Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Forza ainakin on tehty siitä oudosti, että jos laitat vaikka jonkun artistin seurantaan jotta löydät sen maalauksia helpommin niin silloin se on myös siellä kaverilistan puolella seurattuna.
Eli itsekin seuraan useampaa tuntematonta tyyppiä tuon takia.
Monet seuraa esim phil spenceriä ja major nelsonia ihan mielenkiinnosta kanssa.
 
Koko systeemi on ollut mielestäni aina sekava ja turhan monimutkainen.

Sekavuuden aiheuttaa se, että ainoa tapa alkaa seuraamaan jotain on klikata "Lisää ystävä" -nappulaa. Silloin et kuitenkaan ole vielä potentiaalinen ystävä vaan seuraaja. Status muuttuu ystäväksi vasta kun myös vastapuoli lisää sinut.

Helpoin ratkaisu olisi tietenkin erottaa nämä toiminnot kahdeksi selkeäksi nappulaksi: "Seuraa" ja "Pyydä kaveriksi". Sama logiikka toimii esim. some-alustoilla.
 
Ostin äsken storen kautta season passin Assassin's Creed Originsiin jonka olen hommannut jo kauan sitten. Huomasin sattumalta että oli alennuksessa passi vain 16€, niin päätin ostaa, pääsee halvalla pelaamaan läpi ne lisäosatkin. Oli ensimmäinen oma ostos tuolla xbox storessa, mutta ihmetytti vähän kun ei edes kysynyt verkkopankkitunnuksia tai mitään. Sinne johonkin maksutietoihin kun laittoi kortin numeron vaan ja painoi "osta" niin osti sen.

Jostain syystä ei myöskään (läppärillä siis ostin) näyttäny siinä kohtaa sitä mun xbox-nimeä siellä yläkulmassa, ainoastaan microsoft-tilin. En nyt pääse xboxille kokeilemaan ladata sitä. Tuli tässä mieleen, että enhän ole vahingossa voinut ostaa sitä siihen läppärille, windowsille? Peli on xboxilla ja sinne oli tarkoitus ostaa...?
 
Ostin äsken storen kautta season passin Assassin's Creed Originsiin jonka olen hommannut jo kauan sitten. Huomasin sattumalta että oli alennuksessa passi vain 16€, niin päätin ostaa, pääsee halvalla pelaamaan läpi ne lisäosatkin. Oli ensimmäinen oma ostos tuolla xbox storessa, mutta ihmetytti vähän kun ei edes kysynyt verkkopankkitunnuksia tai mitään. Sinne johonkin maksutietoihin kun laittoi kortin numeron vaan ja painoi "osta" niin osti sen.

Jostain syystä ei myöskään (läppärillä siis ostin) näyttäny siinä kohtaa sitä mun xbox-nimeä siellä yläkulmassa, ainoastaan microsoft-tilin. En nyt pääse xboxille kokeilemaan ladata sitä. Tuli tässä mieleen, että enhän ole vahingossa voinut ostaa sitä siihen läppärille, windowsille? Peli on xboxilla ja sinne oli tarkoitus ostaa...?
Jos xbox storesta ostit niin sinne se tuli vaikka netin kautta ostitkin. Sun omista turvallisuus asetuksista kiinni mitä se kysyy ostaessa. Mulla kysyy xbox salasanan ja tietokoneella kaksi vaiheinen varmistus.
 
Kauanko teillä kestää asentaa yksi alkuperäisen Xboxin peli? DVD:llä on siis kokoa muistaakseni korkeintaan 7,4GB ja One lataa *kaiken netistä*, eikä pyöritä mitään levyltä. Tuntuu, että itse asentamiseen menee kymmenkunta minuuttia.

Tosiaan en ole varma, onko One koskaan saavuttanut latausnopeuksissa 200 megan laajakaistaliittymäni huippua. Täytyy varmistaa asia, menin sekaisin tiedonsiirtoyksiköissä...
 
Kauanko teillä kestää asentaa yksi alkuperäisen Xboxin peli? DVD:llä on siis kokoa muistaakseni korkeintaan 7,4GB ja One lataa *kaiken netistä*, eikä pyöritä mitään levyltä. Tuntuu, että itse asentamiseen menee kymmenkunta minuuttia.

Tosiaan en ole varma, onko One koskaan saavuttanut latausnopeuksissa 200 megan laajakaistaliittymäni huippua. Täytyy varmistaa asia, menin sekaisin tiedonsiirtoyksiköissä...
Mulla ei nyt ollut alkuperäisen Xboxin pelejä, mutta testasin X360 Brutal Legendillä ja 12 minuuttia meni tuon 7GB "asennukseen" 100 megan netillä.
 
Juu juu. Mutta asiasta seittemänteen, muistelin joskus lukeneeni jostain että xboxiin tulisi joskus systeemi, jonka avulla voisi muuntaa fyysisellä pelilevyllä olevat pelit digitaalisiksi, niinku olis storesta ostettu. mitehän on?
 
Mutta asiasta seittemänteen, muistelin joskus lukeneeni jostain että xboxiin tulisi joskus systeemi, jonka avulla voisi muuntaa fyysisellä pelilevyllä olevat pelit digitaalisiksi, niinku olis storesta ostettu. mitehän on?
Ei ole moista järjestelmää näillä tiedoin tulossa.
 
Hmm. Mistähän mää joskus luin tommosesta...?
Brad Sams siitä huhuili loppuvuodesta 2018, mutta sen koommin aiheesta ei olla käytännössä kuultu. Joten en usko, että on tulossa.



Tuo oli siis ajalta ennen Xbox One SAD -mallia. Mutta se konsoli julkaistiin jo aikapäiviä sitten, eikä tuota Game Exchange -ohjelmaa koskaan materialisoitunut.
 
Juu juu. Mutta asiasta seittemänteen, muistelin joskus lukeneeni jostain että xboxiin tulisi joskus systeemi, jonka avulla voisi muuntaa fyysisellä pelilevyllä olevat pelit digitaalisiksi, niinku olis storesta ostettu. mitehän on?
Mielenkiintoista. Oliko Microsoftin tarkoitus poistaa levyn lisenssi käytöstä, jos konsoli moista pystyy tekemään?
Mulla ei nyt ollut alkuperäisen Xboxin pelejä, mutta testasin X360 Brutal Legendillä ja 12 minuuttia meni tuon 7GB "asennukseen" 100 megan netillä.
Aivan, 360-peli tosiaan toimitettiin vielä DVD:llä.
 
Onkos muilla tullut tänään toi uusi store käyttöön?

Mitään päivityksiä ei ole konsolille tänään tullut, mutta näköjään mulla on muuttunut store uuteen versioon ja nyt kestää taas hetki tottua tuohon muutokseen :)
 
Uskooko kukaan siihen että kun Haloa ei julkaista niin osa olisi vaihtanut oman Xbox ennakkotilauksen pleikkaan?

Itse en pidä tätä tahallisena asiana. Koronalla jokin rooli. Ei kukaan tahalleen halua suututtaa asiakkaita. Nythän voi käydä niin että moni peruu tilauksensa kokonaan ja vaatii rahojaan takaisin.
Sanoisin, että aikamoista harhakuvitelmaa, jos todella joku kuvittelee, että suurin osa Xboxin omistajista on vain jonkun Halon takia Xboxin halunnut ostaa. Toki aina sellaisiakin hönöjä löytyy, jotka todella ovat valmiita ostamaan jonkun tietyn konsolin vain ja ainoastaan yhden pelin takia. Väittäisin, että taustalla on kyllä painanut paljon muita tekijöitä, kun tietyn konsolin ostamiseen päädytään - ainakin hyvin suurelta osin. Ja nuo yhden pelin ”hönöt” ova kuitenkin selkeää marginaalista porukkaa loppujen lopuksi.

Itselleni Halo on ollut aikoinaan varsin kiinnostava pelisarja, mutta en todellakaan sen takia aikoinaan Xbox Onea kuitenkaan ostanut. Kyllä siinä silloin painoi monikin peli ja myös Boxin hyvät specsit ja sen käyttäjäystävällisyydestä kuulemani kehut. Enkä joutunut millään tavalla kyllä pettymään - varsinkin sitten kun Xbone X ilmestyi ja ostin senkin käyttööni.
 
Uusi upea xbox store on saapunut kaikille :)



 
Ylös Bottom