Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Hmm, aikaisempaan ongelmaani hieman päivitystä. Eipä taitanutkaan olla vika jäähdytyksessä.

Konsoli kaatuu kuitenkin silloin tällöin, pikselimössöä ja valkoisia raitoja heittää ruutuun. Peleinä olivat siis Gears of War ja NHL 07. Lueskelin Xboxin foorumeilta, että vähän samanlaisia ongelmia on muillakin tämän 30.11 pätsin jälkeen. Itsellä ei konsoli ennen tätä 2. uusinta pätsiä kaatunut kui n kerran. Nyt sitten jo 4-6 kertaa. Ja tämän päiväinen pätsi ei mitään auttanut. Kaatui tänäänkin 2 kertaa.

Muilla samanlaista pikselöitymisongelmaa, joka jumittaa koneen?

Mun XO kaatuu tuon tuostakin, yleensä silloin, kun peli lataa jotain ja painan guidea samaan aikaan. Toinen yleinen kaatuminen on, kun lähetän jollekkin private chat viestin, niin kone jäätyy siihen.

Mutta nyt lähiaikoina ei oo paljoo kaatuillu.... XO kaatuilee n. kerran viikossa meikäläisellä.

Boksini lähti viime tiistaina saksaan. Pitäisi tulla huomenna, koska Microsoft sanoi niin. Ei että uskoisin. Kunhan soitan ja auon päätäni taas kerran. Kymmenen päivää UPS:in noudosta pitäisi uusi tulla tuen mukaan.

Jos uudessa boksissani on vähänkin vikaa otan yhteyden kuluttajavirastoon ja auon päätäni sitä kautta.

DiscoStu sanoi:
Jos uudessa boksissani on vähänkin vikaa otan yhteyden kuluttajavirastoon ja auon päätäni sitä kautta.

Niin ne kaikki tekee, vihan purkamiseen välikappale. Kuluttajavirastoon on aivan turha lähteä valittamaan, ellei ole valmis tekemään työtä valituksen eteen. Päätökset voivat kestää monia, monia kuukausia.

Myyjäliikkeen kanssa voit lähteä purkamaan kauppaa, myyjällä on oikeus yhteen korjaamiseen, mikäli sen jälkeen ongelma ei korjaannu ja se jatkuu, ostajalla on oikeus purkaa kauppa vedoten tuotteen toimimattomuuteen.

DiscoStu sanoi:
Boksini lähti viime tiistaina saksaan. Pitäisi tulla huomenna, koska Microsoft sanoi niin. Ei että uskoisin. Kunhan soitan ja auon päätäni taas kerran. Kymmenen päivää UPS:in noudosta pitäisi uusi tulla tuen mukaan.

10 päivää UPS:n noudosta... Noh, Ensinnäkin siinä menee se 4+ päivää ennen kuin se pääsee Saksaan jossa se viipyy muutaman päivän, ehkä viikon, ja sitten kestää 4+ päivää kunnes se tulee takaisin sieltä. Et 10 päivää, olkookin vaikka arkipäiviä niin on jotenkin yltiöoptimistinen arvio.

Pawe sanoi:
10 päivää UPS:n noudosta... Noh, Ensinnäkin siinä menee se 4+ päivää ennen kuin se pääsee Saksaan jossa se viipyy muutaman päivän, ehkä viikon, ja sitten kestää 4+ päivää kunnes se tulee takaisin sieltä. Et 10 päivää, olkookin vaikka arkipäiviä niin on jotenkin yltiöoptimistinen arvio.
kyllä tuo on mahdollista, itselläni haettiin 5 päivä eli tiistaina ja nyt on jo saksassa

Pawe sanoi:

Viime tiistaina lähti matkaan ja tänään tuli soitto UPSilta että boxi tuli. Kymmenen päivää mukaanlukien viikonloppu ja itsenäisyyspäivä. Toivotaan että loota toimii

28.11. tulivat hakemaan boksin, eilen lähteny Saksasta takaisin, ensi viikolla pitäisi olla toimituksessa.

joo no 24päivä matkaan, 29 perillä, ei ole kuulunu takas kylläkään.

Oletteko muuten saaneet mitään muuta messua kuin UPS:n soiton kun boksin on takaisin tullut? Esim mailia millon boksi lähtee?

Anteuz sanoi:
joo no 24päivä matkaan, 29 perillä, ei ole kuulunu takas kylläkään.

Oletteko muuten saaneet mitään muuta messua kuin UPS:n soiton kun boksin on takaisin tullut? Esim mailia millon boksi lähtee?

Soitin asiakaspalveluun ja tiedustelin tilannetta. Sieltä sanoivat, että on lähtenyt tulemaan Suomeen päin, pyytämällä sain UPS:n seurantakoodin.

Karvapallo sanoi:
Hyvä pointti, mutta älä käsitä väärin. En yritä perustella tai puolustella mitään sillä, että Suomi on pieni maa kylmässä pohjolassa, se on vain fakta, josta olen itse joutunut aikaisemmin kärsimään mm. hieman erikoisempien audio-vehkeitten kanssa, joille ei ole mitään edustusta Suomessa.

MS:n asiakastuki vaikuttaa tällä hektellä Suomessa olevan melko perseellään, onneksi itselläni asiat hoituivat aikanaan saumattomasti.

Itselleni periaatteessa kyllä ihan sama, missä laitteet korjataan, kuhan korjataan, eikä käy kuten Pawella ja kavereilla. Toisaalta, jos kaikilla asiat olisivat sujuneet yhtä mutkattomasti kun mulla, niin tuskinpa täällä ihmiset ainakaan asiakaspalvelun huonoudesta valittaisivat.
Se, että kärsitään ongelmista erikoisten audiolaitteiden kanssa, joissa ei ole edustusta Suomessa on toki eri asia, kun kärsitään Boksin kanssa, jonka edustus löytyy Suomesta (vieläpä niin saakelin iso lafka). Tuo, että se on sama, missä laitteet korjataan, on toki hyvä, jos se sinulle kelpaa. Kuitenkin, jos koneet korjattaisiin täällä meillä Suomessa, asiakkaat saisivat laitteensa nopeammin takaisin. Toinen vaihtoehto on, että koneen saisi vaihdettua kaupassa. Itselläni oli aikoinaan toimimaton PS2 ja toimimaton GC (Boksia en ole omistanut). Kummatkin nuo koneet sai vaihtaa kaupassa suit sait sukkelaan, uutteen masinaan.

Hiivatin vaikea sanoa, mikä siinä on, ettei MS saa tuota hommaa toimimaan. Itseäni hämmästyttää tämä toimintatapa. Tuo systeemi tuntuu siltä, kuin MS:lläkään ei olisi uskoa omaan laitteeseensa. Annetaan vanhoja korjattuja laitteita tilalle, kun omaboksi hajoaa ja kierrätetään sitä vielä Saksan kautta. Olisi kiva tietää mitenkä naapurimaissa on homma hoidettu (Ruotsi, Norja, Tanska, Venäjä(?)).

En tiedä onko kauppias velvoitettu antamaan uusi tuote viellisen tilalle (tämä kyllä kuullostaisi todella loogiselta ja toimii monien muiden tuotteiden kohdalla), mutta mikäli se näin menee, niin suosittelisin ihmisille tätä keinoa. Vaikka sitten joutuisi kuluttaja-asiamiehen kautta olemaan yhteydessä kauppiaaseen. Tämä systeemi ei antaisi MS:lle mahdollisuutta kierrätellä vanhoja, jo kerran korjattuja, bokseja kuluttajalta toiselle.
Mielestäni ei vain ole oikein, jos et saa takuukorjattuna edes omaa laitettasi takaisin, vaan se on joku ihan muu laite. :(

Kysynpä myös täälläkin, oma Xbox juuri hajosi, "red rings of death" näyttää vaan. :-)

Eli pari kysymystä; olen ymmärtänyt, että minun tulee soittaa Microsoftin suomenkieliseen tukeen, ja he kertovat sieltä tarkasti, kuinka asiassa tulee edetä? Esimerkiksi mihin kirjoittaa vikaselvitys, yhteystiedot, miten tulee konsoli pakata, mitä tulee lähettää mukana, mitä voi jättää itselle kotiin, tuleeko itse soittaa UPS:n lähetti jne.
Ne, joilla asiasta on kokemusta, voisivat minua hieman tässä valaista, niin osaa hieman jo etukäteen maanantaita varten valmistautua.

kloever sanoi:
Eli pari kysymystä; olen ymmärtänyt, että minun tulee soittaa Microsoftin suomenkieliseen tukeen, ja he kertovat sieltä tarkasti, kuinka asiassa tulee edetä? Esimerkiksi mihin kirjoittaa vikaselvitys, yhteystiedot, miten tulee konsoli pakata, mitä tulee lähettää mukana, mitä voi jättää itselle kotiin, tuleeko itse soittaa UPS:n lähetti jne.
Ne, joilla asiasta on kokemusta, voisivat minua hieman tässä valaista, niin osaa hieman jo etukäteen maanantaita varten valmistautua.

Soitat Microsoftin tukeen, saat palvelua ymmärrettävällä suomenkielellä virolaisilta asiakaspalvelijoilta. Heille ilmoitat ongelman, tarjoavat ehkä paria korjausvaihtoehtoa ja nämä testattuasi ilmoittavat, että pitää laittaa kone huoltoon. Mitään vikaselvitystä ei itse tarvitse kirjoittaa, vaan sen hoitaavat nuo asiakaspalautuksen henkilöt. Ottavat ylös konsolin sarjanumeron, sekä yhteystiedot (sähköposti, postiosoite ja puhelinnumero). Kannattaa varmistaa, että osoitteet menee oikein, on sitten seuraava vaihe helpompi.

Ups pakettikortti lähetetään sinulle joko sähköpostitse, josta joudut sen printtaamaan tai sitten normaalia postia pitkin. Tämän saatuasi sinun tulee itse soittaa UPS:lle ja sopia paketin hakuaika (sinulle lähetetyssä lappusessa on ohjeet ja tarvittavat puhelinnumerot tätä varten). Huoltoon lähetetään yleensä vain pelkkä konsoli, ei piuhoja, ei kovalevyä jne. Konsoli pakataan johonkin muuhun, kuin boxin alkuperäiseen pakettiin (esim. postista saa ostettua sopivan kokoisia paketteja siihen tarkoitukseen). Sitten vain odotellaan UPS:n miestä saapuvaksi, annetaan paketti ja pakettikortti, jonka UPS sitten laittaa siihen pakettiin. Tämän jälkeen alkaa odottelu konsolin paluun suhteen.

Asiakaspalveluun soittamalla ja tapauksesi viitenumeroa käyttämällä saat selville sen, missä vaiheessa konsolisi on (lähinnä onko konsoli yhä Saksassa vai kenties laitettu jo takaisin). Eli kannattaa se asiakaspalvelun antama viitenumero säilyttää.

Toivottavasti tässä oli suunnilleen kaikki tarvittava.

Yashod sanoi:
Soitat Microsoftin tukeen, saat palvelua ymmärrettävällä suomenkielellä virolaisilta asiakaspalvelijoilta. Heille ilmoitat ongelman, tarjoavat ehkä paria korjausvaihtoehtoa ja nämä testattuasi ilmoittavat, että pitää laittaa kone huoltoon. Mitään vikaselvitystä ei itse tarvitse kirjoittaa, vaan sen hoitaavat nuo asiakaspalautuksen henkilöt. Ottavat ylös konsolin sarjanumeron, sekä yhteystiedot (sähköposti, postiosoite ja puhelinnumero). Kannattaa varmistaa, että osoitteet menee oikein, on sitten seuraava vaihe helpompi.

Ups pakettikortti lähetetään sinulle joko sähköpostitse, josta joudut sen printtaamaan tai sitten normaalia postia pitkin. Tämän saatuasi sinun tulee itse soittaa UPS:lle ja sopia paketin hakuaika (sinulle lähetetyssä lappusessa on ohjeet ja tarvittavat puhelinnumerot tätä varten). Huoltoon lähetetään yleensä vain pelkkä konsoli, ei piuhoja, ei kovalevyä jne. Konsoli pakataan johonkin muuhun, kuin boxin alkuperäiseen pakettiin (esim. postista saa ostettua sopivan kokoisia paketteja siihen tarkoitukseen). Sitten vain odotellaan UPS:n miestä saapuvaksi, annetaan paketti ja pakettikortti, jonka UPS sitten laittaa siihen pakettiin. Tämän jälkeen alkaa odottelu konsolin paluun suhteen.

Asiakaspalveluun soittamalla ja tapauksesi viitenumeroa käyttämällä saat selville sen, missä vaiheessa konsolisi on (lähinnä onko konsoli yhä Saksassa vai kenties laitettu jo takaisin). Eli kannattaa se asiakaspalvelun antama viitenumero säilyttää.

Toivottavasti tässä oli suunnilleen kaikki tarvittava.

Kiitokset kattavasta vastauksesta. Tämä täytti nämä viimeiset aukot mitä tarvitsi tietää. Noudon varmasti saa tilattua myös työpaikalle? Se on hyvä asia tietää, että ei tarvitse muita kuin konsoli laittaa takaisin.

Onneksi ei tarvitse kokeilla mahdollisia keinoja korjaamiseksi, kun konsoli ei käynnisty kovalevyllä eikä ilman, punaisia valoja antaa, ja broidin koneella, sama virtalähde, oma kovalevy, kone toimii moitteetta.

kloever sanoi:
Kiitokset kattavasta vastauksesta. Tämä täytti nämä viimeiset aukot mitä tarvitsi tietää. Noudon varmasti saa tilattua myös työpaikalle? Se on hyvä asia tietää, että ei tarvitse muita kuin konsoli laittaa takaisin.

Tuon noudon saa käsittääkseni melkein minne vain. Itse olen hoitanut UPS:n kanssa noita noutoja ja lähetyksiä niin yliopistolta, töistä, kuin kotoakin ilman ongelmia.

Aikaisemmin kirjoitin threadiin vinkuvasta dvd-asemasta, josta tein valituksen Microsoftin asiakastukipuhelimeen. Pari päivää aiemmin olin lähettänyt asiasta sähköpostin toivossa, että joku vastaisi siihen. Nyt sain vastauksen viestiin, joka ainakin aiheutti eilen maistissa vähintäänkin hilpeyttä :p.

Kysymys:
Jouduin vaihtamaan noin kuukausi sitten viallisen Xbox360:n uuteen, sillä se jäi jumiin käynnistäessä. Saatuani uuden Xboxin havaitsin siinä heti pelatessani uuden vian: DVD-asema pitää hyvin korkeaa sirinämäistä ääntä, joka ärsyttää pahasti pidemmänpäälle pelattaessa. Sama ongelma toistuu oli sitten konsoli pysty - tai vaaka-asennossa, mutta pelit toimivat äänestä huolimatta hyvin. Mistä tässä on kyse?

Vastaus:

Moi Joel,

Kiitos sähköpostistanne. Tarjoakseen parhaat pelikokemukset, Xbox 360 on pakannut alan huippu virrankäsittelyn pieneen pakettiin. Luodakseen optimaalisen toimintaympäristön kovalevylle, erikoistoimenpiteitä suoritettiin konsolin lämmön hallitsemiseksi, optimoilla tuuletuksen nopeutta. Lisäksi Xbox 360 sisältää huippulaatuisen levyaseman, joka pyörii erittäin suurella nopeudella. Tuulettimesta ja levyaseman pyörimisestä aiheutuu surraava ääni. Tämä on täysin normaalia eikä ole mitään syytä huoleen.

Kiitos kärsivällisyydestänne.

Xbox Customer Support

Oma Xbox näyttää hyytymisen merkkejä.

DOA4 ei käynnisty. Kaks kertaa nyt koittanu ja aina ku laitan "Play Game" ni tulee pelkkä musta ruutu, ei mitään muuta. Ja sit se on jumissa, pitää sammuttaa kone.

Sit toine mikä huolestuttaa on se että GoW on alkanut myös sekoilemaan.

Ennen ei siinä ollut mitään mutta nykyisin aina kun mappi vaihtuu niin tekstuurit on päin vittua, siis sellanen Halo 2- ilmiö että jotku jutut (tyyliin Marcus Fenixin puku ja tyyliin maa) ei oo "latautunut" täysin vaan ne on sellasia "tyhjiä" kunnes ne kaikki härpäkkeet ja hienoudet niihin "latautuu".

Sellasia tulee jatkuvasti GoWissa, aina mapin vaihduttua. Alkuun ei sellaisia ollut.

Saints on alkanut myös tilttailemaan, tuntuu että Boxin teho hyytynyt. Saints Rowissa käy välillä kunnon takaa-ajoissa niin että yhtäkkiä auto katoaa ympäriltä, musiikki loppuu ja peli "tilttaa". Ei voi tehdä enää yhtään mitään, paitsi kun ampua ja kääntää kamerakulmaa, ei mitään muuta.

Kerran olen moisesta "tilttauksesta" selvinnyt, se tapahtui niin että joku jengiläinen heitti kranaatin "kadonneen autoni" vierelle, ja sitten auto taas ilmestyi peliin ja musiikki jatkui ja peli jatkui.

Eli siis, ne jäbät leijuu ilmassa "istuen autossa" ja musiikki ei enää soi.

Sitte ei auta muu ku painaa Guidea ja alkuvalikkoon.

Saints Rowissa myös sellainen että erästä tehtävää suorittaessa kun kesken tehtävän tulee näytökset (Pääsankari ja pari muuta menee hissiin) niin siinä latauksessa AINA peli tilttaa. Varmaan viidesti oon koittanut. Se jää surraamaan siihe "loading" kohtaan ja ei enää lähde mihinkään.

Vittu että ärsyttää. Jos tää kohta sekoaa ni :mad:

M!!K@ sanoi:
Sit toine mikä huolestuttaa on se että GoW on alkanut myös sekoilemaan.

Ennen ei siinä ollut mitään mutta nykyisin aina kun mappi vaihtuu niin tekstuurit on päin vittua, siis sellanen Halo 2- ilmiö että jotku jutut (tyyliin Marcus Fenixin puku ja tyyliin maa) ei oo "latautunut" täysin vaan ne on sellasia "tyhjiä" kunnes ne kaikki härpäkkeet ja hienoudet niihin "latautuu".

Tätä sattuu myös mulla. Ensimmäisellä läpipeluulla ei tuota tapahtunut.Toisella ja nyt aloittamallani kolmannella kylläkin. Ei nyt ihan tuossa mittakaavassa, mutta välillä huomaa että esim. jonkun raadon tekstuurit ilmestyvät vasta aivan vieressä jne. Aloitin juuri myös uuden hahmon OB:issa ja tuntuisi aivan kuin ruudunpäivitys olisi nyt aivan jäässä. Toivottavasti ei mitään vakavaa...

Ylös Bottom