Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Jos kaverilla on Xbox One S ja itsellä Series X ja niin eikö me voida party chatissä höpistä kun kerran pelinkin pitäisi olla Crossgen? Vai voiko party chattiä käyttää sukupolvien välillä?
 
Jos kaverilla on Xbox One S ja itsellä Series X ja niin eikö me voida party chatissä höpistä kun kerran pelinkin pitäisi olla Crossgen? Vai voiko party chattiä käyttää sukupolvien välillä?

Voi juu tietenkin. Ja kuka tahansa voi ilman veloitusta joinata teidän Partyyn vaikka puhelimen/tabletin/tietokoneen Xbox apilla. Esim. Pleikkaripelaaja, jos haluaisi vaikka pelata crossplay peliä kuten PUBG/Rocket League/Warzone/Hell Let Loose jne. yhdessä.
 
Eniten kiinnostaisi UBI+:ssa pian Xboxille tuleva Anno 1800 lisäreineen. Vaikea kuitenkin noista on maksaa kuukausimaksua, kun kaikki kiinnostavat pelit on jo hankittuna ja Ubisoftin pelit ovat alelaarin vakiokamaa. Nytkin minulla on PC:llä ilmainen jakso plussaa menossa, mutta en ole käytännössä pelannut ollenkaan. Lähinnä Anno 1800:n takia tuokin, mutta mielummin pelaisin sitä leppoisammin konsolilla, jos vain kontrollit toimivat.
 
No niin, ystävät hyvät ja kylän miehet :D Tuli hankittua viimeinkin 8.2.2023 Series X. Kaikki on toiminut moitteettomasti ja masiinan hiljaisuus ja tehokkuus on ollut vaikuttavaa. On minulla ollut Series S jo reilut 2 vuotta joten ollaan sitä sen puolesta oltu mukana tässä uudessa konsoli sukupolvessa. Tein pitkän harkinnan jälkeen päätöksen myydä vanhemmat Xbox konsolini, eli Xbox One X, perus One ja 360 lähtivät myyntiin ja sainkin ne kaupaksi kaikki samalle ostajalle, ihan käypään hintaan. Nyt sitten mennään vain näillä Series sarjan konsoleilla, Series S on tietokone pöydällä PC:n kaverina, PC suhteellisen vaatimaton pöytä PC. Series S on kiinni Samsung 27" 1440p 144 HZ näytössä ja Series X Samsung 4K 50" televisiossa.
 
Tulipa sitten myytyä Series X. Olen suosinut Xboxia aina siitä ensimmäisestä Boxista lähtien, mutta tämä nykyinen konsolisukupolvi on tähän mennessä ollut heikko Microsoftilta mitä tulee peleihin. Jotain tarttis tehdä eikä vaan joka toinen vuosi julkaista joko Forza Motorsportteja tai Forza Horizoneja. Viimeisin Halo pelleily ei myöskään naurattattanut eli julkaisuun ei saada mukaan Coop kampanjaa joka on ollut edellisissä aina mukana julkaisussa. Jo viime sukupolvi meni pelien valossa Pleikalle ja nyt näyttää siltä, että menee myös tämäkin sukupolvi sillä tällä hetkellä ei ole tiedossa yhtäkään must by peliä Boxille. Ei edes vaikka saisivat hankittua tuon Activision Blizzardin.
 
Tulipa sitten myytyä Series X. Olen suosinut Xboxia aina siitä ensimmäisestä Boxista lähtien, mutta tämä nykyinen konsolisukupolvi on tähän mennessä ollut heikko Microsoftilta mitä tulee peleihin. Jotain tarttis tehdä eikä vaan joka toinen vuosi julkaista joko Forza Motorsportteja tai Forza Horizoneja. Viimeisin Halo pelleily ei myöskään naurattattanut eli julkaisuun ei saada mukaan Coop kampanjaa joka on ollut edellisissä aina mukana julkaisussa. Jo viime sukupolvi meni pelien valossa Pleikalle ja nyt näyttää siltä, että menee myös tämäkin sukupolvi sillä tällä hetkellä ei ole tiedossa yhtäkään must by peliä Boxille. Ei edes vaikka saisivat hankittua tuon Activision Blizzardin.
Minkälaisia pelejä odotit ?
 
Varmaan jotain muuta kuin forzaa?
Se tuli kyllä selväksi hänen viestistä. Mietin vain että jos "Forzien" ja "Halojen" takia myy boksin veke niin täytyy olla aika rajallinen pelimaku.

Onhan tuolla tullut vaikka ja mitä 3rd party studioilta kuitenkin. Viestistä ei kuitenkaan tullut selväksi onko hänellä PC:tä tai aikooko hän ostaa Pleikkarin tilalle.
 
Se tuli kyllä selväksi hänen viestistä. Mietin vain että jos "Forzien" ja "Halojen" takia myy boksin veke niin täytyy olla aika rajallinen pelimaku.

Onhan tuolla tullut vaikka ja mitä 3rd party studioilta kuitenkin. Viestistä ei kuitenkaan tullut selväksi onko hänellä PC:tä tai aikooko hän ostaa Pleikkarin tilalle.
Eihän tuossa kirjoituksessa ollut mitään pahaa. Mikäli ei tykkää , niin ei oi pakkokaan, eikä se rajoita mitenkään. Tuo oli hänen mielipide ja kunnioitetaan sitä.
 
Kyllähän tämä viimeiset pari vuotta on ollut pelien suhteen pettymys boksilla ja nykytilanteen näkökulmasta boksin poismyyntikin voi olla perusteltua. Itse kuitenkin odottelen vielä niitä kiinnostavia pelejä, joita on tulossa ja omalta kohdalta kokonaisuus näyttää hyvältä. Pelaan niin paljon Xboxilla, etten ehdi juurikaan pelaamaan muilla laitteilla, vaikka kiinnostusta olisi. MS:n oma tuotanto ei ole ihan niin hyvää kuin mitä olen odottanut vuoden 2018 studiohankintojen jälkeen.
 
Kyllähän tämä viimeiset pari vuotta on ollut pelien suhteen pettymys boksilla ja nykytilanteen näkökulmasta boksin poismyyntikin voi olla perusteltua. Itse kuitenkin odottelen vielä niitä kiinnostavia pelejä, joita on tulossa ja omalta kohdalta kokonaisuus näyttää hyvältä. Pelaan niin paljon Xboxilla, etten ehdi juurikaan pelaamaan muilla laitteilla, vaikka kiinnostusta olisi. MS:n oma tuotanto ei ole ihan niin hyvää kuin mitä olen odottanut vuoden 2018 studiohankintojen jälkeen.
Itse en kyllä odottanut varsinaista isojen yksinoikeuspelien aaltoa kuin vasta n. 5-6 vuoden päästä studiohankinnoista. Todellisten isojen AAA-pelien tekemiseen kun menee helposti sellaiset 5 vuotta alkusuunnitteluvaihe ja kehitystyö kaikkineen yhteen laskettuna. Microsoftilla on ollut myös tekemistä siinäkin, että omistamansa studiot on mukautettu ja synkronoitu Microsoftin oman organisaation ja Xboxin strategian mukaiseen toimintaan. Toki itsekin olen pettynyt, jos parin seuraavan vuoden aikana ei jo varsin merkittävästi aikaisempaan nähden saada niitä Xboxin yksinoikeuspelejä. Tänä vuonnahan alkaa jo varsin hyviä merkkejä kuitenkin olla, kun Redfall, Starfield ja Forza Motorsport ovat vielä ilmeisesti tämän vuoden aikana tulossa. Ensi vuonna pitää tulla kuitenkin enemmänkin isoja ja merkittäviä yksinoikeuspelejä, tai sitten toki alkaa mietityttää miten hankittuja resursseja mahdollisesti hukataan.
 
Jotain tarttis tehdä eikä vaan joka toinen vuosi julkaista joko Forza Motorsportteja tai Forza Horizoneja.

Omaan silmääni tämä näkemys kuulostaa hieman oudolta, jos katsoo mitä Series-sukupolven aikana Microsoftin alta on jo tähän mennessä julkaistu konsoleille (suluissa OpenCritic):

Halo Infinite (87/100)
Psychonauts 2 (89/100)
Microsoft Flight Simulator (92/100)
Gears 5: Hivebusters (82/100)
Gears Tactics (83/100)
Forza Horizon 5 (92/100)
As Dusk Falls (78/100)
Deathloop (88/100)
Hi-Fi Rush (89/100)
Pentiment (86/100)
Age of Empires II: Definitive Edition (85/100)
Ghostwire: Tokyo (77/100)
Grounded (83/100)

+ Päivityksiä ja lisäosia peleihin kuten Sea of Thieves, The Elders Scroll Online, Forza Motorsport 5, Wasteland 3 ja Fallout 76

Ja pelkästään tänä vuonna on tulossa:

Minecraft Legends
Redfall
Starfield
Forza Motorsport
Age of Empires IV
Ara (ei vielä tosin vahvistettu konsoleille)

+ Päivityksiä GaaS-peleihin

***

Jos jotain Microsoftin julkaisuja yhdistää, niin nimenomaan se, että julkaisuja tulee todella laajasti eri genreihin. Aina voi toki sanoa, ettei näistä mikään ole itselle sopivaa sisältöä ja että on odottanut jotain muuta (ja tässä kohtaa kysymys mitä on ihan relevantti), mutta omaan silmääni Microsoft tekee kyllä paljon muutakin kuin "julkaisee joka toinen vuosi Forza Motorsportin tai Forza Horizonin".

Ja itselle nimenomaan tämä monipuolisuus maistuu oikein hyvin. Vaikka esimerkiksi Forza Horizon 5 pääsi yllättämään allekirjoittaneen todella positiivisesti, niin en itsekään ole yleensä mikään autopelien tai esimerkiksi Halon tai muidenkaan perinteisten FPS-pelien suurin fani. Minulle esimerkiksi Psychonauts 2, Gears Tactics, Grounded, Pentiment, AoE, Deathloop ja Hi-Fi Rush ovat olleet niitä mielenkiintoisimpia pelejä ja ilolla katson tulevaisuuteen, jossa monipuolisuus edelleen jatkuu.

Ja samalla on sanottava, että tässä sukupolvessa itse olen pitänyt myös siitä, että esimerkiksi Yakuza ja Persona ovat laajentuneet Xboxille. Näidenkin kohdalla Microsoftia on varmaan osittain kiittäminen, kun molemmat on kuitenkin Game Passin kautta saapuneet Xbox-konsolialustalle.
 
No jos konsoli on ollut myynnissä 2,5v ja sille on julkaistu yllä mainitut 13 peliä, onhan se aivan surkeaa. Ei voi sanoa että ”jo” jos ollaan elinkaaresta menty 1/3 ja tuossa on tulos.

Tosin tähän pitää tottua, kun nykyään pelinkehitys on niin pitkään vievää hommaa. Yllämainituista ei itseänikään kiinnosta kuin Starfield.
 
Odottavan aika on pitkä ja pelaavaa kansaa ei välttämättä lehmänhermoistaan tunneta. Onhan siellä aika paljon pelejä piipussa joista ei olla kuultu käytännössä mitään pitkään aikaan, ja vaikka sen ymmärtääkin, että nykyisin pelinkehitys ottaa aikansa, silti tulee mietittyä vilaulteltiinko osa näistä julkistustrailereista liiankin aikaisin. Ja näin toimittiin varmaan hieman pakon sanelemanakin, kun uutta konsolia varten pitää tietysti olla tulevia pelejäkin.

Senua's Saga: Hellblade II (2019 julkistus)
Everwild (2019)
State of Decay 3 (2020)
Fable (2020)
Avowed (2020)
Perfect Dark (2020)

Näistä ei Hellbladea lukuun ottamatta olla kuultu oikeastaan mitään. Starfieldiäkin on odoteltu jo pieni ikuisuus, vaikka toki se nyt ihan kohta onkin tulossa. Ja kaikki kunnia ja hatunnosto Hi-Fi RUSHin ja Pentimentin kaltaisille erikoisemmille yllättäjille, jonkalaisia itse näen mielelläni lisääkin, niin onhan ne isot tykit laulaneet varsin hiljaa viime vuosina. Mutta odotellaan, mielenkiintoista tavaraa sieltä on kyllä tulossa. "Hiljaa paha tulee" laulaa Radiopuhelimet, mutta pysytään posin puolella ja kyllä se hyväksi vielä kääntyy kun saavat rattaat kunnolla pyörimään.

PS: Indiana Jonesia odotellessa!
 
En verrannut mihinkään, etkö osaa lukea?

Niin, kuvittelin jostain syystä, että tuo määrä olisi surkea, koska se olisi vähän vaikkapa verrattuna johonkin toiseen. Mutta se on surkea määrä, koska...no se nyt vaan on?

Onhan siellä aika paljon pelejä piipussa joista ei olla kuultu käytännössä mitään pitkään aikaan

Covidilla voi tosiaan vähän selitellä aina, mutta kyllä Microsoft on tosiaan vähän turhankin monta projektia julkaissut "liian aikaisin" ja tähän tapaan ilmoittaa pelejä toivottavasti tekevät ihan pysyvän muutoksen. En tiedä onko seuraavan 12kk eteenpäin markkinointi kerrallaan se paras tapa, mutta ihan kehityskaaren alussa olevia pelejä ei toivottavasti enää virallisesti esitellä vuosia ennen julkaisua jollain CGI-trailereilla.
 
Niin, kuvittelin jostain syystä, että tuo määrä olisi surkea, koska se olisi vähän vaikkapa verrattuna johonkin toiseen. Mutta se on surkea määrä, koska...no se nyt vaan on?

Niin. Mihinkäs verrattuna noita pelejä on sitten paljon? Kerro nyt mihin vertailit kun menit siitä nyt mainitsemaan.

Eli tuo määrä on kova, koska..?

Ps minua ei kiinnosta ko asia lainkaan mutta haluan että avaat hieman, kun tulit riitelemään.
 
Ylös Bottom