera on liian lähellä ja laahaa kummallisesti, lisäksi nykii törmäyksissä (tosin ei kai kukaan tosissaan aja ulkokuvakulmasta, varsinkaan ratilla!). Onneksi sisäkuvakulmat on toteutettu hyvin.
 
huono homma sit wrc:ssä ei toimi ferrari racing weel (force) aika huono homma, ei oo vissiin thrustmaster viittinyt maksaa sonylle lisensistä :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kuvakulmat on ihan ok, mulle sopii parhaiten toi auton takaa kuvattu, ja se onkin ihan hyvin tehty... muissa peleissä olen tottunut ajamaan autontakaa kuvakulmalla ja on kiva nähdä miten auto käyttäytyy ja likaantuu ym.. mutta aidomman fiiliksen saa sisäkuvakulmalla ja sen vauhdin näkee paremmin, ja Ratilla jos ja kun pelaan niin ehdottomasti sisältä kuvattu..

WRC on muutenkin loistava peli näin ensimmäiseksi viralliseksi rallipeliksi PS2:lla, jos CMR3 pistää vielä paremmaksi niin siitä tulee kyllä kuuma paketti, mitä kenenkään ei pitäisi missata jos vähänkin autopeliä osaa pelata..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jogi


Tuossa se hankaluus onkin, arvostelut on maininneet juuri tuosta että pelissä ei ole simu fiilistä vaan arcade/lelu fiilis.. Eli vikoja ei ole korjattu, vaan on menty sieltä mistä aita on matalin.

Ja mitäköhän arvosteluja olet lukenut? Official Magazine antoi pelille 9/10 ja kehui sen olevan "frighteningly realistic". Ihan hyvät arvosanat lehdessä, missä mikään peli ei ole vielä saanut 10/10.

Anteeksi nyt vaan Jogi, mutta tuntuu että tuomitset nyt pelin pelkän demon pelaamisen perusteella. Ja kaiken lisäksi sillä perusteella, että auto luistelee liikaa. Miten sen auton sitten pitäisi kulkea? Suoraan, esteisiin törmäämättä ja kaasu pohjassa? WRC on simulaatio ja sitä pitää osata ajaa *wink*

Kaikesta huolimatta, peli-iloa kaikille! Eat the dust :)
 
Jep,eilen kävin ostamassa pelin ja tahkosin n:6 tuntia!
Ja voin vakuuttaa myös itse demoa tahkonneena ettei
kyse ole edes samasta pelistä.Ajotuntuma ihan toisesta
muailmasta,myös grafiikka.Ja ketä tästä pelistä vielä kehtaa
kirjottaa ettei oos edes realistinen niin suksikoon syvälle
64 selle!
 
Re: Re: Re: Re: Pelin jo omistavat!!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jogi


WRC demossa tuntuma oli kuin ilmatyynyllä MYÖS konepeltinäkymässä, siis todella löysä, GT3:ssa auto ottaa kunnolla kiinni esim. siirryttäessä soralta asfaltille ja asfaltilla ei sitten olla ilmatyynyllä.

Väitättekö WRC tuntumaa lähellekkään aidoksi??? Jos väitätte niin monellako väittäjistä on ajokokemeusta (autolla)??


Ei ymmärrä? Nyt kyllä puhut jogi ristiin, siis siirrytään soralta asfaltille ja sit ei olla ilmatyynyllä? Mutta GT3 siis on mielestäsi ilmatyynyllä soralla?? Mielestäni GT3:n ralli osuudet on aivan liian helppoja ajaa, niinhän siinä käy kun ajellaan kiitorata teitä...

Ja mielestäni WRC ottaa jo demossa ihan hyvin kiinni tiehen, käännäppä rattisi kaakkoon, niin johan ollaan ympäri, tai painappa jarru pohjaan, kyllä pysää (kun vaan vielä olis sitä nopeuden tuntua lisää ennen jarruttamista...).

Autolla kyllä ajellaan, mutta todellisuudesta ei ole tietoakaan, kun en noita ralli autoja ole ajellut...
 
Re: Re: Re: Re: Pelin jo omistavat!!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jogi


Ja vielä sisä vs. ulko kamera... johtuen pienestä näkökulmasta TV:ssä sisä näkökulmasta näkee liian vähän verrattuna oikeaan elämään, joten ulkokameralla saa näkyvyyttä lisää. Siksi mielelläni pelaan ulko kamerakulmasta. Toki jos tungetaan 3 telkkua riviin a'la GT3 niin sitten alkaa näkyä sisältäkin
:D


Kommentoidaan nyt vielä vähän lisää...

Näkee liian vähän verrattuna oikeaan elämään?? Oletkos paljonkin ralli autolla ajellut? Väittäisinpä, että esim turvakaaret, kypärä ja vauhtia 100-200 kmh pienellä soratiellä on vähän eri asia, ku päästelee mersulla sataa moottoritietä?

Ihan vaan noiden incar kameroiden perusteella, niin ei oikeassa rallissa näe, mitä kurvi tuo tullessaan, siinä pitää vaan uskoa siihen kartturiin... Mutta jos ei usko pysyvänsä tiellä, näkemättä kahta kurvia eteenpäin, niin kannattaa pysytellä siinä ulkonäkymässä :)
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pelin jo omistavat!!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan peeppa


Kommentoidaan nyt vielä vähän lisää...

Näkee liian vähän verrattuna oikeaan elämään?? Oletkos paljonkin ralli autolla ajellut? Väittäisinpä, että esim turvakaaret, kypärä ja vauhtia 100-200 kmh pienellä soratiellä on vähän eri asia, ku päästelee mersulla sataa moottoritietä?

Juu, normaalisti ihmisellä on jopa 180 asteen näkökenttä. Vaikka tarkkanäkö aluetta ei ole noin paljon niin sivunäkökenttä on kuitenkin tärkeä osa ympäristön hahmotus prosessia. Peleissä yleensä näkökenttä on 75-90 astetta joka on ahdettu ruudulle, ja jollei pelaa metrin päässä kuvaruudusta niin paljonkos se onkaan pelaajan näkökentästä?? 20-30 astetta??
Tiedän monia hardcore autopelien pelaajia jotka suosii ulko näkökulmaa juuri TV:n tarjoamien rajoitusten takia, näkökenttää ei vaan ole tarpeeksi, pelissä kun ei voi kääntää päätäkään. Mutta ei siinä mitään, kukin pelaa haluamastaan kulmasta.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Pelin jo omistavat!!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan peeppa


Ei ymmärrä? Nyt kyllä puhut jogi ristiin, siis siirrytään soralta asfaltille ja sit ei olla ilmatyynyllä? Mutta GT3 siis on mielestäsi ilmatyynyllä soralla?? Mielestäni GT3:n ralli osuudet on aivan liian helppoja ajaa, niinhän siinä käy kun ajellaan kiitorata teitä...

Ja mielestäni WRC ottaa jo demossa ihan hyvin kiinni tiehen, käännäppä rattisi kaakkoon, niin johan ollaan ympäri, tai painappa jarru pohjaan, kyllä pysää (kun vaan vielä olis sitä nopeuden tuntua lisää ennen jarruttamista...).

Autolla kyllä ajellaan, mutta todellisuudesta ei ole tietoakaan, kun en noita ralli autoja ole ajellut...

Kirjoitin asiat vähän huonosti, Kyllähän GT3:ssa soralla liiraa (niikuin pitääkin) mutta tuntuma on terävämpi kuin WRC demossa, GT3:ssa sora tuntuu ja näkyy kuvassakin. Oletteko nähnyt tai kokenut että ralli autossa mentäsiiin untuvan pehmeällä liidolla kuten WRC esittää??

Toki, GT3 ralli osuudet olivat helppoja, ei siitä pääse mihinkään mutta idea oli se että TUNTUMA oli kohdallaan.

WRC tuntuma (demo): tie näyttää soralta mutta tuntuma siitä ei välity kuvaan ja ohjaukseen, ratti kyllä tärisee mutta auto on liian vakaa, mitään ravistusta/tärinää ei välity kuvaan/ohjaukseen (siis rattiin tulee FFB mutta silti auto liikkuu ja ohjautuu kuin olisi ilmatyynyt.

No, turha tästä on enää väitellä, ellei homma ole muuttunut demosta en peliä osta vaikka olen odottanut sitä GT3:sta asti :(
Monet arvostelutkin ovat parjanneet arcademaista fiilistä.. nyyh..
OPS2M on kyllä syvältä joidenkin arvostelujen kanssa, miten muka WRC voisi grafiikasta saada täyden 10?? 8-9 olisi ollut realistinen..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan koivusa
Jep,eilen kävin ostamassa pelin ja tahkosin n:6 tuntia!
Ja voin vakuuttaa myös itse demoa tahkonneena ettei
kyse ole edes samasta pelistä.Ajotuntuma ihan toisesta
muailmasta,myös grafiikka.Ja ketä tästä pelistä vielä kehtaa
kirjottaa ettei oos edes realistinen niin suksikoon syvälle
64 selle!

Kertoisitko miten se eroaa demosta?

- Onko asfaltilla tiukka tuntuma, miten ajotuntuma eroaa demosta?
- Onko vaurioita näkyvissä koko autossa, ja miten?
- saako auton katolleen yms.
- Onko ratti kalibroitavissa?
- miten graffat eroaa?
- Miten perustelet että peli on realistinen?
- Onko ulkokameroita ajettaessa enemmän kuin 1, onko se/ne edelleen vaappuva kuten demossa?

Monilla tuntuu tuo peli olevan joten vastauksiakin pitäsi tulla..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot


Ja mitäköhän arvosteluja olet lukenut? Official Magazine antoi pelille 9/10 ja kehui sen olevan "frighteningly realistic". Ihan hyvät arvosanat lehdessä, missä mikään peli ei ole vielä saanut 10/10.

Anteeksi nyt vaan Jogi, mutta tuntuu että tuomitset nyt pelin pelkän demon pelaamisen perusteella. Ja kaiken lisäksi sillä perusteella, että auto luistelee liikaa. Miten sen auton sitten pitäisi kulkea? Suoraan, esteisiin törmäämättä ja kaasu pohjassa? WRC on simulaatio ja sitä pitää osata ajaa *wink*

Kaikesta huolimatta, peli-iloa kaikille! Eat the dust :)

OPS2M, absolute playstation, core online (vai mitä ne linkit oli)
+ GT foorumissa (other driving dames osasto).

Pelkän demon??? jos peli ei ole demosta muuttunut (arvostelujen perusteella ei..) niin juu.

Auton pitäsi likimain kulkea sitenkun se kulkeekin, ei sen enempää. :) Varsinkin soralla ajettaessa tien epätasaisuus TUNTUU ja näkyy.
 
Eilen hommasin pelin!!! Jess, paras rallipeli tähän asti mun mielestä. Demossa kun mun mielestä oli vähän tylsät maisemat; ei puita laisinkaan... Mutta oikeassa pelissä: Ruotsissakin metsät ovat komeimpia kun koskaan ja espanjassa pitäisi välillä pysähtyä ihastelemaan maisemia!

Tuntuma on minusta erinomainen! Portugalissa kun ajetaan tieltä ulos auto pomppii ja hyppii kivisessä "mustikka"maastossa...

Äänet ovat komeimpia joita olen koskaan rallipelissä kuullut. Autoissa on munaa ja pakoputket paukkuvat kunnolla!!!

Vaikeusaste vaan hieman huolestuttaa... Normaalilla johdan jo MM-sarjaa aika rutkasti. Toivotaan että professionalissa vaikeustaso kohdallaan. Mutta eihän se niin tarkaa ole, kaksipelikin on upea.

Kaikki eivät ehkä ajotuntumasta tykkää; minuun se iski 1000Mwatilla.
 
Mitkäs on suomen pikikset ja jos joku paikalla olleista omistaa niin miltä ne näyttää oikeeseen verrattuna? Molempien tien ja ympäristön osalta.
 
Nyyh... Ei voi muuta sanoa näin ensituntumalta.. Olisikohan pelin tekijöiden kannattanut jättää hiukan vähemmälle hienojen välivideoiden tekoa ja keskittyä siihen itse peliin..?

Peli on tasoa ihan kiva, muttakun se voisi olla NIIN paljon parempi.. Realismista ei ole tietoakaan! Miten ihmeessä autoa ei tarvitse edes korjata "etappien" välillä?? Ja missä viipyy se kauan kaipaamani rallipeli jossa olisi mahdollista saada REALISTINEN vauriomallinnus?? On kaiken maailman öljypohjan ja kampiakselin (pitäisi kai olla vetoakseli tms.) vaurioille omat merkkivalot, vaan mitä tapahtuu jos paukkaa päin pylvästä ja kaikki syttyvät palamaan? Jäähdytin alkaa sihistä, lasit säröille, tehot tippuu, laatikko takkuilee ja ohjaus puoltaa. Ihan hyvä, paitsi että ei hajonneella jäähdyttäjällä ja puhjenneella öljypohjalla varustettu auto muutamaa sataa metriä pidemmälle liiku, paitsi tässä pelissä jossa voi ajaa huoletta pätkän maaliin ja ihmemiehet korjaavat auton uuden veroiseksi seuraavalle pätkälle.

Tahtoo pelin jossa todella saa ajaa kiviä ja kantoja hipoen sydän syrjällään, tietäen että ei tarvita yksi kivi josta rengas taittuu alle ja peli on siitä poikki. Juuri äsken pyyhkäisin syvään rotkoon jarrutuksen mentyä pitkäksi (kun ei auto näytä missään kulkevan kuin korkeintaan 80km/h, niin en tajunnut jarruttaa tarpeeksi) ja 3 sekunnin päästä oltiin taas tiellä ja menoksi.

Tosin on se menokin aika surkeaa.. Vauhdin tuntua ei ole YHTÄÄN. Lähdössä jenka tappiin ja ykkönen pesään, mitä tapahtuu? Kierrokset tippuu nollille josta ne alkavat taas sitten nousta vienon surinan saattelemana. Tähän asti olen luullut WRC-autossa olevan sen verran voimaa ettei se nyt ihan sammu kun nostaa kytkintä?! Ja äänet on aivan hirveät..

Maisemista en sano vielä mitään, paitsi että Montessa ainakin on kovin steriiliä ja yksitoikkoista vuoren rinnettä.. No juu, kai se on mentävä takaisin pelaamaan, kun on kallis peli ostettu. Ja kyllähän tätä pelaa, v*tuttaa vaan kun on taas kerran niitä samoja vanhoja virheitä toistettu. Tuntuu että ainoa parannus vuosien takaisiin peleihin on tarkempi grafiikka. Vaivaako ketään muuta sama tunne?
 
logitech GT forcesta puhuttiinkin, että toimii WRC:ssä, siis se sininen PS2:lle tehty malli. Entäs se punainen force GP (PC), onko testattu?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Meisseli
Vaivaako ketään muuta sama tunne?

Vähän vaivaa joo! Ihmettelen myös(en kyllä ole ikinä rallia seurannut), että samalla pikataipaleella, samalla tyylillä ilman isoja virheitä ajaen, ajanmittaus pisteillä voi ensimmäisen jälkeen johtaa esim. 2sekunnilla, seuraavan jäkeen -9sec, sitten taas +10sec ym. Onko niillä muilla jotain turboja siellä??! ;)

kyllähän peli ihan kelvolta näyttää, mutta tuo kun ei joudu edes korjaamaan autoa ajan kustannuksella... Enkä ole saanut autoa hajalle oikeastaan yhtään ajamalla päin kaiteita ym. , mutta pieneen kiveen (joita on siellä täällä kuin miinoja) osuessani levisi koko auto. Kaikki hälytysvalot syttyivät ja ohjaus ja teho meni. Runkoon ei kyllä tullut oikeastaan mitään näkyvää, savutti vaan... Tuntuu, että tekijät olisi viime tingassa huomannut, et "Svddu, eihän nää autot hajoa millään... pannaan sinne jotain kiviä taijotai ja kun niihin ajaa niin auto laukee lopullisesti..."

No, nätin näköinen ja ajettavuus sopii mulle, mutta vähän tylsä lyhenkin session jälkeen. Muusta ei tarvi huolehtia kuin ajamisesta, kummitus mekanikot hoitaa loput. Voihan se olla, että ajan kanssa paranee, luultavasti niin tekeekin. 7- tällä hetkellä.

Ja Mr. Siirilä, mylly tuli jo eilen, Däänk Juu!
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pelin jo omistavat!!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jogi


Juu, normaalisti ihmisellä on jopa 180 asteen näkökenttä. Vaikka tarkkanäkö aluetta ei ole noin paljon niin sivunäkökenttä on kuitenkin tärkeä osa ympäristön hahmotus prosessia. Peleissä yleensä näkökenttä on 75-90 astetta joka on ahdettu ruudulle, ja jollei pelaa metrin päässä kuvaruudusta niin paljonkos se onkaan pelaajan näkökentästä?? 20-30 astetta??
Tiedän monia hardcore autopelien pelaajia jotka suosii ulko näkökulmaa juuri TV:n tarjoamien rajoitusten takia, näkökenttää ei vaan ole tarpeeksi, pelissä kun ei voi kääntää päätäkään. Mutta ei siinä mitään, kukin pelaa haluamastaan kulmasta.

Laajakuvatöllöstä on joskus oikeestikin hyötyä. GT3:ssa ja WRC:ssä molemmissa vauhdintunteen puuttumisesta on valitettu....siihen auttaa leveämpi kuvakulma.
 
logitech GT forcesta puhuttiinkin, että toimii WRC:ssä, siis se sininen PS2:lle tehty malli. Entäs se punainen force GP (PC), onko testattu?

Toimii. Nehän on yksi ja sama laite, väriä lukuunottamatta. Tai nythän on kai joku uudempi sininen värkki missä on ristiohjain ja kaikki, mutta se ensimmäinen virallinen GT3 ratti on sama vehje kuin PC:lle myytävä Wingman Formula Force GP.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan norojan


Tuntuu, että tekijät olisi viime tingassa huomannut, et "Svddu, eihän nää autot hajoa millään... pannaan sinne jotain kiviä taijotai ja kun niihin ajaa niin auto laukee lopullisesti..."

Pisti silmään sama.. Montessa ne kivet tien varressa on NIIN irrallisen ja väkisin tungetun näköisiä kuin olla ja voi.

Ja nyt alkaa mennä hermot tuohon rattiinkin.. Sorapätkillä on pakko ottaa tärinät pois päältä tai kääntää stereoista nuppi kaakkoon, jos aikoo kuulla kartturin ohjeita. Ratti rämisee aivan hulluna, ihan hiukanko ottaa pannuun moinen..

Ajofysiikka kusee kyllä jotenkin.. Periaatteessa tiukkaan kurviin ajaessa vauhti NÄYTTÄÄ olevan sitä luokkaa kuin voisi oikeastikin kuvitella. Vika on vaan siinä ettei se vauhti siitä silmämääräisesti juuri kasva edes suoralla polkiessa. Ja se "tosi hidas" hiusneula menee mittarin mukaan yleensä n. 100km/h asfaltilla. Kamoon hei.. Jotain suhteellisuudentajua tekijät hoi!
 
Ylös Bottom