Nyt kun tuo oma Xbox One X otti ja lähti tänään Saksan maalle, avautui mielenkiintoinen mahdollisuus tehdä pientä
"köyhän mielen Digital Foundry" -vertailua. Valitettavasti ei voi rinnakkain verrata, mutta peräkkäin käyttäen samaa ruutua voi jotain yrittää. Ruudun koko on 55" ja katson sitä runsaan 1.5 metrin päästä.
Tuoreimmassa muistissa on tämä
Ghost Recon, on yllättävän upean näköinen vuoden vanhaksi peliksi jota alunperin ei ehkä X-mielessä niin paljon tehty kuin uudemmat pelit.
No nyt sitten tosiaan löin pelin tulille myös vanhemmalla Xbox One S raudalla. Pelikokemus on aika sama, mutta välillä tulee hetkellinen havahtuminen
"ai niin pelaankos mä nyt jotain Xbox 360 peliä Backwards compatible kautta_ainiin en pelaa tämä on Xbox One peli"
Ero on kyllä varsin iso, Xbox One S kyllä tukee myös HDR ja skaalaa Full-HD:n 4K joten sen puoleen näyttää oikein tunnelmalliselta varsinkin yömapeissa. Mutta kyllä hyvin kaukana ollaan X-tasosta silti. Ero on isompi kuin kuvittelin ja muistelin mm. Gears 4 perusteelta. Toisaalta ehkä Coalition osasi tehdä Gearssin ja Xbox One S kanssa sellaisia temppuja jotka ei Ubilta onnistuneet ja saivat sen näyttämään ja tuntumaan lähes yhtä hyvältä kuin X-optimoituna?
Ghost Recon pelikokemus on sinänsä ihan sama poislukien ehkäpä se että X alla pyörii kenties aavistuksen paremmin ja että näyttää sametilta. Moninpeliä kun tuossa pelaan niin vihut näen ihan yhtä hyvin ja näin päin pois, eli käytännön eroa vaikkapa menestyksen suhteen ei juuri ole sillä että kummalla pelaa. Yksi kaveri kun kysyi mitä eroa niin vastasin
"Se on oikeastaan ihan sama, mutta S kanssa kun pelaa ei tee mieli nuolla ruutua" Tuo on ehkäpä se ero lyhykäisyydessään selitettynä.
Nojoo vakavasti puheenolle ehkä se tekee siihen tunnelmaan aika merkittävästi, tavallaan skarpimpi kuva ehkä boostaa vähän sitä siellä olemisen tunnetta tms. Täytyy kyllä myöntää että heti yhdessä illassa tuli jo vähän X ikävä, en millään voisi pitkässä juoksussa kuvitella olevani ilman.