Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen politiikkaketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -WaLuigi-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minusta tuntuu, ettet oikein ymmärrä, mitä arvostamani tasavaltalaiset perinteet tarkoittavat. Ihmiseltä, joka on sitoutunut puolustamaan oman maansa perinteitä ja demokratiaa, ei yleensä oleteta uskollisuutta jonkin vieraan valtion hallitsijalle. Maailmassa on paljon sellaisia hallitsijoita, joita en arvosta ja monia sellaisia maita, joiden hallintoa en pidä samalla tavalla laillisena ja oikeutettuna kuin Suomen hallintoa. Osa ihmiskunnasta on suoranaisten rikollisten hallitsemia. On hyvä asia, jos vaikka isänmaallinen venäläinen vihaa ja halveksii Putinia. Se on kunniallista.
Ei sillä ole väliä ymmärränkö minä. Joko se koskee kaikkia tai sitten kuka tahansa voi määrittää ketä se ei koske. Tämä on minun näkemykseni.

En minäkään mikään Trump fani ole. Kuitenkin jos hänet pressaksi äänestetään niin mitäpä minä siinä mussuttamaan täältä valtameren takaa. Meidän poliittinen johto suhtautuu asiaan juuri niin kuin mielestäni viisasta on, se kuka vaalit voittaa niin sillä mennään.
 
Xi Jinping on myös valittu presidentiksi ja koen silti, että minulla on oikeus mussuttaa siitä ja Kiinan hallinnosta muutenkin. Sinusta ei siis ole oikein valittaa Putinin tai Xi Jinpingin toimista, koska heidät on ainakin nimellisesti valittu demokraattisen valtion johtajiksi? Sama koskee varmaan myös Hitleriä? Hitlerhän oli oikea vaalivoittaja. Ongelma on, että demokratialla tulee olla oikeus puolustaa itseään ja selkeästi sitä vastaan toimivia johtajia ei kuulu arvostaa samalla tavalla kuin sitä kunnioittavia ja suojelevia. Tyranneilla ja itsevaltiailla ei pidä olla samaa arvostusta kuin vastuullisilla johtajilla.
 
Xi Jinping on myös valittu presidentiksi ja koen silti, että minulla on oikeus mussuttaa siitä ja Kiinan hallinnosta muutenkin. Sinusta ei siis ole oikein valittaa Putinin tai Xi Jinpingin toimista, koska heidät on ainakin nimellisesti valittu demokraattisen valtion johtajiksi? Sama koskee varmaan myös Hitleriä? Hitlerhän oli oikea vaalivoittaja. Ongelma on, että demokratialla tulee olla oikeus puolustaa itseään ja selkeästi sitä vastaan toimivia johtajia ei kuulu arvostaa samalla tavalla kuin sitä kunnioittavia ja suojelevia. Tyranneilla ja itsevaltiailla ei pidä olla samaa arvostusta kuin vastuullisilla johtajilla.
Jos XI Jinping, Putin tai Hitler voittaa rehdit vaalit niin totta helvetissä sitä kunnioitetaan?
 
Jos XI Jinping, Putin tai Hitler voittaa rehdit vaalit niin totta helvetissä sitä kunnioitetaan?
No näistä ainakin Hitler on voittanut, eli kunnioitat? Xi on voittanut Kiinan mallin mukaiset vaalit ylivoimaisesti. Taisi olla pitkälti yli 99% äänistä. Putinkin voitti ainakin ekat vaalit ilman täyttä kusestusta. No joka tapauksessa minulla on eri näkemykset asiasta ja turha väitellä, jos ei tule kiinnostavia perusteluja siltä puolelta.
 
No näistä ainakin Hitler on voittanut, eli kunnioitat? Xi on voittanut Kiinan mallin mukaiset vaalit ylivoimaisesti. Taisi olla pitkälti yli 99% äänistä. Putinkin voitti ainakin ekat vaalit ilman täyttä kusestusta. No joka tapauksessa minulla on eri näkemykset asiasta ja turha väitellä, jos ei tule kiinnostavia perusteluja siltä puolelta.
En olis uskonut, että väität noita rehellisiksi vaaleiksi.
 
Kyllä mä vähän nyt luulen että Trump in kusessa.
Aika monia paikallisia tuttuja tuolla ameriikan maalla ollut harmissaan kun ei ole kunnollista ehdokasta presidentiksi puolueesta riippumatta. On psykopaatti Trump ja vähän turhan iäkäs seniili Biden.

No, Nyt olisi sellainen tarjolla Kamala Harrisin muodossa. Mää sanon että jenkeissäkin on sen verran älyä notta ymmärtävät tuon.
Ennustan kristallipallostani melkoisen äänivyöryn Harrisille. Trumputin jää huutelemaan kuinka on vaaleissa taas huijattu ja äänestykset on väärennetty jne
Tämä oli kyllä uskomattoman hieno juttu, että Biden teki epäitsekkään ja isänmaallisen vedon ja päätti vetäytyä kisasta. Nyt vaan kaikki peukut pystyyn, että Harris hoitaa homman kotiin. :)
 
Sitten pitäisi määritellä, mikä on rehellinen vaali ja mikä lasketaan vaalivoitoksi. Hitler menestyi erittäin hyvin Saksassa vaaleissa jo ennen kuin kaappasi vallan. Enemmistön natsit saivat kuitenkin vasta kun olivat tehneet vallankaappauksen. Xin valinta oli Kiinan järjestelmän mukainen. Venäjällä tuskin koskaan on ollut kovin rehellisiä vaaleja, mutta ne joissa Putin valittiin ekan kerran, olivat varmaan yhdet rehellisimmistä. Onko USA:n vaalit sitten rehelliset? Eivät ne ole ainakaan kovin demokraattiset, koska usein vähemmän ääniä saanut voittaa. Suomen vaalitapa ei mahdollista sellaisia kieroiluja, joilla monessa muussa maassa saadaan muutettua tilannetta. Onko esim. Ranskan vaalit "rehellisiä"? Äärioikeisto voitti ekan kierroksen mutta lopulta vasemmisto sai eniten paikkoja parlamentissa.
 
Kristallipallot vaan kehiin, väitän että Harris voittaa massiivisella äänivyöryllä (+-10%). Veikkaus.fi sivustolta ei löydy moista mutta mitään luotettavia pelisivustoja missä moista voisi veikata jollain kohtuullisella kertoimella? En ole pelaillut missään hämysivuilla aikaisemmin niin tiedä noista mitään
Oikeasti kenelläkään mitään kokemuksia jostain ulkomaisesta vedonlyöntipaikasta? Olen niin arkajalka etten ilman suosituksia uskalla lähteä kikkailemaan. Haistan vaan hyvän hetken tehdä vähän tiliä
 
Ylös Bottom