Unohdin vastata tähän osuuteen. Tämä mute käytettävyyshän on ihan jatkuva ongelma, joka tekee siitä ehkä vielä vakavamman ainakin omalla käyttöprofiililla kuin tuo Party-chat aivopieru Penroseissa...
Mitäs tuohon nyt sanoisi, jos et ymmärrä kuinka en tiedä muten tilaa? Varmaankin, että en ymmärrä kun et ymmärrä. Ehkä et pelaa niin paljon moninpelejä? Itse en halua pitää party overlaytä päällä kuin harvoin kun en vielä tunnista uusien pelikavereiden ääntä, vilkkuvat tarpeettomat tekstit ruudulla häiritsee.
Sanotaan nyt vaikka näin lyhykäisyydessään, että olen kuullut ainakin tuhat kertaa
"oh sori, olin mutella" Sitä vaan sattuu moninpelaajilla ihan jatkuvasti. Itse esim. jos otan hörpyn juomaa tai suolapähkinän tai sipsin tai puhun muille kuin pelikavereille laitan aina mutelle. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin esim. sipsin rouskutus korvassa. Kuten Zod kokee ja varmasti moni muu moninpelaaja, niin sankamute on yksi paras asia mitä pelikuulokkeissa on tapahtunut. Yksi syy on se, että ensinnäkin se on erittäin helppo ja nopea tökkästä sormella päälle/pois jopa "väärälläkin" kädellä tarvittaessa onnistuu suht. helposti. Lisäksi näet koko ajan statuksen onko mute vaiko eikö ole? Turtleissa vielä bonuksena loistavassa sankamutute-toteutuksessa se "pykälä" siinä puolessa välissä ja äänimerkki-palaute siitä kun tila muuttuu. Ei tarvi veivata ns. tappiin saakka ylös kuten esim. vielä edellisissä pelikuulokkeissa piti.
Audeze Penrose tapauksessahan taas tämä mute käytettävyys on sössitty pahasti. Yleensä verkkopeleissä mutea on aikaa roplata silloin kun vaikka juoksee jonnekin kohteelle, eikä ole esim. ole tulitaistelussa. Silloin vasempaa kättä tarvitaan vasemmalla tatilla, tarpeeton pysähtyminen monissa peleissä ei ole kovin terveellistä. Varsinkin näissä yhden elämän peleissä, jossa ei olla takaisin sotimassa 5 sekunnin kuluttua ei halua ottaa kuulaa kalloon pysähtymällä räpläämään hankalasti saatavilla olevaa mutea.
No missä on Audeze Penrosessa mute nappi? No about pahimmassa paikassa varmaankin missä mahdollista, eli vasemman kupin ulkopuolella. Eli jos ja kun haluan välttää tuon edellämainitun pysähtymisen jossain keskellä peltoa esim. Vigorissa tai vaikka PUBGissa, sun tarvii käyttää oikeaa kättä ja tavallaan "kurottaa" pään yli ottaa se mute pois tai laittaan päälle. Voi helvetti kuinka vaikeaa why!?
Toivottavasti tämä sepostus auttoi ymmärtämään edes vähäsen?