Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

YLE Areena PS3:lle, PS4:lle ja PS5:lle

Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

Ostin uuden pleikkarin ja päivitin viimeisimpään versioon, mutta YLE Arenaa ei ilmestyny XMB:hen... edellisessä se ilmestyi automaattisesti päivityksen jälkeen. Mikä avuksi?
Ei tarvitse tehdä mitään, vaan se ilmestyy sinne automaattisesti jossain vaiheessa. Tarkempi logiikka tuon taustalla ei ole tiedossa, mutta eiköhän se muutaman käynnistyksen jälkeen XMB:hen päädy. Jos ei, buuttaa huviksesi myös verkkolaitteet.
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

hei minä asun ulkomailla ja haluaisin tietää voiko ps3sella kahtoa elokuvia fintv :stä
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

Nyt löytyi Areenasta varsinainen helmien helmi: Rock-Suomi (01/10).

Tämä ensimmäinen osa käsittelee Kapinaa. Kaikenkaikkiaan herkkua on tehty 10 jakson verran.

Pleikkarilla se playerin toimintovalikko ei näy kokonaan. Kuvan saa onneksi silti täyttämään koko näytön tuplaklikkaamalla filmiä.
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

Nyt löytyi Areenasta varsinainen helmien helmi: Rock-Suomi (01/10).

Tämä ensimmäinen osa käsittelee Kapinaa. Kaikenkaikkiaan herkkua on tehty 10 jakson verran.

Pleikkarilla se playerin toimintovalikko ei näy kokonaan. Kuvan saa onneksi silti täyttämään koko näytön tuplaklikkaamalla filmiä.

Tää tuli itekki bongattua ja pitää kyllä pyrkiä kattomaan kaikki jaksot. Ekan perusteella vaikutti kiinnostavasti tehdyltä setiltä, jossa mukavasti mukana vanhoja partoja ja uudemman aallon artisteja.
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

Prhnan areena, siellä on muutama ohjelma joiden esitysaika on mukamas loppunut vaikka tiedoissa lukee päivä joka ei ole vielä lähelläkään.. :E
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

Eilen tuli 7-8 tuntia katsottua tuolta dokkareita ja draamaa. Ihmetys oli suuri siinä vaiheessa kun vaihdoin ohjelman ja ruutuun tuli tekstiä tyyliin: Ohjelman katsominen on mahdollista vain Suomessa.

Meinasin ettenkö ***tu muka Suomessa ole kun useita ohjelmia jo kattelin ja aiemminkin katsellut.

No, kyllä sitten kun uudestaan sen Arenan käynnistin niin samainen tv-ohjelma käynnistyi nikottelematta, olin varmaan siinä vaiheessa jo Suomessa. :D
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

Öööö...
Heitin konsoliini sen uusimman softapäivityksen, lopputulos: Yle Areenaa ei missään näy!
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

Heitin konsoliini sen uusimman softapäivityksen, lopputulos: Yle Areenaa ei missään näy!
YLE Areena ja nämä muut vastaavat netti-TV-palvelut toimivat jollain voodoo-logiikalla, eli ne ilmestyvät XMB:hen ihan omia aikojaan. Ne eivät siis tule varsinaiset firmware-päivitysten mukana.

Jos se ikoni sieltä katosi, todennäköisesti tulee takaisin ihan itsestään jossain vaiheessa, kunhan konsolia käyttää suomalaisella PSN-tunnuksella.
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

Poika tykkää katsoa aika paljon lastenohjelmia ps3:lla. Ihan kiva palvelu, kun digiboksi reistailee ja mennyt monet muumit sivu suun. Onneksi yle areena paikkaa tämän. Nettiyhteyden laadulla ei varmaankin ole vaikutusta kuvan laatuun? Itsellä on 2 megan yhteys ja kuvanlaatuun toivoisi vähän parannusta. Olisi kiva, että se olisi edes tavan sd tasoa. 42" plasmalla katottuna huomaa, että peruslähetys töllöstä on vielä aika paljon parempaa. Tähänkun saisi vähän parannusta, niin palvelu toimisi vallan mainiosti. Kaverin luona testasin sitä tv-kaista juttuu ja siinähän 2 megan yhteydellä saa juuri sitä suttukuvaa.
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

Nettiyhteyden laadulla ei varmaankin ole vaikutusta kuvan laatuun? Itsellä on 2 megan yhteys ja kuvanlaatuun toivoisi vähän parannusta. Olisi kiva, että se olisi edes tavan sd tasoa.

Ei nettiyhteydellä itse kuvan laatuun taida olla sinänsä vaikutusta, mutta jotain vaikutusta voi olla siihen tökkiikö videot tms. Tosin taitaa aika monella olla nykyään riittävät tehot netin puolesta.. Ja se että Areena joskus tökkii voi johtua myös itse softasta ja siihen liittyvistä bugeista.

Mutta joo, vaikka perustaltaan puhutaan "DVD tasoisesta resosta", niin käytännössä homma menee näin (parhaasta huonoimpaan): DVD => digi-tv => Areenan netti. Suomen digi-tv lähetetään aika pakattuna, joten hyvä DVD kyllä hakkaa sen vieläkin.. Ja silti Digitalle syydetään rahaa.. :rolleyes:
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

joissakin vidoissa kuva alkaa nykimään vaikka äänet kuuluvat aivan normaalisti. Onko jotkut videot pakattu jollain eri kodekilla, vai mistä johtunee? Tietokoneella katsottaessa näkyvät aivan oikein.
Tähän ongelmaan törmäsin taas yrittäessäni katsoa perjantain Kotikatu -jaksoa PS3:lla. :mad:
Onneksi kuitenkin lauantain uusintajakso näkyi aivan normaalisti.
Kokeilkaapa joku muukin ilmeneekö tämä nykiminen kaikilla, vai ainoastaan minun pleikkarilla.
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

Yritin eilen etsiä tuolta Arto Nybergiä, mutta yhtään en löytänyt. Vai eikö niitä ole siellä. No tänään kyllä löyty, kun oli ilmestynyt etusivulle.

Sitten yritin löytää myös Elefanttiprinsessaa, mutta en sitäkään lötänyt. Vai eikö tätäkään ole PS3 käyttöliittymässä. No klikkasin sitten linkiä, millä siirryin selain versioon ja tuolta löysin. Kun sain jaksot haettua, niin lisäsin haun kirjanmerkkeihin. Muuten hyvä, mutta kun sen valitsee heittää tuon PS3 kättöliittymän etusivulle. Pitää siis aina hakea uudelleen joka päivä, perhana.

Tosin tuntu välillä muutenin heittävät toisinaan tuolta selain versiosta tuohon PS3 käyttöliittymään, ärsyttävää.

Toisin sanoen, tuohon PS3 liittymään tuo hakutoiminto, niin pystyis sitä käyttämäänkin!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

Toisin sanoen, tuohon PS3 liittymään tuo hakutoiminto, niin pystyis sitä käyttämäänkin!

Tätä mä oon toivonu siitä lähtien, kun tää juttu Pleikkarille tuli, siitälähtien oon Areenaa käyttänyt ennemmin PC:llä, kun tästä Pleikkarin Areenasta ei oikein ole vielä mihinkään...
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

Yritin eilen etsiä tuolta Arto Nybergiä, mutta yhtään en löytänyt. Vai eikö niitä ole siellä. No tänään kyllä löyty, kun oli ilmestynyt etusivulle.

Sitten yritin löytää myös Elefanttiprinsessaa, mutta en sitäkään lötänyt. Vai eikö tätäkään ole PS3 käyttöliittymässä. No klikkasin sitten linkiä, millä siirryin selain versioon ja tuolta löysin.
Itse olen myös törmännyt monesti tuohon ongelmaan, että PS3 käyttöliittymän puolelta ei vain löydy sitä haluttua ohjelmaa. Mielelläni muuten käyttäisin sitä, kun siinä on se kätevä Ohjelmat -valikko, josta voi selata viikon ajalta kaikkien kanavien ohjelmat erikseen, mutta monta kertaa on käynyt että juuri se etsimäni ohjelma puuttuu sieltä listasta. Normaalista selainversiosta ohjelma kyllä löytyy.
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

mutta monta kertaa on käynyt että juuri se etsimäni ohjelma puuttuu sieltä listasta. Normaalista selainversiosta ohjelma kyllä löytyy.

Mikäköhän tässä on, vai eikö kaikkia vaan löydy tuon PS3 liittymän kautta. Vai onko ne niin hyvin sinne piilotettu, ettei niitä löydä edes tuurilla.
 
Vastaus: YLE Areena PlayStation 3:lle

eikö kaikkia vaan löydy tuon PS3 liittymän kautta. Vai onko ne niin hyvin sinne piilotettu, ettei niitä löydä edes tuurilla.
En oikein usko tuohon että ne olisi johonkin piilotettu, koska kuitenkin kaikki muut ohjelmat jotka sieltä valikosta löytyy on siinä järjestyksessä missä ne on televisiosta lähetetty ja välistä vain saattaa puuttua juuri se ohjelma mitä oli etsimässä. Jostain syystä vain tuonne Areenan PS3 versioon näyttäisi jotkut ohjelmat päivittyvän hitaammin kuin selainversioon, tai sitten eivät ilmesty sinne ollenkaan.
 
Kaverin luona testasin sitä tv-kaista juttuu ja siinähän 2 megan yhteydellä saa juuri sitä suttukuvaa.

2M yhteys ei riitä toivotun SD-kuvan välittämiseen, TVkaistan 8Mbps alkuperäistallenne vaatii enemmän kaistaa.

TVkaistan 8Mbps tallenteita voi PS3:lla ladata muistitikulle, jonka jälkeen alkuperäislaatuisen ohjelmatallenteen voi ongelmitta katsoa hitaammallakin yhteydellä.

TVkaistan YLEn ohjelmatallenteissa toimii tekstitys PS3:lla 300kbps, 1Mbps ja 2Mbps näkymissä, 8Mbps YLEn ohjelmatallenteissa tekstitys ei valitettavasti näy koska tallenteessa on mukana YLEn alkuperäinen DVB-tekstitys jota PS3 ei osaa näyttää.

hei minä asun ulkomailla ja haluaisin tietää voiko ps3sella kahtoa elokuvia fintv :stä

TVkaista toimii myös ulkomailla, palvelun kautta voi katsoa suomalaisia TV-ohjelmatallenteitaan PS3:lla. TVkaista on maksullinen palvelu.

Lisätietoja:
TVkaista - Telkkari netissä
asiakaspalvelu@tvkaista.fi
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom