Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Vastaus: Xbox One

Ei mun mielestä. Kännykkä mulla on mukana aina, kamera harvemmin. Toisaalta Xboxin läpi telkkaria katsottaessa sen digiboksin täytyy joka tapauksessa olla päällä, joten samalla vaivalla voisi katsoa digiboksin ohjelmaopasta.
Kuvitteellinen mutta varsin todennäköinen skenario: haluat nopeasti kesken pelin tarkistaa, koska se Uuno Turhapuro muuttaa maalle alkaakaan, mutta digiboksi ei ole päällä -> tiedon näkee suoraan Xbox Onen omasta EPG:stä. Lisäksi eivät EPG:t todellakaan ole kaikki samanveroisia. Käytettävyydessä ja ominaisuuksissa on todella paljon eroja.
 
Vastaus: Xbox One

Ei mun mielestä. Kännykkä mulla on mukana aina, kamera harvemmin. Toisaalta Xboxin läpi telkkaria katsottaessa sen digiboksin täytyy joka tapauksessa olla päällä, joten samalla vaivalla voisi katsoa digiboksin ohjelmaopasta.

Sitten tarvitsee digiboksille kaukosäätimenkin, itse olen tyytyväinen kun pääsin kolmesta kaukosäätimestä eroon. Ja joku noista kolmesta oli jossain kadoksissa aina kun sitä tarvitsi. Kaikki perustoiminnot hoituu nyt xboxin kautta eleillä ja äänikomennoilla. Lisäksi SmartGlassista pitäisi tulla päivityksen jälkeen universaali kaukosäädin noiden kaikkien laitteiden ohjaukseen ja kännykkä on kädessä melkein aina, jotenka.. :) Parannettavaakin tuossa on mutta suunta on hyvä ja oikea.
 
Vastaus: Xbox One

Toi EPG:n käyttö hifijärjestelmien kanssa edellyttää Kinectiä, ja about puolet tuntuu jättävän sen paketista pois. Ja oletettavasti One Guiden näyttämä ohjelmisto päätellään lokaation mukaan, eli äänikomentoja käyttävillä se on jotain Brittilä-US-mallia. Ja jos haluaa katsoa Suomen ohjelmaopasta, täytyy lokaatio vaihtaa Suomeksi, jolloin äänikomennot lakkaavat toimimasta. Eli jokunen käpy on vielä polulla.
 
Vastaus: Xbox One

Xboxin omistajat voivat olla myös iloisia tästäkin, eli seuraavan kuun päivityksestä, joka tarjoaa vihdoinkin muun muassa niitä viime genin perusominaisuuksia sekä uudempaa multimedia kamaa:http://www.v2.fi/uutiset/pelit/20866/Nain-Xbox-One-paivittyy-lokakuussa/

- Snap-toimintoon lisätään ystävät, viestit, kellonaika ja ohjainten akunkeston näyttö. Snappäyksen avaaminen käy tuplanapauttamalla Xbox-painiketta
- Achievements App, Friends-osio ja SmartGlass-toimintoja päivitetään
- Media Playeriin lisätään DLNA- ja MKV-tuki
- Digitv-viritin tuodaan kauppoihin joissain maissa, mutta ei Suomessa
- Live TV Miniguide näyttää, mitä tv:ssä on tällä hetkellä ja OneGuide-tv-opas saapuu myös Suomeen
- SmartGlassiin tulee Universal Remote -toiminnot

Päivityksen tultua jakeluun, kinectin yksinoikeutena ollut nauhoitus toiminto("Record that") onnistuu myös padia käyttämällä.

Jospa ne äänikomento toiminnatkin saataisiin järkevään malliin tämän myötä suomalaisille.


[video=youtube;rC7gUspzS9o]https://www.youtube.com/watch?v=rC7gUspzS9o[/video]
 
Vastaus: Xbox One

Kyllä mutta onnea sille että löydät tuetun digiboxin johon tuota epg:tä voit hyödyntää

Eihän X1 vaadi digiboksilta mitään sen kummempaa tukea kuin että vehje osaa lähettää kuvasignaalinsa ulos HDMI-liittimestä. X1 ottaa tämän signaalin sisään, lisää päälle omat toimintonsa ja lähettää lopputuloksen omasta HDMI-ulostulostaan.

Tallennusten tekemistähän Boksi ei toki hallitse millään digiboksilla. Erikseen myytävän USB-virittimen välittämää ohjelmaa laite kuitenkin osaa tallentaa puolen tunnin edestä, mikä mahdollista pausen, kelauksen ja muut ajansiirtotoiminnot.

Amerikan markkinoille tarjolla on sitten omia erikoissovelluksiaan. Suomessa ei ole näistä nähty toistaiseksi kuin futiksen MM-kisojen seurantaan tarkoitettu oheissovellus, joka osoittautui ihan hauskaksi tavaksi tarjota oheisinfoa meneillään olevista otteluista. (Ja kerätä omaan virtuaalikokoelmaansa joukkueiden keräilykortteja osallistumalla yleisöäänestyksiin. :) )

Ja tietysti voi kysyä, että mitä hyötyä koko ominaisuudesta on, koska digibokseissa itsessään on EPG.

Ainakaan minkään omistamani digiboksin ohjelmaopas ei ole osannut näyttää samalla esim. tilaamieni Youtube- ja Twitch-kanavien tarjontaa. Jos tuollaista mediakeskusominaisuutta haluaa hyödyntää, konsolinhan saa jo nyt halutessaan buuttaaman suoraan tv-moodiin, jolloin tv-tarjonnan OneGuide, äänikomennot ja eleohjaus ovat automaattisesti käytettävissä suoraan käynnistyksestä, samoin kuin tietysti pelikonsolin omat toiminnot.

Tokihan on totta että näiden ominaisuuksien täysipainoinen hyödyntäminen kotomaan kanavilla edellyttää että ääniohjaus saadaan toimimaan Suomessa ja Kinect löytyy. Jäämme siis odottamaan, saako Microsoft koko pakettinsa kasaan myös Suomessa.
 
Vastaus: Xbox One

Eihän X1 vaadi digiboksilta mitään sen kummempaa tukea kuin että vehje osaa lähettää kuvasignaalinsa ulos HDMI-liittimestä. X1 ottaa tämän signaalin sisään, lisää päälle omat toimintonsa ja lähettää lopputuloksen omasta HDMI-ulostulostaan.

Tallennusten tekemistähän Boksi ei toki hallitse millään digiboksilla. Erikseen myytävän USB-virittimen välittämää ohjelmaa laite kuitenkin osaa tallentaa puolen tunnin edestä, mikä mahdollista pausen, kelauksen ja muut ajansiirtotoiminnot.

Amerikan markkinoille tarjolla on sitten omia erikoissovelluksiaan. Suomessa ei ole näistä nähty toistaiseksi kuin futiksen MM-kisojen seurantaan tarkoitettu oheissovellus, joka osoittautui ihan hauskaksi tavaksi tarjota oheisinfoa meneillään olevista otteluista. (Ja kerätä omaan virtuaalikokoelmaansa joukkueiden keräilykortteja osallistumalla yleisöäänestyksiin. :) )



Ainakaan minkään omistamani digiboksin ohjelmaopas ei ole osannut näyttää samalla esim. tilaamieni Youtube- ja Twitch-kanavien tarjontaa. Jos tuollaista mediakeskusominaisuutta haluaa hyödyntää, konsolinhan saa jo nyt halutessaan buuttaaman suoraan tv-moodiin, jolloin tv-tarjonnan OneGuide, äänikomennot ja eleohjaus ovat automaattisesti käytettävissä suoraan käynnistyksestä, samoin kuin tietysti pelikonsolin omat toiminnot.

Tokihan on totta että näiden ominaisuuksien täysipainoinen hyödyntäminen kotomaan kanavilla edellyttää että ääniohjaus saadaan toimimaan Suomessa ja Kinect löytyy. Jäämme siis odottamaan, saako Microsoft koko pakettinsa kasaan myös Suomessa.


Tuo pause, kelaus ja ajansiirto toimii ainakin minulla jo nyt Xboxin kautta, Xboxin komentaessa minun tallentavaa digiboksia. Huomaa digiboksin näytössä kun siinä alkaa juoksemaan ajansiirtopuskurin kello kun Xboxissa pausettaa Live kuvan.

Ja ihan yleinen softa on vielä boksissa, en ole yhtään preview päivitystä asentanut.
 
Vastaus: Xbox One

Tuo pause, kelaus ja ajansiirto toimii ainakin minulla jo nyt Xboxin kautta, Xboxin komentaessa minun tallentavaa digiboksia. Huomaa digiboksin näytössä kun siinä alkaa juoksemaan ajansiirtopuskurin kello kun Xboxissa pausettaa Live kuvan.

Ja ihan yleinen softa on vielä boksissa, en ole yhtään preview päivitystä asentanut.
Minkä mallinen/merkkinen digiboksi on?
 
Vastaus: Xbox One

Onko tuota dlna tullut kuinka kokeiltua ? Lähinnä kiinnostaisi, saisiko ulkoisen kovalevyn laitettua reitittimeen kiinni, ja ymmärtäisikö xboxi tätä ? Tuskin peliä pystyisi tallentamaan ? Ja onko tuohon tietokoneen kanssa samassa verkossa videoiden siirtämiseen mahdollista saada tekstityksiä niputettua mukaan ? Vanha samsungin tv kin ymmärtää usb tikulta ottaa tekstit ja laittaa ne pyörimään videon päälle
 
Vastaus: Xbox One

Ei mun mielestä. Kännykkä mulla on mukana aina, kamera harvemmin. Toisaalta Xboxin läpi telkkaria katsottaessa sen digiboksin täytyy joka tapauksessa olla päällä, joten samalla vaivalla voisi katsoa digiboksin ohjelmaopasta.

Eikö se juuri ole sama asia, kun sun ei tarvitse vaihtaa laitetta, vaan voit katsoa samalla laitteella. Eli nykyaikaisissa laitteissa kulkee myös "kaukosäätimien" yms. signaalit hdmi-piuhan kautta. Tällöin vahvarit yms. laitteet voivat olla piilossa, ja riittää että sohii kaukosäätimellä telkkariin, joka lähettää signaalit eteenpäin. Samalla tavalla Xbox onekin toimii, se osaa käynnistää (kuten yksi käyttäjä jo sen totesi käytännössä omilla laitteillaan) digiboksin.
 
Vastaus: Xbox One

Eikö se juuri ole sama asia, kun sun ei tarvitse vaihtaa laitetta, vaan voit katsoa samalla laitteella. Eli nykyaikaisissa laitteissa kulkee myös "kaukosäätimien" yms. signaalit hdmi-piuhan kautta. Tällöin vahvarit yms. laitteet voivat olla piilossa, ja riittää että sohii kaukosäätimellä telkkariin, joka lähettää signaalit eteenpäin. Samalla tavalla Xbox onekin toimii, se osaa käynnistää (kuten yksi käyttäjä jo sen totesi käytännössä omilla laitteillaan) digiboksin.
No, mä voin vertailun vuoksi esittää oman tapaukseni. Mulla on olohuoneessa jo valmiiksi telkkari, digiboksi ja nippu muita laitteita. Telkkaria lukuunottamatta kamat ovat kaapissa, jonka maitolasitetuista ikkunoista kyllä pääsee IR-signaalit läpi, mutta lämpösyistä ovet ovat yleensä auki. Koko tätä arsenaalia ohjaan yhdellä kaukosäätimellä, joten esim. telkkarin päälle kytkeminen tapahtuu yhdellä napinpainalluksella (riippumatta siitä haluanko katsoa telkkaria TV:n vai digiboksin virittimellä).

Jos haluan katsoa ohjelmaopasta, painan yhtä nappia. Jos haluan sitten merkata ohjelman tallennettavaksi, painan yhtä nappia. Jos haluan säätää äänenvoimakkuutta, painan jompaa kumpaa kahdesta napista. Kanavalta toiseen vaihtaminen tapahtuu korkeintaan kolmella napinpainalluksella. Mikään näistä operaatioista ei vie sekuntia kauempaa, ja kaikki onnistuvat poikkeuksetta ensimmäisellä yrittämällä.

Siinä mielessä olen todennäköisesti vähemmistössä, että en muista, koska viimeksi olisin katsonut, mihin aikaan jokin ohjelma alkaa tai miltä kanavalta jokin ohjelma tulee. Mun telkkarinkatsominen on enimmäkseen aamu-TV:tä aamulla ja MTV Hitsiä muulloin. Tai Netflixiä, vuokraleffoja (molemmat Apple TV:llä) tai tallennettuja ohjelmia (digiboksilla). Hyvin minimaalinen osa Xbox Onen mediaominaisuuksista on mulle millään lailla relevantteja.

Mä en hirveästi muutenkaan näe tuota hirveän yleisenä tarpeena, että halutaan laittaa kaikki laitteet sellaiseen paikkaan, jossa IR-signaalit eivät niitä tavoita, mutta kuitenkin halutaan jättää Kinect näkyviin, ja että halutaan pitää kolmea laitetta päällä telkkarin katsomista varten.
 
Vastaus: Xbox One

Huomenna pääsee boxin kimppuun. Pikainen kysymys tuosta ea accessin vaultista. Onko pelit sitä kautta pelattavissa ikuisesti, kun kerran olet kovalevylle ladannut vai ainoastaan niin kauan, kuin ea pitää pelejään siellä saatavana. Esim. Nyt sieltä saa bf4 ilmaiseksi, mutta kannattaako siihen ostaa premium jos peli poistetaankin vaultista vaikapa ensi kuussa.
 
Vastaus: Xbox One

Onko pelit sitä kautta pelattavissa ikuisesti, kun kerran olet kovalevylle ladannut vai ainoastaan niin kauan, kuin ea pitää pelejään siellä saatavana. Esim. Nyt sieltä saa bf4 ilmaiseksi, mutta kannattaako siihen ostaa premium jos peli poistetaankin vaultista vaikapa ensi kuussa.

Kyllähän nuo pelit ladataan ihan omalle kiintolevylle, joten ei vaikuta mitään vaikka vaultista poistuukin. Totta kai EA Access -jäsenyys pitää olla voimassa, jotta pystyy pelaamaan. Eli toimii samalla tavoin kuin Liven tai PS+:n ilmaispelit.

Eipäs vaan ediittiä, eli ilmeisesti voivat poistua käytöstä:
Pelejä lisätään The Vaultiin jatkuvasti. Tällä hetkellä tarkoitus on olla poistamatta pelejä The Vaultista. Emme kuitenkaan välttämättä voi pitää kaikkia pelejä The Vaultissa ikuisesti. Pidämme sinut kuitenkin aina ajan tasalla The Vaultista mahdollisesti poistettavista peleistä. Ennen kuin pelejä poistetaan The Vaultista, voit käyttää EA Accessin tuoman 10 %:n alennuksen niiden ostamiseen digitaaliseen kokoelmaasi. Lue lisätietoja osoitteesta ea.com/eaaccess.
Lähde: EA.com
 
Vastaus: Xbox One

Microsoft-tilillä on vähän päälle 80 € ja yritin sillä tilaa ea accessia yhden kuukauden, mut ei se hyväksykään vaan se pyytä erikseen joku luottokortin. Onko tämä tosiaan näin, että ei voi maksaa live-tilillä olevilla rahoilla? kokemuksia?
 
Vastaus: Xbox One

Microsoft-tilillä on vähän päälle 80 € ja yritin sillä tilaa ea accessia yhden kuukauden, mut ei se hyväksykään vaan se pyytä erikseen joku luottokortin. Onko tämä tosiaan näin, että ei voi maksaa live-tilillä olevilla rahoilla? kokemuksia?
Rahat varmaan eri maassa kuin boksi. Laita boksin maa asetus siksi maaksi jolle olet rahat alunperin lisännyt.

Jonkinlainen FAQ olisi varmaan hyvä perustaa, ettei näitä samoja ongelmia tarvitse selvitellä joka toisella sivulla.
 
Vastaus: Xbox One

Microsoft-tilillä on vähän päälle 80 € ja yritin sillä tilaa ea accessia yhden kuukauden, mut ei se hyväksykään vaan se pyytä erikseen joku luottokortin. Onko tämä tosiaan näin, että ei voi maksaa live-tilillä olevilla rahoilla? kokemuksia?

EA Accessia ei voi maksaa Microsoft-tilin valuutalla (oli maa mikä hyvänsä). EA haluaa että tilaus hoidetaan luottokortilla, jota voi kätevästi veloittaa uudestaan aina tilausjakson päättyessä. (Vaikka tokihan tuon automaattisen uusimisen saa poistettua EA Accessin tiliasetuksista.)
 
Vastaus: Xbox One

Rahat varmaan eri maassa kuin boksi. Laita boksin maa asetus siksi maaksi jolle olet rahat alunperin lisännyt.

Jonkinlainen FAQ olisi varmaan hyvä perustaa, ettei näitä samoja ongelmia tarvitse selvitellä joka toisella sivulla.

En mäkään pystynyt maksamaan tilillä olevilla rahoilla vaikken koskaan ole käyttänyt muuta kuin suomea. Eli ei taida pystyä EA Accessia makselemaan muuten kuin kortilla, ainakaan hätäisesti kateltuna en löytänyt vaihtoehtoa.

E: hidas.

Niin, toi automaattinen uusiminen pitää Xbox Liven sivuilta käydä ruksimassa pois. En nyt tarkkaan muista missä se oli, jossain siellä tili hommissa.
 
Vastaus: Xbox One

Onkos jollain tietoa tälläisestä ongelmasta. Kokeiltiin kaverin kanssa jutella "partyssa (seurue)", mutta kumpikaan ei kuullut toisiaan. Ja sit kun kysyin kaverilta, että kuuleeko mua niin oli kuulemma valittanut jotain verkkorajoituksista tms? Eli onko jotain asetuksia mitä pitää muutella vai mikä on.
 
Vastaus: Xbox One

Lisää testailuja.

Screenshotti mun Windows tabletin(Surface 3 Pro) smartglass appsista. Osaa ohjata laitteita täydellisesti. Menu napista avautuu näyttöön digiboksin oma menu, Guidesta aukeaa digiboksin oma Guide, DVR napista avautuu digiboksin kirjasto josta voi käynnistää tallennuksen katselun. Volumekin on sen verran älykäs että säätää nimenomaan viritinvahvistimen äänenvoimakkuutta, ei digiboksin.
 
Vastaus: Xbox One

Samat kuvat kännykän SmartGlassista(Lumia 930). Digiboksin tallennukset pystyi myös ajastamaan Smartglassin kautta digiboksin guidesta suoraan..
 
Ylös Bottom