Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xsx
PS. Gears Tacticsin aliarvioinnin jatkeeksi sopii hyvin toki kutsua sitä vain PC-käännökseksi. Omaan makuuni oikeinkin erinomainen peli. Parempi kuin emosarja, toivottavasti saisi jatkoa.

Ei ole suinkaan tarve aliarvioida, mainio pelihän se on. Tässä sattui nyt itselläni lipsahdus ja kuvittelin sen tulleen ensin Xbox Onelle ja vasta sitten Series koneille, joten ajattelin sen next gen päivityksenä.

Siltikin, minusta on järkevämpi tehdä listaa nimenomaan uusista peleistä tässä yhteydessä, mutta totta on myös se että näitä voi venkslailla miten kukin haluaa.

Eteenpäin kun katsoo, niin kyllä sieltä näyttäisi tasaisemmin olevan tavaraa tulossa, ja monipuolista vielä niin mikäs tässä pelaillessa. Vahva 1st party kattaus myös Xboxilta on kaikkien etu.
 
Ei ole suinkaan tarve aliarvioida, mainio pelihän se on.

On ja siis aliarviointia tarkoitin yleisesti, enkä niinkään viestissäsi, kun mielestäni kyseinen peli on aliarvostettu ihan oikeasti.

Tässä sattui nyt itselläni lipsahdus ja kuvittelin sen tulleen ensin Xbox Onelle ja vasta sitten Series koneille, joten ajattelin sen next gen päivityksenä.

Aivan niin, no se selittää. Oli tosiaan konsolidebyytti tuo Series-julkaisupelinä oleminen.

Ja näin puhtaana konsolipelaajana otan kyllä hyvillä mielin myös jatkossakin PC-pelejä konsoleille, joten kyllä myös AoE ja Flight Simulator maistuu, vaikka ovat myös vain käännöksiä.
 
Vieläkään ei tunnut Rewards alueen laajeneminen hoituneen kunnolla. Tosiaan kuten aiemmin oli puhetta, niin MS Rewards -ohjelma on "nähtävästi" saapunut myös Suomeen. Tuettujen maiden listalle ilmestyi "Finland", mutta mitään virallista julkistusta en ole nähnyt Microsoftin tai Xboxin toimesta. Pistin tästä nyt Twitterissä kyssäriä ilmoille, jos jokuu haluaa käydä tykkäämässä twiitistä, niin saisi vähän näkyvyyttä.
Onkohan tästä rewardsista kuulunut mitään uutta ja virallista? Tilanne vaikuttaa tällä hetkellä olevan se, että ns. Bing rewardsit löytyvät, eli pisteitä voi tienata Bing-hakuja tekemällä. Sen sijaan boksilla Rewards-sovellus ei toimi. Lisäksi palkintona Xbox gift card on ollut jo kuukausia "pian tulossa" merkinnällä, siinä missä pisteitä voi käyttää esim henkkamaukkaan ja Ikeaan. Hyvin erikoinen lanseeraus kaiken kaikkiaan.
 
Kellään linkata listaa näistä Xboxin yksinoikeus peleistä? Lähinnnä tämän nykyisen ja edellisen genin peleistä, mietin tässä ostaisko jommankumman boxin.
 
Kellään linkata listaa näistä Xboxin yksinoikeus peleistä? Lähinnnä tämän nykyisen ja edellisen genin peleistä, mietin tässä ostaisko jommankumman boxin.
Tässä nyt ainakin pari listaa:


 
Pitäisikö tässä nyt sanoa, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Western Digitalin valmistamia Xbox Series lisätilapalikoita nähty. Kaiken järjen mukaan tämä tuo myös Seagaten valmistamien palikoiden hintaa alaspäin, eikä haittaa jos sinne joku kolmaskin valmistaja tulisi mukaan.

 
Erittäin hyvä uusi ominaisuus tulossa xboxille. Voit tehdä konsolille aikataulun koska se on valmiustilassa nopeaa käynnistystä varten ja koska sammuksissa kokonaan kuluttaen vähemmän sähköä.

 
Erittäin hyvä uusi ominaisuus tulossa xboxille. Voit tehdä konsolille aikataulun koska se on valmiustilassa nopeaa käynnistystä varten ja koska sammuksissa kokonaan kuluttaen vähemmän sähköä.

Aika kova. Sähkön hinta kun kallistui viime syksynä, niin otin oman Xboxin pois valmiustilasta. Nyt voikin sitten laittaa klo 17 -23 valmiustilaan ja muuten pois.
 
Ubisoft+ Multi Access nyt saatavilla boksille hintaan 17,99$/kk ja itse en tuohon hintaan jatkuvaa tilausta tule tekemään, mutta ehkä sen voi aina välillä ottaa kuukaudeksi, jos Ubisoftilta tulee joku kiinnostava peli.

 
Viimeksi muokattu:
Ubisoft+ Multi Access nyt saatavilla boksille hintaan 17,99$/kk ja itse en tuohon hintaan jatkuvaa tilausta tule tekemään, mutta ehkä sen voi aina välillä ottaa kuukaudeksi, jos Ubisoftilta tulee joku kiinnostava peli.

On tuo Game Passiin verrattuna kallis kuin mikä, mutta hyvä silti että on vaihtoehtoja. Ehkäpä tuon voi yhdeksi kuukaudeksi joskus ottaa kun haluaa jokusen pelin pelata.
 
Ubisoft+ Multi Access nyt saatavilla boksille hintaan 17,99$/kk ja itse en tuohon hintaan jatkuvaa tilausta tule tekemään, mutta ehkä sen voi aina välillä ottaa kuukaudeksi, jos Ubisoftilta tulee joku kiinnostava peli.

On muuten aika kova hinta. Jos tulee joku tutustumistarjous, sitten voin kokeilla, muuten saa jäädä.
 
Oon nyt laiska ja ennen ku olen edes kotona kysyisin että näkikö jostain pelitunnit jokaisesta pelistä mitä pelannut?
 
Oon nyt laiska ja ennen ku olen edes kotona kysyisin että näkikö jostain pelitunnit jokaisesta pelistä mitä pelannut?
Xbox-sovelluksella näkee, kun menee omaan profiiliin, valitsee haluamansa pelin Achievements-osiosta ja pelin tiedoista sitten vielä täppää kohtaa Stats.
 
Xbox-sovelluksella näkee, kun menee omaan profiiliin, valitsee haluamansa pelin Achievements-osiosta ja pelin tiedoista sitten vielä täppää kohtaa Stats.
Ja myös Xboxin dashboardilta näkee, kun oman profiilin kautta menee selaamaan pelien tietoja. Myös Quick guidesta (paina Xbox nappia kun olet dashboardilla) näkee, kun menet pelin tietoihin, niin siellä on kohta Stats tms.
 
Dashboard muuttuu hieman ja tällä viikolla pääsee Alpha ja Alpha-Skip Ahead käyttäjät tota testaamaan.

Näyttää aika samalta, kuin nykyinen, mutta ainakin taustakuvaa näkee tällä kertaa enemmän :)

0501-New-Dashboard-experiment_Top-of-Home-FINAL-72653034f196251c18d6.png


 
Dashboard muuttuu hieman ja tällä viikolla pääsee Alpha ja Alpha-Skip Ahead käyttäjät tota testaamaan.

Näyttää aika samalta, kuin nykyinen, mutta ainakin taustakuvaa näkee tällä kertaa enemmän :)

0501-New-Dashboard-experiment_Top-of-Home-FINAL-72653034f196251c18d6.png



On kyllä tyylikäs uudistus. Kiva, että taustakuva pääsee paremmin esille kuin nykyään!
 
Ihan mukavaa, että välillä uudistavat.

Huvittaa kyllä vähän, kuinka paljon palautetta tulee esim. taustakuvien näkymättömyydestä tms. Itse ainakin olen aina mahdollisimman vähän aikaa dashboardilla, pelaaminen kuitenkin pääosassa aina, kun boksin käynnistän. (Edit:Täytyy tähän lisätä, että en nyt suoralta kädeltä edes muista, mikä tällä hetkellä on omassa x-lootassa taustakuvana. Saattaa tosin johtua piilevästä dementiastakin...:oops:).

Kunhan vaan kaikki toimii mahdollisimman sujuvasti pelin ulkopuolella(kin), niin se on minusta tärkeintä. Ja tietenkin kaikki ylimääräinen (mainokset yms.) saisi poistaa tai ainakin olla poistettavissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä tämä sopii tänne paremmin kuin Redfallin ketjuun.

Xboxilla on ollut tähän mennessä enemmän sellaisia pelejä joista olen kiinnostunut

Xboxin inhousen pelit ovat kiinnostaneet tässä Series-sukupolvessa enemmän kuin ehkä koskaan aikasemmin - ihan siis verrattuna Xboxin omien sukupolvien välillä ja itse olen tähän kehitykseen ollut tyytyväinen.

Muuan muassa Gears Tactics, Ori and the Will of the Wisps (Series-versio), Psychonauts 2, Grounded, Pentiment, Deathloop, As Dusk Falls ja Hi-Fi Rush edustavat monella tavalla uutta Microsoft Gamingia ja näistä jokainen on ollut omaan makuuni vähintään hyviä pelejä ja ainakin Ori, Hi-Fi Rush ja Psychonauts 2 sitten jo aivan todella erinomaista GOTY-tasoa.

Toivottavasti myös jatkossa tämä monipuolisuus pysyy Microsoftin valttina, vaikka varmasti myös ne massoja miellyttävät Forzat, Halot, Gearsit, Falloutit, Minecraftit ja Elders Scrollit sieltä myös tottakai tulevat ja osa myös minuakin kiinnostaa.
 
Ylös Bottom