Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

pelle sanoi:
poimein tällaisen kuluttajaviraston sivuilta:

"Kohtuullinen korjausaika on takuukorjauksissa max kaksi viikkoa. Jos korjausaika jostain syystä venyy, kuluttajalla on oikeus vaatia vähintäänkin sijaislaitetta korjauksen ajaksi viimeistään kahden viikon jälkeen. (ks. KSL 5:18 §). "

Ihan jees. Mutta ei se Microsoftia koske. Toinen asia ois, jos ton paskalafkan saisi kuluttajaviraston mustalle listalle, ai että riemu repeäisi. Mut mitäs tässä, kyllä mä tammi/helmikuussa saan jo konsolini!
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

pelle sanoi:
poimein tällaisen kuluttajaviraston sivuilta:

"Kohtuullinen korjausaika on takuukorjauksissa max kaksi viikkoa. Jos korjausaika jostain syystä venyy, kuluttajalla on oikeus vaatia vähintäänkin sijaislaitetta korjauksen ajaksi viimeistään kahden viikon jälkeen. (ks. KSL 5:18 §). "

No niin, asia on sitten nähtävästi sitten viime lukeman korjaantunut. Perun puheeni. :-)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pawe sanoi:
Ihan jees. Mutta ei se Microsoftia koske. Toinen asia ois, jos ton paskalafkan saisi kuluttajaviraston mustalle listalle, ai että riemu repeäisi. Mut mitäs tässä, kyllä mä tammi/helmikuussa saan jo konsolini!

Olet sitten varmasti ilmottanut asiasta kuluttajavirastoon ja ottanut yhteyttä Mircrosoftiin tästä asiasta? Tuskin ne siellä tätä ketjua lukevat...

Jos nämä kaikki tässäkin ketjussa olleet valitukset saisi kootusti, konsolinomistajien nimillä varustettuna kuluttajavirastoon, he AIVAN VARMASTI puuttuisivat asiaan ja ottaisivat yhteyttä Microsoftiin.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

J.DeCore sanoi:
Jos lähetit UPS:n kautta on sulla myös se träkkäys koodi, jolla UPSin sivuilta näet missä laatikko menee. Itselläni tosiaan postitus kesti 11 päivää joista kymmenen kului Suomen UPS:issa (!) ennenkuin saivat sen seuraavaan Dusseldorfin koneeseen. Kun Boksi oli Saksassa oli se päivässä perillä.

Eli UPS hitailee alkupäässä, mutta tähän voi toki liittyä myös Microsoftin ja UPS:n toimitussoppari joka varmaan halvempi, jos ei mitään asap-kiireellisyysluokkia ole lähetyksissä. Luulis.

Kesti sen vajaan viikon kun boksi saavutti päämäärän, huvittaisi vaan tietää, että kuinka pitkään nuo ovat tavallisesti "huollossa" olleet. Ilmeisesti ne ei sieltä Saksan päästä ilmoittele mitään seurantanumeroa, kun laittaavat boksin takaisin tulemaan?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

groove sanoi:
Jos nämä kaikki tässäkin ketjussa olleet valitukset saisi kootusti, konsolinomistajien nimillä varustettuna kuluttajavirastoon, he AIVAN VARMASTI puuttuisivat asiaan ja ottaisivat yhteyttä Microsoftiin.

Samaa tuossa pohdin itsekkin. Onkos muuten se ryhmäkanne laki jo voimassa/tulossa voimaan? Tarpeeksi vaan kimppa-nillitystä kuluttaja viranomaisille niin taatusti niitten on pakko puuttua asiaan ja tämä pelleilly saataisiin loppumaan. Tai siis täydellisessä mailmassa saataisiin...:D
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

groove sanoi:
Olet sitten varmasti ilmottanut asiasta kuluttajavirastoon ja ottanut yhteyttä Mircrosoftiin tästä asiasta? Tuskin ne siellä tätä ketjua lukevat...

Jos nämä kaikki tässäkin ketjussa olleet valitukset saisi kootusti, konsolinomistajien nimillä varustettuna kuluttajavirastoon, he AIVAN VARMASTI puuttuisivat asiaan ja ottaisivat yhteyttä Microsoftiin.

Jos lukisit hieman ketjua, niin tietäisit että on ollut yhteydessä. Ja oikeastaan tuo kuluttajavirasto on aika pitkälle yhtä paskan kanssa. Ei niillä oikeasti ole lähes mitään valtaa näihin asioihin.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

nothing sanoi:
Jos lukisit hieman ketjua, niin tietäisit että on ollut yhteydessä. Ja oikeastaan tuo kuluttajavirasto on aika pitkälle yhtä paskan kanssa. Ei niillä oikeasti ole lähes mitään valtaa näihin asioihin.
Tuota, kyllä muuten on. Mikäli firma rikkoo laikia, niin siinä ei ole paljoa puolusteltavaa.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

pziuz sanoi:
Tuota, kyllä muuten on. Mikäli firma rikkoo laikia, niin siinä ei ole paljoa puolusteltavaa.

No näin on, mutta kuinka moni on oikeasti valmis lähtemään käräjille tälläisen asian takia. Itse saattaisin vittuutuspäissäni lähteäkkin, mutta joo... Tässä M$ voi vaan vedota uudistuneeseen asiakaspalveluosastoon jne jne jne jne jne jne jne jne. Heikoilla on kuluttaja. Sen takia jos oma boksini kyrvähtää marssin suoraan kauppaan, enkä aio mitenkään olla tekemisissä mikkiksen kanssa.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

nothing sanoi:
. Sen takia jos oma boksini kyrvähtää marssin suoraan kauppaan, enkä aio mitenkään olla tekemisissä mikkiksen kanssa.

Näin olin ajatellut itsekkin tekeväni, eli "get fucked" tuolle MS tuelle. Tuli vaan mieleen se että jos laatu on pysynyt yhtä eh, tasaisena. Sittenkös vasta v*****aa jos uusi kone kosahtaa samantien myöskin. Siinähän olen sitten nesteessä kahden romun kanssa. Vaikeata on...

Meinasin siis itse että ostan uuden suoraan. Ei huvita juuri saada jonkun muun takuu käytettyä tilalle. En jaksa uskoa että kauppa uutta antaisi tilalle.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Grendel sanoi:
Meinasin siis itse että ostan uuden suoraan. Ei huvita juuri saada jonkun muun takuu käytettyä tilalle. En jaksa uskoa että kauppa uutta antaisi tilalle.

Kyllä kauppa kuin kauppa antaa aina uuden tilalle. Ellet sitten ostanut jostain peliliikkeestä sitä konsolia, mutta noi suuremmat, Anttila, Gigantti jne. kyllä vaihtavat sen ongelmitta.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pawe sanoi:
Kyllä kauppa kuin kauppa antaa aina uuden tilalle. Ellet sitten ostanut jostain peliliikkeestä sitä konsolia, mutta noi suuremmat, Anttila, Gigantti jne. kyllä vaihtavat sen ongelmitta.


Aha, hyvä tietää. Netanttilasta on toi omani.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

No siis toi takuupalautusten kierrätys on melko normaalia meininkiä, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Jos tosiaan on sen verran porvarillinen, että on varaa oikeesti ostaa toinen konsoli (tai ei keksi parempaa paikkaa sille 300 eurolle) niin ihan vapaasti, mutta fiksua se tuskin on.

Ei täällä kuitenkaan selkeätä oikeeta ongelmaa tuon asiakaspalvelun kanssa ole kuin Pawella käsittääkseni ollut (onneks) ja sekin sattui juuri tuohon palvelun ulkoistamisvaiheeseen.

(Ja Pawelle vielä kerran osanotot huonon onnen johdosta)

Oma kokemukseni MS:n asiakaspalvelusta tulee tosiaan ennen ulkoistamista ja silloin ei asiat olisi voinut hoitua helpommin, joten kyllä siellä asiakaspalvelua ainakin ollaan osattu hoitaa ja todennäköisesti ja toivottavasti homma on alkanut / alkaa nyt taas toimimaan paremmin kun henkilökuntaa on saatu koulutettua.

EDIT:

Ja tuosta korjausajasta, niin siihen ei tosiaan käsittääkseni lasketa kuljetuksia ollenkaan mukaan? Jos joku muu tietää paremmin, niin kertokaa ihmeessä? Muutenkin kiinnostaisi yleensäkkin tietää, että mitä Suomen laki sanelee valmistajan velvollisuudesta kuljettaa laite korjattavaksi, käsittääkseni ostajalla on velvollisuus ainakin palauttaa laite itse ostoliikkeeseen?

c) miksei ns. "korjaus" palvelua voida toteuttaa Suomessa kuten kilpailijalla? ( $ony )

Koska Sonyllä on vähän muitakin tuotteita kun Pleikkarit, joten korjattavien laitteiden määrä on huikeasti suurempi kuin M$:llä. Mikkisoftan ainoat HW-tuotteet ovat Xboxit ja oheistarvikkeet, sekä hiiret ja näppäimistöt, mietippä mitä kaikkea Sony valmistaa. Lisäksi isojen laitteiden (60" telkkarit?) kuljettaminenkin olisi jo niin kallista, että halvempaa pistää tänne paja pystyyn niitä korjaamaan kun roudata saksaan jokainen korjattavaksi ja lähettää sitten takaisin.

Suomi on kuitenkin melkoinen perähikiä :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Microsoftin ahneutta se on, ettei tuotetuki ole Suomessa vaan jossain siellä halpojen työvoimakustannusten Virossa... Kiva jauhaa kielisukulaiselle. Sen voi jokainen kuvitella minkälaista se on silloin, kun hätä on käsillä. Asiaa ei paranna lainkaan vertailu johonkin toiseen merkkiin, vaikka se toinen hoitaa asiakaspalvelun Suomessa ja suomen kielellä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Nisupulla sanoi:
Microsoftin ahneutta se on, ettei tuotetuki ole Suomessa vaan jossain siellä halpojen työvoimakustannusten Virossa... Kiva jauhaa kielisukulaiselle. Sen voi jokainen kuvitella minkälaista se on silloin, kun hätä on käsillä. Asiaa ei paranna lainkaan vertailu johonkin toiseen merkkiin, vaikka se toinen hoitaa asiakaspalvelun Suomessa ja suomen kielellä.

No sanonpa vaan tohon, että kyllä jokainen firma on ahne (kuten on jokainen ihminenkin) ja jokainen firma tekee asiat juuri niin kuin se näkee oman taloutensa kannalta kannatavimmaksi ratkaisuksi. Tälle tosiasialle koko kapitalismin konsepti pohjautuu.

(Ja nämä keskustelut menee jo vähän ohi threadin aiheesta)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pawe sanoi:
Kyllä kauppa kuin kauppa antaa aina uuden tilalle. Ellet sitten ostanut jostain peliliikkeestä sitä konsolia, mutta noi suuremmat, Anttila, Gigantti jne. kyllä vaihtavat sen ongelmitta.
Perustuuko tämä väite faktaan? Kaupalla kun ei ole mitään velvoitetta niin tehdä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

nothing sanoi:

Kaupalla on oikeus korjata laite, eikä laki vaadi antamaan heti uutta tilalle. Se riippuu aivan myyjästä, antaako uutta tilalle vai ei. Pelikonsolitta eläminen ei ole "olennaista haittaa", eikä Xboxin arvo tässä tapauksessa laskisi. Tärkeintä tässä on se, että se on tehtävä kohtuullisessa ajassa. Vaikkakin tässä tapauksessa toinen firma tekisi korjauksen, myyjäliike on kuitenkin tästä vastuussa.

Tässä tapauksessa hyvää kauppaa on se, että annetaan uusi tilalle, ja kauppa tekee konsolille mitä tekeekään. Palaten hieman tuohon aikaisempaan kohtuulliseen korjausaikaan, niin se on tapauskohtainen.

"Korjausaikoja kuluttajavalituslautakunnassa määriteltäessä otetaan huomioon myös korjattavan laitteen välttämättömyys taloudessa. Monilapsisen perheen pyykinpesukone ei myöskään saa viipyä korjaamossa pitkään, kun taas viihde-elektroniikan laitteita ei puolestaan voi ajatella yhtä välttämättömiksi laitteiksi. Useita viikkoja ei näidenkään takuukorjaus saisi kestää. "
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Asiahan on niin että melkoinen taikuri saa olla, että saa kaupasta uuden MS:n konsolin rikkoituneen tilalle. Olkoon kauppa sitten Anttila, Gigantti jne.

Vaikka ovatkin isoja jälleenmyyjiä, se ei tarkota että puljuilla olisi hyväntekeväisyyteen minkäännäköistä sidosta. Viallisen konsolin vaihtaessa jälleenmyyjä joutuisi käymään microsoftin kanssa täsmälleen saman prosessin kuin kuluttajakin (poislukien mahd. DOA-laitteeet). Ja tällöin myyjä saisi jossain vaiheessa takuuvaihtamansa tilalle huolletun konsolin, jolla sitten ei tee yhtään mitään, koska liikkeet eivät myy käytettyjä tuotteita.

Tämän takia melkein kaikki (tietämäni mukaan kaikki) firmat ohjaavat takuuasiat suoraan microsoftille.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Karvapallo sanoi:
Koska Sonyllä on vähän muitakin tuotteita kun Pleikkarit, joten korjattavien laitteiden määrä on huikeasti suurempi kuin M$:llä. Mikkisoftan ainoat HW-tuotteet ovat Xboxit ja oheistarvikkeet, sekä hiiret ja näppäimistöt, mietippä mitä kaikkea Sony valmistaa. Lisäksi isojen laitteiden (60" telkkarit?) kuljettaminenkin olisi jo niin kallista, että halvempaa pistää tänne paja pystyyn niitä korjaamaan kun roudata saksaan jokainen korjattavaksi ja lähettää sitten takaisin.

Suomi on kuitenkin melkoinen perähikiä :(
Playstationia tuo maahan Nordiskfilm, eivätköhän he hoida takuutkin.:rolleyes: Ei Sony. Muussa viihde-elektroniikassa en tiedä, kuinka hoidettu, mutta uskoisin, että niihin Sonylla on omat systeeminsä. Siltikin pidän MS:n tapaa hoitaa asiat dorkana. Asiakaspalvelu Virossa, jee! Yhtäkään enemmän Virossa käyneet tietävät, millä tolalla siinä maassa on asiakaspalvelu. Pääpiirteittäin näin: Siellä kyllä palvellaan, mutta asiakkaalle ei tarvitse hymyillä tai olla kohtelias, saman palkan saa hymyilemättäkin. :)
Halvallahan se MS:kin vain yrittää päästä.
Ja mikäli oikeasti ajattelee, että Suomi on perähikiä, niin eipä kai me mitään palvelua sitten ansaitakkaan? Omasta mielestä kannattaa iskeä nyrkkiä MS:n pöytään ja sanoa yksi hienoimmista sanoista kielessämme, PERKELE!
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

pziuz sanoi:
Playstationia tuo maahan Nordiskfilm, eivätköhän he hoida takuutkin.:rolleyes: Ei Sony. Muussa viihde-elektroniikassa en tiedä, kuinka hoidettu, mutta uskoisin, että niihin Sonylla on omat systeeminsä. Siltikin pidän MS:n tapaa hoitaa asiat dorkana. Asiakaspalvelu Virossa, jee! Yhtäkään enemmän Virossa käyneet tietävät, millä tolalla siinä maassa on asiakaspalvelu. Pääpiirteittäin näin: Siellä kyllä palvellaan, mutta asiakkaalle ei tarvitse hymyillä tai olla kohtelias, saman palkan saa hymyilemättäkin. :)
Halvallahan se MS:kin vain yrittää päästä.
Ja mikäli oikeasti ajattelee, että Suomi on perähikiä, niin eipä kai me mitään palvelua sitten ansaitakkaan? Omasta mielestä kannattaa iskeä nyrkkiä MS:n pöytään ja sanoa yksi hienoimmista sanoista kielessämme, PERKELE!

Hyvä pointti, mutta älä käsitä väärin. En yritä perustella tai puolustella mitään sillä, että Suomi on pieni maa kylmässä pohjolassa, se on vain fakta, josta olen itse joutunut aikaisemmin kärsimään mm. hieman erikoisempien audio-vehkeitten kanssa, joille ei ole mitään edustusta Suomessa.

MS:n asiakastuki vaikuttaa tällä hektellä Suomessa olevan melko perseellään, onneksi itselläni asiat hoituivat aikanaan saumattomasti.

Itselleni periaatteessa kyllä ihan sama, missä laitteet korjataan, kuhan korjataan, eikä käy kuten Pawella ja kavereilla. Toisaalta, jos kaikilla asiat olisivat sujuneet yhtä mutkattomasti kun mulla, niin tuskinpa täällä ihmiset ainakaan asiakaspalvelun huonoudesta valittaisivat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom