Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -TM-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Tämän aamun yhteydenotto oli yhtä tyhjän kanssa. En saa vieläkään oikeutta palauttaa konsoliani. Mitä nyt teen? :confused:
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pawe sanoi:
Tämän aamun yhteydenotto oli yhtä tyhjän kanssa. En saa vieläkään oikeutta palauttaa konsoliani. Mitä nyt teen? :confused:

Mitä jos lähestyisit Microsoftia sähköpostitse ja pistäisit mukaan linkin Youtube-videoosi ja kenties myös muutamaan foorumikeskusteluun? Kannattaa valmistautua henkisesti ottamaan yhteyttä myös kuluttajaviranomaisiin.

Ellei asia hoidu asiakaspalvelijan kanssa puhelimitse, voi pyytää tämän esimiestä linjalle. Tähän eivät kaikki MS:n asiakaspalvelijat tosin kuulemma ole suostuneet, mikä on aika erikoista toimintaa sekin.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Xbugs sanoi:
Ellei asia hoidu asiakaspalvelijan kanssa puhelimitse, voi pyytää tämän esimiestä linjalle. Tähän eivät kaikki MS:n asiakaspalvelijat tosin kuulemma ole suostuneet, mikä on aika erikoista toimintaa sekin.

Ei auta ei. Siellä näköjään vastaa sama mies puhelimeen kun soitan sinne, kerroin tilanteen että tämä on jo toinen soittoni tänään ja että todellakin nyt alkaa hieman pinna palaa tämän tilanteen kanssa. Esimieheen ei kuulemma saa yhteyttä ilman erillistä lupaa... mistä sen luvan saa? Täh? :(
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pawe sanoi:
Ei auta ei. Siellä näköjään vastaa sama mies puhelimeen kun soitan sinne, kerroin tilanteen että tämä on jo toinen soittoni tänään ja että todellakin nyt alkaa hieman pinna palaa tämän tilanteen kanssa. Esimieheen ei kuulemma saa yhteyttä ilman erillistä lupaa... mistä sen luvan saa? Täh? :(

Suosittelisin ottamaan yhteyttä vielä kerran Microsoftin asiakaspalveluun. Jos eivät vieläkään suostu auttamaan, sano valittavasi kuluttaja-asiamiehelle. Mikäli ääni ei muutu kellossa, päätä puhelu ja soita kuluttajavirastoon.

Kannattaa pitää mielessä, ettei sinun tapauksessasi Microsoft (tai jälleenmyyjä) voi lain mukaan kieltäytyä viallisen tuotteen korvaamisesta. Sillä ei ole sinänsä mitään väliä, mikä koneessa on vikana tai minkä virheilmoituksen se antaa, kunhan vika ei ole käyttäjän aiheuttama. Älä niele asiakaspalvelun naurettavia selityksiä.

EDIT: Pawe ja Finngamer Pelaajan uutisissa: http://pelaajalehti.com/2006/11/02/suomalaispelaajan-ennatys-nelja-kuollutta-xboxia/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Eilen soitin asiakaspalveluun 3 tunnin ajan eikä kukaan vastannut ja tänään jonotin yhtä puhelua yli 30 minuuttia ja sama juttu! :mad: En saa boksia huoltoon, jos asiakaspalvelussa ei kukaan vastaa. :( Mitä ihmettä teen? :confused:
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Batou sanoi:
Eilen soitin asiakaspalveluun 3 tunnin ajan eikä kukaan vastannut ja tänään jonotin yhtä puhelua yli 30 minuuttia ja sama juttu! :mad: En saa boksia huoltoon, jos asiakaspalvelussa ei kukaan vastaa. :( Mitä ihmettä teen? :confused:

Ota Microsoftin yhteyttä muuta kautta. Vaikka muut vaihtoehdot eivät olekaan Microsoftin ilmoittamia virallisia Xboxin tukipalveluita, olet ainakin saattanut korporaation tietoon sekä ongelmasi että Xbox-tuen toimimattomuuden. Tässä muutama esimerkki vaihtoehtoisista yhteystiedoista:

Tuotetuki
puh. (09) 525 502 500 (ma-pe klo 9-17)
Teknistä tukea asiakkaille, jotka ovat hankkineet Microsoft-tuotteen. Laitteeseen esiasennettujen tuotteiden (OEM) tukiasioissa tulee ottaa yhteyttä laitevalmistajaan.

Asiakaspalvelu
puh. (09) 525 5026 (ma-pe klo 8.30-16.30)
sähköposti: finland@microsoft.com
Asiakaspalvelu auttaa esimerkiksi Microsoftin tuotteiden ominaisuuksiin ja käyttöoikeuksiin liittyvissä kysymyksissä. Asiakaspalvelu ei vastaa teknisiin ongelmiin, ohjelmistojen käyttöön eikä hintatietoihin liittyviin kysymyksiin. Hintatiedot ovat saatavilla jälleenmyyjiltä.

Xboxtuki
puh. 0800 119 424 tai +358 9 6937 9415 (ma-pe klo 10-20, la 10-18)
Tukea ja ohjeita Xbox-pelikonsolin ja Xbox Live palvelun käyttöön.

http://www.microsoft.com/finland/infocenter/default.mspx

Jos Mikkisoftan meno on menossa tällaiseksi, voi olla hyvä idea nauhoittaa puhelu, jos vihdoin onnistuu saamaan yhteyden Xbox-tukeen - ihan siltä varalta että MS heittäytyy hankalaksi. (Omasta puolestanikin olisi mielenkiintoista kuulla, miten asiakaspalvelu vetäytyy vastuusta kiistämällä että ei se jumiutunut laitteesi ole rikki, me täällä tiedämme asiat paremmin.)
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Siis mikä tuossa Pawen tapauksessa on tilanne tällä hetkellä? Ovat kuitenkin luvanneet lähettää sen rahtikirjan jossain vaiheessa...vai ovatko peruneet jo sen jälkeen lupauksensa?

Mitä hiton väliä sillä on, vaikka ruudussa lukisi "B. Gates imee"? Soita nyt hitossa sinne, ja sano, että boksi on rikki ja valot vilkkuu punaisena. Unohda kaikki virhekoodit. Luulisi, että tässäkin on kyse vain siitä, että MS on palkannut sinne aspaan jonkun täydellisen idiootin, joka ei tn. ymmärrä edes kunnolla suomea. Jos edelleen mössöttävät, niin suoraan ottaisin kuluttajavalituslautakuntaan yhteyttä...aikaahan siinä menee, mutta minkäs teet. Kannattaa tosin ensin toteuttaa tuo Xbugsin mainio idea soittaa MS:n muihin numeroihin ja selittää tilanne.

Itse, kun soitin aikoinaan tukeen, sanoin heti, että valot vilkkuvat punaisena, ja olen kokeillut kaikki nettisivuillanne olevat keinot saada boksia toimimaan. Vastauksena tuli heti, että ei muuta kuin laite vaihtoon. Tuo rahtikirjojen lähettely tosin tuntuu olevan joku uusi homma. Minulle UPS:n täti toi osoitetarran, joka vain liimattiin pakettiin.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Eli ongelma on tällainen että en pääse XO:lla nettiin eli liveen, vaikka yhteys tietokoneen ja boxin välillä toimii eli pystyn kuuntelemaan boxilla musiikkia joka on tietokoneessa. Minulla on tietokoneessani kaksi verkkokorttia, toiseen tulee verkkopiuha Xbox 360:stä ja toisesta lähtee piuha reitittimeen. Tämä järjestely on ennen toiminut mutta nyt se pari päivää sitten lopetti toimintansa ja minusta vailla mitään syytä. Kun tekee boxilla network testin se jää IP kohtaan jossa tulee lukemaan Failed. Minulla on kaikki IP-osoitteen määritykset automaattisia niin boxissa kuin tietokoneessakin.

Näkäjään vika on tietokoneessa sillä jos nettipiuhan vetää suoraan boxista reitittimeen niin pääsee ihan suoraan liveen. Olen koittanut netin jakamista vaikka millä tavoin, mutta vika on selvästi ip-osoitteissa. Jos pistää automaattiseksi kaikki se valittaa sen verkkoyhteyden kohdalla joka on yhdistetty boxiin vajaasta liitettävyydestä. En ole myöskään manuaalisilla asetuksilla saanut toimimaan.

Kenelläkään mitään ideoita mikä mahtaisi olla pielessä?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pelaaja on tänään julkaissut nettiartikkelin Finngamerin neljästä hajonneesta XO:sta, ja myös Pawen Youtube-video on päässyt mukaan. Juttu on jo lyhyessä ajassa kirvoittanut harvinaisen paljon kommentteja, tällä hetkellä n. 90 viestin edestä:

http://pelaajalehti.com/2006/11/02/suomalaispelaajan-ennatys-nelja-kuollutta-xboxia/

Hyvä, että yhä pahemmaksi muuttuvalle laatuongelmalle saadaan julkisuutta. Toivon mukaan tämä pistää myös Suomen tukipalvelusta vastaavia henkilöitä esimiehineen miettimään, miten omaa vastuualuetta pitäisi hoitaa.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Nyt on viimeisen viikon aikana kone jämähtänyt 3 kertaa kesken kaiken.
R6, Splinter Cell ja Saints Row ovat olleet työn alla jämähdyksen sattuessa.
Toivottavasti tämä ei ole oireilua mistään...
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

nothing sanoi:
Nyt on viimeisen viikon aikana kone jämähtänyt 3 kertaa kesken kaiken.
R6, Splinter Cell ja Saints Row ovat olleet työn alla jämähdyksen sattuessa.
Toivottavasti tämä ei ole oireilua mistään...

Itselläni oli sama ongelma, pelatessa jäätyili ilman mitää virhevaloja. Tein kaksi asiaa joista ilmeisesti ainakin toinen auttoi eli käänsin boxin pystyasennosta vaaka-asentoon ja nostin muuntajaa sen päistä noin 5 senttiä lattiasta jolloin ilma kiertää paremmin sen alta. Kokeile aluksi vaikka noita, itselläni ei ainakaa ole sen jälkeen kaatuillu.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Nisupulla sanoi:
Eilen tulleen dashboard-päivityksen myötä on löytynyt jotain epäilyttävää sen mainostetusta 1080p -tuesta. Ainakaan Sonyn XBR2/XBR3 -televisiomallien kohdalla se ei toimi komponentilla eikä VGA-kaapelilla. Kyseessä on eräs parhaimmista malleista markkinoilla ja myös suositusta.

Meneekö Microsoftin röyhkeys jo näin pitkälle, jossa kilpailevan merkin valmistamat muut tuotteet vedetään mustalle listalle ja niiltä tuki pois vai onko tämä silkka sattuma? Itse kallistuisin tämän ensimmäisen vaihtoehdon taakse. Kyseisten mallien omistajat joutuvat todennäköisesti odottamaan aika pitkään päivitystä, jos saavat sitä lainkaan.

Lisää aiheesta: Kotaku.com

Juu ei se kyllä tahallaan olla pois suljettu. Käsittääkseni komponentin kautta ei ole edes mitenkään mahdollista tunnistaa television merkkiä tai muuta vastaavaa (VGA:ssa tämä on mahdollista), joten ei loota edes voi tietää mikä paneeli siihen on kytketty.

Lähinnä naiivia ja Sony-fanboymaista ajatella noin (kaikella kunnioituksella Nisipullaa kohtaan), koska tuollanen nyt olisi vaan todella huonoa bisnestä (ja jos MS on jossain hyvä, niin bisneksessä) ja muistuttaisin, että ei Microsoft ja Sony kilpailu kuin hyvin marginaalisilla konsolimarkkinoilla ja toisilla markkina-alueilla ne ovat yhteistyökumppaneita. Viimeksi kun tarkistin niin ainakin Sonyn kannettavat toimivat MS:n softalla.

Lisäksi kyseessä on Kotaku!

Kyseinen lehti on IT-maailman lööppilehti. Jos tuon lehden artikkeleja uskoo, niin PS3 ei tue 1080p kuvaa ja ainoa peli mitä sille koskaan tulee 1080p:nä on GTA:n HD-versio.

EDIT:

Eikä MS edes kilpaile Sonyn kanssa Televisiomarkkinoilla, joten ei sillä ole mitään voitettavaa disabloimalla Sonyn telkkuja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Lähettelin jo eilen aamuyöllä sähköposteja erinaisiin muihin MS:n tukijuttuihin, yhdessä pahoiteltiin etteivät voi tehdä muuta, toisesta ei tullut vastausta (vielä, yleensä kestää sen 1-2 arkipäivää, windowsin kanssa joskus kikkailessani käyttänyt sitä). Tänään kanssa töitten jälkeen otin yhteyttä paikallisen kuluttajasuojaneuvojaan ja sain sovittua ajan huomiseksi. En kuulemma ole ihan ensimmäinen jolla takkuaa tuon xbox360:n kanssa korjaus/palautus. Käsittääkseni muut vaan "ovat tyytyneet kohtaloonsa" eivätkä ole nostaneet mekkalaa (ja näköjään kuumia tunteita pelaajalehden kotisivuilla ;)) tästä kuten minä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pawe sanoi:
Lähettelin jo eilen aamuyöllä sähköposteja erinaisiin muihin MS:n tukijuttuihin, yhdessä pahoiteltiin etteivät voi tehdä muuta, toisesta ei tullut vastausta (vielä, yleensä kestää sen 1-2 arkipäivää, windowsin kanssa joskus kikkailessani käyttänyt sitä). Tänään kanssa töitten jälkeen otin yhteyttä paikallisen kuluttajasuojaneuvojaan ja sain sovittua ajan huomiseksi. En kuulemma ole ihan ensimmäinen jolla takkuaa tuon xbox360:n kanssa korjaus/palautus. Käsittääkseni muut vaan "ovat tyytyneet kohtaloonsa" eivätkä ole nostaneet mekkalaa (ja näköjään kuumia tunteita pelaajalehden kotisivuilla ;)) tästä kuten minä.

Pidä toki meidät ajan tasalla jatkossakin. Tämä on varsin mielenkiintoinen taistelo. :) Ehkä pyöräytämme vielä joku päivä pääsivulta poistetut FAQit tänne BBS:n puolelle, jolloin tarinastasi voisi nostaa vinkkejä myös muille.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Hakkiz sanoi:
Ehkä pyöräytämme vielä joku päivä pääsivulta poistetut FAQit tänne BBS:n puolelle, jolloin tarinastasi voisi nostaa vinkkejä myös muille.

Tuo kuulostaisi hyvältä idealta, koska ihmiset kuitenkin joutuvat tappelemaan samojen ongelmien kanssa uudestaan ja uudestaan.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pawe sanoi:
Lähettelin jo eilen aamuyöllä sähköposteja erinaisiin muihin MS:n tukijuttuihin, yhdessä pahoiteltiin etteivät voi tehdä muuta, toisesta ei tullut vastausta (vielä, yleensä kestää sen 1-2 arkipäivää, windowsin kanssa joskus kikkailessani käyttänyt sitä). Tänään kanssa töitten jälkeen otin yhteyttä paikallisen kuluttajasuojaneuvojaan ja sain sovittua ajan huomiseksi. En kuulemma ole ihan ensimmäinen jolla takkuaa tuon xbox360:n kanssa korjaus/palautus. Käsittääkseni muut vaan "ovat tyytyneet kohtaloonsa" eivätkä ole nostaneet mekkalaa (ja näköjään kuumia tunteita pelaajalehden kotisivuilla ;)) tästä kuten minä.

Juu toi on kyl melko erikoista.

Itselläni ei edes mitään punasia ledejä palanut kun omani hajosi ja jonotin 0 minuuttia asiakaspalveluun jonka jälkeen 5 minuutin keskustelu, jonka seurauksena UPSilla vanha boksi pois ja uusi tilalle parissa viikossa.

Parempaa (tai vastaavaa) asiakaspalvelua saanut vain Samsungilta aikanaan (meikäläinen on ostanut enemmän rikkinäisiä kun ehjiä laitteita elämäni aikana). Samsungilta tultiin hakee vanha monttu pois ja toivat mukanaan uuden tilalle, varsin miellyttävä kokemus.

EDIT:

Pawella tainnut käydä harvinaisen huono onni tässä koko tapauksessa tai sitten tuolla MS:n asiakaspalvelussa on tapahtunut muutosta huonompaan. Voi myös olla, että siellä on vain se sama 'idiootti' joka sinulle on vastaillut. Ehkäpä tämäkin heebo sitten päätyy loppuviimeksi vaihtamaan työpaikkaa. Kai tajusit napata asiakaspalvelijan nimen ylös?

HUOM! Muistakaa _aina_ ottaa teitä palvelleen henkilön nimi ylös, helpottaa kummasti asioiden selvittelyä jos joku asiakaspalvelija toimii väärin.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Kuin kohtalon ivaa: juuri kun Pelaaja-lehti uutisoi verkkosivuillaan Finngamerin neljästä hajonneesta 360:sta ja Pawen taistelusta asiakaspalvelun kanssa, heiltä hajosi 360:n debug-yksikkö. Onko tämä enää todellistakaan? Microsoft sekoittaa todellisuudentajua jollain aivan uudella tavalla, joka saa PS3:n ja Wiin näyttämään vanhanaikaiselta.

Thomas ja Lassi apeana vainajan vierellä: http://pelaajalehti.com/yhteiso/kuvat/544_ex-box
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Tämä juttu kyllä saa nyt täysin absurdisia mittoja. Onko tuo todellakin sattumaa vai onko kyseessä nyt näin, että konsolissa olevat komponentit ovat niin huonoja että noin vuoden sisään ne hajoavat? Jos kerta debug versiotkin vilkuttavat punaista, niin ei voi kuin ihmetellä. Tämä on kuin joku vitsaus... Tekee melkein mieli palata takaisin lautapelien ääreen. Oikeasti, tämä saa naurettavia mittasuhteita. :confused: :eek:
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Hakkiz sanoi:
Kuin kohtalon ivaa: juuri kun Pelaaja-lehti uutisoi verkkosivuillaan Finngamerin neljästä hajonneesta 360:sta ja Pawen taistelusta asiakaspalvelun kanssa, heiltä hajosi 360:n debug-yksikkö. Onko tämä enää todellistakaan? Microsoft sekoittaa todellisuudentajua jollain aivan uudella tavalla, joka saa PS3:n ja Wiin näyttämään vanhanaikaiselta.

Thomas ja Lassi apeana vainajan vierellä: http://pelaajalehti.com/yhteiso/kuvat/544_ex-box
Eipä taida seuraavassa Pelaajassa olla paljoa X360 jos kerta debug pamahti. Kauankohan uuden saamiseen edes menee?

On kyllä ihme meininkiä. Ehkä Sony ja Microsoft on lyöneet vetoa siitä kumpi saa aikaiseksi enemmän negatiivista julkisuutta ennen joulumarkkinoita. Pitkän aikaa näytti siltä, että Sony on johdolla, mutta kyllä MS taitaa sittenkin vetää taas pidemmän korren :D

Ei voi kyllä olla kuin onnellinen siitä, että julkaisussa hankittu koneeni on kestänyt ilman ainuttakaan ongelmaa. Ei ihme, että en voita lotossa, kun tälläinen lottovoitto on jo kohdalle napsahtanut.

Ja jokaiselle jonka kone on pamahtanut: älkää antako asiakaspalvelun pompottaa. Suomen kuluttajasuoja kyllä asettuu teidän puolellenne, ja on se kumma jos ei tukipalvelussa sitä ymmärretä. Ei se laitteen kahden vuoden takuu ole pelkkiä sanoja paperilla.
 
Ylös Bottom