Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yakuza/Like A Dragon -pelisarja

Oispa lomaa tammikuussa. Olen kade. Mutta pelaan sitten iltaisin niin paljon kuin ehdin. :)
Minäpä huomasin mukavaksi yllätyksekseni, että oli tullut lomia laskeskeltua päin helvettiä vuoden aikana, ja on pitämättä vielä yli viikon verran lomaa, vaikka joulun ajan lomia sopiessani luulin ensin, että siihen menee ne loput jäljellä olevat lomat. Ikävä kyllä ei tässä ihan heti noita silti pääse käyttämään, mutta jos sitä pitäisi pääsiäisen yhteyteen kunnon lomapätkän, tai sitten vähän pidemmän kesäloman. Toki juuri nyt alkuvuodesta tuntuisi vieläkin loma erityisen tarpeelliselta. Kun olisi niin paljon pelattavaakin... :)
 
Onhan tuo tietysti vähän erikoinen päätös; täytyy kyllä sanoa, että nämä ovat jo nyt olleet niin massiivisia eepoksia (missä on aika paljon myös toistoa, samaa bossia monta kertaa jne.) että ei ole ollut ikinä mitään suurta mielenkiintoa lähteä enää NG+:aan eli koko jööti täysin alusta.

Mutta koskeekohan tuo myös ns. Premium Adventurea, eli juonen jälkeistä kaupungilla häröilyä täydellä hahmolla?

Ja tämän Infinite Wealthin tarinahan tosiaan oli jo nyt huhujen mukaan UUVUTTAVAN pitkä, joten... :D
 
Onhan se selvää että Sega rahastaa ja kokopelin hinta on sen joku 100€, mutta jos peli tarjoaa 100h viihdettä niin en näe tässä ongelmaa. Jotkut maksavat 80€ 10-20h kertaviihteestä.
 
Hemmetin hyvältähän noi näyttää. pitää kyllä jossain vaiheessa tämä hommata, kun aikaa on enemmän


 
Hienoa nähdä tällä olevan 55 arvostelun jälkeen 90pts keskiarvo OpenCriticillä. Todella kova vuosi roolipeleissä tulossa ja tämä on erinomainen startti. Ei ole helppoa tällä hetkellä valita, että mitäs sinne ostoskoriin päätyy ensin, kun nykyiset pelit on saatu pelattua pois alta, mutta uusin LAD on kyllä liipasimella hyvin herkästi.
 
Helposti top kolmessa itsellä. Jos pituus ei pelota, niin jestas tässä hellitään faneja.

Ei haittaa pituus jos se pelin tarina tai sisältö ei ala tökkimään. Yakuza 5 on ainut missä pelin pituus on alkanut tökkimään tässä sarjassa ja aina samassa kohtaa kun pelataan sillä vikalla hahmolla, se vaan oli tosi puuduttava tyyppi. Kyllähän Xenoblade Chronicles 3 osoitti että äärettömän laadukkaalla sisällöllä pituutta saa olla, 130h ekaan läpipeluu kertaan meni siinä.


Myöskin näköjään PC:llä ainakin alkoi ennakkolataus, kokoa 60 gigaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei haittaa pituus jos se pelin tarina tai sisältö ei ala tökkimään. Yakuza 5 on ainut missä pelin pituus on alkanut tökkimään tässä sarjassa ja aina samassa kohtaa kun pelataan sillä vikalla hahmolla, se vaan oli tosi puuduttava tyyppi. Kyllähän Xenoblade Chronicles 3 osoitti että äärettömän laadukkaalla sisällöllä pituutta saa olla, 130h ekaan läpipeluu kertaan meni siinä.
Y5 on mullakin ainut jossa se pituus alkoi todenteolla tökkimään. Toisaalta pelasin sen myös vähän kiirehtien läpi muutamassa päivässä jostain syystä, mut jokatapauksessa samat fiilikset alko olemaan siinä Saejiman metsäreissulla. Siitä sit suoraan siihen idolipaskaan tukehtumaan niin ei kyllä ihan kauheasti naurattanut. Shinada taas oli aika mitäänsanomaton, koki saman kohtalon mikä se nelosen poliisiäijäkin, eli yhessä pelissä ja sit roskikseen. Kai se jotenkin siihen pelin teemaan liitty, mut kokonaisuudessaan tosi turha äijä. Vitosen ongelma oli muutenkin tosi vahva alku, jonka jälkeen mentiin aika tasasta alamäkeä sinne finaaliin asti.

Jokatapauksessa tää menee varmaan suoraan suoneen sit kun julkasu koittaa. Pallottelen vielä PS5 ja PC version välillä, PS5 versio jos huomisen aikana saa sosialisoitua hyppysiinsä sen, mut muuten varmaan sit PC.
 
Tulee kyllä kauhea fomo, kun oma pelisarjan läpipeluu on vielä kesken. Tietääpähän ainakin, että hyviä pelejä on luvassa, kun joskus sarjassa sinne asti pääsee :D.
 
Tänään se peli illalla aukeaa PC:llä ja pääsee huomena aamulla ottamaan pienet testit pelistä. Sitten onkin viikonloppuna ja ensiviikolla paljon aikaa pelata ja syventyä Ichiban Kasugan, Kazuma Kiryun ja kumppaneiden tarinaan uudessa maassa. Pitkä matka on edessä mutta uskon että nautin todella paljon tästä 100h matkasta Ameriikan maassa.
 
Klo 16/17 (jompikumpi, en oo ihan satavarma) aukee PC version hanat, Japanin aikavyöhyykkellä tapahtuu näemmä julkasu. Peli ennakkoladattu, HDMI piuha vedetty koneesta telkkariin, huominen ja viikonloppu näyttää tyhjältä. Ruokaa jos vielä tekis ennen julkasua niin sit voi aikalailla hyvin mielin fuusioitua sohvan kanssa muutamaksi päiväksi vastoin kehittäjien ohjeita.

Vuodessa tulee yleensä noin yks tai kaks peliä jotka saa samalla tavalla innostuneeks. Spoilereita ja trailereita vältelty onnistuneesti tänne asti, onneksi. Toivottavasti PC versiossa ei suurempia ongelmia, pitäis DLSS kera päästä aika lähelle 4k 120fps kuitenkin.
 
Ei itse asiassa minusta kuulostanutkaan ollenkaan hassummalta enkku-dub tuossa IGN-arviossa. Yleensähän kaikki Japani-pelit pelaan toki ehdottomasti aina japaniksi, mutta Yhdysvaltoihin sijoittuvan voisikin mennä vaihteeksi englanniksi. :)
 
PC versiossa ainakin sellanen bugi, et vaikka japaniäänet käytössä niin tietyissä tilanteissa tulee enkkudubit läpi. Esimerkiks level upissa ja katukeskusteluissa. Ei hirveen iso homma, mut mietityttää silti et eikö tätä kukaan huomannu QA osastolla kun puskee naamalle ekan vartin aikana.
 
PC versiossa ainakin sellanen bugi, et vaikka japaniäänet käytössä niin tietyissä tilanteissa tulee enkkudubit läpi. Esimerkiks level upissa ja katukeskusteluissa. Ei hirveen iso homma, mut mietityttää silti et eikö tätä kukaan huomannu QA osastolla kun puskee naamalle ekan vartin aikana.

Voi olla että on ihan tarkoituksellista kun peli kuitenkin sijoittui jenkkeihin. Kaikkea ei ole lähdetty kääntämään japaniksi. Tähän mennessä ollut enkku dubissa sama juttu että japaniääniä siellä täällä joissain sivujutuissa.
 
Voi olla että on ihan tarkoituksellista kun peli kuitenkin sijoittui jenkkeihin. Kaikkea ei ole lähdetty kääntämään japaniksi. Tähän mennessä ollut enkku dubissa sama juttu että japaniääniä siellä täällä joissain sivujutuissa.
Eipä toi oo, Ichibanista kyse niin se tuskin yhtäkkiä japanista vaihtaa englanniks.

Ongelma kuitenki korjaantu vaihtamalla ääninäyttelyn enkuks ja sit takas.
 
Tulipa 1h 20 min peliä aloiteltua. Tuttuun tapaan tietysti LaD pelit alkaa hitaasti joten ihan kauheasti ei voi vielä sanoa. Mutta heti alkuun huomaa taisteluiden uudistukset. Vihollisilla on mittari joka näyttää koska he huomaavat sinut, voit liikkua taisteluissa ja etsiä sopvian kuvakulman jolla voit saada vihun vaikka osumaan seinään tai kaiteeseen ja näin tehdä lisävahinkoa. Hyviä uudistuksia heti näin alkuun. Uusittu UI on tosi upean näköinen. Intro on äärimmäisen hienosti tehty ja toi hymyn naamalla.

Tarinassa hengataan vanhojen kamujen kanssa ja pääset treffeille surkeimipien treffi ohjeiden kanssa ikinä. En muista koska olisin nauranut näin paljon kuin näiden deitti harjoitusten aikana :D Äärimmäisen loistavaa käsikirjoitusta ja enkku dubbia, tuntuu että ovat parantaneet edellisestä pelistä näyttelyään selkeästi, ainakin näin alun perusteella. Edellisessä osassa oli kanssa hieno näyttelyä mutta kyllä sinne joukkoon mahtui kanssa facepalm tason heikkoja suorituksia.

PC versio on teknisesti äärimmäisen hyvä. Peli ei stutteroi kun mennään FSR3+Frame Gen kombolla vaan todella sulavaa menoa. Dragon pelimoottori tietysti paikoitellen näyttää ikänsä mutta ei sitä rumaksi voi kutsua. Pääasia kuitenkin että peli pyörii loistavasti mitä ei voi sanoa monista AAA julkaisuista viimeaikoina. Onneksi myös Saekon silmät tuntuu olevan korjattu koska edellisessä pelissä ne sai hahmon näyttämään ihan jumalattoman creepyltä.

Vielä yksi päivä töitä ja sitten alkaa maratooni, en malta odottaa. :cool:
 
Kertokaa sitten sen verran, että kai alussa ollaan ilman Kiryuta. Edes alun voi iloisesti käyttää lontoo-dubbausta ennen kuin on pakko vaihtaa japaniksi. :D Itelle lupailin, että ostelen tämän vasta sitten, kun on joku edellinen peli pelattu alta pois. Alan Wake 2 varmaan, johon en ole ehtinyt (tai oikeastaan jostain syystä halunnutkaan) koskea nyt pariin viikkoon.
 
Ylös Bottom