Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xsx
Niin. Mihinkäs verrattuna noita pelejä on sitten paljon? Kerro nyt mihin vertailit kun menit siitä nyt mainitsemaan.

Jos sinusta siis 1st Partylta 13 peliä on surkea määrä, vaikka se on melkein peli joka toinen kuukausi (Seriesit julkaistu marraskuussa 2020), niin oletin sinulla olevan joku esimerkki paremmasta suorituksesta määrällisesti.

Minulla sellaista ei ole.
 
Jos sinusta siis 1st Partylta 13 peliä on surkea määrä, vaikka se on melkein peli joka toinen kuukausi (Seriesit julkaistu marraskuussa 2020), niin oletin sinulla olevan joku esimerkki paremmasta suorituksesta määrällisesti.

Minulla sellaista ei ole.

No laita nyt ne luvut mihin itse vertasit, kun en tiedä, pelaan vain boxilla ja pc:llä. Sinullahan ne luvut on, kun vertasit johonkin. Anna nyt tulla ne luvut. Itse en harrasta lapsellisia konsolisotia ym lasten juttuja.

Enkä vertailuja. Mutta kun ne on sulle niin tärkeitä niin kerro ne. Edit: tiedän että täällä on ”ihmisiä” vaan vahtimassa ettei kukaan puhu lempparikonsolista pahaa :D
 
No laita nyt ne luvut mihin itse vertasit, kun en tiedä, pelaan vain boxilla ja pc:llä. Sinullahan ne luvut on, kun vertasit johonkin. Anna nyt tulla ne luvut. Itse en harrasta lapsellisia konsolisotia ym lasten juttuja.

Enkä vertailuja. Mutta kun ne on sulle niin tärkeitä niin kerro ne. Edit: tiedän että täällä on ”ihmisiä” vaan vahtimassa ettei kukaan puhu lempparikonsolista pahaa :D
Hmmm, kutsut itse pelien määrää surkeaksi ja kun sinulta kysytään perusteluja tai esimerkkiä paremmasta niin alat tivaamaan sitä muilta? Kai se menee noinkin. :D
 
En ymmärrä sakin itkua pelien määrästä tai laadusta, oli kyseessä sitten Xbox, PS tai Switch. Omasta mielestäni nykyään kaikilla konsoleilla pelejä niin paljon että tulee koko aika valinnan vaikeuksia. Ja Xboxilla on omastakin mielestä ollut hiljaista yksinoikeuksien saralla, mutta ei kävisi mielessäkään sanoa valikoimaa huonoksi. Itse tosin rakastan nykyään paljon enemmän indie-pelejä kuin suuria tuotantoja, että siinä mielessä itselleni se valikoima on vielä huomattavasti suurempi. Mutta jotain on vialla itse ihmisessä jos ei löydä nykyaikana muuta kuin valitettavaa pelivalikoimista.
 
Sinullahan ne luvut on, kun vertasit johonkin.

Tämä nyt meni vähän erikoisesti henkilökohtaisuuksiin, kun siis ihan aidosti olisi kiinnostanut kuulla vähän tarkemmin, että miksi sinä koet tuollaisen lähes "peli joka toinen kuukausi" tahdin surkeaksi nimenomaan määrällisesti.

Onko syy siinä, että tahti pitäisi olla peli per kuukausi? Vai? Itse koen, että sellainen peli per kvartaali on jo ihan reipas tahti 1st Partylta, joten siksi ihmettelen.
 
Jaa että nykyään on surkea määrä pelattavaa. Itse olen melko HC pelaaja ja backlogi sen kun kasvaa kasvamistaan joten en ihan itse ymmärrä tätä "surkeaa määrää". Mitenköhän ihmiset on ennen pärjännyt...
 
No, on minullakin liikaa pelattavaa, mutta odotan silti, että MS julkaisisi enemmän first party pelejä, koska niitä on luvattu enemmän mutta ne ovat pääsääntöisesti viivästyneet tai esittelyn jälkeen jääneet johonkin kehitykseen ilman, että niistä kuuluu pihaustakaan pariin vuoteen. Aika harva tuntuu edes Xboxin faniporukoissa riemuitsevan tästä nykytilanteesta Konsolifin foorumin ulkopuolella. Olen itseasiassa kovimmat kritiikit kuullut/lukenut niiltä uskollisilta Xboxin fanipojilta, jotka ottivat vastaan MS:n taannoisen rummutuksen kirjaimellisesti ja olettivat, että pelejä alkaa tulla ihan eri tahtiin kuin ennen. Ei niitä kuitenkaan ole juuri tullut vaikka sitä vääntäisi miten päin vain. 2022 oli monien mielestä Xboxin huonoin vuosi yksinoikeuksien suhteen enkä kyllä ihmettele, vaikka omasta mielestäni se ei kuitenkaan ihan huonoin ollut.
 
Toisaalta eikö asia ole aina ollut näin Xboxin kanssa? Muisti ei enää kanna ensimmäiseen laitteeseen mutta 360 ja One aikana ainakin oli suuret maalailut messuilla yms että tulee pelattavaa mutta sitten kuitenkin niitä on saanut vuosia odotella tai kadonneet limboon. Eikä ole koskenut vaan 1st partyjä, Remedyltä voi vaikka kysästä että miten meni parin konsolin kanssa (Alan Wake ja Quantum Break). Lievä pettymys itsellä oikeestaan vain Good Guy Phil:iin, erehdyin luulemaan että hän muuttaisi asioita. Toki siinä mielessä on muuttanut että suoraan sanonut peleistä joita esitellään että vasta vuosien päästä valmista, mut tarviiko niitä niin aikaisin sitten hypettää? Varmasti osaltaan yritetään vakuuttaa pelaajia/markkinoita että pelejä tulee, mutta aiheuttaa myös turhaan pettymyksiä kun ihmiset ei välttämättä kuule aina sitä lausahdusta että vuosien päästä tulee.
 
Ei ole kyllä ollut itsellä series s hankinnan jälkeen tilannetta että olis joutunut miettiin sitä kun ei ole mitään pelattavaa. Gamepassiin tulee jatkuvalla syötöllä pelattavaa. Toki suurimaksi osaksi 3party, mutta ei kait tuolla ole niin väliä kunhan sitä pelattavaa on. Monster Hunter Risea pelannu tiivisti joka päivä sen Gamepassi julkaisusta asti. Varmaan menee MH:Risellä Redfalliin asti ja siitä reilu kuukausi Diablo 4 sillä varmaan sit kesä hujahtaa. Eikä tarvii tälle kesälle edes bikini kuntoon itseensä kiduttaa, kun ei kerkee muuta kuin demoneita möyhentää sanctuarissa. Kyllähän 2023 näyttää helvetin hyvälle myöskin MS first party pelien suhteen.
 
13 first party tai second party peliä reiluun kahteen vuoteen on määrällisesti täysin riittävä. Siihen päälle tulee kuitenkin niin paljon 3rd party pelejä. Ja niin paljon pelejä suoraan Game Passiin. Samaan hengenvetoon ymmärrän kyllä joidenkin turhautumisen. Odotuksissa on tietysti se, että saadaan vielä enemmän ison budjetin pelejä. Viime vuotta paikkasivat lähinnä pienemmän budjetin first partyt, joista kylläkin itse nautin ihan täysin siemauksin.

Jos taas odottaa saavansa first partyltä "cinematic over the shoulder action adventureja" joka toinen kuukausi, niin silloin Xbox on väärä konsoli sellaiselle henkilölle. Hyvä vaan ettei jatkossakaan näytä siltä, että Microsoftin omien studioiden pelien lajityypit supistuisivat tiettyyn muottiin. Jos minulta kysytään, niin laajalla kirjolla vain jatkossakin isompia ja pienempiä pelejä, ja kaikkia mahdollisia lajityyppejä. Tosin aika kaikkiruokainen olen pelien suhteen, joten siinä mielessä laaja kirjo eri tyyppisiä pelejä ei tule minulta saamaan kritiikkiä.

Mitä tulee pelien julkaisuaikoihin, niin aika paljon studioita on hankittu viimeisen reilun kahden, ehkä kolmen, vuoden sisällä. Monilla näistä studioista sattui olemaan juuri työnalla ollut peli loppusuoralla, joten uuden pelin kehitys Microsoftin alaisuudessa alkoi oikeastaan siitä. Tähän nähden tulevista peleistä on kiusoiteltu vähän liian aikaisin, kun eivät ne tietenkään heti voi olla valmiita. Joskin nyt tämä vuosi ja ehkä seuraava ovat ajallisesti sellaisessa ikkunassa, että näitä kiusoiteltuja pelejä voisi odottaa ilmestyvän. Ainakin jokunen niistä.
 
Mä en tajua, mistä tuo 13 peliä edes tulee. Katsoin viime sivun listan ja siellä oli Ghostwire Tokyo, joka on julkaistu pleikkarille, muutama "pikkupeli" tai PC- käännös ja sitten lähinnä ne Halot ja Forzat. Toki minulle kelpaa PC-pelit ja saan siksi enemmän hyötyä MS:n pelituotannosta kuin moni pelkästään boksilla pelaava. Tämä keskustelu kuitenkin ryöpsähti siitä, että eräs pelaaja oli myynyt boksinsa pois pelien puutteessa. Minusta sekin voi olla ihan perusteltua, jos pelit eivät osu omaan makuun.
 
Tämä keskustelu kuitenkin ryöpsähti siitä, että eräs pelaaja oli myynyt boksinsa pois pelien puutteessa.

Minun vastaus (ja lista) syntyi siitä, että toivottiin Microsoftilta, että "Jotain tarttis tehdä eikä vaan joka toinen vuosi julkaista joko Forza Motorsportteja tai Forza Horizoneja".

Mä en tajua, mistä tuo 13 peliä edes tulee.

Katsoin mitä Microsoftin alta on julkaistu konsoleille Series-sukupolven aikana (unohdin ainakin Quake Remasterin) ja kirjoitin ne listaksi. Ei tuo mikään sen ihmeellisempi rubikin kuutio ollut :)

Katsoin viime sivun listan ja siellä oli Ghostwire Tokyo, joka on julkaistu pleikkarille

Ghostwire on toki vasta ajallisen PS-yksinoikeuden päätyttyä tulossa Xboxille tänä vuonna, mutta silti se on MS:n alta tullut peli jo nytkin.
 
Ghostwire on toki vasta ajallisen PS-yksinoikeuden päätyttyä tulossa Xboxille tänä vuonna, mutta silti se on MS:n alta tullut peli jo nytkin.
Ööh, jos siis kaveri sanoo, että myi boksin pois, koska MS:ltä tuli liian vähän yksinoikeuksia, näin ymmärsin tämän keskustelun, niin vastaus on siihen, että MS julkaisi yksinoikeuksia myös pleikkarille. En nyt ihan vakuutu tästä argumentaatiosta :D Tokihan Ghostwire Tokyo on teknisesti Microsoftin julkaisema yksinoikeuspeli, eli pisteet siitä.

Hyvä kun muistutit tuosta Quakesta, se aina unohtuu, vaikka oli suosikkipeli silloin 90-luvun lopussa. Pitäisi joku päivä tempaista oikein tosissaan. Olen sitä joskus pari minuuttia testaillut.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt ihan vakuutu tästä argumentaatiosta :D

Yksinkertaisesti vastasin nimenomaan siihen mitä myös lainasin eli, ettei Microsoft tosiaan tee vain joka toinen vuosi Forza Horizonia ja joka toinen vuosi Forza Motorsportia.

Luulin myös tämän faktan menevän olankohautuksella ohi, mutta ilmeisesti ei :D
 
Tämä nyt meni vähän erikoisesti henkilökohtaisuuksiin, kun siis ihan aidosti olisi kiinnostanut kuulla vähän tarkemmin, että miksi sinä koet tuollaisen lähes "peli joka toinen kuukausi" tahdin surkeaksi nimenomaan määrällisesti.

Onko syy siinä, että tahti pitäisi olla peli per kuukausi? Vai? Itse koen, että sellainen peli per kvartaali on jo ihan reipas tahti 1st Partylta, joten siksi ihmettelen.

Ei tässä ole mitään henkilökohtaista sua kohtaan. Mua vaan vituttaa ihmisten suunnaton tyhmyys puolustella jotain pelijättiä kun joku sanoo poikkipuolisen sanan mistään. ”En tykkännyt pelistä x” johon joku vastaa ”Jaa taidatkin olla pleikka/seikka/heikka fani katsoppas tästä pelien metacritic keskiarvot vuosila z-y ja tule sitten sanomaan että peli on huono!” Tai kun nyt kerron että olen pettynyt pelien määrään, niin pitää vittu jotain tilastoja faktoja ja analyyseja alkaa kehittelemään toisen ihmisen näkemänä vihollisena. UGH

Ja tuo pelien lista, no niistähän iso osa on uudelleenlämmittelyjä ja jatko-osia. Yksikään peli ei minua kiinnosta ja siksi olen myös pettynyt julkaisutahtiin. Summa summarum: Boxille ei ole julkaistu vielä yhtään sellaista uutta peliä jonka haluaisin pelata. Ilman gamepassia olisin jo heittänyt tuon romukoppaan. Se pelastaa paljon.
 
Mä en tajua, mistä tuo 13 peliä edes tulee. Katsoin viime sivun listan ja siellä oli Ghostwire Tokyo, joka on julkaistu pleikkarille, muutama "pikkupeli" tai PC- käännös ja sitten lähinnä ne Halot ja Forzat. Toki minulle kelpaa PC-pelit ja saan siksi enemmän hyötyä MS:n pelituotannosta kuin moni pelkästään boksilla pelaava. Tämä keskustelu kuitenkin ryöpsähti siitä, että eräs pelaaja oli myynyt boksinsa pois pelien puutteessa. Minusta sekin voi olla ihan perusteltua, jos pelit eivät osu omaan makuun.

Nyt kun ajatuksen kanssa katsoi tuota listausta, niin onhan se hieman harhaanjohtava. Kun jätetään "next-gen" päivitykset, käännökset PC:ltä ja DLC:t pois, ja keskitytään uusiin peleihin, näyttäisi listaus ilmestymisjärjestyksessä seuraavalta:

Psychonauts 2 (25/08/2021)
Forza Horizon 5 (09/11/2021)
Halo Infinite (08/12/2021)

As Dusk Falls (19/07/2022)
Deathloop (20/09/2022) Huom: PS5 & PC 14/09/2021
Grounded (27/09/2022)
Pentiment (15/11/2022)

Hi-Fi Rush (25/01/2023)

"Joka toinen kuukausi" on lähempänä kolmen ja puolen kuukauden välein (joka on toki varsin hyvä sinällään) mutta käytännössä siellä on ollut pitkiäkin pätkiä välissä ilman uutuspeliä.

Tämän vuoden osalta näyttää toki jo paljon paremmalta, ja Ghostwirekin saadaan varmaan jo tässä tai ensi kuussa. Summa summarum: ei se nyt ihan niin huikea tahti ole ollut tämän genin osalta, mutta tulevaisuus on valoisa ja ei meiltä pelattava pääse loppumaan.
 
Ei tässä ole mitään henkilökohtaista sua kohtaan. Mua vaan vituttaa ihmisten suunnaton tyhmyys puolustella jotain pelijättiä kun joku sanoo poikkipuolisen sanan mistään. ”En tykkännyt pelistä x” johon joku vastaa ”Jaa taidatkin olla pleikka/seikka/heikka fani katsoppas tästä pelien metacritic keskiarvot vuosila z-y ja tule sitten sanomaan että peli on huono!” Tai kun nyt kerron että olen pettynyt pelien määrään, niin pitää vittu jotain tilastoja faktoja ja analyyseja alkaa kehittelemään toisen ihmisen näkemänä vihollisena. UGH

Ja tuo pelien lista, no niistähän iso osa on uudelleenlämmittelyjä ja jatko-osia. Yksikään peli ei minua kiinnosta ja siksi olen myös pettynyt julkaisutahtiin. Summa summarum: Boxille ei ole julkaistu vielä yhtään sellaista uutta peliä jonka haluaisin pelata. Ilman gamepassia olisin jo heittänyt tuon romukoppaan. Se pelastaa paljon.
Ihan asiallisia viestejähän sinulle ollaan postattu ? En mä näe yhtäkään viestiä missä joku sulle vittuilisi en edes pientä vihjausta, kukaan ei riidellyt kanssasi, kukaan ei haukkunut sinua, se tuli sinun omista mielikuvituksistasi.. Enkä myöskään näe mitään erityistä konsolisotimiseen liittyvää postailua tai jättikorporaatioiden puolusteluja vaan ihan normaaleja mielipiteitä ja kysymyksiä aiheista mistä puhuttiin.
 
Kun jätetään "next-gen" päivitykset, käännökset PC:ltä ja DLC:t pois, ja keskitytään uusiin peleihin, näyttäisi listaus ilmestymisjärjestyksessä seuraavalta:

Ja sitten jos otetaan vain huomioon Forza Horizon 5, niin meillä ei ollutkaan kuin vasta yksi uusi peli tässä Series-sukupolvessa :D

Subjektiivisiahan varsinkin laadulliset kokemukset on ja jos ei koe, että jo nyt nähty maistuu sekä tuntuu siltä, ettei tulevaisuudessakaan ole valoa, niin tottakai se konsoli kannattaa myyntiin laittaa. Itsekin laittaisin. Viihde-elektroniikkaahan tämä on ja jos ei viihdy, niin se muovinen laatikko on epäonnistunut tehtävässään.

PS. Gears Tacticsin aliarvioinnin jatkeeksi sopii hyvin toki kutsua sitä vain PC-käännökseksi. Omaan makuuni oikeinkin erinomainen peli. Parempi kuin emosarja, toivottavasti saisi jatkoa.
 
Vaikutit vaan niin triggeröityneeltä noissa sinun viesteissäsi että ihmettelin mistä kiikastaa kun en itse löytänyt mitään sinua provosoivaa materiaalia.
 
Ylös Bottom