Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Tuli vaan mieleen, että tietääkö joku paljon boksin huolto maksaa jos takuu on loppu ja kone leviää? Alkaako uusi takuu kun kone on tullut huollosta?

Latenaattori sanoi:
Tuli vaan mieleen, että tietääkö joku paljon boksin huolto maksaa jos takuu on loppu ja kone leviää? Alkaako uusi takuu kun kone on tullut huollosta?
Olen miettinyt ihan samaa, koska takuu lappua en löydä mistään.

Täytyy nostaa Microsoftille hattua asioiden nopeasta hoitamisesta..tähän asti.

Lauantaina koneeni tosiaan hajosi, soitin aamulla tasan 10.00 asiakaspalveluun, suomenkieliseen sellaiseen, mutta päässä vastasi nainen englanninkielellä. Hän kysyi miten voi auttaa, selitin ongelman, ja kysyin miksei minua palvella Suomeksi. Hän vastasi, että heillä on todella kiire tällä hetkellä, ja jonotusaika on arviolta 15min. He kuulemma ottavat puheluita jonotuslistalta, ja pyrkivät niitä käsittelemään jos vain asiakas pystyy englanniksi asioimaan.
No, asiointi sujui enemmän kuin paremmin, tukihenkilö oli kuulemma saanut jopa koulutuksen "skandinaavisille" kirjaimille, joten oma osoitteeni jossa on Ö-kirjain ei tuottanut mitään ongelmia.
Asia olisi kuitenkin varmistunut sillä, että olin rekisteröinyt konsolini verkossa, jolloin yhteystietoni löytyivät heti koneen sarjanumerolla. Hän kuitenkin tarkisti nämä tiedot varmuuden vuoksi.
Tukihenkilö ehdotti paria kikkaa, jolla konsolin olisi saanut toimimaan, mutta nämä ehdotukset olin jo lukenut tällä foorumilla, joten tämä ei aiheuttanut viivästyksiä, koska ne eivät olisi toimineet.

Hän käsitteli takuuhakemuksen, ja lupasi, että RMA-lomake lähetetään minulle sähköpostitse 48h sisällä. RMA-lomake tuli sähköpostiini klo 11.50, ja puhelun lopetin klo 10.08. Yksinkertaisine ohjeineen tulostin osoitekortin, soitin UPS:lle, joka tunti sitten haki konsolin työpaikaltani. Eli konsoli lähti Saksaan soiton jälkeen 5h sisällä. Ripeää ja osaavaa toimintaa, täytyy myöntää. Kiittelin lopuksi minua palvellutta naishenkilöä, joka myös kiitti, ja totesi, että kiireiseen aikaan vuodesta on kiva kuulla välillä myös positiivista palautetta.

Nyt täytyy katsoa, miten nopeasti Saksan päässä asiat hoituvat, ja miten nopeasti UPS kuljettaa paketit perille.

Senkun tietäisi omani lähetin 24 päivä matkaan, tällä viikolla "pitäisi" tulla. Tahtoo pelata jo :)

kloever sanoi:
Ripeää ja osaavaa toimintaa, täytyy myöntää.

Mulla meni kans englanninkieliseen tukeen tostaina kun soitin. Tyttö oli oikein mukava ja sanoi että lähettää sähköpostilla 48 tunnin kuluessa sen tulostettavan lomakkeen, että voin soittaa UPSille ja kyllä asiat siitä vielä lutviutuvat.

48 tuntia tuli täyteen lauantaina. Ei ole näkynyt sähköpostia, eikä ole lutviutunut. Vit-ketuttaa vain olla koko ajan soittamassa kaikkien eri elektronisten laitteiden vääränkieliseen tukeen ja olla koko ajan valvomassa, että joku todella tekis jotain.

Täytyy soitella taas huomenna. Toivottavasti pääsen puhumaan englantia enkä viroa.

Vigor Mortis sanoi:
Mulla meni kans englanninkieliseen tukeen tostaina kun soitin. Tyttö oli oikein mukava ja sanoi että lähettää sähköpostilla 48 tunnin kuluessa sen tulostettavan lomakkeen, että voin soittaa UPSille ja kyllä asiat siitä vielä lutviutuvat.

48 tuntia tuli täyteen lauantaina. Ei ole näkynyt sähköpostia, eikä ole lutviutunut. Vit-ketuttaa vain olla koko ajan soittamassa kaikkien eri elektronisten laitteiden vääränkieliseen tukeen ja olla koko ajan valvomassa, että joku todella tekis jotain.

Täytyy soitella taas huomenna. Toivottavasti pääsen puhumaan englantia enkä viroa.

Oliko konsolisi rekisteröity? Minulle tukihenkilö selitti näiden yhteystietojen tärkeydestä, me kävimme (vaikka yhteystiedot olivat rekisteröinnin jäljiltä selvillä) kaikki yhteystiedot kirjain kirjaimelta läpi, varmuuden vuoksi. On kuulemma tullut näitä epäselviä tapauksia. Ehkäpä sähköpostiosoitteesi on väärä, tai heidän postinsa menevät kenties spämmin puolelle? Itse löysin heidän sähköpostinsa spämmifiltterien suodattamana.

Päivitystä: noudosta 6h mennyt, kone matkannut Turusta Helsinkiin lähtöselvitykseen. Toistaiseksi standardi aikataulu UPS:lle. Tästä eteenpäin näkee tavaran priorisoinnin, töissä tulee oltua viikottain UPS:n kanssa tekemisissä, joten tietää miten heillä homma kulkee.

Voi rähmä..... Vuosi ja viikko ja sitten se hajoaa.:mad:

On kai se takuu varmasti se kaksi vuotta? Oikeastaanhan tämä ei ole edes takuuasia, kun rakentavat paskaa, mutta takuun kanssa hoitaessa on varmaan yksinkertaisempaa.

Hex sanoi:
Voi rähmä..... Vuosi ja viikko ja sitten se hajoaa.:mad:

On kai se takuu varmasti se kaksi vuotta? Oikeastaanhan tämä ei ole edes takuuasia, kun rakentavat paskaa, mutta takuun kanssa hoitaessa on varmaan yksinkertaisempaa.

Takuu on kaksi vuotta. Kannattaa kokeilla se kone ilman kovalevyä käynnistää, jos ei käynnisty, niin soita huomenna takuunumeroon. Se aukeaa 10.00.

kloever sanoi:
Oliko konsolisi rekisteröity?

On rekisteröity, ja kertasimme osoitteet vielä puhelimessa - ei tosin kirjain kirjaimelta. No näitä sattuu. Jos ei ole huomenna tullut, niin soittelen sinne sitten uudestaan. Eipä siinä sen kummempaa ole. Kerran saavat ryssiä, sen jälkeen suutun.

Vigor Mortis sanoi:
On rekisteröity, ja kertasimme osoitteet vielä puhelimessa - ei tosin kirjain kirjaimelta. No näitä sattuu. Jos ei ole huomenna tullut, niin soittelen sinne sitten uudestaan. Eipä siinä sen kummempaa ole. Kerran saavat ryssiä, sen jälkeen suutun.

Kyllä siellä varmasti jokin virhe on käynyt, ei kannata tuhlata sen enempää aikaa, ota yhteyttä uusiksi. Minulla tuli vajaan 2h sisällä tämä RMA-lomake sähköpostiin.

No niin. Kolme punaista valoa vilkkuu iloisesti, eikä minkäänlaista kuvaa tai viestiä tule television ruutuun. :mad:

Onko jotakin kikkoja mitä kannattaa yrittää ennen kuin soittaa sinne tukeen?

moukkunen sanoi:
Onko jotakin kikkoja mitä kannattaa yrittää ennen kuin soittaa sinne tukeen?

Aika lailla samat kikat kannattaa kokeilla kuin muunkin nykyelektroniikan kanssa: virrat vähäksi aikaa pois ihan sähköpistokkeesta asti (ns. IVO-reset), tarkistat kaikkien kaapeleiden kytkennät ja yrität käynnistää minimikokoonpanolla (eli ilman kiintolevyä, muistikorttia tms. lisälaitteita). Tietysti riittävä ilmanvaihto kannattaa varmistaa myös, eli järjestää riittävästi tyhjää tilaa konsolin ympärille.

Näitä jippoja asiakaspalvelukin varmaan ensimmäisenä pyytää yrittämään, joten kannattaa sanoa heti aluksi, että nämä konstit on jo kokeiltu, jottei turhaan joudu soittelemaan useaan otteeseen.

Mun ei tarvinnut soitella UPS:lle, vaan ne soittivat mulle. Lisäksi postitäti kiikutti uuden langallisen ohjaimen, kun valitin tärinän uupumista coren mukana tulleesta langallisesta. Vielä kun laite tulisi takaisin ennen joulua, niin voisin sanoa, että mallikasta toimintaa. :rolleyes:

Noniin, tänään sain konsolini. Pelailin sillä hetken tuota Gears of Waria ja pidin kovasti. Peli ei tilttailut ja kone on *todella* viileä kun vertaa esim. mun alkuperäiseen mikä oli jo pelkässä dashboardissa vähintäänkin lämmin. Tämä malli on siis jonkun vanha, korjattu yksilö. Valmistettu 11.11.2005. Sarjanumerosta osa on hingattu irti, tahallaan varmastikin. Kun konsoli saapui tänään kotiin, niin sen etulevy oli rikkinäinen, siinä oli halkeama ja se usb porttien suojus oli irtoinaisena, plus tämän lisäksi konsolin se harmaa "verkko" osa kyljestä oli myöskin puoliksi irti. Yleisilme on likainen, hieman sormenjälkiä siellä sun täällä ja muuta pientä esteettistä virhettä löytyy. Pistän myöhemmin kuvia joukkoon.

Pääasia on se, että konsoli näyttäisi toimivan hyvin ja on kohtuuhiljainenkin. Vähän tuo likaisuus ja rikkinäinen faceplate kyllä ottaa päähän, kuten myös kyljen irtoavaisuus, mutta mitäs nytten... Ajattelin jos vaikka pistän valokuvia siitä Suomen MS:lle ja kysyn, että miksi näitä konsoleita kohdellaan näin.

Kappas, mun langattomat ohjaimeni eivät saa yhteyttä konsoliin sitten kirveelläkään. How nice.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pawe sanoi:
Pääasia on se, että konsoli näyttäisi toimivan hyvin ja on kohtuuhiljainenkin. Vähän tuo likaisuus ja rikkinäinen faceplate kyllä ottaa päähän, kuten myös kyljen irtoavaisuus, mutta mitäs nytten... Ajattelin jos vaikka pistän valokuvia siitä Suomen MS:lle ja kysyn, että miksi näitä konsoleita kohdellaan näin.

Kyllä kannattaa jonkinasteinen reklamaationpoikanen tehdä. Ei tuo nyt kuitenkaan ihan hyväksyttävää toimintaa ole.

Kai muisti ohjaimista ja boksista painaa sitä namiskaa?

Aika ihme toimintaa että tulee tuollaisessa kunnossa boksi takaisin, toivottavasti omani tulisi suht samanlaisena tai siis samantasoinen boksi takaisin. Siis jos se nyt taas ikinä saapuu 24.11 lähetetty. Tänään soitin niin mukavan kuuloinen englantia höpöttävä täti kertoi että joo no siellä se on vieläkin saksassa mutta pitäisi lähteä kohta tulemaan... jep joo.

Pawe sanoi:
Noniin, tänään sain konsolini. Pelailin sillä hetken tuota Gears of Waria ja pidin kovasti. Peli ei tilttailut ja kone on *todella* viileä kun vertaa esim. mun alkuperäiseen mikä oli jo pelkässä dashboardissa vähintäänkin lämmin. Tämä malli on siis jonkun vanha, korjattu yksilö. Valmistettu 11.11.2005. Sarjanumerosta osa on hingattu irti, tahallaan varmastikin. Kun konsoli saapui tänään kotiin, niin sen etulevy oli rikkinäinen, siinä oli halkeama ja se usb porttien suojus oli irtoinaisena, plus tämän lisäksi konsolin se harmaa "verkko" osa kyljestä oli myöskin puoliksi irti. Yleisilme on likainen, hieman sormenjälkiä siellä sun täällä ja muuta pientä esteettistä virhettä löytyy. Pistän myöhemmin kuvia joukkoon.

Kappas, mun langattomat ohjaimeni eivät saa yhteyttä konsoliin sitten kirveelläkään. How nice.

No voi gesus, kun osaa yhdellä ihmisellä olla epäonnea :mad: Varmaan lähettävät toisen Kameon sulle hyvitykseksi :rolleyes:

Tämän perusteella voisi varmaan vaatia kaupan jo purkua. Jos kiinnostaa, niin rahoilla voi sitten ostaa uuden boksin tai käyttää ne johonkin järkevämpään.

Boksi tuli tänään kotiin. Oli vaihdettu kokonaan uuteen oma laitteeni, tämä oli vielä muoveissa. Kone hiljaisempi ja käy viileänä, toivottavasti tämä kestää hieman pidempään, kuin tuo ensimmäinen. Omalta osaltani Microsoftin tuki saa hyvän arvosanan.

kloever sanoi:
RMA-lomake tuli sähköpostiini klo 11.50, ja puhelun lopetin klo 10.08. Yksinkertaisine ohjeineen tulostin osoitekortin, soitin UPS:lle, joka tunti sitten haki konsolin työpaikaltani. Eli konsoli lähti Saksaan soiton jälkeen 5h sisällä.

Sulla näytti käyvän ihan mieletön munkki tuon asiakaspalvelun suhteen. Itsehän soitin ensimmäisen kerran torstaina. Sitten, kun mitään ei kuulunut soitin toiseen kertaan eilen tiistaina. Tällä kertaa pääsin virolaisen asiakaspalvelijan juttusille, ja hän kertoi tiedoissani olevan jotain häikkää. Ei vaan osannut suomeksi kertoa, että mitä. Joka tapaukseesa vaihdoimme tiedot oikeisiin, ja taas sain vakuuttelut, että sähköposti tulee 48 tunnin kuluessa. Nyt on reilu 24 tuntia kulunut ja tuli sähköposti, jonka sisältö oli seuraava:

"Thank you for contacting Xbox Customer Care. We have received your request for service. Please prepare your console and follow the instructions provided by our customer service department. You will receive an e-mail as soon as the next step in the process has begun.

Note: This is not a monitored e-mail address."

Mikäs helvetin ilo mulle tommosesta mailista on?! Kyllä minä nyt sen boksin osaan siihen laatikkoon laittaa ilman eri kehoitustakin. Olisivat nyt jo saman tien laittaneet sen oikean mailin, että pääsis tuosta jätekasasta eroon. Alkaa mennä maku koko konsolista.

Vigor Mortis sanoi:
Sulla näytti käyvän ihan mieletön munkki tuon asiakaspalvelun suhteen. Itsehän soitin ensimmäisen kerran torstaina. Sitten, kun mitään ei kuulunut soitin toiseen kertaan eilen tiistaina. Tällä kertaa pääsin virolaisen asiakaspalvelijan juttusille, ja hän kertoi tiedoissani olevan jotain häikkää. Ei vaan osannut suomeksi kertoa, että mitä. Joka tapaukseesa vaihdoimme tiedot oikeisiin, ja taas sain vakuuttelut, että sähköposti tulee 48 tunnin kuluessa. Nyt on reilu 24 tuntia kulunut ja tuli sähköposti, jonka sisältö oli seuraava:

"Thank you for contacting Xbox Customer Care. We have received your request for service. Please prepare your console and follow the instructions provided by our customer service department. You will receive an e-mail as soon as the next step in the process has begun.

Note: This is not a monitored e-mail address."

Mikäs helvetin ilo mulle tommosesta mailista on?! Kyllä minä nyt sen boksin osaan siihen laatikkoon laittaa ilman eri kehoitustakin. Olisivat nyt jo saman tien laittaneet sen oikean mailin, että pääsis tuosta jätekasasta eroon. Alkaa mennä maku koko konsolista.

Tuuria, ehkäpä. Selvästi minua palvellut englanninkielinen tukihenkilö osasi asiansa hoitaa. Ensi kerralla en edes Suomen puolelle yritä soittaa. :-)

Tosiaan, minulla koko prosessointi kesti sen 1h 50min, kun tuli sähköposti osoitekirjoineen. Kannattaa pommitella niitä, kyllä he sen lähettävät. Uskon tuon rma-lomakkeen lähettämisen olevan keskitettynä samassa osoitteessa missä takuu hoituu, kun he ohjaavat sen tietylle henkilöllekin. Voi olla myös, että näin joulun alla heillä on ruuhkaa. Mutta eipä noita hakemuksia yleensä täysin automatisoidusti tehdä, aina joku ne hyväksyy.

Ylös Bottom