Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Pawe sanoi:Mun takuukorjatusta konsolista jonka sain eilen ja jota odotin 6½ viikkoa ja joka tuli rikkinäisen faceplaten kanssa kylki irti laukesi tänään dvd-asema. Ei enää avaudu. Jes. Vitun hyvää palvelua. Kolmas konsoli siis jo rikki.
Mitä tarkoitat asiallisena pysymisellä? Sitäkö, että puhutaan mukavasti Xbox-tukihenkilöille Virossa, jotta he eivät ota nokkiinsa ja iske luuria kiinni? Mikäli minulla olisi takuuhuollettuna kolmas konsoli menossa, niin olisin ihan saatanan raivona! Mitä hemmettiä siinä pitäisi asiakaspalveluun olla nöyristelemässä. Paska, mikä paska. Tarpeeksi kun vihaiset asiakkaat soittelevat, niin luulisi tuon viestin menevän perille.kloever sanoi:Palautetta ensi kerralla, mutta kannattaa pysyä asiallisena. Ei tuo ole sopivaa, että toimitetaan rikkinäistä.
pziuz sanoi:Mitä tarkoitat asiallisena pysymisellä? Sitäkö, että puhutaan mukavasti Xbox-tukihenkilöille Virossa, jotta he eivät ota nokkiinsa ja iske luuria kiinni? Mikäli minulla olisi takuuhuollettuna kolmas konsoli menossa, niin olisin ihan saatanan raivona! Mitä hemmettiä siinä pitäisi asiakaspalveluun olla nöyristelemässä. Paska, mikä paska. Tarpeeksi kun vihaiset asiakkaat soittelevat, niin luulisi tuon viestin menevän perille.
Mikäli turhautumisensa osaa purkaa ja kanavoida oikein, niin ei tarvitse sille ensimmäiselle ihmiselle, joka puhelimeen vastaa, rääkyä tuskaansa laitetta kohtaan. Esimiehen puheille päästyä, kyllä.
Ajattelemmeko oikeasti Suomessa siten, että ei nyt tuolle viitsi avautua, vaikka hän sitä firmaa edustaakin, joka minulle on toimimattomia laitteita toimittanut.
Ei!
Kyllä sinne asiakaspalveluun saa ja pitää valittaa. Asiasta toki. Nöyristelemään ei parene alkaa yhtään. Mitä tarmokkaammin vaatii toimivuutta laitteelleen ja palvelua itselleen, sitä enemmän MS:kin joutuu miettimään toimintaansa kulujattalle sopivammaksi. Täälläkin. Veikkaampa, että jos vertaillaan Ameriikan ja Pohjolan oloja, niin Ameriikoissa on asiakaspalvelu se, joka on nöyrää (osa syy tietenkin niillä iki-ihanilla kanteilla, mitä Jenkeissä voi nostaa melkeinpä mistä tahansa).
Lippu ja itsetunto ylös!
Toki, jos Kloever on saanut hyvää palvelua, niin sehän on aina hyvä!
kloever sanoi:Maanantaina lähtenyt kone, tässä seurantaa:
LANGENHAGEN,
DE 13/12/2006 20:58 DEPARTURE SCAN
HELSINKI,
FI 11/12/2006 20:12 ORIGIN SCAN
DE 11/12/2006 4:50 BILLING INFORMATION RECEIVED
So far so good.
kloever sanoi:Asiallisuudella tarkoitan sitä, että ei lyödä yli. Toki saa olla tiukkana, mutta huutaminen ja raivoaminen ei auta mitään. Itse asiakaspalveluhommissa törmään näihin asiakkaisiin muutamia kertoja kuukaudessa, eikä siitä aina tahdo tulla mitään. Kunhan vain pysyy asiassa, esittää asiat niin, että langan päässä toinen ei hermostu ja lyö luuria korvaan (he voivat sen hyvinkin tehdä), mutta silti hallitsee keskustelua, niin varmasti saa hyvän lopputuloksen.
En tiedä Microsoftin asiakaspalvelun suomalaisen palvelun tasosta, mutta uskon, että heillä kynnys lyödä luuri korvaan on paljon pienempi mitä Suomessa. Eihän Suomessakaan saa räyhäämällä mitään aikaan, halveksuntaa vain. Moni luulee, että vihaisena soittaminen saa parempaa tulosta aikaan, itse olen toista mieltä. Paljon mielekkäämmin asiakaspalvelijakin hoitaa hommaasi, jos olet myös itse asiallinen.
pziuz sanoi:Kyllä viallisesta tuotteesta saa ja pitää valittaa. Varsinkin, jos se on jo kertaalleen "korjattu". Totta kai asiakaspalvelussa vastataan ja palvellaan mieluummin sellaisia ihmisiä, jotka eivät enempiä vaadi ja ovat ystävällisiä. Kuitenkin, myös palautetta pitää antaa. Jos kone ei ole korjaukseenkaan jälkeen toiminut, niin saa olla vihainen. Älytön rääkyminen ja huutaminen puhelimeen ei tietenkään auta, mutta vihainen saa olla ja hyvityksiä pitää vaatia.
Rudenorth sanoi:Oma boxi pelaa muuten hyvin, mutta jostain syystä ekoilla käynnistys kerroilla ei tule kuvaa ruutuun, eikä syty punaisia valoja, saattaa olla ettei tule yhtään vihreätä tai sitten tulee se normaali 1. Kaikki alkanu sen jälkeen kun ostin joytechin ad-scart piuhan, kerran jopa kuva tuli heti kun piuhaa heilautti. Pari kertaa on myös tullu E 74 error. Kellään samanlaista ollut?
Pawe sanoi:Viestissäni uhkasin myös oikeusjutulla täällä Suomessa, koska he ovat rikkoneet vähintään KSL (kuluttajasuojalain) 5. kohtaa, pykälää 15.
Legge sanoi:Kuulostaa siltä, että AV-piuha on p*ska. E74:n on myös AV-kaapeliin liittyvä virhe. Osta kunnon kaapeli ja katso auttaako.
Rudenorth sanoi:Joo, itse arvelen aivan samaa. Piti säästää se 2e ostamalla joytechin piuhan
Pawe sanoi:Tänään soitettiin Xboxin takuuhuoltopaikasta minulle ja pyydeltiin anteeksi pitkään ja hartaasti. Antoivat kaksi koodia joista toinen on täysin uudelle konsolille joka on koskematon ja lähtee Saksasta minulle ja toinen koodi on konsolilleni joka haetaan minulta pois. Edes pakata ei tarvitse, koska UPS:n mukana tulee sille sopiva paketti. Lupasivat viiden arkipäivän sisään hoitaa vanhan pois ja toimittaa uuden asap.
Tämä siis sen jälkeen kun otin saapuneesta konsolistani otin heti valokuvia, lähetin mailia Suomen MS:n yleiseen asiakaspalveluun, soitin sinne, puhuin esimiehelle ja totesin että heidän toimintansa on kuluttajasuojalain vastaista. Toiseksi soitin myös kuluttajaneuvontaan ja tein ilmoituksen MS:n toiminnasta minua kohtaan. Kylläpä heti sieltä tosiaan siis soitettiin ja oltiin kohteliaita ja pistettiin parit lähetykset liikkeelle. Viestissäni uhkasin myös oikeusjutulla täällä Suomessa, koska he ovat rikkoneet vähintään KSL (kuluttajasuojalain) 5. kohtaa, pykälää 15.
Että sellaista, kattellaan nyt josko se neljäs konsoli joka on oikeasti uusi saapuisi vaikka ilman rikkinäisiä osia.
kloever sanoi:Ei kannata uhkailla asioilla, joita ei välttämättä ole valmis viemään loppuun. Voin hyvin kuvitella mielessäni "pieni ihminen" versus "iso Microsoft".
Pawe sanoi:Tänään soitettiin Xboxin takuuhuoltopaikasta minulle ja pyydeltiin anteeksi pitkään ja hartaasti. Antoivat kaksi koodia joista toinen on täysin uudelle konsolille joka on koskematon ja lähtee Saksasta minulle ja toinen koodi on konsolilleni joka haetaan minulta pois. Edes pakata ei tarvitse, koska UPS:n mukana tulee sille sopiva paketti. Lupasivat viiden arkipäivän sisään hoitaa vanhan pois ja toimittaa uuden asap.