Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Oli näköjään yön aikana päivittynyt käyttöjärjestelmä. Ulkoasu on mukavan freesi ja tuttua kauraa XSX-esittelyistä. Toimii edelleen todella sukkelasti.
 

Pahus, mun olis pitäny aikoinaan pistää ryhmäkanne pystyyn Dualshockin hajoavista tateista. Kuusi ohjainta kävin läpi alle vuodessa.

Mutta tuo driftaus on kyllä täyttä totta. Oma Project Scorpio -alkuperäisohjain oli laitettava keräilyesineeksi kaapin perukoille, koska pelikäyttöön siitä ei enää ollut. Oli muuten vasta toinen Xbox-ohjain ikinä, joka on käytössä hajonnut.
 
Minusta tuo uusin Xboxin käyttöliittymä on tosi huono. Kauppa on lähes käyttökelvoton ja esim. viikon live gold tarjouspelejä ei löydy kovin helposti. Pelejä selatessa kauppa jää jumiin, kun alkaa latailemaan pelien videoita kesken selauksen. Onneksi tuon äärimmäisen paskan ominaisuuden saa edes kytkettyä pois päältä. Mitähän vielä? Pelien kuvakkeet ovat nyt niin helvetin isoja, että niitä mahtuu vain pari riviä esille ja 40% ruudun yläosasta kaappaa jonkinlainen info-osio, josta ei oikein tunnu olevan mitään hyötyä. Vaikka xbox nyt haluaa näyttää epätoivoisesti videoita, en keksinyt, mistä saa enää trailerit näkymään täydeltä ruudulta. Niitä pitäisi ilmeisesti katsella niistä pienistä laatikoista.

Mikään ei ole oikeastaan kehittynyt parempaan suuntaan, paitsi Xbox-nappia painamalla avautuvan sivuikkunan alalaidassa on ikoni mm. kaupalle ja game passille, mikä auttaa aiemmin tehtyihin heikennyksiin. En tiedä, miten tuosta käyttöliittymästä saisi vielä huonomman ja sekavamman, mutta kaikkensa Microsoft ainakin yrittää. Rahaa tosiaan säästyy, jos jumittamisten ja käytettävyysongelmien vuoksi ei enää viitsi selata kaupan tarjouksia läpi joka viikko.
 
Minusta tuo uusin Xboxin käyttöliittymä on tosi huono. Kauppa on lähes käyttökelvoton ja esim. viikon live gold tarjouspelejä ei löydy kovin helposti.
Tein huvikseni vertailevaa testausta siitä, kuinka monta painallusta tarvitaan, että konsolin käynnistymisen jälkeen pääsee Live- ja Plus-alennuspeleihin.

Xbox One: 7
PS4: 6

Eli yhden painalluksen ero jopa. En kutsuisi käyttökelvottomaksi tai vaikeaksi, ja nimenomaan tuon viimeisimmän kauppapaikkauudistuksen jälkeen Xbox One X:llä kaupan selaaminen on TODELLA nopeaa.
 
Tein huvikseni vertailevaa testausta siitä, kuinka monta painallusta tarvitaan, että konsolin käynnistymisen jälkeen pääsee Live- ja Plus-alennuspeleihin.

Xbox One: 7
PS4: 6

Eli yhden painalluksen ero jopa. En kutsuisi käyttökelvottomaksi tai vaikeaksi, ja nimenomaan tuon viimeisimmän kauppapaikkauudistuksen jälkeen Xbox One X:llä kaupan selaaminen on TODELLA nopeaa.
Itse tykkään myös uudesta kauppa paikasta. On nopea ja hienon näköinen. Asetuksista saa äänet, videot ym säädettyä ja kaikki löytyy tosi helposti. Tarjouksiin pääsen heti xbox työpöydältä mutta olen varmaan laittanut ne sinne
Pahus, mun olis pitäny aikoinaan pistää ryhmäkanne pystyyn Dualshockin hajoavista tateista. Kuusi ohjainta kävin läpi alle vuodessa.

Mutta tuo driftaus on kyllä täyttä totta. Oma Project Scorpio -alkuperäisohjain oli laitettava keräilyesineeksi kaapin perukoille, koska pelikäyttöön siitä ei enää ollut. Oli muuten vasta toinen Xbox-ohjain ikinä, joka on käytössä hajonnut.
Mulla ei ole minkään laitteen ohjaimessa ollut koskaan mitään vikaa mutta en pelaa nhl ja noin 95% pelaamisesta käytän xbox ohjainta :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tein huvikseni vertailevaa testausta siitä, kuinka monta painallusta tarvitaan, että konsolin käynnistymisen jälkeen pääsee Live- ja Plus-alennuspeleihin.

Xbox One: 7
PS4: 6

Eli yhden painalluksen ero jopa. En kutsuisi käyttökelvottomaksi tai vaikeaksi, ja nimenomaan tuon viimeisimmän kauppapaikkauudistuksen jälkeen Xbox One X:llä kaupan selaaminen on TODELLA nopeaa.
Minä löysin live gold alennuspelit vain kirjoittamalla live gold kaupan hakusanaksi, jolloin ilmestyi ikoni "osta live gold" tjsp. josta pääsin live goldin sivulle ja sieltä löysin live gold pelitarjoukset jotenkin. En millään löydä noita suoria reittejä ja joudun joka kerta opettelemaan tuon ui:n muutoksen jälkeen reitit uudelleen, koska ne eivät vastaa minun pään sisäistä logiikkaa. Toki pääsee kauppaan katsomaan tarjouksia, mutta aiemmin ainakin live gold tarjoukset oli eri lokerossa kuin muut tarjoukset, mutta tuo lokero on nyt kadonnut kokonaan. Ilmeisesti nykyään live gold tarjoukset ovat muiden tarjouksien seassa. Varmaan 7 klikkauksella pääsee jotenkin katsomaan pelkät live gold tarjoukset, mutta minulta se ei ainakaan onnistu, enkä löydä niitä muuta kuin hankalia keinoja käyttäen tällä hetkellä. Näitä muutoksia on nyt tullut niin monta kertaa viime vuosina, että rupeaa pikku hiljaa turhauttamaan, kun tykkään siitä, että asiat toimivat sujuvasti samalla tavalla kuin aina ennenkin.

Ok, nyt kun testasin uudelleen, erillinen kohta live gold peleille oli taas ilmestynyt takaisin, mutta aamulla se oli kadoksissa ja valikosta löytyi vain kohta "erikoistarjoukset". Tuo näköjään elää jatkuvassa muutoksen tilassa. Melko turhauttavaa. Toivoisin, että käyttöliittymän käyttölogiikkaa ei turhaan muuteltaisi edes joka vuosi, saati sitten useamman kerran päivän aikana.

Sitten tuo nopeus. Jos se on todella nopeaa, ihan kiva juttu. Minulle ennen kuin otin videot pois pyörimästä se ei ollut todella nopeaa vaan joka rivin tai joka toisen rivin jälkeen kauppapaikka pysähtyi pitkäksi aikaa lataamaan jotain videota ja välillä se kesti useamman minuutin, jonka jälkeen kyllästyin ja aloitin uudelleen alusta. Aiempi nopeus oli siihen nähden paljon suurempi. Nyt se toimii ihan samalla tavalla kuin ennen paitsi selattaessa on vähemmän tavaraa kerralla ruudulla. En koe voittaneeni tuossa mitään. Tuntuu siltä, että pelien infotekstitkin ovat supistuneet. Esim. tarjouksessa on kaksi Namcon retrokokoelmaa, mutta kaupan esittelyissä ei lue, mitä pelejä niissä on. Minusta ennen kaikissa retrokokoelmissa on lueteltu edes, mitä pelejä on mukana. Aika tylsää, jos pitää tuollaiset asiat googlettaa.
 
Viimeksi muokattu:
Toki pääsee kauppaan katsomaan tarjouksia, mutta aiemmin ainakin live gold tarjoukset oli eri lokerossa kuin muut tarjoukset, mutta tuo lokero on nyt kadonnut kokonaan. Ilmeisesti nykyään live gold tarjoukset ovat muiden tarjouksien seassa.
Avaa kauppapaikka, avaa Deals-osio, paina kaksi kertaa alaspäin -> pitäisi näkyä kultajäsenien omat tarjoukset. Mielestäni ihan riittävän helpossa ja loogisessa paikassa.

Update! Tai keksin ehkä vieläkin selkeämmän tavan.

1) Konsolin kotivalikossa mene kohtaa Add more
2) Valitse See all suggestions
3) Valitse From Xbox
4) Valitse Xbox Live Gold
5) Paina Add to Home

Nyt pitäisi olla suoraan kotivalikossa kohta Xbox Live Gold, jossa on oma Etuja Gold - Jäsenyydellä (sic) -oikopolkunsa.
 
Niin, kirjoitin juuri edellisessä viestissä, että se on nyt muuttunut tuollaiseksi. En ole meedio, joten en aamuisten kokemusten perusteella kyennyt päättelemään, että illalla asia olisi sitten tällä tavalla.
 
Niin, kirjoitin juuri edellisessä viestissä, että se on nyt muuttunut tuollaiseksi. En ole meedio, joten en aamuisten kokemusten perusteella kyennyt päättelemään, että illalla asia olisi sitten tällä tavalla.
Sori, luin viestisi siinä vaiheessa, kun noita lisäyksiä ei vielä ollut.

Mutta sitä suuremmalla syyllä ei kannata haukkua väärää puuta (eli uudistusta, jota ei ole edes kokeillut).
 
öö, mulla tuo uusi kauppapaikka on ollut käytössä jo varmaan yli viikon ajan. Mutta tosiaan en ollut aamulla kokeillut sitä siinä muodossa, missä se nyt illalla on eli sori siitä, olisi pitänyt tajuta, että se muuttuu illalla erilaiseksi. Tai tarkemmin uusi käyttöliittymä, kauppaan tuli tosiaan erillinen update eilen, joka sotki systeemejä entisestään, ennen kuin ne nyt palautuivat taas sille aiemmalle melko ankealle tasolle.
 
No jostain syystä minulla se muuttui jo aiemmin ihan eri näköiseksi. Olen ilmeisesti saanut sitten ennakkoa jostain syystä tästä mahtavuudesta, jos ei se sitten muutu taas uudestaan.
 
Kirjastosta löytyy kaikki tarvittava. Myös goldit.
Eli pelit ja sovellukset--> koko kirjasto.
 
Ylös Bottom