Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Välillä Codec asiaa.
Oli tällä viikolla pari päivää ainakin osalla käyttäjiä rikki DTS Headphone X lisenssinhallinta ja rupesin kesken pelin ihmetteleen, että mikä on kun audiot on ihan paskat, eikä kuule suuntia "normaalisti" Katsaus audioasetuksiin: No sinne oli mennyt se sysipaska Windows Sonic iteksiin päälle ja väitti, että minulla ei ole DTS lisenssiä. Noh, ei siinä ensihätiin sitten Dolby Atmos for Headophones päälle jonka myöskin olen lunastanut. Ajattelin, että ei kait siinä testataan nyt tätäkin sitten välillä kun ei ole paljo vaihtoehtoja.
Pakotetun testausjakson päätelmä: Ainakin PUBGissa on kyllä ihan vissi ero! Voi olla tietty, että aivot on jotenkin tottunut paremmin DTS X suuntimiseen tms. ja että Atmokseenkin aivo voisi adaptoitua ajan kanssa? Vaikea sanoa, mutta pelillä tuli sellaisia "Ai se oli perkele tuollapäin, no eihän sen tuolla pitänyt olla" tilanteita ja tuntui oudolta pelata.
Tämä on mm. PUBGissa ihan ehdoton juttu, vähänkin lähempänä kun vihut viipeltää niin silloin sitä peliä pelataan ehkäpä enempi korvilla kuin silmillä.
Eilen alkoi taas toimimaan ja kunnon audiot tulikin heti tarpeeseen. Mm. tämä tilanne aikalailla korvilla pelattua, en tiedä olisiko mennyt vastaavasti Dobly Codec päällä? Ehkä olisi ehkä ei, mutta tässä pelissä ei ole paljon varaa sofotella väärään suuntaan tai Lobby kutsuu heti.
Mitkä asetukset sulla tossa DTS Headphone X:ssä? Eihän siellä kyllä paljoa säätöjä ole, mutta onko se Balanced vai Spacious ja mites se kuulokkeiden valinta?
Itse lopetin pari viikkoa takaperin Dolby Atmos sovelluksen käytön, kun jotenkin tuntuu, että se vain tekee kaikista äänistä hieman kovempia, mutta ei anna kunnolla sitä äänien suuntaa. Ennen toimi omasta mielestä paremmin, mutta tuntuu että mennyt huonommaksi viimeaikoina.
Saako kysyä miksi nuo eivät sinulle sopineet?Hep, pistin myyntiin tänään noudetut Maxwellit. Jos täältä tavoittaa vähän kohdeyleisöä.
Pääpannan säätövara, keskisäädöllä liian löysät ja ei tukevasti päässä, pienimmällä ei mene, isoin säätö samaan kastiin kun keskisäätö. Jotenkuten sai kikkailtua toisen puolen keskelle ja toinen säätö kireimmälle niin oli mukavammat päässä, paino jakautui hyvin eikä tuntunut raskaalta ollenkaan .Löysin / isoin säätö menee samaan kastiin itsellä mitä keskisäädöt. Toki massiiviset verrattuna normaaleihin kuulokkeisiin.Saako kysyä miksi nuo eivät sinulle sopineet?
Joo ei noissa Maxwellin tyynyissä mitään vikaa ole, todella pehmoiset, hiostamaan alkaa kuulokkeet kuin kuulokkeet jos on tarpeeksi lämmin. Painokin jakautuu luureissa niin ettei sitä edes huomaa.
EQ:lla hienosäädöt niin jeesaa aika paljon.Mulla on nyt ollut muutaman viikon käytössä ne MS:n omat langattomat Xbox-kuulokkeet, kun ratissa ei ollut kuulokeliitäntää ja osoittautui hankalaksi kiinnittää kuulokkeita peliohjaimeen, joka sammuttaa itsensä vartin käyttämättömyyden jälkeen. Pelkäsin, etteivät ne sovi päähän, kun aika monet kuulokeet ovat olleet liian kireät ja niistä erikseen varoiteltiin netissä, että osalle ovat liian tiukat. Minun päähän kuitenkin sopivat. Äänimaailma on pelaamiseen riittävä ja vaikka bassot ovat vähän överit, ei se pelaamista haittaa. En kuitenkaan suosittele yleiskuulokkeiksi vaikka jonkun toimintaleffan voisin noilla katsoa ihan hyvin. Satasen kuulokkeiksi ihan hyvää perustasoa ja toimivat kaikin puolin hyvin sen tunnin tai pari mitä tulee pelattua kerralla, mutta ei niitä huvikseen pitempään tule käytettyä varsinkaan hiostavan tekonahan vuoksi, mikä noitakin riivaa.
Näitä säätöjä taisi aika moni kehua hyviksi.Mulla on nyt ollut muutaman viikon käytössä ne MS:n omat langattomat Xbox-kuulokkeet, kun ratissa ei ollut kuulokeliitäntää ja osoittautui hankalaksi kiinnittää kuulokkeita peliohjaimeen, joka sammuttaa itsensä vartin käyttämättömyyden jälkeen. Pelkäsin, etteivät ne sovi päähän, kun aika monet kuulokeet ovat olleet liian kireät ja niistä erikseen varoiteltiin netissä, että osalle ovat liian tiukat. Minun päähän kuitenkin sopivat. Äänimaailma on pelaamiseen riittävä ja vaikka bassot ovat vähän överit, ei se pelaamista haittaa. En kuitenkaan suosittele yleiskuulokkeiksi vaikka jonkun toimintaleffan voisin noilla katsoa ihan hyvin. Satasen kuulokkeiksi ihan hyvää perustasoa ja toimivat kaikin puolin hyvin sen tunnin tai pari mitä tulee pelattua kerralla, mutta ei niitä huvikseen pitempään tule käytettyä varsinkaan hiostavan tekonahan vuoksi, mikä noitakin riivaa.
Langattomat kuulokkeet! En ole minkään sortin ammattilainen kuulokkeiden suhteen, mutta LucidSound LS15X -kuulokkeet olivat yllättävän laadukkat.
Perusvarmat, keskihintaiset kuulokkeet – testissä LucidSound LS15X Wireless Gaming Headset for Xbox Series X|S
Xbox Series X|S:lle suunnitellut langattomat LucidSound LS15X -kuulokkeet ovat hintaansa nähden varsin loistavat vekottimet.www.konsolifin.net