Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Knight
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Onko kellään kokemuksia VG Plussasta? Kauanko tilauksen tulemisessa on yleensä kestänyt?

Tilaus tulee yleensä jopa nopeammin kuin esim. play.comista. Tilasin Socomin torstaina iltapäivällä ja eilen oli postilaatikossa (vieläpä melko isossa pahvilaatikossa erittäin hyvin pakattuna).
Kaiken kaikkiaan loistavaa palvelua ollut minulla, tilausten peruuttaminen hieman vaikeampaa kun ei ole mitään erillistä Cancel nappia (koskee lähinnä ennakkoja). Asiakaspalvelu kuitenkin ystävällistä.
Kannattaa muuten huomata, että tuo niiden laskuri ei ole aivan ajantasalla nyt kun dollarin kurssi on vahvistunut (Socomin hintaarvio pkuluineen 41 -> todellinen hinta 43,50). Mutta silti ehdottomasti yksi halvimmista puljuista PS3 peleille ja voin suositella lämpimästi! :)

edit: tulliin jäämisen vaaraa ei tuolla hintaa ole.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta


Oho, meni vähän paikat sekaisin. Kait periaatteessa vaara on, mutta tuskin kellään koskaan on VG+:ssan normihintaiset pelit tulliin jääneet ja taitavat merkata lähetysten arvon muutoinkin hatusta. Itsellä ei ainkaan koskaan jääneet (n. 10peliä tilattu).

edit: tuossahan se on muutama rivi ylöspäin selitetty.

b)Levyt tilataan USA:sta.
Suomessa niistä kannetaan tullia ja arvonlisäveroa. Tullia, arvonlisäveroa tai valmisteveroa
ei kanneta, jos kyseisen verolajin laskettu määrä on alle 10 euroa. Minimin alle jäävää
tullin tai valmisteveron määrää ei lisätä maahantuonnin arvonlisäveron perusteeseen.
tulli on 3,5 % = 1,75 euroa. Tullia ei kanneta eikä lisätä arvonlisäveron perusteeseen.
arvonlisävero on 22 % tullausarvosta eli hinnasta, johon on lisätty lähetyskulut (50 euroa)
= 11 euroa
Lähetyksestä kannetaan vain arvonlisäveroa, koska sen määrä ylittää 10 euroa.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Oho, meni vähän paikat sekaisin. Kait periaatteessa vaara on, mutta tuskin kellään koskaan on VG+:ssan normihintaiset pelit tulliin jääneet ja taitavat merkata lähetysten arvon muutoinkin hatusta. Itsellä ei ainkaan koskaan jääneet (n. 10peliä tilattu).

edit: tuossahan se on muutama rivi ylöspäin selitetty.

b)Levyt tilataan USA:sta.
Suomessa niistä kannetaan tullia ja arvonlisäveroa. Tullia, arvonlisäveroa tai valmisteveroa
ei kanneta, jos kyseisen verolajin laskettu määrä on alle 10 euroa. Minimin alle jäävää
tullin tai valmisteveron määrää ei lisätä maahantuonnin arvonlisäveron perusteeseen.
tulli on 3,5 % = 1,75 euroa. Tullia ei kanneta eikä lisätä arvonlisäveron perusteeseen.
arvonlisävero on 22 % tullausarvosta eli hinnasta, johon on lisätty lähetyskulut (50 euroa)
= 11 euroa
Lähetyksestä kannetaan vain arvonlisäveroa, koska sen määrä ylittää 10 euroa.

Jees, mutta eipä se tulli näissä optisissa medioissa ole paha... vaan juurikin tuo 22 prossan alvi.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Jees, mutta eipä se tulli näissä optisissa medioissa ole paha... vaan juurikin tuo 22 prossan alvi.

Jep, no Tuomas luultavasti tarkoitti että tuleeko tuohon lähetykseen mitään extrakustannuksia (arvo 41) ja siihen joka tapauksessa vastaus on, että ei tule.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Jees, olisi taas pitänyt hieman oma-aloitteisuutta käyttää ennen postaamista. Tärkein kysymys kuitenkin on vielä vastaamatta; uskaltaako kyseisestä puljusta (GAMEHUBS) tilata?

Eikö kellään ole Gamehubsista kokemusta? Eniten mietityttää, että maksaisiko UPS:lle mielenrauhasta, vai laittaisiko normaalipostin seassa pelin tulemaan.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Nyt GameHubsista kokemuksia:

Boikotoikaa mokomaa puljua! Menivät sössimään Fallout 3-tilaukseni ja nyt en sitten tiedä mistä pelin ostaisin. Menetän prosessissa myös konkreettisesti rahaa, sillä ilman GH:sta tilaamista olisin totta kai hyödyntänyt GameStopin vaihtotarjousta.

Eli he siis pitivät ennakkotilausta auki NTSC-U/C versiosta ja mainostivat sen olevan region free (kuten se onkin). Nyt sitten JULKAISUPÄIVÄNÄ he yht'äkkiä ilmoittavat, että he saavatkin vain aluekoodattua NTSC-J versiota ja eurooppalaisten tilaukset on peruttu/rahat palautetaan. Tämä saa suorastaan tragikoomisia piirteitä siinä vaiheessa, kun huomaa että kyseisen kaupan asiakaskunnasta 99% on eurooppalaisia. Kenelle he sitä Aasia-versiota edes myyvät (tämän vuoksi tulee jopa mieleen, että onko kyseessä kusetus, scam)?!

Ottaa päähän todella paljon. Luulin, että kotona odottaisi ilmoitus pelin postituksesta, mutta päin vastoin lyötiin bitchslapilla naamaan.

EDIT. Prkl, ehdimpäs tilaamaan Play-Asiasta (tuttu ja turvallinen) käytetyn (wtf) Falloutin, joten takkiin ei pitäisi tulla kuin pari euroa olettaen, että GameHubs palauttaa rahani kuten sovittua (punta vain halpenee päivä päivältä, että pitäisivät kiirettä sen refundin kanssa).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Play.com :sta juttua vähän. Omia kokemuksia ja muutama kysymys.

Eli tuli tuossa kuitenkin ostettua puljusta lisää, vaikka sössivät täysin NHL 2k9 myynnit minulle. Nyt pari tilausta tuli tyyliin "postitettu keskiviikkona-> perillä tiistaina". Nyt kuitenkin viimeisin ei ole tullut vieläkään perille. Niinpä kysyn niiltä, jotka ovat play.com:sta tilailleet enemmänkin, että onko postitusajat heitelleet useitakin päiviä?

Toistaiseksi muuten kyllä ihan positiiviset kokemukset tuon ensimmäisen sähläyksen jälkeen. Nopeasti sain rahat takaisinkin.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Nyt GameHubsista kokemuksia:
Ottaa päähän todella paljon. Luulin, että kotona odottaisi ilmoitus pelin postituksesta, mutta päin vastoin lyötiin bitchslapilla naamaan.
.
Sama täällä.
Olihan tuo arveluttavaa kun 35 eurolla olisi lähtenyt uutuuspeli.
Eipä ole vielä kuulunut mitään gamehubsilta eikä rahoja näkynyt! En todellakaan aio asioida kyseisen paikan kanssa koskaan enkä suosittele sitä kenellekään.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Pakko avautua CDON.COM puljusta..

Viimeisin mielen pahoittava tilaus:

Käytin hyväkseni niiden wii-peli tarjouksen 2 peliä n.32. No nopeasti tuli mailiin ilmoitus että pelit toimitettu. Mutta niitä ei 2 viikkoon kuulunut niin aloin kyselemään. Myönsivät virheen ja sain 3 alekoodin. Taas meni 2viikkoa eikä pelejä kuulunut mutta tuli maili:

Hei,

Ikävä kyllä varastollemme oli sattunu virhe lähetyshetkellä, mutta tilauksesi lähetetään meiltä tänään.

Pahoittelemme viivästymistä ja pieneksi korvaukseksi saat tässä vielä 10 alennuskoodin jonka voit käyttää seuraavaan tilaukseesi.

No tänään n. 6 viikkoa tilauksesta pelit tipahti postilaatikkoon. Avasin paketin ja mitä!! Toinen peli ilman muoveja oikeassa yläkulmassa jonkun (varmaankin lapsen)purema jäljet. Levy täynnä naarmuja ja sormenjälkiä! Ohjeet täynnä jotain ihme töhnää. Ja siis tuon peli myivät uutena. Tottakai lähetin heti palautetta johon en ole saanut vielä vastausta, mikä on kyllä ihme kun yleensä sieltä saa vastauksen tunnissa. Peli oli vielä menossa joululahjaksi mutta en kyllä tosiaan sitä kehtaa antaa.

Olen monta kertaa tilannut tuolta ja melkein joka kerta on ollut jotain. Lasku on unohtunut, peli ei ikinä saapunut väärä peli ja paljon muuta. Mutta joka kerta olen saanut jonkinlaisen hyvityksen ja asiakaspalvelu on ollut nopeaa ja ystävällistä. Siksi siis olen virheistä huolimatta tilannut sieltä. Kerron mitä vastaavat tuon mukulan syömän pelin tapauksesta.
 
Pelien ja tarvikkeiden osto play.comista

Ajattelin tilata tuolta ohjaimen ja pelejä, kun Suomessa niin kalliit. Toimiiko tuolta tilatessa kauppa ihan samalla tavalla kuin suomalaisissa verkkokaupoissa. Että laitetaan vaan ostokset koriin ja sitten maksetaan Visalla ja odotellaan muutama viikko. Tuleeko mitään tulleja?

Tämä ainakin kiinnostaa, kun olen toista ohjainta vailla (Suomessa pelkkä ohjain jo saman verran): http://www.play.com/Games/Xbox360/4...a-+-Xbox-360-Wireless-Controller/Product.html
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

EU:n sisäinen nettikauppa ei kuulu tuohon rajoituksiin. Britannia on EU maa joten sieltä voi tilailla vähän enemmän.
 
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

EU:n sisäinen nettikauppa ei kuulu tuohon rajoituksiin. Britannia on EU maa joten sieltä voi tilailla vähän enemmän.

Paitsi että play.com ja blahdvd.com sijaitsevat molemmat Jerseyn saarella jonka status vastannee Ahvenanmaata, eli jonkinsortin veroparasiitti. ~45e on tuolta tullirajana jonka alle varmasti tulee suoraan kotiin asti, sen yli saattaa jäädä tulliin ja päälle napsahtaa sitten verot ja tullit.
 
Onko joku ostamassa tavaraa play.comista?

Moro! Eli onko joku parhaillaan ostamassa jotain tuolta play.comista..? Itse en oikein "uskalla" ja kotiväki ei oikein luota noihin ulkomaisiin kauppoihin.. Oon lukenut, että tavara tulee YLEENSÄ hyvässä kunnossa jne. Itse olisin kiinnostunut ostamaan LittleBigPlanetin, joka maksaa kyseisessä kaupassa 19,50 puntaa.. Ja eikös se punta ole tällä hetkellä samaa luokkaa euron kans?
ELI! PISTÄKÄÄ YKSITYISVIESTIÄ JOS OOTTE OSTAMASSA JOTAIN. MAKSAN TOKI OSAN POSTIKULUISTA ( JOS SEMMOSIA TULEE..) JA VAIKKA VÄHÄN EKSTRAA ITSE PELISTÄ..
 
Vastaus: mistä halvimmat pelit ps3:een?

Play.comissa englanninkieliset kannet?
Kauan toimitus kestää?
Mistä tiedät jos pelissä pelaat vaan esim. jenkkejä vastaan netissä, niinkun ylhällä mainittiin?
 
Vastaus: Onko joku ostamassa tavaraa play.comista?

Moro! Eli onko joku parhaillaan ostamassa jotain tuolta play.comista..? Itse en oikein "uskalla" ja kotiväki ei oikein luota noihin ulkomaisiin kauppoihin.. Oon lukenut, että tavara tulee YLEENSÄ hyvässä kunnossa jne. Itse olisin kiinnostunut ostamaan LittleBigPlanetin, joka maksaa kyseisessä kaupassa 19,50 puntaa.. Ja eikös se punta ole tällä hetkellä samaa luokkaa euron kans?
ELI! PISTÄKÄÄ YKSITYISVIESTIÄ JOS OOTTE OSTAMASSA JOTAIN. MAKSAN TOKI OSAN POSTIKULUISTA ( JOS SEMMOSIA TULEE..) JA VAIKKA VÄHÄN EKSTRAA ITSE PELISTÄ..

On varmaan sanottu eri asiayhteyksissä useita kertoja, mutta Play.com:sta ei voi tilata tuotteita Suomeen punnissa. Eurohinnat elävät sitä aikaa kun punta oli 1,5 euroa, eli kannattaa unohtaa tuolta tilaaminen ainakin nyt. Amazon.co.uk on se mesta josta haluat tilata.

Ja en nyt ymmärrä tuota uskallus ja luottamuspulaa. Se johtuu siitä että...?
 
Ylös Bottom