Vastaus: Xbox 360 ongelmathread
Täytyy nostaa Microsoftille hattua asioiden nopeasta hoitamisesta..tähän asti.
Lauantaina koneeni tosiaan hajosi, soitin aamulla tasan 10.00 asiakaspalveluun, suomenkieliseen sellaiseen, mutta päässä vastasi nainen englanninkielellä. Hän kysyi miten voi auttaa, selitin ongelman, ja kysyin miksei minua palvella Suomeksi. Hän vastasi, että heillä on todella kiire tällä hetkellä, ja jonotusaika on arviolta 15min. He kuulemma ottavat puheluita jonotuslistalta, ja pyrkivät niitä käsittelemään jos vain asiakas pystyy englanniksi asioimaan.
No, asiointi sujui enemmän kuin paremmin, tukihenkilö oli kuulemma saanut jopa koulutuksen "skandinaavisille" kirjaimille, joten oma osoitteeni jossa on Ö-kirjain ei tuottanut mitään ongelmia.
Asia olisi kuitenkin varmistunut sillä, että olin rekisteröinyt konsolini verkossa, jolloin yhteystietoni löytyivät heti koneen sarjanumerolla. Hän kuitenkin tarkisti nämä tiedot varmuuden vuoksi.
Tukihenkilö ehdotti paria kikkaa, jolla konsolin olisi saanut toimimaan, mutta nämä ehdotukset olin jo lukenut tällä foorumilla, joten tämä ei aiheuttanut viivästyksiä, koska ne eivät olisi toimineet.
Hän käsitteli takuuhakemuksen, ja lupasi, että RMA-lomake lähetetään minulle sähköpostitse 48h sisällä. RMA-lomake tuli sähköpostiini klo 11.50, ja puhelun lopetin klo 10.08. Yksinkertaisine ohjeineen tulostin osoitekortin, soitin UPS:lle, joka tunti sitten haki konsolin työpaikaltani. Eli konsoli lähti Saksaan soiton jälkeen 5h sisällä. Ripeää ja osaavaa toimintaa, täytyy myöntää. Kiittelin lopuksi minua palvellutta naishenkilöä, joka myös kiitti, ja totesi, että kiireiseen aikaan vuodesta on kiva kuulla välillä myös positiivista palautetta.
Nyt täytyy katsoa, miten nopeasti Saksan päässä asiat hoituvat, ja miten nopeasti UPS kuljettaa paketit perille.