Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox: se kaatuu sittenkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jore
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Originally posted by Code
vai eikö teidän atk-tuki ole tehtäviensä tasalla jos antaa käyttäjän tehdä käyttiksestään noin epävakaan?
[/B][/QUOTE]
Tuolta nuo tuon pojan viestit alkavat tuntumaan.

Originally posted by Inertia

Sina voinetkin tietavaisena vastata miten saa skandit toimimaan HP-UXissa?

Tekstipohjaisesti sisaankirjottautuessa voi toimia:

stty -istrip

Taytyypa kokeilla...

Dejanewsista kopioituna:

Käytät HP-UX:n X:ää? Jos näin niin ongelmasi johtuvat X-softien
vääristä fonteista. HP-UX käyttää oletuksena roman8 fontteja eikä
iso88591 fontteja. Ongelma kuulostaisi juuri tältä. X-ohjemat tulee käynnistää käyttäen jotain iso-fonttia -fn
parametrilla tai sitten lisäämällä X:n sesuja .Xdefault tiedostoon. Esim:
xterm -fn -adobe-courier-medium-r-normal--12-120-75-75-m-70-iso8859-1 tai resurssiksi xterm*font: -adobe-courier-medium-r-normal--12-120-75-75-m-70-iso8859-1 xlsfonts näyttää käytettävissä olevat fontit. xxx-iso8859-1 fontit
ovat ne mitä haluat käytää.

Jos yksi skandien käyttöön saanti vaati tuollaista niin miten voi häiritä se että IE asettuu oletusselaimeiksi asennettaessa? Kun sen oletusselaimen saa vaihdettua muutamalla napin painalluksella.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

vai eik teidn atk-tuki ole tehtviens tasalla jos antaa kyttjn tehd kyttiksestn noin epvakaan?
Tuolta nuo tuon pojan viestit alkavat tuntumaan.

Jos yksi skandien kyttn saanti vaati tuollaista niin miten voi hirit se ett IE asettuu oletusselaimeiksi asennettaessa? Kun sen oletusselaimen saa vaihdettua muutamalla napin painalluksella. [/B][/QUOTE]

Kysymys ei ole yhtaan siita kuinka helposti saa oletusselaimen vaihdettua. Kysymys on tasmaleen siita IE asentuu oletusselaimeksi, vaikka kayttaja ei sita missaan nimessa halua.

Originally posted by Inertia
Kysymys ei ole yhtaan siita kuinka helposti saa oletusselaimen vaihdettua. Kysymys on tasmaleen siita IE asentuu oletusselaimeksi, vaikka kayttaja ei sita missaan nimessa halua.

Joo no mulla oli kyse siitä kuinka moni varmasti haluasi skandit toimimaan auttomaattisesti. Puhumattakaan siitä kuinka vaikea se on ilmeisesti tehdä kun herra gurukaan ei sitä vielä ole saanut aikaan. Windowsissa ja muissa MS:n tuotteissa sentäs skandit toimii ilman että joudut uutisryhmistä hakemaan apua.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

Joo no mulla oli kyse siitä kuinka moni varmasti haluasi skandit toimimaan auttomaattisesti. Puhumattakaan siitä kuinka vaikea se on ilmeisesti tehdä kun herra gurukaan ei sitä vielä ole saanut aikaan. Windowsissa ja muissa MS:n tuotteissa sentäs skandit toimii ilman että joudut uutisryhmistä hakemaan apua.

Saahan ne toimimaan. En ole varma onko HP-UXin asennus vaiheessa mahdollista maaritella suoraan fontiksi iso88591. Siita on niin kauan, kun olen viimeksi asentanut HP-UXin. Solariksessa ne toimivat automaattisesti. HP-UX on aika hankala konfata, mutta kun sen kerran saa pystyyn niin eipahan kaadu. Solarista on huomattavasti helpompi kayttaa ja konfata. En kayta skandeja. Skandit voi toimia MS-tuotteissa helpommin, mutta stabiilisuus on sitten heikommasta paasta verratuuna HP-UXiin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

vai eikö teidän atk-tuki ole tehtäviensä tasalla jos antaa käyttäjän tehdä käyttiksestään noin epävakaan?

Miksei muuten win2000:sen cd-romppu ollut buuttaava? Yleisenä vinkkinä että sitten kun on jonkun käyttiksen joskus asentanut, kannattaa toki ottaa siitä heti puhdas image, voi sitten käyttiksen suoraan nopeasti ja helposti palauttaa eikä joudu enää asennus-rompun kanssa pelleilemään.

Mheheh, mielestäni ylläoleva teksti kertoo windowsin luotettavuudesta kaiken oleellisen. Onneksi levyt on jo niin isoja että käyttisosiosta voi pitää ghost-varmistusta. :D

VIHJE: En muista omistaneeni Macintoshia johon olisi pitänyt ikinä asentaa käyttistä uudestaan malliin format c: ja järjestelmätoimittajan levyt esiin. Mäkki on lisäksi ainoa kone jossa en ole törmännyt ongelmiin käyttöjärjestelmäpäivityksissä (netissä olevan urbaanin legendan mukaan näissäkin on joskus ollut ongelmia) jotka nekin toimivat kuin junan vessa. Moni vähänkään enemmän windows koneiden kanssa tekemisissä ollut tietänee (?) varmasti että hyvää ja toimivaa windows-asennusta ei saa päivittämällä käyttöjärjestelmä vaan asentamalla koko paska uudestaan. Poikkeuksetkin toki vahvistavat säännön, yksinkertainen windows-kokoonpano jossa ei juuri ole eri lisälaitteita ja muita kuin microsoftin ohjelmistoja päivittynee satunnaisesti hyvinkin.

Täytyy toki myöntää että omissa windows-koneissa on ongelmia ollut keskivertoa vähemmän kun kokemuksesta viisastuneena ei asenna kaikkea löytyvää kivaa pikku ohjelmaa tai lisälaitetta koneeseen. Eli kun kone sisältää pääasiassa pelkästään microsoftin, adoben ja macromedian ohjelmistoja pääsee yllättävän vähällä säätämisellä. Windowsin perusongelmahan on kun ohjelmat/ajuriasennukset sotkevat käyttöjärjestelmätiedostoja millon mihinkin versioon ja kun sillisalaatti on valmis toimintakin on mitä sattuu.

Yli kuukauden XP kokemuksella voin sanoa että sama ongelma edelleen, useamman ohjelmisto- ja laiteyhteensopivuuskokeilun yms. jälkeen tarpeeksi säädettyäsi järjestelmänvakaus on muisto vain. Ikävä käy XP:n alkuaikoja, pitänee jälleen haamuttaa kone.. onneksi joka käyttiksen jälkeen ms-järjestelmät toimivat kuitenkin keskimääräistä vakaammin joten hyvään suuntaan ollaan menossa.

Onneksi kaikki Kunnia ja Kiitos Ghostin on meilläkin ylityöt ja turha käyttiksen kanssa pusaaminen jäänyt minimiin, käyttäjien tiedostot verkon kotihakemistosta ja seonneen koneen palautus ghostilla vie parhaimmillaan vähemmän aikaa kun vikaantuneen nt:n buuttaus ja sammutus. *LOL*

Kiitos microsoftin meillä it-hemmoilla on kaikilla työpaikka ja paljon työtä :)

Aamen,

Viimeksi muokannut moderaattori:
exbox:han kaatuilee kun mummo jäällä.suosittelisin ps2:sta

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sillanrakentaja
exbox:han kaatuilee kun mummo jäällä.suosittelisin ps2:sta
Oletkos ikinä edes pelannu Xboxilla?

Vain Ampedin olen nähnyt kaatuvan (tosin se kyllä kaatuilu useaan otteeseen) noista julkaisupeleistä, että en kyllä ihan sanoisi kuten herra jonka tekstejä lainailin (voisiko tämän sanoa yhtään vaikeammin ;) ).

Originally posted by Nemesis
Oletkos ikinä edes pelannu Xboxilla?

Vain Ampedin olen nähnyt kaatuvan (tosin se kyllä kaatuilu useaan otteeseen) noista julkaisupeleistä, että en kyllä ihan sanoisi kuten herra jonka tekstejä lainailin (voisiko tämän sanoa yhtään vaikeammin ;) ).

Ja sekin Amped oli jokin beta-versio. Siis jos puhutte näistä Suomen esittelytilaisuuksista.

Lisää kaatuilusta voi kysyä esim. Codelta. Eli onko kaatunut vai ei. Herralla kun on jo kone ja lopulliset versiot muutamista peleistä.

Taitaapa vain olla että Microsoftilla ei ole vielä kunnon jauhoja konsolin leipomiseen. No, harjoitus tekee mestarin.

Quasimodokin olisi muuten kateudesta vihreä Xboxin ohjaimesta. Epämuodostunut kuin mikäkin. Dreamcastin ohjainkin sopi paremmin käteen, vaikka oli sekin epämukava.

En sen pahemmin Xboxia tunne kun en ole pelannutkaan. En kyllä aio ostaakaan, Bill Gatesin temput kyllä tunnetaan. Olen nähnyt kyllä muutamista peleistä kuvia, esim. Oddworld, Project Gotham. Olin kyllä kuin halolla päähän lyötynä, kun näin Halon kuvat. No mutta eihän minun tarvitse Xboxia ostaa, naapurin kylään menen sitten iltaisin! :D

Originally posted by Legomancer
Taitaapa vain olla että Microsoftilla ei ole vielä kunnon jauhoja konsolin leipomiseen. No, harjoitus tekee mestarin.

Quasimodokin olisi muuten kateudesta vihreä Xboxin ohjaimesta. Epämuodostunut kuin mikäkin. Dreamcastin ohjainkin sopi paremmin käteen, vaikka oli sekin epämukava.

En sen pahemmin Xboxia tunne kun en ole pelannutkaan. En kyllä aio ostaakaan, Bill Gatesin temput kyllä tunnetaan. Olen nähnyt kyllä muutamista peleistä kuvia, esim. Oddworld, Project Gotham. Olin kyllä kuin halolla päähän lyötynä, kun näin Halon kuvat. No mutta eihän minun tarvitse Xboxia ostaa, naapurin kylään menen sitten iltaisin! :D

Itse herra kaiken A ja O, näköjään tuntee myös Sonyn historian koneista.

... Tjaa, jäi vain tuo lauseenrakenne askarruttamaan, mutta eipä sillä enään väliä. Kyllähän minä sentään sanonnan "Kaiken A ja O" tunnen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan villek87
kattokaas tässä on ihan tosi faktoja :Bill Gates (vai miten nyt kirjoitetaan) kehitti windowsit...windowsit on bugisia paskoja (vaikka itekkin semmoisella tykitän) ja koska toi x-box on vähän niinkuin kaatunut tietokone (Pelimestarin sanoja lainaten) se tulee olemaan ihan kakkapylly! :p (aika hieno tuo viimeinen sananvalinta :p )

Juu'u taidat olla oikea verbaali-virtuoosi vaikka kakkaa kirjoitatkin.

;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Juu'u taidat olla oikea verbaali-virtuoosi vaikka kakkaa kirjoitatkin.

Juu tosiaankin. Mutta Code, nyt kun olet pari viikkoa tolla XBoxilla pelannu niin kerro rehellisesti, kaatuileeko se?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban

Juu tosiaankin. Mutta Code, nyt kun olet pari viikkoa tolla XBoxilla pelannu niin kerro rehellisesti, kaatuileeko se?

Pari viikkoa juu, tosin äsken oli valitettava tauko kun piti pohjosessa käydä anoppia morjestamassa. :)

Mutta käsi sydämellä, ja etenkin kun omistan myös PS2:sen ja muita konsoleita XBoxin lisäksi, eli ei ole syytä edes huijata, XBox ei ole kertaakaan kaatunut, jumahtanut tai muuten toiminut hassusti. Kaatuilu on näitä konsolisota-höpö-juttuja. XBoxini on toiminut todella varmasti, yhtenä esimerkkinä kone ei yski vaikka buuttaa ilman ohjainta ja kiinnittää sen vaikka vasta kun peli on jo alkuvalikoissa. Ainakin DC muistaakseni jumahti joskus joidenkin pelien kanssa kun näin pelleili. Ja Eject-nappulan painaminen kesken pelin ei jumita peliä vaan resetoi koneen nätisti.

Tietysti vikaa voi yksittäisessä konsolissa olla kuten millä tahansa muullakin konsolimerkillä, mutta nämä "bill gates sucks koska olen kateellinen rikkaalle miehelle" ja "windows blue screen" jutut on jo vanhoja vitsejä.

Ja on täällä parilla muullakin import-Boxi, mites Ronkka ja Jonjes ja olikos se HNA, joko olette nähneet general protection faultteja tv:n ruudulla? ;)

Eli kannattaa varmaan jatkossa käyttää jotain muita argumentteja XBoxia vastaan kuin tämä epävakaus. Tosin uskon että suurin osa näistä "blue screen"-miehistä on heittänyt juttunsa huumorilla. Ainakin toivon niin... :)

Code:

Juu, eipä ole yllätys. Mutta oletko Amppedia päässyt testailemaan? Ainakin kun vähän aikaa pelasin niin kaatu aika usein.

Ylös Bottom