Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Vastaus: Xbox One

Siellä oli pienellä kirjaimilla tälläinen pikkujuttu:

**Free Games Offer: For paid Gold members only. On Xbox One, active Gold membership required to play free games you’ve downloaded. Must download titles during designated window. Kinect and/or hard drive required for some games.

Eli käytännössä ilmaiseksi jaetut pelit ovat jatkossa lainapelejä kuten pleikallakin.

Mutta nähtävästi vielä Xbox 360:llä jäävät omaksi.

Itseäni ei haittaa kun olen kultajäsenyyttä maksanut vuodesta 2003 lähtien.
 
Vastaus: Xbox One

"June's Games With Gold for Xbox One with launch with two games — Max: The Curse of Brotherhood and Halo: Spartan Assault"
 
Vastaus: Xbox One

Suomalaisille varsinkin tämä on jepa, sillä epäilen edelleen että suomenkielistä puheentunnistusta ei ollut tulossa, jolloin kinect-ohjaus olisi jäänyt sekin todella torsoksi.
 
Vastaus: Xbox One

Johan tuli tuo Kinectittömyys puskista, vaikka tavallaan toki olikin odotettua. Koko konsolin kiinnostus nousi ainakin täällä kertaheitolla kolmanteen potenssiin, kun tietää maksavansa vain sellaisesta, jolle on käyttöä. Teknologisesti hieno Kinect 2.0 ei sellaiselta oikein tunnu, vaikka mahdollistaisikin periaatteessa uudenlaisia kokemuksia.

Toisaalta on kiintoisaa nähdä laitteen jo ostaneiden reaktioita. Kovasti vannottiin Kinectin olevan pakollinen, ja nyt kun se ei sitä ole, saattaa pahimmillaan koko lisävarusteen kohtalo muodostua samanlaiseksi kuin Xbox 360:n tapauksessa kävi. Toivottavasti näin ei silti käy, sillä kyllähän tuo Xbox Onen Kinect tarjoaa erinomaiset toimintaedellytykset toisin kuin edeltäjänsä. Sen verran vakuuttavat käyttökokemukset on tullut, että luulisi olevan vastaisuudessakin ihan validi lisälaite.
 
Vastaus: Xbox One

Itse olisin ostanut kinectin lisälaitteenakin, mutta eipä joku ilmaispeli kinect-pakon lievennykseksi tekisi pahaa :)
 
Vastaus: Xbox One

Toisaalta on kiintoisaa nähdä laitteen jo ostaneiden reaktioita. Kovasti vannottiin Kinectin olevan pakollinen, ja nyt kun se ei sitä ole, saattaa pahimmillaan koko lisävarusteen kohtalo muodostua samanlaiseksi kuin Xbox 360:n tapauksessa kävi. Toivottavasti näin ei silti käy, sillä kyllähän tuo Xbox Onen Kinect tarjoaa erinomaiset toimintaedellytykset toisin kuin edeltäjänsä. Sen verran vakuuttavat käyttökokemukset on tullut, että luulisi olevan vastaisuudessakin ihan validi lisälaite.

Tämä vähän huolestuttaa/mietityttää itseänikin. Xbox Onen käyttöjärjestelmä on kuitenkin aika huolella suunniteltu Kinectiä silmällä pitäen, ja osa toiminnoista ovat edelleen kymmenen kertaa vaivattomampia hoitaa äänikomentojen kautta kuin padilla klikkaillen. Nyt kun Kinect siirtyy välttämättömyydestä lisälaitteeksi, myös OS:n pitää muuttaa toimintaansa tukemaan sitä (todennäköisesti enemmistö) käyttäjäkuntaa, joka ei aio koskaan Kinectiä hommata Xbox Onensa kylkeen. Tämä näkynee aivan varmasti jossain määrin myös tulevissa käyttöliittymäpäivityksissä.

Itse henkilökohtaisesti pidän XOnen Kinectin potentiaalista (hyvin vähässä käytössä se minulla silti on) ja toivon, ettei se jää nyt tehdyn julkistuksen vuoksi samanlaiseksi pölynkerääjäksi kuin pikkuveljensä, koska sitä ei ole pakko ajatella enää pakolliseksi osaksi konsolia.

Itse olisin ostanut kinectin lisälaitteenakin, mutta eipä joku ilmaispeli kinect-pakon lievennykseksi tekisi pahaa :)

Onko niitä muka? ;) edit: Ah, joo, ilmaispeli, ei ilmainen Kinect-peli. My bad!
 
Vastaus: Xbox One

Itse henkilökohtaisesti pidän XOnen Kinectin potentiaalista (hyvin vähässä käytössä se minulla silti on) ja toivon, ettei se jää nyt tehdyn julkistuksen vuoksi samanlaiseksi pölynkerääjäksi kuin pikkuveljensä, koska sitä ei ole pakko ajatella enää pakolliseksi osaksi konsolia.

Aika lailla omat ajatukset Kinectistä tässä summattuna. Mutta onhan tämänpäiväinen ilmoitus nyt kuitenkin loistava uutinen. Vaikuttaa siltä, että Phil Spencer siivoaa toimintaa nyt sen näköiseksi mitä haluaa itse nähdä. Eli pelejä ja vähän lisää pelejä. Eipä siinä, maistuu ainakin itselle.
 
Vastaus: Xbox One

Phil Spencer ei turhaan jauhanut pelipodcasteissä siitä, että pelaaminen on Xbonen tärkein juttu. Hieman yllättävästi ilmoittivat Kinectin poistosta jo nyt eikä sitten E3:ssa. Oisivat saanneet helpolla positiivista nettipöhinää vuoden suurimman pelitapahtuman aikana. Tämänpäiväisten uutisten perusteella Xbonen viime kesänä paskottu kilpi on huomattavasti kirkkahampi, ainakin omissa silmissä.
 
Vastaus: Xbox One

Itse myin kinectin heti 50eurolla. Itse mulla on xbox one ihan täysin pelaamista varten vain.
Tilasin tuon Onen ja olisi pari kysymystä tästä laitteesta.

1. Tilaamani laite on euroversio joten eikö sillä tule toimimaan ihan normaalisti kaikki suomalaiset pelit ja palvelut silloin kun niitä rupeaa enemmän ilmestymään Onen virallisen julkaisupäivän jälkeen?

2. Tekeekö tuolla Kinectillä mitään näin suomalaisena vai kannattaako se suoraan heittää kaappiin pölyttymään?

3. Tuliko boxin mukana ilmainen Xbox Live kuukausi vai saako sen sitten kun tekee uuden tunnuksen?
 
Vastaus: Xbox One

Microsofthan perusteli suomen julkistuksen viivästymistä meaningful contentilla. Joko on selvinnyt mitä se on? Tuskin tuo kinectin poistaminen se juttu oli vaikka järkevää onkin.
 
Vastaus: Xbox One

Microsofthan perusteli suomen julkistuksen viivästymistä meaningful contentilla. Joko on selvinnyt mitä se on? Tuskin tuo kinectin poistaminen se juttu oli vaikka järkevää onkin.

Onhan siitä jo jonkin verran puhuttu/huhuiltu foorumeilla.

Suomalaisia sovelluksia, suomenkielinen käyttöliittymä ja äänikomennot.

Sovelluksina voisin esim. kuvitella Veikkaus, Helsingin Sanomat, Iltalehti, PizzaOnline, Katsomo, Ruutu, Ampparit jne.
Kyllähän se olis jees sanoa boksille "Xbox, tilaa pitsa" samalla kun pelailen kavereiden kanssa Destinyä.
 
Vastaus: Xbox One

Phil Spencer antanut muutamia yksityiskohtia IGN:llä koskien tämän päivän Xbone-uutisia:
Serious discussions surrounding the removal of Kinect started around a month ago, shortly after Spencer accepted the position as head of Xbox. Yusuf Medhi and Phil Spencer looked at a list of “things we wanted to work on,” and Kinect, Games With Gold on Xbox One, and making entertainment apps available to all Xbox owners topped the list.

Microsoft hasn’t decided what its standalone Kinect will cost later this year, but head of Xbox Phil Spencer says “the price probably won’t be exactly $100.”

With E3 looming, Microsoft now has more time to focus on games — something Spencer repeats adamantly.

“We wanted to get this out of the way so that E3 could be about the games and the great platform lineup.”

Lähde: IGN
 
Vastaus: Xbox One

onkos täällä muilla ollut kinect in not pluged in erroria? itellä tuli äsken ja ei ole mikään boxin tuki sivuilla oleva kikka toiminut. äsken laitoin viestiä xbox suomelle että mikä on homman nimi eli onko toi kinect ny sökönä....
harmin homma kun konsoli ollu viikon vasta käytössä.... ogelmana on siis että kinect ei taida saada virtaa(mikään valo ei kinectissä pala yms) konsoli sanoo "kinect is unplugged"
 
Vastaus: Xbox One

onkos täällä muilla ollut kinect in not pluged in erroria? itellä tuli äsken ja ei ole mikään boxin tuki sivuilla oleva kikka toiminut. äsken laitoin viestiä xbox suomelle että mikä on homman nimi eli onko toi kinect ny sökönä....
harmin homma kun konsoli ollu viikon vasta käytössä.... ogelmana on siis että kinect ei taida saada virtaa(mikään valo ei kinectissä pala yms) konsoli sanoo "kinect is unplugged"

Ei ole tullut vastaan. Voi olla, että Kinect lakannut vaan toimimasta. Kokeile ottaa johto irti ja pistää takaisin.
 
Vastaus: Xbox One

Toivottavasti pystyy siirtämään pelit boksin kovolta ulkoiselle, niin ei tarvitse latailla pelejä uudelleen jos boksi joskus lähtee huoltoon.
 
Vastaus: Xbox One

Olin vielä aamulla valmis hehkuttamaan tätä uutta boxia mutta nyt tekisi mieli heittää tämä ikkunasta ulos. Tänään päivällä konsoli rupesi yhtäkkiä jäätyilemään yhtäkkiä esim. Netflixiä tai Titanfallia käyttäessä ja sovellus piti aina käynnistää uudestaan kokonaan, ok ei siinä vielä mitään. Kuitenkin kun vihdoin pääsin onnistuneesti pitkän tappelun jälkeen pelaamaan Titanfallia huomasin että ohjaimen vibra tuntuu oudon voimakkaalta ja äänekkäältä, pikaisen googlettelun jälkeen huomasin että tätä ongelmaa on esiintynyt muillakin. Palautan koko paskan tehdasasetuksiin ja jos silloin ei rupea pelittämään (ohjain tosin taitaa olla tuon vibran osilta jo mennyttä) niin aion yrittää palauttaa laitteen takaisin myyjälle.

Pahoittelen jos teksti vaikutti hieman sekavalta, kirjoitin tämän lievästi kiihtyneenä. :D
 
Ylös Bottom