Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360:n hajoamisprosentti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja djj07
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Xbox360 hajoamisprosentti (numeroita)

Siis voi jumalauta. Mikä lelu tämä Xbox 360 oikein on?

Ensin ostetaan 400 euron konsoli ja siihen päälle pari n. 70 euron peliä. Sitten vähän ajan päästä konsoli päättää naarmuttaa levyt ja Microsoft korvaa vain konsolin hinnan? Jos sitäkään.. :mad: Sitten pitää ostaa uudet pelit ja huonolla mäihällä nekin naarmuuntuvat... huoh. Ja tästä konsolista ei vissiin voi saada rahoja takas?

Joona_89 sanoi:
Siis voi jumalauta. Mikä lelu tämä Xbox 360 oikein on?

Ensin ostetaan 400 euron konsoli ja siihen päälle pari n. 70 euron peliä. Sitten vähän ajan päästä konsoli päättää naarmuttaa levyt ja Microsoft korvaa vain konsolin hinnan? Jos sitäkään.. :mad: Sitten pitää ostaa uudet pelit ja huonolla mäihällä nekin naarmuuntuvat... huoh. Ja tästä konsolista ei vissiin voi saada rahoja takas?

Onkos noita pelien korvaamista kysytty maahantuojalta. Ps2:lla onnistuimme pleikkarin tönäisyllä naarmuttamaan pelilevyn toimimattomaksi. Maahantuojan kanssa käytiin sähköpostikeskustelu, ja lopputuloksena postitimme rikkinäisen pelin maahantuojalle ja uusi tuli postissa.

En siis tiedä onko tämä käytäntö, vai joku hyvä sattuma. Mutta kannattaahan sitä jäätä kokeilla kepillä :)

Sen verran hankaluuksia porukalla ollut takuun kanssa, että mietityttää miten ite toimisin jos joutuisin samanlaiseen tilanteeseen, esim. konsoli ois rikkonut pari peliä, eikä mikään taho suostuisi korvaamaan. Luulen, että omalta osalta Xbox360 hommat jäis siihen ja alkais PS3 ja wii odotus.

Eipä ole mulla ainakaan vielä hajonnut, eikä edes naarmuttanut levyjä...
(viime jouluna hankittu CORE-versio):cool:

Juksu sanoi:
Mitenkäs, näkyikö tuo paluutoimitus sillä menosuunnan seurantakoodilla ups sivuilta?

Itselläni viime keskiviikkona loota lähti kotoota, ja aamulla se oli päässyt kohteeseen. Eli jos ensi viikolla boxin saisi takaisin niin olisi hyvä :)

Joo tavallaan, mulla meni jotain 5 päivää ennenkuin sain boksin takaisin siitä, kun toimituksen statukseksi tuli returned to shipper, mutta sitä tarkempaa trackiä ei tuolle paluutoimitukselle tule (tai en ainakaan itse löytänyt).

Nyt sitten minäkin pääsin tähän hajonneen konsolin omistajien iloiseen (?) seuraan. Pari viikkoa sitten pelit alkoivat kaatuilla ja muutaman viime päivän aikana tilanne vain paheni, kunnes lauantaina tapahtui lopullinen romahdus. Nyt Boxini ei suostu antamaan signaalia televisioon tai ohjaimiin ja etupaneelissa välkkyy punaiset valot 1-, 3- ja 4-ohjainten valojen kohdalla. Piuhojen ja kovalevyn irrottaminen/uudelleen liittäminen ei ole antanut minkäänlaista muutosta tilanteeseen. Sähköposti lähti pari tuntia sitten Mikkisoftalle. Laite oli toiminnassa puolisen vuotta, mikä on puolitoista vuotta vähemmän kuin vanhan X-boxin kohdalla. Pikkuhiljaa vituttaa, kun se vähäinenkin peli-ilo keskeytyy jossakin vaiheessa sillä, että boxia saa olla lähettämässä johonkin suuntaan.

jryi sanoi:
Pelaajalehden boardeilla on melkoisen tuskaista tilitystä siitä, miten laadukkaasta vempaimesta on kyse:

http://pelaajalehti.com/board/comments.php?DiscussionID=34&page=21#Item_2
Ei huh huh. On siinä ollut kaverilla huonoa tuuria...
Oikein sääliksi käy. Ihmeellistä, että MS:llä on tuollainen asiakaspalvelu Suomessa. Tiedetäänköhän siellä pääkallopaikoilla, että mitenkä esim. pohjolassa toimitaan.
Ei uskoisi, että millään firmalla on varaa tuolla tavalla kohdella asiakkaitaan. :eek:

Oma kone hajosi tossa pari kuukautta sitten. Jysähti heti alkuun tai peliä pääsi pelaamaan hetken ja sitten jäätyi. Vilkutti kolmea punaista valoa. Soitin asiakaspalveluun, josta kerrottiin ruotsiksi, että suomenkielistä asiakaspalvelua ei saa viikonloppuna. Soitin uudestaan viikolla, ja sieltä vastasi jonotuksen jälkeen suomeksi erittäin veemäinen akka, jolla ei ollut minkäänlaista kiinnostusta asiakaspalveluun. Pyysi irrottamaan kovalevyn ja kokeilemaan konetta ilman sitä ja soittamaan sitten uudestaan. Ei tietenkään toiminut ja soitin uudestaan. Jonotus kesti erittäin pitkään ja lopulta vastattiin englanniksi että haluanko odottaa että palvellaan suomeksi vai kelpaako englanti. Kyllähän se kelpasi, paitsi ihminenkin kuulosti asialliselta. Luulin kaiken sujuneen hyvin, mutta sitten ketään ei kuulunutkaan hakemaan konsolia. Soitin parin viikon päästä uudestaan, tällä kertaa sain suomeksi hyvää palvelua, tapahtunutta pahoiteltiin, ja kone haettiin seuraavana päivänä. Huollossa meni n. viikko, jos nyt huolloksi voi kutsua että saa eri koneen tilalle.

Voisi laittaa kuukauden kysymyksen aiheesta niin saataisiin mukaan laiskimmatkin, eli todennäköisesti lisää niitä joiden kone toimii.

Rassaa tällainen, nyt meni Ericssonin puhelin rikki, toistamiseen, kerran jo käynyt takuuhuollossa. Mihinköhän tässä pitäisi ryhtyä...

Viimeksi muokannut moderaattori:

Zanis Dust sanoi:
Nyt sitten minäkin pääsin tähän hajonneen konsolin omistajien iloiseen (?) seuraan. Pari viikkoa sitten pelit alkoivat kaatuilla ja muutaman viime päivän aikana tilanne vain paheni, kunnes lauantaina tapahtui lopullinen romahdus. Nyt Boxini ei suostu antamaan signaalia televisioon tai ohjaimiin ja etupaneelissa välkkyy punaiset valot 1-, 3- ja 4-ohjainten valojen kohdalla. Piuhojen ja kovalevyn irrottaminen/uudelleen liittäminen ei ole antanut minkäänlaista muutosta tilanteeseen. Sähköposti lähti pari tuntia sitten Mikkisoftalle. Laite oli toiminnassa puolisen vuotta, mikä on puolitoista vuotta vähemmän kuin vanhan X-boxin kohdalla. Pikkuhiljaa vituttaa, kun se vähäinenkin peli-ilo keskeytyy jossakin vaiheessa sillä, että boxia saa olla lähettämässä johonkin suuntaan.

Itse myös kauhulla odottelen, että koska boksi "kärähtää". Kone on uusi ja mulla ollut kuukauden. Dead Rising on pari kertaa kaatunut, eli tullut se "puhdista levy"-ilmoitus..
Itse aion kuitenkin pahimman tapahtuessa kiikuttaa vehkeen liikkeeseen josta se on ostettu ja odotan saavani tilalle uuden saman tien. Ei ole kuluttajan asia taistella maahantuojan kanssa, kauppias on vastuussa myymästään tuotteesta!

1kpl hajonnut, puoli vuotta sitten.

Pistin normaalisti boxin päälle niin kuvasta ei ottanut mitään selvää ja äänet lakkas toimimasta. Sain takuusta uuden, ja toimi ihan hyvin, paitsi nyt kun boxi oli pari kuukautta käyttämättömänä (oon enemmän pc-miehiä) ja rupesin pelaamaan, niin boxi pitää ihmeellistä hurinaa... en tiedä onko sitten taas menossa rikki.

0 kpl hajonnut, laatikko ostettu heti julkaisussa ja ollut kovassa käytössä siitä asti.

Julkaisussa Boxin ostin, ja se toimi ihan hyvin heinäkuulle saakka ja sitten levykelkka ei enää oikeen auennut ekalla yrityksellä vaan piti painaa kaks kertaa avusnappia (Toki luulen, että se johtu siitä, että laitoin kerran vahingossa kaks levyy samaan aikaan sisään.. :D ).

Syyskuussa sitten boxi hajos ja kymmenen päivän kulutta sain uuden koneen, joka on hiljaisempi kuin edellinen ja omalla kohdallani Microsoftin takuuvaihto toimi hyvin. Kone haettiin kotoa ja tuotiin kotiin, ja asiakastuessa ei ollut ongelmia.

Toivon vaan, että tää Boxi kestää hamaan loppuun saakka eli ikuisuuden...

Kannattaako vieläkään ostaa xbox 360:sta jos niissä on vielä näin paljon vikoja ? Onko uudemmat mallit jo luotettavampia ?
Onko viat seurausta huonosta käytöstä vai onko ne ihan oikeasti laitevikoja ? Osaako kukaan vastata ? :confused:

Ostettu joulukuussa 2005. Toimii. Joskin meteliä pitää, mutta taitaa
olla noiden ensimmäisten Xbox 360 sukuvika...

Munki 360 ostettu joulukuussa 2005 ja toimii hyvin. Hitachin DVD-asema pitää kyllä ääntä. :)

Barca sanoi:
Kannattaako vieläkään ostaa xbox 360:sta jos niissä on vielä näin paljon vikoja ? Onko uudemmat mallit jo luotettavampia ?
Onko viat seurausta huonosta käytöstä vai onko ne ihan oikeasti laitevikoja ? Osaako kukaan vastata ? :confused:
Laadun paranemisesta ei ole tietoa mutta ainakaan minun ja kaverini boxissa olivat ihan laite vikoja. Boxi pahveista pois ja hyllyyn, ja samassa paikassa hajoamiseen asti. Ei heiluttelua eikä muutakaan brutaalia toimintaa. Minulla oli boxi jopa vaaka-asennossa.

Kun sain vaihtolaitteen pelasin Oblivionin läpi ja myin boxin. Uuden ostan vasta kun laatu on huomattavasti parempaa.

noose01 sanoi:
Laadun paranemisesta ei ole tietoa mutta ainakaan minun ja kaverini boxissa olivat ihan laite vikoja. Boxi pahveista pois ja hyllyyn, ja samassa paikassa hajoamiseen asti. Ei heiluttelua eikä muutakaan brutaalia toimintaa. Minulla oli boxi jopa vaaka-asennossa.
Itselläkään ei pahemmin tullut boxia liikuteltua ja myöskin vaakatasossa sitä pidin. Kaiken lisäksi en edes käyttänyt sitä päivittäin, vaan välillä saattoi olla muutamakin päivä putkeen, ettei kone edes käynyt päällä. Laitevika siis täälläkin.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom