Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Mun takuukorjatusta konsolista jonka sain eilen ja jota odotin 6½ viikkoa ja joka tuli rikkinäisen faceplaten kanssa kylki irti laukesi tänään dvd-asema. Ei enää avaudu. Jes. Vitun hyvää palvelua. Kolmas konsoli siis jo rikki.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pawe sanoi:
Mun takuukorjatusta konsolista jonka sain eilen ja jota odotin 6½ viikkoa ja joka tuli rikkinäisen faceplaten kanssa kylki irti laukesi tänään dvd-asema. Ei enää avaudu. Jes. Vitun hyvää palvelua. Kolmas konsoli siis jo rikki.

Palautetta ensi kerralla, mutta kannattaa pysyä asiallisena. Ei tuo ole sopivaa, että toimitetaan rikkinäistä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Eilen se sitten tapahtui. Noin kuukauden ikäinen kone jämähti yhtäkkiä jumiin. En edes viitsinyt kokeilla sitä päälle enää. Toivottavasti kyseessä on ainoastaan Top Spinissä oleva bugi, eikä tarvitse lähteä vierailemaan tuohon toiseen surulliseen topikkiin.

Kohtahan sen tietää, kun aloitan (yritän aloittaa?) illan session.

E: Näytti toimivan ihan OK, mutta hurjan kovaa ääntä tuo pitää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Maanantaina lähtenyt kone, tässä seurantaa:

LANGENHAGEN,
DE 13/12/2006 20:58 DEPARTURE SCAN
HELSINKI,
FI 11/12/2006 20:12 ORIGIN SCAN
DE 11/12/2006 4:50 BILLING INFORMATION RECEIVED

So far so good.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

kloever sanoi:
Palautetta ensi kerralla, mutta kannattaa pysyä asiallisena. Ei tuo ole sopivaa, että toimitetaan rikkinäistä.
:rolleyes: Mitä tarkoitat asiallisena pysymisellä? Sitäkö, että puhutaan mukavasti Xbox-tukihenkilöille Virossa, jotta he eivät ota nokkiinsa ja iske luuria kiinni? Mikäli minulla olisi takuuhuollettuna kolmas konsoli menossa, niin olisin ihan saatanan raivona! Mitä hemmettiä siinä pitäisi asiakaspalveluun olla nöyristelemässä. Paska, mikä paska. Tarpeeksi kun vihaiset asiakkaat soittelevat, niin luulisi tuon viestin menevän perille.
Mikäli turhautumisensa osaa purkaa ja kanavoida oikein, niin ei tarvitse sille ensimmäiselle ihmiselle, joka puhelimeen vastaa, rääkyä tuskaansa laitetta kohtaan. Esimiehen puheille päästyä, kyllä.
Ajattelemmeko oikeasti Suomessa siten, että ei nyt tuolle viitsi avautua, vaikka hän sitä firmaa edustaakin, joka minulle on toimimattomia laitteita toimittanut.
Ei!
Kyllä sinne asiakaspalveluun saa ja pitää valittaa. Asiasta toki. Nöyristelemään ei parene alkaa yhtään. Mitä tarmokkaammin vaatii toimivuutta laitteelleen ja palvelua itselleen, sitä enemmän MS:kin joutuu miettimään toimintaansa kulujattalle sopivammaksi. Täälläkin. Veikkaampa, että jos vertaillaan Ameriikan ja Pohjolan oloja, niin Ameriikoissa on asiakaspalvelu se, joka on nöyrää (osa syy tietenkin niillä iki-ihanilla kanteilla, mitä Jenkeissä voi nostaa melkeinpä mistä tahansa).
Lippu ja itsetunto ylös!
Toki, jos Kloever on saanut hyvää palvelua, niin sehän on aina hyvä! :)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

pziuz sanoi:
:rolleyes: Mitä tarkoitat asiallisena pysymisellä? Sitäkö, että puhutaan mukavasti Xbox-tukihenkilöille Virossa, jotta he eivät ota nokkiinsa ja iske luuria kiinni? Mikäli minulla olisi takuuhuollettuna kolmas konsoli menossa, niin olisin ihan saatanan raivona! Mitä hemmettiä siinä pitäisi asiakaspalveluun olla nöyristelemässä. Paska, mikä paska. Tarpeeksi kun vihaiset asiakkaat soittelevat, niin luulisi tuon viestin menevän perille.
Mikäli turhautumisensa osaa purkaa ja kanavoida oikein, niin ei tarvitse sille ensimmäiselle ihmiselle, joka puhelimeen vastaa, rääkyä tuskaansa laitetta kohtaan. Esimiehen puheille päästyä, kyllä.
Ajattelemmeko oikeasti Suomessa siten, että ei nyt tuolle viitsi avautua, vaikka hän sitä firmaa edustaakin, joka minulle on toimimattomia laitteita toimittanut.
Ei!
Kyllä sinne asiakaspalveluun saa ja pitää valittaa. Asiasta toki. Nöyristelemään ei parene alkaa yhtään. Mitä tarmokkaammin vaatii toimivuutta laitteelleen ja palvelua itselleen, sitä enemmän MS:kin joutuu miettimään toimintaansa kulujattalle sopivammaksi. Täälläkin. Veikkaampa, että jos vertaillaan Ameriikan ja Pohjolan oloja, niin Ameriikoissa on asiakaspalvelu se, joka on nöyrää (osa syy tietenkin niillä iki-ihanilla kanteilla, mitä Jenkeissä voi nostaa melkeinpä mistä tahansa).
Lippu ja itsetunto ylös!
Toki, jos Kloever on saanut hyvää palvelua, niin sehän on aina hyvä! :)

Asiallisuudella tarkoitan sitä, että ei lyödä yli. Toki saa olla tiukkana, mutta huutaminen ja raivoaminen ei auta mitään. Itse asiakaspalveluhommissa törmään näihin asiakkaisiin muutamia kertoja kuukaudessa, eikä siitä aina tahdo tulla mitään. Kunhan vain pysyy asiassa, esittää asiat niin, että langan päässä toinen ei hermostu ja lyö luuria korvaan (he voivat sen hyvinkin tehdä), mutta silti hallitsee keskustelua, niin varmasti saa hyvän lopputuloksen.

En tiedä Microsoftin asiakaspalvelun suomalaisen palvelun tasosta, mutta uskon, että heillä kynnys lyödä luuri korvaan on paljon pienempi mitä Suomessa. Eihän Suomessakaan saa räyhäämällä mitään aikaan, halveksuntaa vain. Moni luulee, että vihaisena soittaminen saa parempaa tulosta aikaan, itse olen toista mieltä. Paljon mielekkäämmin asiakaspalvelijakin hoitaa hommaasi, jos olet myös itse asiallinen.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

kloever sanoi:
Maanantaina lähtenyt kone, tässä seurantaa:

LANGENHAGEN,
DE 13/12/2006 20:58 DEPARTURE SCAN
HELSINKI,
FI 11/12/2006 20:12 ORIGIN SCAN
DE 11/12/2006 4:50 BILLING INFORMATION RECEIVED

So far so good.

Kone saapunut Saksaan aamuyöstä. Eli rahtaus Suomesta Saksaan kesti noin 2,5 arkipäivää.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

kloever sanoi:
Asiallisuudella tarkoitan sitä, että ei lyödä yli. Toki saa olla tiukkana, mutta huutaminen ja raivoaminen ei auta mitään. Itse asiakaspalveluhommissa törmään näihin asiakkaisiin muutamia kertoja kuukaudessa, eikä siitä aina tahdo tulla mitään. Kunhan vain pysyy asiassa, esittää asiat niin, että langan päässä toinen ei hermostu ja lyö luuria korvaan (he voivat sen hyvinkin tehdä), mutta silti hallitsee keskustelua, niin varmasti saa hyvän lopputuloksen.

En tiedä Microsoftin asiakaspalvelun suomalaisen palvelun tasosta, mutta uskon, että heillä kynnys lyödä luuri korvaan on paljon pienempi mitä Suomessa. Eihän Suomessakaan saa räyhäämällä mitään aikaan, halveksuntaa vain. Moni luulee, että vihaisena soittaminen saa parempaa tulosta aikaan, itse olen toista mieltä. Paljon mielekkäämmin asiakaspalvelijakin hoitaa hommaasi, jos olet myös itse asiallinen.

Kyllä viallisesta tuotteesta saa ja pitää valittaa. Varsinkin, jos se on jo kertaalleen "korjattu". Totta kai asiakaspalvelussa vastataan ja palvellaan mieluummin sellaisia ihmisiä, jotka eivät enempiä vaadi ja ovat ystävällisiä. Kuitenkin, myös palautetta pitää antaa. Jos kone ei ole korjaukseenkaan jälkeen toiminut, niin saa olla vihainen. Älytön rääkyminen ja huutaminen puhelimeen ei tietenkään auta, mutta vihainen saa olla ja hyvityksiä pitää vaatia.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

pziuz sanoi:
Kyllä viallisesta tuotteesta saa ja pitää valittaa. Varsinkin, jos se on jo kertaalleen "korjattu". Totta kai asiakaspalvelussa vastataan ja palvellaan mieluummin sellaisia ihmisiä, jotka eivät enempiä vaadi ja ovat ystävällisiä. Kuitenkin, myös palautetta pitää antaa. Jos kone ei ole korjaukseenkaan jälkeen toiminut, niin saa olla vihainen. Älytön rääkyminen ja huutaminen puhelimeen ei tietenkään auta, mutta vihainen saa olla ja hyvityksiä pitää vaatia.

Se ei auta mitään että vihaisena hoitaa mitään asioita. Kokemuksesta (molemmilla puolilla on asioitu) voin kertoa, että rauhallisesti ja asiallisesti esitettynä saa lähes aina parhaan tuloksen. Asiakaspalvelun puolella itsekkin paljon mielummin palvelee asiakasta joka ilmaisee asiansa asiallisesti. Jos joku huutaa ja rääkyy pää punaisena niin ei siinä asiakaspalvelutahto ainakaan kasva.

Ja tietenkin hyvityksiä saa ja pitää vaatia ja niitä pitää myös saada.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Oma boxi pelaa muuten hyvin, mutta jostain syystä ekoilla käynnistys kerroilla ei tule kuvaa ruutuun, eikä syty punaisia valoja, saattaa olla ettei tule yhtään vihreätä tai sitten tulee se normaali 1. Kaikki alkanu sen jälkeen kun ostin joytechin ad-scart piuhan, kerran jopa kuva tuli heti kun piuhaa heilautti. Pari kertaa on myös tullu E 74 error. Kellään samanlaista ollut?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Rudenorth sanoi:
Oma boxi pelaa muuten hyvin, mutta jostain syystä ekoilla käynnistys kerroilla ei tule kuvaa ruutuun, eikä syty punaisia valoja, saattaa olla ettei tule yhtään vihreätä tai sitten tulee se normaali 1. Kaikki alkanu sen jälkeen kun ostin joytechin ad-scart piuhan, kerran jopa kuva tuli heti kun piuhaa heilautti. Pari kertaa on myös tullu E 74 error. Kellään samanlaista ollut?

Kuulostaa siltä, että AV-piuha on p*ska. E74:n on myös AV-kaapeliin liittyvä virhe. Osta kunnon kaapeli ja katso auttaako.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Tänään soitettiin Xboxin takuuhuoltopaikasta minulle ja pyydeltiin anteeksi pitkään ja hartaasti. Antoivat kaksi koodia joista toinen on täysin uudelle konsolille joka on koskematon ja lähtee Saksasta minulle ja toinen koodi on konsolilleni joka haetaan minulta pois. Edes pakata ei tarvitse, koska UPS:n mukana tulee sille sopiva paketti. Lupasivat viiden arkipäivän sisään hoitaa vanhan pois ja toimittaa uuden asap.

Tämä siis sen jälkeen kun otin saapuneesta konsolistani otin heti valokuvia, lähetin mailia Suomen MS:n yleiseen asiakaspalveluun, soitin sinne, puhuin esimiehelle ja totesin että heidän toimintansa on kuluttajasuojalain vastaista. Toiseksi soitin myös kuluttajaneuvontaan ja tein ilmoituksen MS:n toiminnasta minua kohtaan. Kylläpä heti sieltä tosiaan siis soitettiin ja oltiin kohteliaita ja pistettiin parit lähetykset liikkeelle. Viestissäni uhkasin myös oikeusjutulla täällä Suomessa, koska he ovat rikkoneet vähintään KSL (kuluttajasuojalain) 5. kohtaa, pykälää 15.

Että sellaista, kattellaan nyt josko se neljäs konsoli joka on oikeasti uusi saapuisi vaikka ilman rikkinäisiä osia.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Sillä lailla! Hyvä homma että rupesi tapahtumaan. Huonompi että pitää ruveta oikeusjutulla uhkailemaan että saa kunnon palvelua. Toivottavasti tosiaan nyt pelittää ;)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pawe sanoi:
Viestissäni uhkasin myös oikeusjutulla täällä Suomessa, koska he ovat rikkoneet vähintään KSL (kuluttajasuojalain) 5. kohtaa, pykälää 15.

Ei kannata uhkailla asioilla, joita ei välttämättä ole valmis viemään loppuun. Voin hyvin kuvitella mielessäni "pieni ihminen" versus "iso Microsoft".

Mutta hyvä homma, että sait kunnon palvelua, sillä sinun sitä kyllä sietääkin saada, kun noin ovat töpeksineet.

Päivitystä omaan korjaustilanteeseen: kone siis Saksassa 14.12, lähetetty 11.12
Nyt alkaa odotus, mutta en todellakaan aio jäädä istumaan tässä, vaan otan aktiivisesti heihin yhteyttä, jotta korjausprosessi ei ainakaan jää paikoillaan junnaamaan.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Legge sanoi:
Kuulostaa siltä, että AV-piuha on p*ska. E74:n on myös AV-kaapeliin liittyvä virhe. Osta kunnon kaapeli ja katso auttaako.

Joo, itse arvelen aivan samaa. Piti säästää se 2e ostamalla joytechin piuhan :o
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Rudenorth sanoi:
Joo, itse arvelen aivan samaa. Piti säästää se 2e ostamalla joytechin piuhan :o

No jos ostit kaupasta, etkä yksityiseltä tuon kaapelin, niin voit mennä kauppaan ja vaatia vaihtoa toimivaan samanlaiseen. Vaihtoehtoisesti olet myös oikeutettu saamaan rahat takaisin. (Kuluttajansuojalaki) ::smoke.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pawe sanoi:
Tänään soitettiin Xboxin takuuhuoltopaikasta minulle ja pyydeltiin anteeksi pitkään ja hartaasti. Antoivat kaksi koodia joista toinen on täysin uudelle konsolille joka on koskematon ja lähtee Saksasta minulle ja toinen koodi on konsolilleni joka haetaan minulta pois. Edes pakata ei tarvitse, koska UPS:n mukana tulee sille sopiva paketti. Lupasivat viiden arkipäivän sisään hoitaa vanhan pois ja toimittaa uuden asap.

Tämä siis sen jälkeen kun otin saapuneesta konsolistani otin heti valokuvia, lähetin mailia Suomen MS:n yleiseen asiakaspalveluun, soitin sinne, puhuin esimiehelle ja totesin että heidän toimintansa on kuluttajasuojalain vastaista. Toiseksi soitin myös kuluttajaneuvontaan ja tein ilmoituksen MS:n toiminnasta minua kohtaan. Kylläpä heti sieltä tosiaan siis soitettiin ja oltiin kohteliaita ja pistettiin parit lähetykset liikkeelle. Viestissäni uhkasin myös oikeusjutulla täällä Suomessa, koska he ovat rikkoneet vähintään KSL (kuluttajasuojalain) 5. kohtaa, pykälää 15.

Että sellaista, kattellaan nyt josko se neljäs konsoli joka on oikeasti uusi saapuisi vaikka ilman rikkinäisiä osia.

Onneksi olkoon! Toivottavasti sinun ei tarvitse enää säätää boksin kanssa, kerta uuden lähettävät. :)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

kloever sanoi:
Ei kannata uhkailla asioilla, joita ei välttämättä ole valmis viemään loppuun. Voin hyvin kuvitella mielessäni "pieni ihminen" versus "iso Microsoft".

Onneksi meillä on täällä suvussa yksi asian ajamista työkseen tekevä lakikoukerotkin tunteva ihminen, asuu tosin hieman pohjoisempana, mutta sellainen kyllä löytyy. Jos tilanne vaatii, vien tämän vaikka mukanani Alpha Centauriin asti. Loppujen lopuksi, minähän vain haluan saada sen mikä minulle oikeutetusti Suomen lain puitteissa kuuluu. :)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pawe sanoi:
Tänään soitettiin Xboxin takuuhuoltopaikasta minulle ja pyydeltiin anteeksi pitkään ja hartaasti. Antoivat kaksi koodia joista toinen on täysin uudelle konsolille joka on koskematon ja lähtee Saksasta minulle ja toinen koodi on konsolilleni joka haetaan minulta pois. Edes pakata ei tarvitse, koska UPS:n mukana tulee sille sopiva paketti. Lupasivat viiden arkipäivän sisään hoitaa vanhan pois ja toimittaa uuden asap.

Onneks olkoon!

Jäbä on kyl ollu varsinainen epäonnen soturi :D

Ottanu noi sun ongelmat jo kohtuu surrealistiset mittasuhteet. Ei uskois, et tommosta voi samalle heebolle sattua :D

Onnesta sait nyt uuden koneen ja toivottavasti ovat nyt vahvistaneet boksin iskunkestävällä muovilla, titaanirungolla ja pettämättömillä juotoksilla, jotta tuo uusi boksisi kestää vaikka ydintalven. Sen olisit ainakin kaiken tappelun jälkeen ansainnut.

Toivotaan, että tuolla tappelulla on jotain vaikutusta johonkin ja että vastaavaa eivät muut joudu enään kokemaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Jees, kaipa sitä toivottavasti nyt olisi parempi meininkin vihdoin ja viimein. Ja todellakaan, tällaista huonon tuurin yhteislaukkaa toivottavasti ei kukaan muu joudu kärsimään... on ollut välillä kovin ketuttava tämä. Onneksi tässä odotuksen puitteissa sentään tolla nykyisellä toosalla voi pelailla edes jotenkin, vaikka se dvd:n vaihto vaatii vähän leathermanin apuja. :cool:

Muutenkin tänään huomasin tuossa, että nykyään Xbox 360 voi toistaa wmv tiedostoja koneelta suoraan, mikä on kyllä aivan mahtava asia itselleni koska suurin osa videoista mitä minulla on, ovat wmv jo ennestään, ja tarvittaessa loput voi muuttaa.
 
Ylös Bottom