Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

En vain ymmärrä, miksi tuoda esille ja kitistä asiasta, jota ei ole koskaan tapahtunut. "Olla suunnitelmissa" eli ole yhtä kuin tapahtunut - ainakaan tässä tapauksessa.
Ymmärsin asian niin, että yksi syy Kinectin epäonnistumiselle oli juuri tuo, kun Microsoft joutui muuttamaan suunnitelmiaan alkuperäisestä niin nopealla aikataululla. Eli kun homma lähti jo alusta asti väärille raiteille, oli loppu vain ajan kysymys.
 
En vain ymmärrä, miksi tuoda esille ja kitistä asiasta, jota ei ole koskaan tapahtunut. "Olla suunnitelmissa" eli ole yhtä kuin tapahtunut - ainakaan tässä tapauksessa. Luojan kiitos Microsoftilla jollain oli silloin hiukan järkeä päässä.

Totesin jo, että ainakin minulla on Boxi toiminut aina ilman Kinectiä. Siihen ei ole järki-ihmisen vastaus, että "mutkumutku ne suunnitteli toisin..."

Hmm,.. voin olla väärässä mutta kun eka kertaa julkkarissa tuon onen sain käsiin (saksan Day one versio) niin silloin oli kinect pakko olla kiinni,.. saattoivat sitten joskus poistaa pakkoliitoksen. Paska laitos oli kyllä koko lisuke. Suomi julkkarihan olis vasta jotain vuosi tuon jälkeen?
 
Hmm,.. voin olla väärässä mutta kun eka kertaa julkkarissa tuon onen sain käsiin (saksan Day one versio) niin silloin oli kinect pakko olla kiinni,.. saattoivat sitten joskus poistaa pakkoliitoksen. Paska laitos oli kyllä koko lisuke. Suomi julkkarihan olis vasta jotain vuosi tuon jälkeen?

Piti ihan varmistaa, niin ainakin Kotakun mukaan Microsoft on antanut jo elokuussa 2013 (kone julkaistiin marraskuussa) lausunnon, ettei Kinectiä vaadita. Tämä oli sitä aikaa, kun yhtiö oli täydessä damage control -moodissa ja käänsi takkiansa ristiriitaisia tunteita aiheuttaneissa kysymyksissä ml. DRM.
 
Tuli pienenä yllätyksenä tänään, että Xbox Onen käyttöjärjestelmää voi ohjata Samsungin kaukosäätimellä. :D Lähes puoli vahingossa tajusin, kun piti siirtyä Samsungin "kotinäkymään" niin samalla Xbox-käyttöliittymä liikkui. Nyt vasta tajusin tämän life-hackin. Nyt elämä tulee olemaan helpompaa, kun ohjaimet on aina kaapissa ja ne pitää aina sieltä ottaa, kun haluaa esimerkiksi jonkun elokuvan katsoa, eli jatkossa käytän säädintä Netflixin katseluun Xboxilla.
 
Tuli pienenä yllätyksenä tänään, että Xbox Onen käyttöjärjestelmää voi ohjata Samsungin kaukosäätimellä. :D Lähes puoli vahingossa tajusin, kun piti siirtyä Samsungin "kotinäkymään" niin samalla Xbox-käyttöliittymä liikkui. Nyt vasta tajusin tämän life-hackin. Nyt elämä tulee olemaan helpompaa, kun ohjaimet on aina kaapissa ja ne pitää aina sieltä ottaa, kun haluaa esimerkiksi jonkun elokuvan katsoa, eli jatkossa käytän säädintä Netflixin katseluun Xboxilla.

Aha tämmönen, mikähän juttu. Toimiikohan Sonyn telkan kanssa? Mä en nyt oikein käsitä että miten tuo edes voi toimia? Mitä kautta se tieto kulkee?

Toinen muuten vastaava vahingossa löydetty hidden feature löyty kun olin Xboxin UI ja viestiä kirjoittamassa kaverille. Tuli aivohäiriö ja aloin kirjoittamaan vaistomaisesti tietsikan näppiksellä. Sitten havaihduin että mitähän helvettiä, miten tämä voi toimia!? Eli jos sulla on Win 10 tietsikka tulilla ja siinä on Xbox Aplikaatio auki -> Voit kirjoitella tietsikan näppiksellä boksille. Ihan kätevä tuokin joskus!
 
Aha tämmönen, mikähän juttu. Toimiikohan Sonyn telkan kanssa? Mä en nyt oikein käsitä että miten tuo edes voi toimia? Mitä kautta se tieto kulkee?

Olisi kyllä kiva tietää toimiiko muissa televisioissa tämä. :D Tuli kyllä ihan puskan takaa tämä ominaisuus. Näköjään Xboksiin on piilotettu näitä piilotettuja ominaisuuksia enemmänkin. En ainakaan ole kuullut, että Microsoft olisi tehnyt Samsungin kanssa tälläistä yhteistyötä, vaikka Samsungin kotinäkymässä onkin Xbox Onelle sovellus. Kyseinen Xbox One -sovellus tuli silloin, kun yhdistin Xbox Onen siihen ja sitä kautta saan laitettua Xboksin päälle.

Täytyy vielä testata jos ei mene sitä sovelluksen kautta pelailee Xbox Onella.

EDIT: Näyttäisi toimivan kaukosäädin ilman että ei mene Xbox One -sovelluksen kautta Samsungin televisiolla.
 
Siis eikö tieto kulje ihan hdmi:llä ja kyseinen hdmi-ohjaus on ollut jo esim PS3:sta asti. Lähes kaikki laitteet nykyään tukee ja monet käyttää esim pelkkää vahvistimen kaukosäädintä koko olohuoneen hallintaan. Ainakin näin olen ymmärtänyt.
 
Siis eikö tieto kulje ihan hdmi:llä ja kyseinen hdmi-ohjaus on ollut jo esim PS3:sta asti. Lähes kaikki laitteet nykyään tukee ja monet käyttää esim pelkkää vahvistimen kaukosäädintä koko olohuoneen hallintaan. Ainakin näin olen ymmärtänyt.

Ei pitäisi. Kyllä mullakin vaffaria voi ohjata telkan kakella ja vice versa, tosin disabloin tuonkin just molemmista päistä turhana. Ja PS3 toimi, mutta se ei liity tähän Boksissa ei ole HDMI CEC tai sitten olen missannut jotain.
 
En tiedä tuliko tuo "kaukosäädin-ominaisuus" edellisessä päivityksessä, sillä aiemmin en ole huomannut tätä. Pitäisi varmaan huvikseen alkaa Googlailla, että miten tuo on toteutettu ja onko tämä tuki muissakin televisiossa, eli ei pelkästään Samsungilla. Samsung ja Microsoft muutenkin tekee jatkuvasti yhteistyötä mm. mobiilipuolella.

Joka tapauksessa erittäin kätevä ominaisuus ja olen onnellinen tämän ominaisuuden löydöstä. Erittäin hyödyllinen esimerkiksi kun haluaa katsoa elokuvia levyllä Xboxin kautta, niin ei tarvitse pitää ohjainta päällä, vaan käynnistää elokuvan katselun sillä ja tarvittaessa pysäyttää sen. Vielä tota ominaisuutta voisi parantaa, sillä että sen Xboksin saisi sammutettua myös kaukosäätimellä. Nyt näyttää siltä, että Xboksin saa päälle painamalla Xbox One -sovellusta Samsungin televisiolla.

Toinen muuten vastaava vahingossa löydetty hidden feature löyty kun olin Xboxin UI ja viestiä kirjoittamassa kaverille. Tuli aivohäiriö ja aloin kirjoittamaan vaistomaisesti tietsikan näppiksellä. Sitten havaihduin että mitähän helvettiä, miten tämä voi toimia!? Eli jos sulla on Win 10 tietsikka tulilla ja siinä on Xbox Aplikaatio auki -> Voit kirjoitella tietsikan näppiksellä boksille. Ihan kätevä tuokin joskus!

Ohoh, tämäkin vaikuttaa melko kätevältä ominaisuudelta. Olen aina inhonnut kirjoittaa pädillä, joten tuo ominaisuus kyllä kuulostaa hyvältää. Täytyy testailla.
 
Noniin, nyt sitten konsoli tuli taloon. Eli Gigantin tarjouksesta se 500gt One S.

Heti alkuun sanon, että vaikka ottaa varmasti koville boxista pitäville, niin älkää ottako nokkiinsa. Moni asia on tottumus kysymyksiä ja olen itse pelannut ikäni pleikalla, Nintendolla ja Segalla. Kaikki Xboxin on nyt käyneet omistuksessa, mutta yleensä 1-3kk ajan, joten heidän logiikkaan jne en ole päässyt tottumaan samoin, kuin muihin alustoihin. Eli ottakaa se huomioon, ennen kuin provosoidutte. Varsinkin, kun yleensä kirjoitan asiat aika kärkkäästi tälläisessä tunnekuohussa. Mielipiteet laimenee ja tasoittuu tässä tulevina päivinä ja viikkoina.

Mutta tässä Xbox One ”aloittelijan” ensi fiilikset konsolista PS4 konsoliin tottuneelta pelaajalta:

- Ensinnäkin yllätyin miten painava ja iso koko kone ole. Tässä ei ole mitään vikaa, oli jostain jäänyt mielikuva tosi sirosta laitteesta Pro:hon nähden. Omaan silmään tuo valkoinen laitos ei ole mitenkään nätti. Hieman myös epäilyttää kauanko ohjain on valkoinen, vaikka en olekaan niitä jotka syödä mussuttaa sipsejä pelatessa.

- Jotenkin oli järkytys, että heti alettiin lataamaan 2gigan päivitystä, jonka aikana ei voinut tehdä mitään. Tottunut PS4:sta käytettäessä, että käyttispäivityksetkin latautuu taustalla. Tästä turhauduin aika paljon, mutta viime viikolla Ps4:n ostanut kaveri kertoi pleikan vaatineen saman, joten olen vain tottunut normi tilanteeseen pleikalla. Varmaan boxillakin siis jatkossa toimii taustalla ja tämä oli vain ensikäynnistyksen taakka.

- Päivityksen latausta odotellessa tutustuin ohjaimeen. Olen tottunut tosiaan PS4 ohjaimeen, mutta viimeaikoina myös lähes boxin ohjaimen kopioon, eli Switchin Pro ohjaimeen. Kautta aikain on lähes kaikki ylistäneet Xboxin ohjainta maasta taivaisiin. Itse en ole niistä koskaan pitänyt, mutta pro-ohjaimen jälkeen ajattelin pitäväni tästäkin, kun olen muotoiluun tottunut.
Mutta Pro-ohjaimen rinnalla oli todella shokki miten muovinen tuo on. Tuntuu todella halvalta (vai onko S:n ohjain joku halpis versio esim orginaaliin, tai X:ään nähden?) ja esimerkiksi ristiohjain on ihan kamala. Ei pätkääkään jämäkkä, karmean tuntuinen ja pitää todella halvan kiinalaisen rimpulamuovin ääntä. Onneksi muut napit/tatit ei ole samanlaisia, vaan ne on hyviä. Kuitenkin koko tuntuma häviää todella rajusti Pro-ohjaimelle, mutta toki siihen vertailu on huono, kun se ostetaan kovaan hintaan erikseen. Onhan boxillekin se elite ohjain.

Mut sit aloin ihmettelemään, miten toiselta puolen ohjaimen takaa oli todella terävä reuna, joka raapi kättä. Huomasin koko kuoren olevan hieman eri tasossa sauman kohdalta..toisella puolen oli sileä. Painelin hetken ja ohjain napsahti kiinni ja terävä kulma poistui. Siinäkin halvan oloinen muovi tuli vain vahvemmin esiin, eikä vakuuttanut.

Liipasimet on itsessään hyvät ja paremmat, kuin Ps4:lla ja etenkin ajopeleissä niiden liikerata jne toimii paljon paremmin. Toki myös liipasinten värinät edesauttaa tätä etua ajopeleissä. Mutta niiden muotoilu ei istu mun isoon käteen yhtään. Paras asento pitää ohjainta olisi sellainen, että etusormet osuu liipasinten terävään alareunaan, eikä siihen sormelle muotoiltuun ”kuoppaan”. Tämä johtunee varmasti muiden alustojen ohjaimien erilaisesta otteesta, johon olen tottunut, mutta huonolta se aluksi tuntui. Omaan käteen siis DS4 istuu parhaiten, sitten Pro ja sitten Onen ohjain. Laadullisesti pro ja DS4 vaihtaa paikkaa ja onen ohjain on jossain kaukana perässä.

- Tässö välisw päivitys oli latautunut ja täytyy sanoa, että tuo käyttöjärjestelmä oli todellinen shokki. Sekava kuin mikä, eikä meinaa mitään löytää mistään. Lisäksi esim Switchiin nähden se oli aivan julmetun hidas ja periaatteessa ruudulla näkyi kerralla yksi asia. Miten ne omat pelit listauksen saa näkymään ruudulla aina? En halua nähdä niitä muita säätöjä, kun kaikki omistamani pelit yhdellä näkymään, ilman että lähden valikoista etsimään sitä paikkaa...
Kauppapaikka oli myös hidas.

- Yllätyin myös miten kovaa ääntä konsoli pitää..huomattavasti äänekkäämpi kuin mun pro. Ei tosin häiritse mitenkään, mutta jotenkin luulin lähes äänettömäksi laitteeksi.

- Plussaa tulee kyllä latausnopeudesta ja siitä, että, pelin latauksen aikana näkee latausnopeuden selkeästi. Isoin plussa myös copilot ominaisuudesta, josta en ollut kuullutkaan. Tätä todellakin kaipaisin PS4:lla kun poika pelailee pelejä.

- Yritin tutustua Gamepass ja EA Access palveluiden tarjontaan, mutta eipä siellä ollut mulle mitään. Gamepassissa ois ollut Grid 2 ja Dirt Rally, mutta Gridit tuli PS3:lla kulutettua puhki ja Dirt Rally on jo pleikalla. EA puolella ei ollut yhtään mitään mulle, kaiken omistan jo mitä haluankin koittaa.
Tutustuin myös exclusiivi tarjontaan ja sieltä löytyi tasan Forzat 6/7 ja Horizonit 2/3, joista molemmista jälkimmäiset jo omistan. No Forzan vuoksi konsolin ostinkin, joten sikäli ei haittaa. Sain sen mitä halusin, loistavan ajopelin.

Kaiken kaikkiaan olen aika yllättynyt miten pettynyt olin One S:ään konsolina kaikin puolin. Kuten sanoin, niin sain itse sen mitä halusin ja olen tyytyväinen ostokseni. Mutta en mä pystyis kuvittelemaan, että boxi olisi mun pääkonsoli, tai edes kakkoskonsoli, saati sitten ainut konsoli. Olin siitä jotenkin hämilläni, miten laaduttomalta tuo tuntui, kun esim Lumia puhelimia pidin laadukkaan oloisina käyttiksen ja raudan osalta..
Kuten jo alkuun sanoin, niin älkää suuttuko Ps4:ään tottuneen mietteistä, en tuomitse niitä jotka tästä tykkää ja pitää ykkös konsolina, mutta itsellä meni tämän myötä loppukin fiilis X:n suhteen. Sony ja Nintendo on mun makuun tarjonnut nopeamman, selkeämmän ja paremmin toteutetun käyttiksen ja ohjaimet ovat selvästi laadukkaampia, sekä pelitarjonta monipuolisempaa minulle.

170e hintaan tämä nyt ei kuitenkaan paha hinta ollut ja kun Forza on parasta timanttia mitä hetkeen on tullut pelattua, niin eipä sillä itse konsolilla ole niin väliä. Nautitaan siitä pelistä minkä vuoksi konsolin ostin ja antaa niiden nauttia konsolista, jotka siitä pitävät. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia Omenaraadolle hyvästä kommentista ja vaikken ollut täysin samaa mieltä kanssasi, niin silti pidin siitä miten hyvin perustelit. :) Tosiaankin, itse myin tänään Playstation 4 Pro-konsolin pois vähän samoilla syillä miten "kritisoit" Xbox Onea. Nämä ovat todella tottumis kysymyksiä, joillekin sopii Nintendo ja sitten taas toisille esimerkiksi Xbox One. Se on vähän niin mihin on tottunut - esimerkiksi minä olen tottunut Xboksiin ja sen vuoksi Playstationin käyttö ei ole koskaan ollut minun mieleisin juttuni.

Erityisesti esimerkiksi Playstationin ohjaimet on aiheuttanut minulle tuskaa. Minulla on nimittäin melko suuret kädet, niin mun peukalot puutui aina siinä epämiellyttävässä asennossa, kun taas Xbox Onella tykkään pitää peukaloita erillään. Toisaalta taas Playstationilla on paremmat takapainikkeet, mutta Xbox Onella "laadukkaammat" tatit omasta mielestäni.

Itse pidän todella paljon Xbox Onen käyttöjärjestelmästä. Itse olen tykännyt todella paljon, että pääsee nopeasti luomaan kavereiden kanssa ryhmän ja muutenkin on helppo seurata kavereiden tekemistä. Olen samaa mieltä siitä, että Xbox Onen kauppa on vähän "sekava", mutta minun mielestäni se on ollut silti todella nopea vrt. Switchiin.
 
Itse pidän todella paljon Xbox Onen käyttöjärjestelmästä. Itse olen tykännyt todella paljon, että pääsee nopeasti luomaan kavereiden kanssa ryhmän ja muutenkin on helppo seurata kavereiden tekemistä. Olen samaa mieltä siitä, että Xbox Onen kauppa on vähän "sekava", mutta minun mielestäni se on ollut silti todella nopea vrt. Switchiin.

Samaa mieltä, juuri se missä Xbox näyttää hauista PS4:jään nähden on ylivertainen UI. Ok, joku voi tykätä PS4:jän tyylistä, missä asiat haetaan valikon alavalikoista, mutta kukaan ei voi tykätä siitä hidastelusta ja latailusta, mistä saa kärsiä kokoajan valikko rumban seurauksena. Onen nopeus asiassa kuin asiassa, esim kauppapaikka, tekee siitä minulle selvän voittajan. Switchiä en ole valitettavasti testannut.
 
Switchillä kaupan latautuminen on hidasta, mutta sit toimii ainakin mulla nopeasti. Pleikalla taas kokonaisuudessaan nopea. Boxilla taas tuntui kaikki latautuvan hitaasti.

Eniten käyttiksesä häiritsee se, että haluaisin aloitusnäkymään pelini. Eli käynnistän boxin ja ruudulle lävähtäisi tällä hetkellä Forzat ja AC. Sit jos ne kiinnitti siihen, niin koko ruutu Forzalle ja seuraava ”välilehti” AC:lle ja siinä jotain striimi linkkiä tms turhaa. Vie isosti tilaa ihan turhaan. Toki näissä on selkeä ero. Kaksi muuta yrittää olla pelikoneita ja tämä viihdekeskus. Ja kun ostin koneen pelikoneeksi, niin ei oikein iske tuo viihde sekamelska. Siksi toivoisin, ett saisi tuon näkymän sijasta vaikka ruudukon, listauksen tms valittua, jolloin saisi esim Windowsin puhelimista tuttuja neliöitä sijoiteltua miten haluaa.

Ja tosiaan ohjain on ihan täysin tottumus kysymys, siksi en ihmettelekään etten siitä pidä. Pleikkaan tottuneena koko ohjaimen kiinnipitämisote on täysin erilainen ja se sama ote ei päde tuohon muotoiluun. Enemmän siinä hämmästyin tuota, että saumat irvistää ja ristiohjain on ihan rimpula.

Toivottavasti vielä onen elinkaaren aikana tulee lisää Forzaa, niin saisi niistä sentään nauttia. Tuntuu olevan hirveän vähissä nuo yksinoikeudet. Siis edes sellaiset konsoliyksinoikeudet, vaikka Pc:lle saisikin.
 
Raadolle sen verran vaan että opettele ensin käyttämään, ennenkuin tulet antamaan lentäviä tuomioita. Mainitsemasi ominaisuudet saat juuri itsellesi sopiviksi räätälöidyiksi, kunhan opettelet. Saat esin 40 peliä pinnattua heti siihen ekaan alavalikkoon.
 
Raadolle sen verran vaan että opettele ensin käyttämään, ennenkuin tulet antamaan lentäviä tuomioita. Mainitsemasi ominaisuudet saat juuri itsellesi sopiviksi räätälöidyiksi, kunhan opettelet. Saat esin 40 peliä pinnattua heti siihen ekaan alavalikkoon.
Kyllä mä ne sain pinnattua, mutta en mä niitä saanut siihen ekaan näkymään mikä tulee konsolin käynnistyttyä.
Ja kun pointti on juuri tuossa. Muita käyttiksiä en ole ”joutunut opettelemaan”. Puhutaan nyt sitten pelikoneista, tv/älytv:ssä, tai matkapuhelimista joiden kanssa on tullut pelailtua +20 vuotta. Tähän asti olen löytänyt käytännössä välittömästi etsimäni sieltä mistä olettaakin, vähintään toisesta etsimästäni paikasta. Myös siis MS:n tuotteissa. Nyt jotenkin mikään ei ollut loogisesti missään, eikä ollut sitä vapautta järjestellä mitään mitä oletin.

Mun mielestä silloin ollaan jo suunnittelun osalta menty jossain metsään, jos perus konsolin käyttiksessä joutuu turvautumaan edes ohjeisiin, kun se laite ei tarjoa mitään niin erikoista tai monimutkaista, etteikö siitä saisi loogista ja selkeää.
Hieno juttu jos sen jotenkin siihen suoraan ekaan näkymään saa. Se on tervetullut tieto. Se ei kuitenkaan poista tuota ongelmaa siitä, etteikö käyttis olisi sekava ja aikalailla turhauttava ensituntumaltaan. Ja ensifiilis kuitenkin myy tuotteet ihmisille.
 
Omenanraadon viesti ei mulle näkynyt, mutta kommenttien takia oli pakko katsoa. On se jännä juttu, että omassa käytössä kaikki kritisoidut asiat, kuten äänekkyys, käytettävyys, ohjain ja palveluiden tarjonta, kaikki kääntyvät Xboxin hyväksi.

- julkkari PS4 huutaa kuin pölynimuri, Julkkari Xbox One on täysin äänetön edelleen.
- Xboxin käyttöliittymä on valovuoden edellä niin nopeudessa kuin käytettävyydessä
- Ohjain on tällaiseen isoon käteen selkeästi parempi, kun käsi "lepää" ohjaimen päällä. PS4:n ohjainta joutuu pitämään enemmän sormien varassa, mikä on pitemmän päälle raskasta, eikä niin kovin ergonomista.
- Palvelut kuten Game Pass, EA Access ja Backwards Compatibility ovat kaikki kovassa käytössä. Saan rahoilleni enemmän vastinetta kuin ehdin pelaamaan.

Muun muassa edellä mainituista syistä en voisi kuvitella mitään muuta konsolia tällä hetkellä ykköskonsoliksi kuin Xboxia. Ja kyllä, jokaisen valmistajan laitteita löytyy taloudesta (Xbox One, Xbox 360, PS4, PS Vita, Nintendo WiiU, Nintendo 3DS). Kaikilla pelaan, mutta noin 90% ajasta Xboxilla.
 
Omenanraadon viesti ei mulle näkynyt, mutta kommenttien takia oli pakko katsoa. On se jännä juttu, että omassa käytössä kaikki kritisoidut asiat, kuten äänekkyys, käytettävyys, ohjain ja palveluiden tarjonta, kaikki kääntyvät Xboxin hyväksi.

- julkkari PS4 huutaa kuin pölynimuri, Julkkari Xbox One on täysin äänetön edelleen.
- Xboxin käyttöliittymä on valovuoden edellä niin nopeudessa kuin käytettävyydessä
- Ohjain on tällaiseen isoon käteen selkeästi parempi, kun käsi "lepää" ohjaimen päällä. PS4:n ohjainta joutuu pitämään enemmän sormien varassa, mikä on pitemmän päälle raskasta, eikä niin kovin ergonomista.
- Palvelut kuten Game Pass, EA Access ja Backwards Compatibility ovat kaikki kovassa käytössä. Saan rahoilleni enemmän vastinetta kuin ehdin pelaamaan.

Muun muassa edellä mainituista syistä en voisi kuvitella mitään muuta konsolia tällä hetkellä ykköskonsoliksi kuin Xboxia. Ja kyllä, jokaisen valmistajan laitteita löytyy taloudesta (Xbox One, Xbox 360, PS4, PS Vita, Nintendo WiiU, Nintendo 3DS). Kaikilla pelaan, mutta noin 90% ajasta Xboxilla.

- Xboxin käyttöliittymä on valovuoden edellä niin nopeudessa kuin käytettävyydessä

HAHAHA vuoden vitsi
 
Itse en tykännyt X1 käyttöliittymästä alussakaan, sekava ja hidas kaikkien appien takia (kaikki ominaisuudet melkeimpä appin takana, kuten asetukset) Konsoli jäi sitten muille käyttöön ja itse siirryin pleikan pariin. Nyt sitten jotain 1kk sitten tuli hommattua x1s tarjouksesta ihan vain 3 peliä varten (Forzat ja Gears) ja sitä samaa se käyttöliittymä oli, sekava ja päämäärätön...sitten vaihtui tähän uusimpaan, sekin on kyllä melkoinen oksennus, vielä isompia "kuvakkeita" kuin pleikalla (jossa ne nyt on selkeässä rivissä, pelit heti näkyvillä ilman suuria xy liikkeitä) Tuntuu että nyt on 40" kuvake 65" ruudulla, ihan joutavaa tilankäyttöä, ei mitään järkeä. Edelleen ne kaikki toiminnot on appsien takana jotka näkyy lataavan melkein aina uudestaan sen 5s ajan.

En myöskään tee valtaosalla käyttiksen sisällöstä mitään, mikserit ja some paska on ihan joutavaa kamaa mulle ja vie vaan turhaa alaa. Ruudunkaappaukset ja videoinnit kankeaa operoitavaa ja videolaatu huonoa. miksei ole pyhytetty yhtä nappia noihin, saisi jotain ilman pelin keskeytystä aikaan.
Laite on kuitenkin hiljainen kuten day-one versiokin, mutta merkkaa mulle mitään kun ei huminat haittaa. Ohjain ei ole yhtä hyvä vs. ps4 mutta liipasimet on kivat tärinöiden takia, tulee feedbackiä autoajeluihin jne.
Latausnopeudet pääsääntöisesti todella nopeita vs ps4, sony on ihan sukka tuossa.
 
Ylös Bottom