Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxin mautonta propagandaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Casq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
joopajoojoo, täällä kun aihe on 'xboxin mautonta propagandaa' ja sitten kun siitä aletaan keskustelemaan , niin boxifanaatikot tulee ja kohteliaasti pyytää kaikkia tukkimaan turpansa.
Sulla kyllä on tapana heti tulla 'rauhoitelemaan' tänne kun kritiikki menee MS vastaiseksi, mutta kun PS2 on vastaavan kritiikin kohteena, tiedät kyllä puolesi.

On sitä kohua nostettu täällä turhemmistakin höpöhöpöistä.

Enkä näe tarpeelliseksi mitenkään harjoitella vittuilua, se kun ei minusta ole mitenkään kunnioitettava taito. Saat minun puolesta pitää itselle myöntämäsi vittuilumestarin tittelin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Sulla kyllä on tapana heti tulla 'rauhoitelemaan' tänne kun kritiikki menee MS vastaiseksi, mutta kun PS2 on vastaavan kritiikin kohteena, tiedät kyllä puolesi.
Roskaa. Olen "puolustanut" jokaista konsolia. Jutun keskittyminen aikalailla Xboxiin jo perustelin. Hiljaa minä olen usein, koska esim. "Cube on lasten kone" tasoiseen ajatustenvaihtoon ei ole mitään mieltä osallistua.

Enkä näe tarpeelliseksi mitenkään harjoitella vittuilua, se kun ei minusta ole mitenkään kunnioitettava taito.
Provosointi on hauskaa vain kun saa vastapuolen provosoitumaan. Jostain ne kiksit on saatava. Sinä olet minun polttoaineeni.

Saat minun puolesta pitää itselle myöntämäsi vittuilumestarin tittelin.
Vaatimaton kun olen, en itselleni ko. titteliä rohkene ottaa, mutta jos haluat sitä minulle esittää, tai sitten "kusipäätä", sopii se kyllä.

Juupajaapa voisi joskus keksiä muutakin sanottavaa, kohta alkaa delete taas viuhumaan tässäkin threadissa. Aivan selvästi sinä taas aloitit vittuilun Hexin asiallisesta vastauksesta.

Jospa monet tulevat "rauhoittelemaan" kun puhutaan MS vastaisesti, siksi että lähes 50% näistä väitteistä on joko
a) naurettavia
b) ei voi kettään kiinostaa.
PS2 saa myös osansa näistä aivan turhista väitteistä yms, niihin ei sitten tarvitse vastata. Helppoa eikö totta?

Ja nyt juupajaapa alkaa itkemään siitä kuinka "xboxfin mode tulee tänne heti poistaa mun viestejä ku kerron vaan faktoja M$!!!!! nazi modet1!!" Voin myös pyytää PS2 puolelta jonkun tekemään sen työn, niin ei pitäisi tuostakaan itkeä.

Koitetaan pitää Threadi kunnossa, ja asiallista puhetta (näin tyhmästä asiasta) kiitos.

Hex varmaan kans varmaat lopettaa juupiksen kanssa tälläiset ohi threadi tappelut =) Vaikka hän sinun polttoaineesi onkin, niin mieti vaikka uusi taloudellisempi tapa vastailla hänelle =)

En kyllä odottanut tästä näin isoa kohua, olis ehkä pitänyt muuttaa otsikkoa.

En oikeastaan tiedä mistä keksit ton "turha/tyhmä asia" jutun.

Pitäähän nyt niin isolla yhtiöllä kuin Microsoftilla olla jokin taso ettei ne alennu tekemään tuollaisia fanboy sivuja.
Toihan on kuin suoraan jostain fanipoika sivustolta kopioitu juttu.
Tollaiset sivuthan tavallaan lietsovat sitä niin inhottua fanaattista fanboyismia.

Jos olisin nähnyt ton fanipoika sivulla niin olisin unohtanut koko jutun seuraavana päivänä.
mutta kun löysin näin alhaista b luokan juttua Xboxin virallisilta sivuilta niin se oli jo melkoinen yllätys.

btw.
Mitä vikaa kauppiksessa on? :confused:

Nyt alkaa vaikuttamaan aika synkältä, Xbox moderaattorit (paitsi unreal hawk)eivät pysy statuksensa tasolla. Xbox moderaattorit on alkaneet vajota aika pahasti fanboy asteelle..valitettavasti. (Viittaan esim. Wormubutiin: "Koitetaan pitää Threadi kunnossa, ja asiallista puhetta (näin tyhmästä asiasta)" )

Kaikki muut paitsi boxaajat pitävät tälläistä mainontaa törkeänä ja halveksuttavana. Joten lienee turha mainita, että boxin omistajien vastaukset on enemmän tai vähemmän merkityksettömiä. Ei kukaan halua mitään tuotetta mainostettavan tällä tavalla!

Fiktiivisiä esimerkkejä:
Viralliselta eurooppalaiselta autonvalmistajan sivuilta: No mene sitten ostamaan se japanilainen riisinkeitin, ruostuuhan se ensi sateella.

Nokian virallisilta sivuilta: Mieti onko järkeä ostaa ruotsalaista homojen tekemä "puhelin", joka vastaa laadultaan citymarketissa myytäviä vauvan itkupuhelimia? Jos sitä vastoin ostat meidän puhelimen, pärjäät elämässä, saat kauniin vaimon, lapsia ja ison talon kaupungin parhaalta paikalta.

Tälläistä mainontaako siellä kauppiksessa nykyään kehotetaan käytettävän? Onneksi tälläiset mainokset eivät ole vielä levinneet netin ulkopuolelle.

p.s suora linkki ja kuva on poistettu Xbox.comin etusivulta threadin artikkeliin vähän aikaa sitten.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Juupajaapa voisi joskus keksiä muutakin sanottavaa, kohta alkaa delete taas viuhumaan tässäkin threadissa. Aivan selvästi sinä taas aloitit vittuilun Hexin asiallisesta vastauksesta.

Ja nyt juupajaapa alkaa itkemään siitä kuinka "xboxfin mode tulee tänne heti poistaa mun viestejä ku kerron vaan faktoja M$!!!!! nazi modet1!!" Voin myös pyytää PS2 puolelta jonkun tekemään sen työn, niin ei pitäisi tuostakaan itkeä.

Aivan selvästi. Jospa lukisit threadin alusta alkaen, ihan objektiivisesti niin ehkä huomaisit että keskustelu täällä oli aivan asiallista, keskittyen MS:n sivustolla olevan jutun kritisointiin. Kunnes xboxfanaatikot tulivat ja käänsivät keskustelun henkilökohtaiselle tasolle.

Hex:in viestistä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex Taitaa olla puhuttavasta puutetta, kun tikusta pitää vääntää asiaa ja suuria tunteita tuollaisesta höpöhöpöstä. Tuohan on kieli poskella tehtyä vastustajan mäiskimistä - hyvin amerikkalaista. Miksi siis näin hirveä älämölö? Reaktioiden vahvuudesta päätellen samaistuminen konsoleihin ja niiden valmistajiin on aikamoista.

Japanilaiset eivät tuollaiseen tosiaan ryhdy. Sieltä saattaa taas tulla esim. seuraavaa: "(kysyttäessä PS2:n kilpailijoista)... Emme osaa sanoa. Ehkä se voisi olla kännykkä? Todellinen kilpailu on ihmisten ajasta ja kiinnostuksen pysymisestä." (Edge 70) Tuon vois tulkita aikamoiseksi kusen nousemiseksi päähän, mutta miksi vaivautua? Miksi välittää myöskään tuosta Xbox-sivusta?

Eniten tästäkin myrskystä vesilasissa kertoo se, kuka tästä(kin) eniten kohisee.
on tulkittavissa selvästi viittaus tiettyyn henkilöön, ja yritys mitätöidä hänen mielipiteitään. Ja tästä viestistä viimeistään threadi alkoi mennä kinasteluksi henkilöistä, ei aiheesta.

Joten miten oletkaan taas saanut sen käsityksen että minä olisin aloittanut vittuilun, ja xboxporukka tietysti on postaillut ainoastaan asiallisia kommentteja.

Juu, menipä taas itkemiseksi, saat ihan vapaasti poistella minun viestejäni jos se tydyttää sinun sensurointitarvettasi (vaikkei viestini olekaan mitään niin radikaaleja että niistä tarvitsisi kenenkään noin paljon järkyttyä.

ROFLMAO...! Mä olen kans kuullut, että konsolien valmistus ja mainostus on kuolemanvakava juttu, jonka yhteydessä ei huumoria sallita. Vähän niinku suomiräppi. Se Hondan civic mainoskin on ihan järkyttävä. Tulee paha mieli. Saati sitten Gigantin "se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa"; henkilökohtainen loukkaus..! Häpeäisivät, paskiaiset.

Mjoo no tuo nyt pitäisi ottaa ns. pilke silmäkulmassa, koska siellä Xbox.comissa kyllä annettiin selvästi ymmärtää, ettei kyseessä ole vakavamielisesti otettava vertailu.

Enivei siitä huolimatta sivujen ylläpitäjien pitäisi ehkä hieman harkita, mitä sivuilleen laittavat -- viimeistään siinä vaiheessa kun Microsoft itse puuttuu korkemmalta taholta sivujen sisältöön (jos puuttuu). Vaikka viralliset sivut pitävätkin olla mainostavat, en usko, että tuollainen kilpailevien koneiden halventaminen on siihen oikea keino. Henkilökohtaisesti ainakin kun harkitsen uusien konsoleiden hankkimista, mielenkiintoni kyseistä laitetta kohtaan vähenee, jos sen fanikunta tai valmistaja dissaa esimerkiksi jotain laitetta, josta itse pidän.

Mainoslause oli huonolla maulla tehty. Piste.

Mahdollisesti se häviää sivuilta kokonaan lähipäivinä. Piste.

Suomessa samanlaisesta asiasta nousisi kohu, jota käsiteltäisiin huomenna iltapäivälehdissä sekä eduskunta perustaisi komitean, joka miettisi toimenpiteitä sekä etsisi syyllisiä (todennäköisesti Etelä-Afrikasta tai Sonerasta). PISTE

Eli siis Xboxin markkinointi-osasto teki kämmin, sitä sattuu...

Tosin mahdollisesti kaikki asiat, joita mainoksessa käsitellään, ovat totta.. En ole kuitenkaan itse vielä päässyt kokeilemaan kumpaakaan palvelua..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ooz
Mainoslause oli huonolla maulla tehty. Piste.

Mahdollisesti se häviää sivuilta kokonaan lähipäivinä. Piste.

Suomessa samanlaisesta asiasta nousisi kohu, jota käsiteltäisiin huomenna iltapäivälehdissä sekä eduskunta perustaisi komitean, joka miettisi toimenpiteitä sekä etsisi syyllisiä (todennäköisesti Etelä-Afrikasta tai Sonerasta). PISTE

Eli siis Xboxin markkinointi-osasto teki kämmin, sitä sattuu...

Tosin mahdollisesti kaikki asiat, joita mainoksessa käsitellään, ovat totta.. En ole kuitenkaan itse vielä päässyt kokeilemaan kumpaakaan palvelua..
Mainoslause? Tarkoitat tuota vertailua? No kumminkin, en väittänytkään, että se olisi kovin nerokas idea MS:lta laittaa tuollaisia kävijoiden ideoita community-osastolle. Mutta kuten jo totesin, siinä oli viittaus siihen ettei se ole mitenkään "virallinen" tai totuuden mukainen vertailu... :rolleyes:

Aivan selvästi. Jospa lukisit threadin alusta alkaen, ihan objektiivisesti niin ehkä huomaisit että keskustelu täällä oli aivan asiallista, keskittyen MS:n sivustolla olevan jutun kritisointiin. Kunnes xboxfanaatikot tulivat ja käänsivät keskustelun henkilökohtaiselle tasolle.

Alussa juttu näyttikin hyvältä. Kyllähän minäkin myönsin että tyhmä vitsi, mutta ei tämä maailmaa kaada? Mutta eikös täällä keskustella juurikin mielipiteistä? On se ikävä konsolisota kun ei xbox miehet pääse sanomaan haluamaansa =)

Hex:in viestistä on tulkittavissa selvästi viittaus tiettyyn henkilöön, ja yritys mitätöidä hänen mielipiteitään. Ja tästä viestistä viimeistään threadi alkoi mennä kinasteluksi henkilöistä, ei aiheesta.

Joten miten oletkaan taas saanut sen käsityksen että minä olisin aloittanut vittuilun, ja xboxporukka tietysti on postaillut ainoastaan asiallisia kommentteja.

Itse en tuossa Hexin viestissä huomannut mitään viittausta, ja silmääni iski vain että Sinä olit se ketä vei jutut henkilökohtaisuuksiin. Olen pahoillani jos olen väärässä.

Juu, menipä taas itkemiseksi, saat ihan vapaasti poistella minun viestejäni jos se tydyttää sinun sensurointitarvettasi (vaikkei viestini olekaan mitään niin radikaaleja että niistä tarvitsisi kenenkään noin paljon järkyttyä.

En ole järkyttynyt, ja sensurointitarve on aikalailla minimissä, huomaat varmaan taas kuinka menee ohi täysin tästä aiheesta? Tätäkö haluat jokaiseen Threadiin?

Nyt alkaa vaikuttamaan aika synkältä, Xbox moderaattorit (paitsi unreal hawk)eivät pysy statuksensa tasolla. Xbox moderaattorit on alkaneet vajota aika pahasti fanboy asteelle..valitettavasti. (Viittaan esim. Wormubutiin: "Koitetaan pitää Threadi kunnossa, ja asiallista puhetta (näin tyhmästä asiasta)" )

Eli olen huono moderaattori koska koitan pitää threadin oikealla polulla? yea right... Uskon kyllä että tarkoitit tuota loppua, ja "tyhmällä asialla" tarkoitin että itse pidän tätä lähinnä vitsinä, ja tästä samaisesta sunnyworldista on ollut topic joskus viikkoja sitten... sillonkin se (sunnyworld) poistettiin, ihme että se on taas tullut takas.

Ja missä mielessä "fanboy aste" on? minähän kehotin jatkamaan tätä threadia, mutta asiallisemmin, ei käydä kenenkään kurkkuun kiinni.

Itse aiheeseen.

Nokian virallisilta sivuilta: Mieti onko järkeä ostaa ruotsalaista homojen tekemä "puhelin", joka vastaa laadultaan citymarketissa myytäviä vauvan itkupuhelimia? Jos sitä vastoin ostat meidän puhelimen, pärjäät elämässä, saat kauniin vaimon, lapsia ja ison talon kaupungin parhaalta paikalta.

Tiedän että tämä oli tahalleen todella kärjistetty versio, mutta huomauttaisin myös, että ei Xbox.comissa ihan näin asiaa esitetty. Totuutta liioiteltiin samoin kuin PS2 onlinen huonoja puolia. Ei kumminkaan alettu homoksi haukkumaan, tai vaimoja lupailemaan.

Ajattelin vastata tähän vielä jotain aiheeseen liittyvää, mutta naurettavaksihan tämä on mennyt joten se siitä(juupis voi sitten tässä ilmoittaa kuinka xboxaajat vähättelevät asiaa).

Juupiksen tapa tunkea sanoja suuhun on kyllä ihailtavaa (=tulkita tekstiä mahdollisimman negatiivisella tavalla) ja tyyli provosoida ihmisiä. Itse ironiaa ehkä? Tuskinpa kukaan oikeasti noin innoissaan tälläisestä asiasta on, vai onko?

Ainakin minä olen huomannut että eivätpä nämä Juupiksen mainitsemat "Boksi-fanitkaan" (mukaan lukien minä itse) tätä hommaa ihan läpisormien katsonut, jos vaikka sinä lukisit objektiivisesti (sana jonka merkityksestä sinulla ei vaikuttanut olevan hajuakaan eräässä toisessa topikissa).

Tyhmä teko MS:ltä, se siitä. Vielä tyhmempi ottaa asian tosissaan ja pitää asiaa absoluuttisena totuutena. Tyhmin ottaa asian henkilökohtaisesti ja aloittaa taistelun asiasta.

Noh, samassa veneessä me ollaan, niin puolustelijat kuin hyökkääjätkin. Kuinka moni pitää oikeasti viisaana taistella pelikoneiden paremmuudesta internetissä tai missään yleensäkään? Vieläpä aikuisiässä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Smirre

Luulisi olevan jo vaikea elää noin tukahdetussa ympäristössä.

Heh, joo. Näinhän se on.

Vielä lopuksi:

Asioiden paisuttelun ja vähättelyn ero on vain hiuksen hieno.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Tämä ei ole enää todellista.

Jokainen voi onneksi lukea itse tämän threadin alusta loppuun, ja punnita mielessään sitä kuka aloitti kettuilut, ja kenellä on enemmän kettuilevia kirjoituksia.

Ihme hyypiöitä kyllä nuo muutama.

Teen tässä nyt pyhän lupauksen, että en enää koskaan kirjoita tälle boardille (luen kyllä yhä). Toivottavasti kirjoitusten taso nousee sen johdosta. Ainakin uskon niin. Pääsevät moderaattoritkin paremmin keskittymään heidän omiin tehtäviin.

Hyvästi, toivottavasti ette jää kaipaamaan ;)

Tämä ei ole enää todellista.

Jokainen voi onneksi lukea itse tämän threadin alusta loppuun, ja punnita mielessään sitä kuka aloitti kettuilut, ja kenellä on enemmän kettuilevia kirjoituksia.

Ihme hyypiöitä kyllä nuo muutama.

Teen tässä nyt pyhän lupauksen, että en enää koskaan kirjoita tälle boardille (luen kyllä yhä). Toivottavasti kirjoitusten taso nousee sen johdosta. Ainakin uskon niin. Pääsevät moderaattoritkin paremmin keskittymään heidän omiin tehtäviin.

Hyvästi, toivottavasti ette jää kaipaamaan ;)

Itse olen aikalailla samoilla ajatuksilla. Xbox-kiihkoilijat ovat laskeneet minulle niin rakkaan sivuston tason.

Huoh...

Mutta tuli tässä mieleen, Fanit ja konsolin valmistaja aivan samanlaisia ;)

Ja sen olen tässä Konsolifinin aikana huomannut, että xboxsin faneilla (en yleistä, eivät siis kaikki. Ja tietty niitä löytyy muittenkin konsolien joukoista, mutta xboxsin joukoista mielestäni enemmän) on heti tukka pystyssä, kun xboxsista sanoo vähänkin negatiivistä.

Ongelmia itsetunnossa ?

Tosin tässä BBS xboxsin alueella on taso parantunut, kun vertaa mitä se oli aikaisemmassa keskustelu paikassa ennen alueen tänne siirtämistä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Tosin tässä BBS xboxsin alueella on taso parantunut, kun vertaa mitä se oli aikaisemmassa keskustelu paikassa ennen alueen tänne siirtämistä.
Mutta se oli silloin siitä hyvä, että se oli siellä, ei täällä.

Kyllä paskan puhujia löytyy jokaisen koneen omistajista suhteellisesti aikalailla saman verran. Niistäkin suurin osa menee iän tuoman ehdottomuuden piikkiin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kyllä paskan puhujia löytyy jokaisen koneen omistajista suhteellisesti aikalailla saman verran. Niistäkin suurin osa menee iän tuoman ehdottomuuden piikkiin.

Näinhän se on, kukin tyylillään. Voisitte kuitenkin olla menemättä ihan henkilökohtaisuuksiin.

Lueskelin tätä ketjua joutessani ja juupajaapassa taisi tällä kertaa olla enemmän hyökkäyskannalla. Mutta kyllä myös Hex hyökkäävästi keskusteluun liittyi mukaan. Muutamat lauseet olisi voinut jättää pois ;)

Ja sitä en ymmärrä, kun keskustellaan tai morkataan jotakin asiaa. Niin se väännetäään väkisin henkilö tasolle jossakin vaiheessa. Miten ihmiset eivät osaa vain sanoa mielipiteitään.

Kaippa se kuuluu asiaan...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Lueskelin tätä ketjua joutessani ja juupajaapassa taisi tällä kertaa olla enemmän hyökkäyskannalla. Mutta kyllä myös Hex hyökkäävästi keskusteluun liittyi mukaan.
Minäkö? :eek:

Kansalle pitää tarjota sirkushuveja.

terv. "Agent Provocateur"

Ylös Bottom