Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen politiikkaketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -WaLuigi-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ei kai Zarutskan murha itsessään ollut poliittisesti latautunut vaan ilmeisesti sairaan ihmisen teko? Jälkipuinnissa sitten tuttuun tapaan jokainen yrittää tapauksella ratsastaa omien agendojensa kanssa, mikä tekee tapauksesta poliittisen. Poliittinen murhahan tuo olisi jos se olisi tehty ideologisista syistä ja/tai vaikka poliitiikassa tai muussa toimivaa ihmistä kohtaan.
Ei ehkä tekijän mielestä poliittisesti latautunut, vaikka toki hän sanoi heti Zarutskan murhattuaan, että "I got that white girl". Mutta näin tulenherkässä tilanteessa missä Yhdysvallat on, niin tummaihoinen taparikollinen puukottamassa täysin viatonta blondia valkoihoista nuorta naista, on ehdottomasti poliittisesti latautunut tilanne.

Olen täysin samaa mieltä! Mutta sananvapaus ei poista vastuuta saati seuraamuksia sanomisistaan. Kirk sanoi, koska hänellä on sananvapaus, paljon asioita mitkä taas lietsoivat väkivaltaa ja vihaa vähemmistöjä kohtaan. Tuomitsetko myös nämä teot?

Kamoon. Et ole noin höpsö :D Kylllä mä olen 100% vastaan väkivaltaa ja joka viestissä painottanut että ongelma on molempien ääripäiden ongelma.

Tässähän se ongelma juuri on. Termit kuten "sananvastuu" ovat näitä uusia keksintöjä, joilla periaatteessa neutraloidaan sananvapaus. "Saat sanoa mitä haluat, kunhan et sano mitään mikä loukkaa jotakuta ja jos loukkaat, valtio tulee ja vie työpaikkasi, urasi, perheesi" näin kärjistäen. Kun elämme aikaa jolloin loukkaantuminen kaikesta on se villakoiran ydin, mitä jää silloin jäljelle? Itsesensuuri. Onko se todellista sananvapautta?

Mutta lopetan nyt osaltani tähän. Nätti ilma. Illalla maastopyöräilemään niin jää nämä asiat hetkeksi taas pois mielestä. Hyvät päivänjatkot vaan kaikille debatoijille.

Vuonna x tulevaisuudessa :)

Q: Missä olit kun Charlie Kirk salamurhattiin?
A: Väittelemässä asiasta konsolipelifoorumilla.

Täällä selkeä 100% konsensus siitä, että on tuhmaa ampua ketään poliittisen mielipiteen vuoksi.

Sen vaan mainitsen nyt että miten Gimble ja Koalitio tietää että kyseessä oli poliittinen murha? Ja että se olisi "vasemmiston" tekemä edes? Olihan se Trumpin ampumista yrittänyt oikestolainen niin miksei se olisi myös tässä tapauksessa? Voisi olla myös joku entinen kannattaja kyseessä joka suuttui kun meni ruotuun Epstein raportoinnista kun Trumpin tiimi siitä ärähti ja tyyppi sitten sanoi että Epstein oli sitten hänen puolestaan käsitelty loppuun.

Mutta hyvä tietää millaiset on Gimblen ja Koalition arvomaailmat ja maailmankuvat kun tästä nyt puhuvat ja väittävät että "vasemmisto" tämän olisi aloittanut vaikka vähän päinvastaisesti ovat asiat menneet mitä monet muut ovatkin jo ottaneet esille.

Mutta hirveän epäkunnioittavia Gimble ja Koalitio on tyypin muistolle kun vetoavat empatiaan kun tyypin itsensä mielestä kyseessä on New Age roskaa. Hävetkää ja kunnioittakaa tyypin sanomisia.

Toki tämä voisi olla myös suunniteltu juttu millä yritetään päästä Epstein jutusta eroon. ::thinkingemoji::

Jälkikommentti niin jos Floyd on Koalition mielestä ihmissaastaa niin onkohan ihmiset mitkä lieventää alaikäisillä ihmiskauppaa tekevien tuomioita sitten minkälaisia ihmisiä?

Mutta hyvä tietää millaiset on Gimblen ja Koalition arvomaailmat ja maailmankuvat kun tästä nyt puhuvat ja väittävät että "vasemmisto" tämän olisi aloittanut vaikka vähän päinvastaisesti ovat asiat menneet mitä monet muut ovatkin jo ottaneet esille.
En itse ainakaan ole vasemmistoa keskustelussa sanallakaan maininnut. En todellakaan usko että kovinkaan monen vasemmistolaisen kannat menee yhteen kovemmanluokan wokehörhöjen, taikka tämänkään palstan itse-identifoituvien leluaktivistien kanssa tässä asiassa. Konsensus sieltäkin puolelta on, että rukouksia Kirkille ja hänen läheisilleen.

Mutta hirveän epäkunnioittavia Gimble ja Koalitio on tyypin muistolle kun vetoavat empatiaan kun tyypin itsensä mielestä kyseessä on New Age roskaa. Hävetkää ja kunnioittakaa tyypin sanomisia
Olen sanonut, että pidän tuota karmasta puhumista tällaisessa tilanteessa aika hassuna. Vähän samaan tapaan, jos minä kuulisin että joku humanitääristä maahanmuuttoa kovasti puolustava vasemmistopoliitikko tai vaikuttaja on joutunut laittoman maahantulijan ryöstämäksi/raiskaamaksi/tappamaksi, ja joku kävisi heittämässä siihen, että kävipä näköjään melkoinen karma. Missään nimessä en sellaistakaan puhetta olisi kieltämässä, mutta pitäisin sitä ala-arvoisena sellaisessa tilanteessa.

Jälkikommentti niin jos Floyd on Koalition mielestä ihmissaastaa niin onkohan ihmiset mitkä lieventää alaikäisillä ihmiskauppaa tekevien tuomioita sitten minkälaisia ihmisiä?
Floyd oli mielestäni ehdottomasti ja selkeästi ihmissaastaa, samoin kun kuka vain joka syyllistyy sellaisiin tekoihin kuin joita hän elämänsä aikana tehtaili. Ansaitsiko hän kuolla poliisin käsissä? Ei tietenkään, mutta mikään murha saati rasistinen teko tuo ei ollut. En tiedä mihin viittaat, enkä tiedä jaksanko alkaa joka aiheesta vääntään, mutta omaan elämänkatsomukseeni kuuluu aika vahasti se, että pahoista teoista kuuluisi joutua vastuuseen. Moni ei joudu, ja se on väärin.

Se että sanoo jotain, joka aiheuttaa jollekin epämieluisia tuntemuksia, ei ole paha teko, vaan jokaisen perusoikeus, josta tulee taistella samaan tapaan kuin esim Kirk teki. Vaikka sanomalla jotain, ihan sama miten kärkkäästi, pahoittaisi ihan jokaisen heikkomielisen vässykän mielen, se ei ole teko joka mitenkään oikeuttaa väkivaltaan.

Se että sanoo jotain, joka aiheuttaa jollekin epämieluisia tuntemuksia, ei ole paha teko, vaan jokaisen perusoikeus, josta tulee taistella samaan tapaan kuin esim Kirk teki. Vaikka sanomalla jotain, ihan sama miten kärkkäästi, pahoittaisi ihan jokaisen heikkomielisen vässykän mielen, se ei ole teko joka mitenkään oikeuttaa väkivaltaan.
Mielestäni @Koalitio pitäisi sulkea mielisairaalaan ja kastroida. Hän on heikkolahjainen eikä hänen pidä lisääntyä. Jos niin on päässyt jo käymään, pitäisi hänen lapsensa ottaa valtion huostaan ja sulkea laitokseen koska näillä geeneillä heistä ei tule yhtään mitään eikä anna yhteiskunnalle mitään.

Tässä sinulle nyt esimerkkiä miten Kirk ja hänen kaltaisensa puhuvat muista ihmisistä. Älä nyt pahoita mieltäsi ja ole mikään "heikkomielinen vässykkä."

Miksi oikeistolaiset heikkomieliset vässykät sitten ulisevat jos joku onkin sitä mieltä että tyypin oli oikein saada kuula kalloonsa? Eihän tällaisistä kommenteista pidä suuttua.

Mielestäni @Koalitio pitäisi sulkea mielisairaalaan ja kastroida. Hän on heikkolahjainen eikä hänen pidä lisääntyä. Jos niin on päässyt jo käymään, pitäisi hänen lapsensa ottaa valtion huostaan ja sulkea laitokseen koska näillä geeneillä heistä ei tule yhtään mitään eikä anna yhteiskunnalle mitään.

Tässä sinulle nyt esimerkkiä miten Kirk ja hänen kaltaisensa puhuvat muista ihmisistä. Älä nyt pahoita mieltäsi ja ole mikään "heikkomielinen vässykkä."
No nyt on melkoista kieltä. Ei nyt millään pahalla, minä kirjaimellisesti olen koko elämäni tehnyt työtä, jossa konkreettisesti autetaan niitä heikommassa asemassa ja avuntarpeessa olevia ihmisiä ja tulen tekemään jatkossakin. Oletko sinä tehnyt muuta kun vaatinnut itsellesi enemmän ja parempaa muiden kustannuksella? Toivottavasti joku onnistuu auttamaan sellaisiakin ihmisiä, joitten elämänkatsomus perustuu uhriutumiseen, itsesääliin ja armopalojen vaatimiseen. Sellainen elämänkatsomus on todella myrkyllinen ja haitallinen, ja on ikävää että nyky-yhteiskunnassa tietynlaiset irvileuat ovat ottaneet sen agendakseen jota puskevat ihmisille. Joihinkin se myös uppoaa nähtävästi todella hyvin.

Meillä on onneksi myös hyviä ja positiivisia ihmisiä. Sellaisia jotka välittävät viestiä, että jokainen voi olla parempi ja parantaa elämäänsä ja olla hyväksi yhteisölleen. Yksi sellainen hyvin merkittävä puhuja valitettavasti nyt menetettiin.

Miksi oikeistolaiset heikkomieliset vässykät sitten ulisevat jos joku onkin sitä mieltä että tyypin oli oikein saada kuula kalloonsa? Eihän tällaisistä kommenteista pidä suuttua.
Jokaisen sananvapauteen kuuluu oikeus sanoa lähestulkoon mitä pöyristyttävää tahansa, poislukien suora väkivaltaan kehottaminen tai uhkailu. Samaan tapaan, jokaisen sananvapauteen kuuluu myös esittää kritiikkiä noille ala-arvoisille kommenteille. Ei minua suututa mikään mitä minulle täällä sanotaan, vaikka argumentoisinkin sitä vastaan.

Ottamatta kantaa itse aiheeseen, mutta eikös tässä viestissä jo rikota palstan sääntöjä?
Henkilökohtaisuuksiin meneminen on kiellettyä ja jatkuessaan johtaa sanktioihin.

Tietysti BaDarilla on sanavapauden nimissä oikeus näin sanoa, mutta olisi kuitenkin hyvä, että täällä kirjoiteltaisi foorumin sääntöjen mukaan.

• Like
Reactions: Zak
Tällaisten kommentin ongelma ei ole oikeisto tai vasemmisto, vaan se että ollaan iloisia toisen ihmisen kuolemasta. Tällainenhan sitten vain ruokkii lisää sitä vastakkainasettelua ja eripuraa, mikä ei loppujen lopuksi ole hyvä asia tavantallaajalle katsoi sitä ihan kummalta puolen aitaa tahansa.

Jos politiikan on mentävä ampumisiin ja sen jälkeisten kuolemien ilakointiin, niin kyllä me silloin ollaan ihan koko ihmiskuntana hävitty tää peli.

No nyt on melkoista kieltä. Ei nyt millään pahalla, minä kirjaimellisesti olen koko elämäni tehnyt työtä, jossa konkreettisesti autetaan niitä heikommassa asemassa ja avuntarpeessa olevia ihmisiä ja tulen tekemään jatkossakin. Oletko sinä tehnyt muuta kun vaatinnut itsellesi enemmän ja parempaa muiden kustannuksella? Toivottavasti joku onnistuu auttamaan sellaisiakin ihmisiä, joitten elämänkatsomus perustuu uhriutumiseen, itsesääliin ja armopalojen vaatimiseen. Sellainen elämänkatsomus on todella myrkyllinen ja haitallinen, ja on ikävää että nyky-yhteiskunnassa tietynlaiset irvileuat ovat ottaneet sen agendakseen jota puskevat ihmisille. Joihinkin se myös uppoaa nähtävästi todella hyvin.

Meillä on onneksi myös hyviä ja positiivisia ihmisiä. Sellaisia jotka välittävät viestiä, että jokainen voi olla parempi ja parantaa elämäänsä ja olla hyväksi yhteisölleen. Yksi sellainen hyvin merkittävä puhuja valitettavasti nyt menetettiin.

Jokaisen sananvapauteen kuuluu oikeus sanoa lähestulkoon mitä pöyristyttävää tahansa, poislukien suora väkivaltaan kehottaminen tai uhkailu. Samaan tapaan, jokaisen sananvapauteen kuuluu myös esittää kritiikkiä noille ala-arvoisille kommenteille. Ei minua suututa mikään mitä minulle täällä sanotaan, vaikka argumentoisinkin sitä vastaan.
Ei sinun tarvitse yksityisviestein minua lähestyä. Voit ihan tänne laittaa. Ja samalla kannattaa lukea tuo spoileri. Kun se taisi sinulta jäädä välistä kokonaan.

Spoilerissa lukee:

Ei millään pahalla, mutta kun olet usein täällä maininnut olevasi koko elämäsi kiusattu elämäntapanahjus, oletko koskaan reflektoinut ja mietiskellyt, mistä se kaikki paha karma on ansaittu kun tuollainen kohtalo napsahti? Karmaan kun kuulemma uskot.
Tämän viestin sain Koalitiolta. Hän ei nähtävästi kehtaa sitä julkisesti sanoa. En tiedä miksi.

Mutta voin vastata:

Lapsi on syytön kokemaansa pahaan. Kuten minäkin olin syytön kokemaani pahaan. Koska olin lapsi.

Mutta miksi nyt noin pahoitit mielesi?
Ottamatta kantaa itse aiheeseen, mutta eikös tässä viestissä jo rikota palstan sääntöjä?

Tietysti BaDarilla on sanavapauden nimissä oikeus näin sanoa, mutta olisi kuitenkin hyvä, että täällä kirjoiteltaisi foorumin sääntöjen mukaan.
Olet aivan oikeassa, molemmissa tapauksissa. Lisäsin spoilereihin että kyseessä on esimerkki siitä miten Kirk ja kumppanit puhuvat muista ihmisistä ja kun Koalitio tuossa puhui mielensä pahoittavista "heikkomielisistä vässyköistä" niin halusin vain nähdä hänen reaktionsa. Nähtävästi hänkin on yksi "heikkomielinen vässykkä."

ämän viestin sain Koalitiolta. Hän ei nähtävästi kehtaa sitä julkisesti sanoa. En tiedä miksi.
Keskustelun sääntöjen takia. Henkilökohtaisuuksiin meneminen lienee moitittavampaa täällä julkisessa ketjussa kuin yksityisviesteissä. Vähän heikkoa hommaa tuo yksityisviestin jakelukin on, mutta en sinsänsä nyt ylläty. En itse usko karmaan tuolla tavoin, niin ajattelin ihan yksityisemmin kysäistä näkökulmaa tuohon.

Ja tuohon spoileripointtiin, tuollaisella käytännöllä voisi kuitata ihan mitkä vaan törkeydet noin "tälleenhän sanoisi myös joku toinen henkilö jota koitan mustamaalata".

• Like
Keskustelun sääntöjen takia. Henkilökohtaisuuksiin meneminen lienee moitittavampaa täällä julkisessa ketjussa kuin yksityisviesteissä. Vähän heikkoa hommaa tuo yksityisviestin jakelukin on, mutta en sinsänsä nyt ylläty.
Mitä? Mutta sinullahan on sananvapaus. Mutta hei, olen pahoillani. Tarkoitukseni ei ollut pahoittaa sinun mieltäsi.

En itse ainakaan ole vasemmistoa keskustelussa sanallakaan maininnut. En todellakaan usko että kovinkaan monen vasemmistolaisen kannat menee yhteen kovemmanluokan wokehörhöjen, taikka tämänkään palstan itse-identifoituvien leluaktivistien kanssa tässä asiassa. Konsensus sieltäkin puolelta on, että rukouksia Kirkille ja hänen läheisilleen.
Saatoin tehdä johtopäätöksiä sinun aikaisempien viestien perusteella mutta olet ainakin tuominnut tämän murhan poliittisena, mutta onko sinulla todistusaineistoa tästä edes? Voi olla että jollakin oli muista syistä halu tehdä tämä teko, mutta sinä oletat että kyseessä oli poliittinen teko.
Olen sanonut, että pidän tuota karmasta puhumista tällaisessa tilanteessa aika hassuna. Vähän samaan tapaan, jos minä kuulisin että joku humanitääristä maahanmuuttoa kovasti puolustava vasemmistopoliitikko tai vaikuttaja on joutunut laittoman maahantulijan ryöstämäksi/raiskaamaksi/tappamaksi, ja joku kävisi heittämässä siihen, että kävipä näköjään melkoinen karma. Missään nimessä en sellaistakaan puhetta olisi kieltämässä, mutta pitäisin sitä ala-arvoisena sellaisessa tilanteessa.
Enhän minä puhunut mitään karmasta vaan ihan vain siitä mitä mies itse edusti. Muistutin vaan muiden mukana että mitä mies oli mieltä empatiasta ja että on epäkunnioittavaa vaatia empatiaa kyseiselle tyypille. Kunnioita hänen muistoaan.
Varmasti tuossa sinun esimerkissä rikoksen uhri tai omaiset vaatisi tekijää tuomiolle oli sitten kyseessä sinun mittapuulla kotimainen tai ulkomainen tekijä.
Floyd oli mielestäni ehdottomasti ja selkeästi ihmissaastaa, samoin kun kuka vain joka syyllistyy sellaisiin tekoihin kuin joita hän elämänsä aikana tehtaili. Ansaitsiko hän kuolla poliisin käsissä? Ei tietenkään, mutta mikään murha saati rasistinen teko tuo ei ollut. En tiedä mihin viittaat, enkä tiedä jaksanko alkaa joka aiheesta vääntään, mutta omaan elämänkatsomukseeni kuuluu aika vahasti se, että pahoista teoista kuuluisi joutua vastuuseen. Moni ei joudu, ja se on väärin.

Niin et siis vastannut kysymykseeni ollenkaan vaan jaksoit jauhata Floydista. Eli millaisia ihmisiä ovat ne mitkä helpottaa tuomittuja ihmiskauppaa alaikäisillä käynneiden tuomioita? Kait sinä jonkin sanan keksit tähän kun kuvailet toista ihmistä ihmissaastaksi joka ei ole ollut osallisena sen tasoisissa asioissa? Haluan vain ymmärtää millaiseksi kuvailet eri tyyppisiä ihmisiä.

Mutta hassua on ettet muka tiedä mihin viittaan tuolla ihmiskauppa asialla. Kannattaa tutustua ja voin antaa vinkin jos sitä tarvitset ;). Ehkäpä löydät asian mistä voisit kirjoittaa noin palavan innokkaasti mitä nyt kirjoittelet.

Jos politiikan on mentävä ampumisiin ja sen jälkeisten kuolemien ilakointiin, niin kyllä me silloin ollaan ihan koko ihmiskuntana hävitty tää peli.
Tätä on tapahtunut kautta historian ja silti tässä ollaan. Toki olen samaa mieltä ettei kenenkään kuolemalla saisi ilakoida, eikä aseisiin pidä tarttua, vaikkakin Kirk siihen kannustikin asemielipiteillään. (Vapaat aselait ja aseita kaikille ikävä kyllä johtaa ampumisiin). Voin myös myöntää ihan suoraan tässä että pahoillani tyypin kuolemasta en ole.

Siis tämä sama kaveri, Charlie Kirk, oli mielestäsi hyvä ihminen:

Hän siis kampanjoi että kaikilla kristityillä valkoisilla heteroilla olisi turvallinen USA. Hänen sanomisensa taas lisäsi paljon väkivaltaa ja turvattomuutta vähemmistöjen kohdalla. Sama tyyppi myös sanoi etteivät natsit olleet niin pahoja. Hän myös sanoi että raiskatun naisen ansaitsi synnyttää raiskaajansa lapsi. Hän myös sanoi ettei mustaihoisilla naisilla ole tunteita tai aivokapasiteettia tuntea mitään ja naureskeli mustaihoisten naisten korkealle äitiyskuolleisuudelle. Ja tätä tyyppiä jotkut pitävät "sankarina?"

Wau... Jos maailmassa olisi enemmän näitä tällaisia "hyviä" ihmisiä, ei pahuutta tarvittaisi lainkaan.

Sillä välin kun istun palaverissa, täällä on näemmä lähtenyt aivan laukalle. Laitetaas ketju lukkoon siihen asti, että savu hälvenee ja ollaan päätetty, millaisia moderointitoimenpiteitä tässä vielä tarvitaan.

• Like
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom