Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
No jostain syystä minulla se muuttui jo aiemmin ihan eri näköiseksi. Olen ilmeisesti saanut sitten ennakkoa jostain syystä tästä mahtavuudesta, jos ei se sitten muutu taas uudestaan.
Minusta tuntuu, että tässä on nyt jonkinlainen väärinkäsitys. Xbox Onen kauppapaikka on erillinen sovellus, ja se päivittyi uuteen uskoon jo 21. syyskuuta. Viime yönä tuli Xbox Onen oma lokakuun päivitys, joka muutti konsolin yleistä käyttöliittymää.

Ite en kuulu mihinkään Insider- tai Preview-ohjelmaan, eli sekä kauppasovelluksen että konsolin päivitykset tulivat ihan julkisen jakeluajankohdan mukaan.

Mutta on ihan totta, että Microsoft on muuttanut varsinkin itse konsolin UI:ta niin moneen kertaan, että muutoksissa on vaikea pysyä perässä. Suunta on kuitenkin ollut mielestäni koko ajan vain parempaan päin, ja nykyisellään käyttöliittymä on varsin selkeä ja ennen kaikkea nopea. Pidän erityisesti siitä, että sekä kotivalikko että Guide ovat varsin pitkälle muokattavissa, joten noista saa turhan kuonan, jos ei nyt täysin karsittua, niin ainakin siirrettyä kauemmas niistä kohteista, joita itse eniten käytän.
 
Niin, nyt jos se kauppapaikka säilyy tuossa muodossa, niin varmaan taas onnistuu selaaminen kivuttomasti, kun tottuu uuteen ulkoasuun. Luulen, että minua hämäsi se, että kaupan valikkoon on ilmestynyt kohta "erikoistarjoukset". Valikossa on erikseen kohta "aloitus" josta löytyy klikkaamalla erikseen nuo live gold tarjoukset, en tajua tuota logiikkaa ollenkaan. Lisäksi live gold tarjoukset olivat jostain syystä kadoksissa siitä "tarjoukset" kohdasta, mistä ne yleensä löytyvät ja nyt kun ne ovat takaisin paikallaan, ne toki löytyvät helposti.

Siis, jos jokin valikkorakenne on tehty epäloogisesti, sen täytyy käytännössä opetella ulkoa, jos se muuttuu. Minulle tuollainen on aika ärsyttävää, koska mielummin käytän rajallisen aivokapasiteetin johonkin muuhun kuin tuohon tarkoitukseen.
 
Niin, nyt jos se kauppapaikka säilyy tuossa muodossa, niin varmaan taas onnistuu selaaminen kivuttomasti, kun tottuu uuteen ulkoasuun.
Tuolle tehtiin niin iso ja perinpohjainen päivitys, että tuskin ovat muutamaan vuoteen isommin enää mylläämässä.

Kaikki nämä muutokset kuitenkin tähtäävät siihen, että jatkossa kaikilla Xbox One ja Xbox Series -tuoteperheen konsoleilla olisi yksi yhteinen käyttöliittymä ja siten käyttökokemus ei muuttuisi, vaikka konsolisukupolvesta toiseen hyppelisikin.

Luulen, että minua hämäsi se, että kaupan valikkoon on ilmestynyt kohta "erikoistarjoukset". Valikossa on erikseen kohta "aloitus" josta löytyy klikkaamalla erikseen nuo live gold tarjoukset, en tajua tuota logiikkaa ollenkaan.
En nyt hiffannut, mihin toi "aloitus" mahtaa viitata. Mutta sen ite tässä huomasin, että Xbox One kotivalikossa kun tuo Store-osio on valittuna, ja siinä on noita oikopolkuja, ei Deals-valinta viekään alennuksessa oleviin peleihin vaan kaupan etusivulle. Ne muut valinnat kuten New Games ja Games Coming Soon heittävät suoraan oikeaan kategoriaan. Tuo Deals-pikavalinnan väärä kohdeosoite vaikuttaa siis bugilta.
 
Joo, en tiedä puhutaanko tässä aidasta vai sen seipäästä, mutta itse pääsen aloitusruudusta viikkotarjouksiin neljällä napin painalluksella (Guide -> Store -> valmiiksi valitusta Aloitus-täbistä -> Tarjoukset-kohdasta x:llä näytä kaikki -> Olet goldilla saatavissa tarjouksissa). Toimii ihan hemmetin sulavasti.

En ole jatkuvasti päivittyvän käyttöliittymän fani lainkaan, mutta uusin kokonaisuus on erinomainen.
 
Mulla on etusivulla store ja xbox live gold yksi painallus niin ollaan gold tarjouksissa ja niistä pääsee heti tarjouksiin. Työpöytää voi muokata.
 

Liitetiedostot

  • 16027024475354821356476741844736.jpg
    16027024475354821356476741844736.jpg
    2,7 MB · Lukukerrat: 27
Viimeksi muokannut moderaattori:
Uusi käyttöliittymä on aivan hemmetin nätti ja varsinkin suorituskyvyssä on ihan hirvee pomppu parempaan!! Wow! o_O Tällainen sen aina olisi pitänyt olla, näin ainakin Xbox One X.
Storesta tykkään todella paljon ja mun mielestä nyt on paras store koskaan ja käyttöliittymä on ehkä paras. Tykkäsin kyllä paljon siitä mikä meni sivuttain ja on kiva kun select painamalla pääsee muuttamaan mieleisekseen. Helpommaksi ei voi mennä :)
 
Oli näköjään tullut kolme uutta profiilin taustakuvaa Series X, Series S ja Game Pass.
nimetön.pngnimetön2.pngnimetön3.png
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hei, voiko samalla xbox käyttäjällä käyttää monta kertaa tuon 1€ game pass ultimate tarjouksen, jos maksaa eri pankkitililtä (eri henkilö). Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko se tarjous siis tavallaan xbox- vai pankkitili kohtanen?
 
Pankkitilillä ei ole mitään väliä, se on pelitilikohtainen. Joskus useampi kerta on onnistunut, toisinaan taas ei. Oletus on, että tarjous toimii vain kerran.
 
Pakko antaa boksin käyttöliittymälle ruusuja, alkaa homma pikkuhiljaa toimimaan viimeisen päälle! Tällaisista pikkusista nerkokkaista jutuista tulee hyvä käyttäjäkokemus ja tunne, että siellä koko ajan koitetaan parantaa. Eli laitoin PUBG päälle joka on asennettuna SSD.

PUBGiin oli tullut päivitys ja se ei mahtunut asentumaan SSD koska se oli niin piukassa. UI kertoi että "sori melkein täynnä, tämän verta tarvitaan tilaa, paina X päästääksesi vapauttamaan tilaa" Painan X ja kappas, siellä on jo valmiina ehdotus että mikä on joutilas siirtymään toiseen paikkaan perustuen pelihistoriaani. Siitä sitten vain sekunnin päätelmä, että oikeassa olet ja siirretään juurikin tuo muualle. Kiitos tästä, ei tarvinnut itse päätä vaivata! Yksi napin painallus ja viime aikoina ohkosemmalla käytöllä ollut peli alkoi valumaan varastoon mekaaniselle kovalevylle. Kätevää!
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän ihmeen järki tässä nyt oli? Muuten ihan mukavia muutoksia ja ihan konsolinkin käyttöliittymä on parempi, mutta tätä ratkaisua en ihan ymmärrä. Aikaisemmin oli näppärää käydä katsomassa tarjoukset puhelimella, mutta ei sitten...
 
Kaupan puuttuminen on kyllä persiistä, mutta jotenkin tuntuu, ettei tuo uusi sovellus ole vielä ihan valmis tai sitten siellä on ollut joku pölvästi suunnittelemassa tuota :)
 
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta nyt kun Xbox appikin päivittyi niin mistä sieltä löytyy Store?

Kaikki menee uusiksi ja hyvä niin, koska wanha oli hidas ja huono. Store osuus ei selvästikään ole vielä valmis, eli malttia kyllä se sieltä varmastikin tulee kohta.

 
Microsoft Rewards ei ole edelleenkään tuettu Suomessa? Sovelluksen voi asentaa, mutta antaa errorin heti käynnistettäessä ("market not supported" tai vastaavaa).

Osaako joku arvioida, voisiko tuolla (Suomen mahdollisesti heikomman "tarjoustilanteen" huomioiden) kohtuullisen helposti kerätä rahat kuukausittaiseen gold- tai jopa Game Pass -jäsenyyteen? En P2P-moninpelistä mielläni maksa...
 
Ylös Bottom