Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen pelialan uutisketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä en taas pääse sisään tuohon ajatteluun että "tämä on tullut alustalle X, joten se on vanha peli" kun eihän se nimenomaan ole vanha sillä alustalla Y, jolle se ostaja on sen ostamisen jättänyt. Eri asia tietenkin jos ei ole mitään ongelmaa että millä alustalla sen pelaa mutta silloinhan mitään ongelmaa ei tosiaan ole kun voi vain pelata sillä alustalla, jonne se aiemmin tulee.

Missä näissä muutenkin menee raja? Ennen pelit tuli pelihalleihin ensin, joten eikö nekin olleet sitten vanhoja pelejä kun lopulta saatiin kotiin?

Miksi tämä ajattelu tuntuu muutenkin olevan vallalla vain peleissä? Eihän elokuvienkaan kohdalla sanota että "tämä on vanha kun oli jo elokuvateatterissa aiemmin".

Mieluusti tietysti maksaisin vähemmän peleistä ihan yleisestikin mutta ei tuossa logiikassa lopulta ole järkeä. Se peli on vanha sillä alustalla, jolla se on vanha. Muilla se on tuore julkaisu.
Kyse onkin nyt siitä et 2023 julkaistu peli PS5/Xbox Series-konsoleille julkaistaan aikalailla tasan vuoden myöhemmin fyysisesti ja fyysinen versio on täysihintainen, eli saman hintanen kun se digiversio oli julkasussa.

Tässä tapauksessa ei voi sanoa et kyseessä on tuore julkasu millään alustalla kun peliä ei julkaista uusille alustoille. Ainut ero on se et digiversion lisäks on tarjolla nyt myös fyysinen. Digiversiota saanu myös pariin otteeseen alennuksestakin minkä mielestä toi fyysisen version hinta on vähän irvokas omasta mielestä. Otetaan vielä rahat pois niiltä joilla oli kärsivällisyyttä odotella fyysistä julkasua.
Jotakin rahaa toivottavasti saaneet, mutta ainakaan rojalteja Remedy ei ole vielä saanut Alan Wake 2:sta.

Juu, kaipa tuon fyysisen version julkasun jälkeen tulee jotain karkkirahaa. Aika lähellä +-0 tulosta taidettiin kuitenkin jo olla.

Lisätuloja sais PC:n puolella kaivettua Steam-julkasulla ihan kivasti, mutta Epic tuohon tuskin lähtee. Surullinen tosiasia on kuitenkin se et osalle PC-pelaajista peliä ei vaan oo olemassa jos sitä ei saa Steamista.
 
Kyse onkin nyt siitä et 2023 julkaistu peli PS5/Xbox Series-konsoleille julkaistaan aikalailla tasan vuoden myöhemmin fyysisesti ja fyysinen versio on täysihintainen, eli saman hintanen kun se digiversio oli julkasussa.
Oho, mitähän olin eilen miettinyt kun puhuin eri alustoista. :D

No, toisaalta minusta digi ja fyysinen on eri alustoja siinä missä LP ja CD, joten menköön sitten sillä perustelulla. Ja jos sitä ei ole ollut kuin diginä aiemmin niin ei se fyysinen julkaisu voi olla vanha kun sitä fyysistä julkaisua ei aiemmin ole ollut. Digijulkaisu on vanha mutta fyysinen on tuore. Ei se mielestäni sen ihmeellisempi asia ole.

Lisäksi mikään ei ole pakottanut odottamaan fyysistä tai maksamaan siitä täyttä hintaa. Jos haluaa pelata diginä niin ostaa sen, varsinkin kun sen hinta lienee jo laskenut (koska se kyseinen digijulkaisu on jo vanha). Jos taas haluaa fyysisen, niin on pitänyt odottaa. Ehkä nykyajan "kaikki minulle heti ja nyt"-porukka ei pysty odotukseen mutta minulle on yksi ja sama tuleeko haluamani julkaisu (oli se sitten haluamalleni alustalle tai haluamassani julkaisumuodossa) vähän myöhemmin kuin joku toinen julkaisuversio. Hintoja mietin ainoastaan tuotteen itsensä suhteen, eli onko se hintansa arvoinen. Minulle on ihan ok maksaa Alan Wake 2:n fyysisestä versiosta pyydetty hinta.

Ja jos se fyysisen julkaisun hinta tosiaan tuntuu jotenkin väärältä, niin ostaa sitten sen digin. En siinä kohtaa edes ymmärrä miksi joku olisi odottanut fyysistä versiota jos sitten sen pitäisi yhtäkkiä olla halvempi.

Plus fyysisessä versiossahan on asioita, joita ei käsittääkseni siinä digissä ollut. Siis sen fyysisyyden lisäksikin.

Tässä tapauksessa ei voi sanoa et kyseessä on tuore julkasu millään alustalla kun peliä ei julkaista uusille alustoille. Ainut ero on se et digiversion lisäks on tarjolla nyt myös fyysinen. Digiversiota saanu myös pariin otteeseen alennuksestakin minkä mielestä toi fyysisen version hinta on vähän irvokas omasta mielestä. Otetaan vielä rahat pois niiltä joilla oli kärsivällisyyttä odotella fyysistä julkasua.
Kyllähän se on tuore julkaisu, sillä fyysistä julkaisua pelistä ei ole aiemmin ollut saatavilla. Vertailuni yllä oli LP vs. CD, mikä on mielestäni hyvä vertailu. Oletan että monet LP-keräilijätkin saattaa sellaista odottaa CD- tai striimijulkaisun sijasta, enkä usko että valittavat kun hinta on väärä tai jotain. Se on uusi julkaisu jos se julkaistaan muodossa, jossa sitä ei ole aiemmin ollut saatavilla. Ja jos se hinta ei kiinnosta, niin en pysty ymmärtämään miksi niin ajatteleva ihminen ei ole jo ostanut tuotetta diginä. Onko tarkoitus vain ihmetellä ja valittaa?

Kyllä minuakin tietysti ärsyttää jos joutuu fyysistä versiota odottamaan sen vuoksi että pakotetaan digiä, mutta minulla ei ole minkäänlaista ongelmaa odottaa. Pelejä kyllä riittää enkä ole viihteen suhteen pysynyt ajan tasalla muutenkaan vuosiin, joten ei ole mitään FOMOja tai muitakaan ongelmia että pitäisi päästä heti pelin pariin. Ehkä jotkin nettipelit, kuten Helldivers 2, sitten erikseen mutta niille on sentään joku looginen syy päästä heti pelailemaan kun peli on pinnalla ja pelaajia riittää jne.
 
Ja jos se fyysisen julkaisun hinta tosiaan tuntuu jotenkin väärältä, niin ostaa sitten sen digin. En siinä kohtaa edes ymmärrä miksi joku olisi odottanut fyysistä versiota jos sitten sen pitäisi yhtäkkiä olla halvempi.

No mä suosin fyysistä, mutta periaate on, että yli 50 euroa ei pelistä makseta.

Eli Alan Wake 2:n kanssa jatkan odottelua, kuten tähänkin saakka. Sitten kun fyysisen hinta on 50 euroa tai alle, lompakon voi kaivaa esiin.
 
Oho, mitähän olin eilen miettinyt kun puhuin eri alustoista. :D

No, toisaalta minusta digi ja fyysinen on eri alustoja siinä missä LP ja CD, joten menköön sitten sillä perustelulla. Ja jos sitä ei ole ollut kuin diginä aiemmin niin ei se fyysinen julkaisu voi olla vanha kun sitä fyysistä julkaisua ei aiemmin ole ollut. Digijulkaisu on vanha mutta fyysinen on tuore. Ei se mielestäni sen ihmeellisempi asia ole.

Lisäksi mikään ei ole pakottanut odottamaan fyysistä tai maksamaan siitä täyttä hintaa. Jos haluaa pelata diginä niin ostaa sen, varsinkin kun sen hinta lienee jo laskenut (koska se kyseinen digijulkaisu on jo vanha). Jos taas haluaa fyysisen, niin on pitänyt odottaa. Ehkä nykyajan "kaikki minulle heti ja nyt"-porukka ei pysty odotukseen mutta minulle on yksi ja sama tuleeko haluamani julkaisu (oli se sitten haluamalleni alustalle tai haluamassani julkaisumuodossa) vähän myöhemmin kuin joku toinen julkaisuversio. Hintoja mietin ainoastaan tuotteen itsensä suhteen, eli onko se hintansa arvoinen. Minulle on ihan ok maksaa Alan Wake 2:n fyysisestä versiosta pyydetty hinta.

Ja jos se fyysisen julkaisun hinta tosiaan tuntuu jotenkin väärältä, niin ostaa sitten sen digin. En siinä kohtaa edes ymmärrä miksi joku olisi odottanut fyysistä versiota jos sitten sen pitäisi yhtäkkiä olla halvempi.

Plus fyysisessä versiossahan on asioita, joita ei käsittääkseni siinä digissä ollut. Siis sen fyysisyyden lisäksikin.


Kyllähän se on tuore julkaisu, sillä fyysistä julkaisua pelistä ei ole aiemmin ollut saatavilla. Vertailuni yllä oli LP vs. CD, mikä on mielestäni hyvä vertailu. Oletan että monet LP-keräilijätkin saattaa sellaista odottaa CD- tai striimijulkaisun sijasta, enkä usko että valittavat kun hinta on väärä tai jotain. Se on uusi julkaisu jos se julkaistaan muodossa, jossa sitä ei ole aiemmin ollut saatavilla. Ja jos se hinta ei kiinnosta, niin en pysty ymmärtämään miksi niin ajatteleva ihminen ei ole jo ostanut tuotetta diginä. Onko tarkoitus vain ihmetellä ja valittaa?

Kyllä minuakin tietysti ärsyttää jos joutuu fyysistä versiota odottamaan sen vuoksi että pakotetaan digiä, mutta minulla ei ole minkäänlaista ongelmaa odottaa. Pelejä kyllä riittää enkä ole viihteen suhteen pysynyt ajan tasalla muutenkaan vuosiin, joten ei ole mitään FOMOja tai muitakaan ongelmia että pitäisi päästä heti pelin pariin. Ehkä jotkin nettipelit, kuten Helldivers 2, sitten erikseen mutta niille on sentään joku looginen syy päästä heti pelailemaan kun peli on pinnalla ja pelaajia riittää jne.
No nyt menee jo vähän maalitolppien siirtelyks. Toki näkemysasioita, mut en mä mitenkään voi nähä asiaa niin et kyseessä on uusi julkasu jos aiemmin diginä saatavilla ollu peli julkastaan samoille alustoille vuoden myöhässä. Se on vuoden vanha peli ihan sama miten päin sitä asiaa kattelee. Eikä sitä voi sanoa et julkastaan eri alustallekkaan, julkastaan eri formaatissa on tarkempi ilmasu, kun kyse on identtisestä tuotteesta samalle alustalle, mut vaan eri muodossa.

AW2 fyysinen julkasu ei sisällä varsinaisesti mitään ekstraa mitä digitaalinen Deluxe ei sisällä. Fyysisessä taitaa saada ekan Alan Waken Remasterin mukana, mut sekin digitaalisena latauskoodina.

Pähkinänkuoressa oon sitä mieltä et on vähän hölmöä sanoa et kyseessä on uusi julkasu kun kyse identtisestä tuotteesta samoille alustoille joille se on ollu saatavilla vuoden päivät. Formaatti muuttunu. Ja sekin vähän ryssitty, sillä julkasua viivästyttämällä kuukauden tai kaks sen toisen lisärin ois myös saanut levylle. Nyt ainakin virallisen FAQ mukaan sekä pääpeli että lisärit vaatii ylimääräsen latauksen, eli levyllä ei edes oo koko peliä. Mikä on mun mielestä vielä erikseen vähän irvokasta kun fyysistä julkasua odotettiin pitkään ja mahollisuudet oli tehä ihan rehti Complete Edition jossa kaikki kamat levyllä ja pelin viimeisin buildi myös levyllä, jolloin netistä ei tartteis latailla mitään. Mut se olis vaatinu Xboxille useamman levyn, pleikkarilla ois ehkä mahtunu yhelle. Säästösyitä nämäkin kai ja sit se tulee vielä täydellä hinnalla saataville niin mun mielestä tässä mentiin vähän metsään. Jokanen saa toki olla sitä mieltä mitä on.

Meillä on kuitenkin sen verran eriävät näkemykset tästä aiheesta et turha asiasta vängätä enempää, ei tässä kummankaan mieli taida olla muuttumassa.

PS. Toi LP ja CD vertaus vähän ontuu siinä mielessä et kummatkin vaatii eri laitteet niitä toistaakseen… LP:tä myös harvemmin laitetaan autossa pyörimään, noi on vähän suunnattu molemmat eri käyttötarkotuksiin kuitenkin. CD ja digi/striimaus vertaus toimis periaatteessa, mut sit taas niissäkin on laadullisia eroja, plus taas ollaan eri laitteiden parissa. Pelien kanssa digin ja fyysisen ero on puhtaasti vaan se formaatti, mitään eroa itse tuotteessa ei ole.
 
No mä suosin fyysistä, mutta periaate on, että yli 50 euroa ei pelistä makseta.

Eli Alan Wake 2:n kanssa jatkan odottelua, kuten tähänkin saakka. Sitten kun fyysisen hinta on 50 euroa tai alle, lompakon voi kaivaa esiin.
Se, että on joku periaate pelin hinnasta, ei millään tavalla itsessään perustele miksi pelin pitäisi maksaa fyysisenä nyt saman mitä se maksaa diginä, jona se on jo "alennusiässä".

No nyt menee jo vähän maalitolppien siirtelyks. Toki näkemysasioita, mut en mä mitenkään voi nähä asiaa niin et kyseessä on uusi julkasu jos aiemmin diginä saatavilla ollu peli julkastaan samoille alustoille vuoden myöhässä. Se on vuoden vanha peli ihan sama miten päin sitä asiaa kattelee. Eikä sitä voi sanoa et julkastaan eri alustallekkaan, julkastaan eri formaatissa on tarkempi ilmasu, kun kyse on identtisestä tuotteesta samalle alustalle, mut vaan eri muodossa.
No joo, peli on tietysti "vanha" mutta kuten yritin muotoilla, ei se fyysisessä julkaisumuodossaan ole vanha. Ei se sen kummempi asia ole. Jos on halunnut fyysisen niin sitä ei ole "vanhana" saatavana kun taas digiä on ja siksi se onkin jo ehtinyt hinnaltaankin alentua.

Kyllä minäkin voisin peleistäni vähemmän maksaa ihan yleisestikin mutta kuten jo sanoin, en tuota haluamaani julkaisua ole aiemmin voinut ostaa, joten onhan se jo senkin takia uusi julkaisu koska se on vasta tulossa. Tätä digin ja fyysisen eroahan tukee jo Sonyn tapa usein erottaa ne systeemeissäänkin siihen asti ettei edes toimi samat tallennukset tai jotain muuta typerää. Jos siis jotain lisäperusteluita asiaan kaipaa.

AW2 fyysinen julkasu ei sisällä varsinaisesti mitään ekstraa mitä digitaalinen Deluxe ei sisällä. Fyysisessä taitaa saada ekan Alan Waken Remasterin mukana, mut sekin digitaalisena latauskoodina.
Ehkä ajattelin sen sisällön ekstrana sen takia että käsittääkseni diginä on saanut tuon tulevan fyysisen hinnalla vain perusversion. Julkaisuhintoja vertailemalla siis voi hyvinkin ajatella joko saavansa ekstraa tai vähintäänkin joutuvan maksamaan - vähemmän yllättäen - samasta pelistä enemmän diginä.

Pähkinänkuoressa oon sitä mieltä et on vähän hölmöä sanoa et kyseessä on uusi julkasu kun kyse identtisestä tuotteesta samoille alustoille joille se on ollu saatavilla vuoden päivät. Formaatti muuttunu. Ja sekin vähän ryssitty, sillä julkasua viivästyttämällä kuukauden tai kaks sen toisen lisärin ois myös saanut levylle. Nyt ainakin virallisen FAQ mukaan sekä pääpeli että lisärit vaatii ylimääräsen latauksen, eli levyllä ei edes oo koko peliä. Mikä on mun mielestä vielä erikseen vähän irvokasta kun fyysistä julkasua odotettiin pitkään ja mahollisuudet oli tehä ihan rehti Complete Edition jossa kaikki kamat levyllä ja pelin viimeisin buildi myös levyllä, jolloin netistä ei tartteis latailla mitään. Mut se olis vaatinu Xboxille useamman levyn, pleikkarilla ois ehkä mahtunu yhelle. Säästösyitä nämäkin kai ja sit se tulee vielä täydellä hinnalla saataville niin mun mielestä tässä mentiin vähän metsään. Jokanen saa toki olla sitä mieltä mitä on.
Tämä on aina toki erittäin ärsyttävää mutta toisaalta en odottanut muutakaan nykypäivän julkaisulta. Ehkä tässä täytyisikin siis tarkentaa omia kriteerejä sen suhteen että millaisia fyysisiä julkaisuja sitä tukee, koska nimenomaan se tukeminen on tässä se merkittävin pointtini. Osoittaa omalta osaltani että minä haluan pelini fyysisenä.

Meillä on kuitenkin sen verran eriävät näkemykset tästä aiheesta et turha asiasta vängätä enempää, ei tässä kummankaan mieli taida olla muuttumassa.
En tässä keskustelussa olettanutkaan että kummankaan mielen täytyisi muuttua. Voihan tuota perustella ja keskustella muutenkin että on toisen näkemystä väkisellä vaihtamassa.

PS. Toi LP ja CD vertaus vähän ontuu siinä mielessä et kummatkin vaatii eri laitteet niitä toistaakseen… LP:tä myös harvemmin laitetaan autossa pyörimään, noi on vähän suunnattu molemmat eri käyttötarkotuksiin kuitenkin. CD ja digi/striimaus vertaus toimis periaatteessa, mut sit taas niissäkin on laadullisia eroja, plus taas ollaan eri laitteiden parissa. Pelien kanssa digin ja fyysisen ero on puhtaasti vaan se formaatti, mitään eroa itse tuotteessa ei ole.
No jaa. Kyllä kai niitä on laitteita, jotka pyörittelee mediat kaikenlaisista levyistä aina kasetteihin asti jos tämän vertaukseni ongelma siitä on kiinni. Lähinnä yritin vertauksella hakea kuitenkin sitä eroa että sisältö on sama mutta silti ei koeta että toinen formaatti on jotenkin eri arvoinen vaikka julkaisu olisikin kun aiempi formaatti on jo alennushinnoissa. Miksi toisaalta edes sitten asia sallitaan jos kyse on vaikka eri pelikonsolista? Eikö se riitä ongelmaan että kyse on samasta pelistä?

Minua on joskus ärsyttänyt esim. Nintendon tapa tuoda vanhoja pelejään täyteen hintaan uudemmalle alustalleen mutta siinä kohtaa kun tajusin että ei ole pakko ostaa ja että on olemassa pelejä, joita ihan mielelläni haluankin tuoreella laitteella pelata, niin muuttui myös mielipide. Eikä tämäkään tietysti mikään 1:1-vertaus tuosta Alan Wake 2:sta mutta yritän lähinnä kai sanoa että jos se ydinsisältö - tässä kohtaa siis peli - on julkaisuissa sama, niin eikö ongelma ole sitten myös yhtä lailla olemassa kun peli tuodaan täysin eri alustalle eikä vain tässä kun fyysinen versio julkaistaan digiä myöhemmin?

Missä siis menee kenenkin raja sille että jollakin julkaisulla pitäisi olla halvempi hinta? Minä olen näkemykseni jo antanut ja minulle digi-julkaisut on usein jopa sama kuin peliä ei olisi edes julkaistu, joten fyysinen on todellakin ihan oma, erillinen asiansa eikä mikään "sama kuin digi-versio".

Ja vaikka peli tietysti tosiasiassa on sisällöltään vanha, niin painotan vielä että olen nimenomaan puhunut fyysisestä julkaisuversiosta. Eihän varsinaisen pelin ikää ole mitään järkeä muuksi väittääkään.
 
Ehkä ajattelin sen sisällön ekstrana sen takia että käsittääkseni diginä on saanut tuon tulevan fyysisen hinnalla vain perusversion. Julkaisuhintoja vertailemalla siis voi hyvinkin ajatella joko saavansa ekstraa tai vähintäänkin joutuvan maksamaan - vähemmän yllättäen - samasta pelistä enemmän diginä.
Se fyysinen maksaa saman verran kun digitaalinen Digital Deluxe joka on sisällöltään identtinen, pl. tuo ekan Alan Waken Remasteri. Olis huomattavasti hyväksyttävämpää jos tää paketti tulis normiversion hinnalla tarjolle, koska sillon siinä olis sitä alennusta jonkinverran mukana (n. 20€) kuten vuoden vanhassa pelissä kuuluiskin olla.

Tai no siis, sama ero mikä normaalistikkin. Fyysinen 69-78€ riippuen mistä ostaa ja digi on 80€, mut noinhan toi aina menee nykypäivänä et digi on kalliimpi. Mut kyse tollasesta max 10€ erosta niin en sit tiiä voiks siinä alennuksesta puhua etenkin kun se hintaero voi vaihella ostopaikasta riippuen.

Mut se ongelma pähkinänkuoressa on se et fyysinen versio saadaan vihdoin, mutta mahollisuudet oli julkasta kaikki kamat levyllä, näin ei tehty ja kirsikkana kakun päälle vuoden vanha peli tuodaan tarjolle täydellä/identtisellä hinnalla kun digiversion normihinta jota on myyty vuoden päivät ja saanut alennuksesta huomattavasti halvemmallakin. Näyttäytyy mulle sellasena et otetaan hölmöiltä vielä rahat pois ku jaksoivat fyysistä odottaa.
 
Se fyysinen maksaa saman verran kun digitaalinen Digital Deluxe joka on sisällöltään identtinen, pl. tuo ekan Alan Waken Remasteri. Olis huomattavasti hyväksyttävämpää jos tää paketti tulis normiversion hinnalla tarjolle, koska sillon siinä olis sitä alennusta jonkinverran mukana (n. 20€) kuten vuoden vanhassa pelissä kuuluiskin olla.
Fyysinen versio ei vieläkään ole vuoden vanha - eihän sitä ole edes julkaistu vielä - joten ei siinä kuulu olla mitään alennusta. Minusta ihan looginen asia vaikka itsekin tietysti mieluusti voisin vähemmänkin maksaa.

Tai no siis, sama ero mikä normaalistikkin. Fyysinen 69-78€ riippuen mistä ostaa ja digi on 80€, mut noinhan toi aina menee nykypäivänä et digi on kalliimpi. Mut kyse tollasesta max 10€ erosta niin en sit tiiä voiks siinä alennuksesta puhua etenkin kun se hintaero voi vaihella ostopaikasta riippuen.
Itse tässä kohtaa lähinnä ajattelen lähinnä että onko 80 euroa ok summa Alan Wake 2:sta lisukkeineen. Mielestäni siinä on helposti keskimääräistä peliä enemmän arvoa, varsinkin kun kyseinen nimike vielä itseäni kiinnostaa. Ihan yleisestikin tarkasteltua ei kauhean usein 80 euronkaan peleissä saa vastaavaa pakettia.

Mut se ongelma pähkinänkuoressa on se et fyysinen versio saadaan vihdoin, mutta mahollisuudet oli julkasta kaikki kamat levyllä, näin ei tehty ja kirsikkana kakun päälle vuoden vanha peli tuodaan tarjolle täydellä/identtisellä hinnalla kun digiversion normihinta jota on myyty vuoden päivät ja saanut alennuksesta huomattavasti halvemmallakin.
Joo, no edelleen sama kuin valittaisi että levyä on saanut striimattua jo vuoden ajan että miksi LP-levy maksaa normaalin verran vaikka musiikki sillä on jo vuoden vanha. Mielestäni aika turha kysymys, johon vastaus on se, että kyse on eri tuotteesta/julkaisusta, vaikka sisältö onkin sama.

Näyttäytyy mulle sellasena et otetaan hölmöiltä vielä rahat pois ku jaksoivat fyysistä odottaa.
No jos ei halua hölmöihin lukeutua niin voi yhä ostaa sen alehintaisen digin. En myöskään koe että odottajat mitään hölmöjä olisivat. Hölmömmäksi olisin itseni tuntenut jos olisin tuon pelin diginä ehtinyt ostaa - näin fyysisen suosijana siis.

Minä olen alusta lähtien ollut ostamassa AW2:sta fyysistä versiota vaikka kalliimpana spessuna, joten tuo pyyntihinta ei minusta ole mitenkään väärä.
 
Onko tämä siis ihan Nintendon ylläpitämä museo? Ei ihan artikkelista käynyt ilmi.

Enkä myöskään näe miten emulaattorien käyttö on heiltä noloa. He kuitenkin ovat kehittäneet laitteet sekä pelit ja omistavat niiden oikeudet, joten hehän saavat niillä tehdä ihan mitä haluavat. Vaikka sitten tekevät emulaattorin ja pyörittää sillä museon pelit.

Enemmän noloa on tuo artikkelissa kerrottu tietoturvariski varsinkin juuri tapahtuneen Gamefreakin valtavan tietovuodon jälkeen.
 
Ylös Bottom