Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen politiikkaketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -WaLuigi-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Todella häiritsevää katsoa noita reaktioita. Varsinkin videon loppupäässä hörhöjen raktiot. Ei kauaa mennyt vassarimedialla, ennen kuin alkoi tämä "siitäs sai" ilakointi ja haudan pällä tanssi. Siis niin alhaista, että sanat ei riitä. Ei ketään pidä mielipiteidensä takia ampua, EI KETÄÄN. Pidän lähtökohtaisesti idioottina jokaista, joka edes orastavasti pitää tekoa jotenkin edes etäisesti hyväksyttävänä. Oli sitten samaa mieltä hänen argumentointinsa kanssa tai ei. Sananvapaus on uhattuna kun tuon tyyppisissä eventeissä täytyy jatkossa pelätä saavansa öyhöttäjän luodista. Todella valitettava tapahtuma, 31 V kahden pienen lapsen isä...

Ja ei, en aio alkaa vänkäämään tästä kenenkään kanssa joka mahdollisesti on eri mieltä. Siinä menee vain aika ja energia täysin hukkaan.

Jep, ampuminen ja siihen kuoleminen keskellä kirkasta päivää (isossa tapahtumassa) on väärin tapahtui se kenelle tahansa. Vielä isompi harmi on, että tämä tuntuu olevan Jenkeissä ihan arkipäivää. Kun (huom. kun ei jos) seuraava vasemmalle kallellaan oleva poliitikko, julkisuuden henkilö, someaktiivi tai kuka vaan kuolee samaan tapaan kuin Charlie nyt, niin se ei ole yhtään sen parempi. Se että voidaan väitellä, huudella ja karjua toisillemme politiikasta pitäisi olla vielä aika kaukana siitä että ketään ammutaan.

*Huokaus*

Palattakoon sen verran vielä tähän että mulla on kyllä sitten varmaankin ollut väärä käsitys karmasta. Mulle se on merkinnyt ihan jotain muuta kuin itse itsensä jumalan asemaan kohottanutta tappajaa.

Vielä kerran. Jos olet erimieltä asioista - SÄ DEBATOIT. ET TAPA!

Mä olen katsellut nyt tovin noita jenkki vasemmiston ilakoivia, rienaavia iloittelu videoita aiheesta ja voin pahoin. Toistan tässä että en ollut Kirk fani, mutta nyt on kuitenkin kaksi lasta ilman isää, ja leski. Hajonnut perhe. Lapset jotka varmasti tulevat toistuvasti törmäämään hd-tasoiseen kuvaan isänsä kuolemasta. Mä olen aina laskenut itseni kutakuinkin liberaaliksi, mutta nyt mä taas pohdin että olenko, koska nämä "liberaalit" tiktokissa ym bilettämässä. En mä niitä koe sielunveljiksi taikka siskoiksi. Mä mietin kauhulla sitä faktaa että kohta ne sukupolvet jotka kohtasivat naamatusten, keskutellen, väitellen, ratkaisuja hakien ovat poissa. Jäljelle jää koko elämänsä omassa kuplassaan vihaa lietsoneita ihmisiä, molemmin puolin poliittista kenttää, joilta puuttuu täysin kyky kestää eriäviä mielipiteitä.

Charlie Kirkin sanoin-"kun puhe lakkaa, alkaa väkivalta. Kun sanat kuolevat, alkaa sisällissodat"

Melko kylmääviä kannanottoja täällä, ja muuallakin Internetissä, mm. ihmisiltä jotka on kertoneet joskus ainakin identifoituvansa jonkinlaisiksi empaatikoiksi, ihmisoikeuksien ystäviksi yms.

Kirk kampanjoi sen puolesta, että kaikilla maanhenkilöillään olisi mahdollisimman turvallinen USA, ja saikin sillä saralla paljon hyvää aikaa. Missään vaiheessa, Kirkin en ole nähnyt sanovan mitään sen tapaistakaan, että ne joiden kanssa ollaan eri mieltä tulee vaientaa tai tappaa. Hänen vaikuttamiskeinonsa oli kirjaimellisesti keskustelun ja argumentaation vieminen yliopistokampuksille, siis paikkoihin joissa sellaista kirjaimellisesti kuuluisi olla.

Joskus oli sellainen sanonta, että kaikkien kanssa ei tarvitse olla kavereita, mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen. Harmi että tietynlaisille ihmisille mielipiteet ovat jo ihan hyvä oikeutus sille, että briljantti sananvapauden käyttäjä ja paljon suosiota ja rakkautta nauttiva keskustelija tapetaan jos hänen sanomisensa ei miellytä.

Itse en ole nähnyt minkäänlaista ilakointia kyseisen tapauksen johdosta. Päinvastoin, kaikki tuomitsevat tämän iskun, oli sitten vasemmalla, keskellä tai oikealla. Kuten kuuluukin. Mutta jännää on että samana päivänä jenkeissä oli taas kouluammuskelu, Trump ei reagoinut siihen millään tavalla. Tai missä oli sakin tuomitsevat lausunnot kun demokraattien Melissa Hortman ja hänen miehensä tapettiin? Sama mies haavoitti John Hoffmania sekä hänen vaimoaan. Demokraatteja. Kaikki tappaminen on väärin. Aivan kaikki. Jopa sodat ovat väärin. Mutta sakin suhtautuminen Charlie Kirkin kuolemaan on helvetin tekopyhää.

1000040205.jpg1000040206.jpg

Taisipa oikestolainen paskasakki käytyäytyä ihan samalla tavalla kun ne demokraatit tapettiin. Kumma että täällä ei asiaa tuomittu mitenkään. Vastenmielistä.
Tämäpä juuri. Kyllä niitä radikaaleja hulluja on yhtälailla oikealla kuin vasemmalla, jotka iloitsevat toisinajattelijoiden kuolemista. Ei varmasti kenenkään täysjärkisen mielestä ole hyväksyttävää tappaa ketään poliittisten mielipiteidensä vuoksi.

Ei voi kuitenkaan välttyä siltä ironialta, että Kirk on voimakkaasti puolustanut aseoikeuksia ja nyt itse joutuu maksamaan siitä maksimaalisen hinnan. Sanoihan hän esimerkiksi, että ampumiskuolemat ovat ihan hyväksyttävä hinta siitä, että jokaisella on mahdollisuus kantaa asetta.. Jenkeissä on jo tänäkin vuonna ollut lähes viisikymmentä kouluampumista, se on aivan järkyttävä määrä. Yksi kouluampuminen tapahtui samaan aikaan Kirkin ampumisen kanssa. Ei aselakien kiristäminen tietenkään juurisyytä ratkaise, mutta ainakin vähentäisi täysin turhia ja estettävissä olevia kuolemia.

Juurisyyn ratkaiseminen onkin sitten vaikeampaa, mutta siinä on helppo olla samaa mieltä Kirkin kanssa, että keskusteluyhteyttä tulee vaalia.

Vähän tuntuu että täällä tahallisesti yritetään jotain ivailijoiden ja vahingoniloittelijoiden viittaa laittaa ihmisten ylle. Onko nykyään muka niin vaikea nähdä että joskus asiat on asioita, ilman että ne pohjautuu jollekin politiikalle tai agendalle?

Kyllä minäkin ymmärrän karman ja ironian tässä vaikka tuollaista ei todellakaan saa tapahtua kenellekään. Piste. Tuohon on ihan turha liittää mitään näkemyksiä siitä, missä leirissä on ja mistä "päin" se kommentti tulee. Jos ei ymmärrä tai muista mitä tarkoittaa "karma" tai "ironia", niin kannattaa googlettaa.

Ja jos tuo väärinymmärrys johtuu siitä että niin usein heitellään jotain "karma hoitaa/kostaa"-lauseita, niin se on sitten taas ihan eri asia. Niissä voikin takana olla enemmän tai vähemmän toivomus että jotain ikävää tapahtuu. Tässä kohtaa kuitenkin on kommentoitu jo tapahtunutta ilman että on sanottu että "olipa hyvä" tai että "karma hoiti".

Eli nyt vähän vähemmälle sitä ihmisten pakollista leirittämistä ja otetaan asiat asioina. Karma ja on karma, ironia on ironiaa. Sitä tässä jutussa on vaikka tapahtunut itsessään ei ole todellakaan toivottu. Ajaa ihmiset vain enemmän leireihin ja äärimeininkiin. Näkeehän sen jo tässäkin kun karma ei enää ole karma vaan jotain muuta siihen ollaan liittämässä.

Tässä nimenomaisessa tapauksessahan karman ja ironian löytää helposti: jos tyyppi on sanonut että aseet on jees vaikka vähän tulee kuolemia, niin eikö nimenomaan ole aika ironista ja "karmaista" että tyyppi itse on se "vähä kuolema" joita tulee aseiden ohessa? Ja vaikka sama sattuisi omalle läheiselleni, niin ymmärtäisin ironian ja karman silloinkin - koska sitä tässä on.

Näissä molemmissa hirmuteoissa ja nyt niihin suhtautumisessa on saman kaltainen kaiku kuin George Floydin tapauksessa viisi vuotta sitten. Poliittisesti latautuneita hirmutekoja niin Charlie Kirkin ampuminen kuin Iryna Zarutskan murha. Ei tarvitse olla poliittisesti samaa mieltä nähdäkseen, että nyt meni ihan vihkoon.
Ei kai Zarutskan murha itsessään ollut poliittisesti latautunut vaan ilmeisesti sairaan ihmisen teko? Jälkipuinnissa sitten tuttuun tapaan jokainen yrittää tapauksella ratsastaa omien agendojensa kanssa, mikä tekee tapauksesta poliittisen. Poliittinen murhahan tuo olisi jos se olisi tehty ideologisista syistä ja/tai vaikka poliitiikassa tai muussa toimivaa ihmistä kohtaan.

Huvittavaa muuten miten tämänkin kauheuden lopputuloksena korkeintaan aletaan vaatia jotain vartijoita ja valvontaa joka paikkaan. Halutaan siis vain keskittyä seurauksiin eikä syihin. Mikäli siis kyse on sellaisen henkilön teosta, joka olisi vaatinut mielenterveyshoitoa. Ihan sama meininki se on meilläkin. Annetaan ihmisten terveyden mennä paskaan kuntoon ja keskitytään seurauksiin itse syiden sijasta. Ja jokainen varmaan arvaa kumpaa mitä luultavimmin olisi halvempi hoitaa.

Että jotenkin ärsyttää tuo (usein lähinnä amerikkalaisten) "God given right" mikä videon nimessä näkyy. Kyllä ne on ihmiset jotka on kaiken sonnan tehneet ja niitä milloin milläkin perustelee. Uskonto onkin yksi niistä perinteisimmistä selityksistä: Jumalaltahan ne aseet saatiin ja tappoluvat, juu.

Viimeksi muokattu:
Todella häiritsevää katsoa noita reaktioita. Varsinkin videon loppupäässä hörhöjen raktiot. Ei kauaa mennyt vassarimedialla, ennen kuin alkoi tämä "siitäs sai" ilakointi ja haudan pällä tanssi. Siis niin alhaista, että sanat ei riitä. Ei ketään pidä mielipiteidensä takia ampua, EI KETÄÄN. Pidän lähtökohtaisesti idioottina jokaista, joka edes orastavasti pitää tekoa jotenkin edes etäisesti hyväksyttävänä. Oli sitten samaa mieltä hänen argumentointinsa kanssa tai ei. Sananvapaus on uhattuna kun tuon tyyppisissä eventeissä täytyy jatkossa pelätä saavansa öyhöttäjän luodista. Todella valitettava tapahtuma, 31 V kahden pienen lapsen isä...

Ja ei, en aio alkaa vänkäämään tästä kenenkään kanssa joka mahdollisesti on eri mieltä. Siinä menee vain aika ja energia täysin hukkaan.

Kun Paul Pelosi melkein tapettiin vasaralla, Kirk oli ensimmäisenä ehdottamassa hyökkääjän vapauttamista ja kehui tätä livenä ohjelmassaan.

Kun George Floyd murhattiin, Kirk käytti kaiken aikansa puolustaakseen sitä tekoa.

Kun alkuvuodesta kaksi demokraattista politiikkoa murhattiin koteihinsa, Kirk ilmoitti ettei asiasta kannata turhaan suivaantua, että näitä nyt vaan tapahtuu.

Se ei ole ilkkumista muistuttaa, että kyseessä oli henkilö joka käytti vuosia tämän pelon ja vihan ilmapiirin luomiseen.

Kirk kampanjoi sen puolesta, että kaikilla maanhenkilöillään olisi mahdollisimman turvallinen USA
Anteeksi, tähän on kyllä pakko tarttua.

Hän siis kampanjoi että kaikilla kristityillä valkoisilla heteroilla olisi turvallinen USA. Hänen sanomisensa taas lisäsi paljon väkivaltaa ja turvattomuutta vähemmistöjen kohdalla. Sama tyyppi myös sanoi etteivät natsit olleet niin pahoja. Hän myös sanoi että raiskatun naisen ansaitsi synnyttää raiskaajansa lapsi. Hän myös sanoi ettei mustaihoisilla naisilla ole tunteita tai aivokapasiteettia tuntea mitään ja naureskeli mustaihoisten naisten korkealle äitiyskuolleisuudelle. Ja tätä tyyppiä jotkut pitävät "sankarina?"

Anteeksi, tähän on kyllä pakko tarttua.

Hän siis kampanjoi että kaikilla kristityillä valkoisilla heteroilla olisi turvallinen USA. Hänen sanomisensa taas lisäsi paljon väkivaltaa ja turvattomuutta vähemmistöjen kohdalla. Sama tyyppi myös sanoi etteivät natsit olleet niin pahoja. Hän myös sanoi että raiskatun naisen ansaitsi synnyttää raiskaajansa lapsi. Hän myös sanoi ettei mustaihoisilla naisilla ole tunteita tai aivokapasiteettia tuntea mitään ja naureskeli mustaihoisten naisten korkealle äitiyskuolleisuudelle. Ja tätä tyyppiä jotkut pitävät "sankarina?"
Tämä on kaiketi sitä "hienoa työtä". Hyi vittu että iljettää.

Kun Paul Pelosi melkein tapettiin vasaralla, Kirk oli ensimmäisenä ehdottamassa hyökkääjän vapauttamista ja kehui tätä livenä ohjelmassaan.

Kun George Floyd murhattiin, Kirk käytti kaiken aikansa puolustaakseen sitä tekoa.

Kun alkuvuodesta kaksi demokraattista politiikkoa murhattiin koteihinsa, Kirk ilmoitti ettei asiasta kannata turhaan suivaantua, että näitä nyt vaan tapahtuu.

Se ei ole ilkkumista muistuttaa, että kyseessä oli henkilö joka käytti vuosia tämän pelon ja vihan ilmapiirin luomiseen.
Tämä. Aivan helvetin tekopyhää toimintaa nyt sakilta. Ja sanotaan että "vassurit nyt ilakoi" on aivan täyttä paskapuhetta. Kukaan terve ihminen ei ilakoi kenenkään kuolemalla (paitsi no Hitlerin kuolema oli ihan okei, Putinin kuolemaa odotellaan... okei, ehkä joidenkin kuolema on juhlan paikka) mutta tämä oli ironista, tässä voidaan puhua nyt karmasta. Ja voin sanoa etten tunne sääliä Kirkiä itseään kohtaan (on muutenkin aika tekopyhää puhua empatiasta kyseisen kaverin kohdalla kun hänen mielestään se aiheutti vain pahaa) mutta säälin hänen vaimoaan, eniten hänen lapsiaan. Varsinkin kun he joutuivat todistamaan oman isänsä kuoleman. Aivan hirveää, aivan sairasta. Siinä tuli loppuelämän traumat. Ja toiseksi, tämä teko ei lopeta sitä vihaa mitä Kirk itse oli lietsomassa. Tulee vain lisäämään. Ja se on pelottavaa.

Mielestäni tämmöisten väitteiden näkeminen on kerrassaan koomista. Floyd oli kirjaimellista ihmissaastaa, jonka kuolemaan toki liittyi poliisin virkavirhe joka tulee tuomita. Mutta se että tuota koittaa maalata murhaksi, tai etenkään rasistiseksi sellaiseksi, on jotain jolle ei olla ikinä nähty mitään perusteita.

Tuo ukrainalaisen naisen puukottaminen on taas todella paljastava esimerkki siitä, miten höyrypäisimmät woke-uskovaiset näkevät maailmaa ja ihmisarvoa. Kyseinen elukka oli hädintuskin kerinnyt puukkoa tiputtaa, kun perversseimmät aatteen edustajat olivat jo kailottamassa rakenteellisesta rasismista, valkoisesta etuoikeudesta, ja siitä miten kyseinen sairas miespolo olisi tarvinnut apua. Hänhän siinä se todellinen olosuhteiden uhri on. Noh, ainakaan tämän tapauksen taustalta ei taida nousta kulttuurista tarvetta polttaa kokonaisia kortteleita maantasalle ihmisoikeuksien ja empatian edistämisen jalon tarkoituksen motivoimana.

Lentävä klassikko, puhuminen on yhtä kuin vihan ja väkivallan lietsomista. Toinen hyvä on se "estää jonkun olemassa olon", jota tietynlainen ihminen heittää aina, kun käytännössä tarkoitetaan että on eri mieltä jonkun kanssa. Nämä tämmöiset ylenkatsovat, itseriittoiset korulauseet on omiaan kahtiajaon lisääjiä. Itse tykkään sanan- ja ajatuksenvapaudesta. Se on mielestäni yhteiskunnan tärkein arvo, eikä ikinä syy tappaa ketään.

Mielestäni tämmöisten väitteiden näkeminen on kerrassaan koomista. Floyd oli kirjaimellista ihmissaastaa, jonka kuolemaan toki liittyi poliisin virkavirhe joka tulee tuomita. Mutta se että tuota koittaa maalata murhaksi, tai etenkään rasistiseksi sellaiseksi, on jotain jolle ei olla ikinä nähty mitään perusteita.
Eiköhän tämä sano kaiken tarpeellisen, eikä sinun kanssa tarvitse enempää keskustella.

Samalla logiikalla voidaan todeta, ettei Kirkin kaltaisen molopään ampuminen ole mikään murha kun maailmasta tuli hivenen parempi paikka.

Mitä tuohon ilakoimiseen tulee, niin esim. MSNBC:n housti Matthew Dowd järjesti itselleen jo pikapotkut eilisen käytöksensä vuoksi. Samoin kuin middle tennessee state universityn, MTSUn: vararehtori. Eivätkä jää varmaankaan viimeisiksi. Että kyllä sitä ilakoimista valitettavasti on tapahtunut.

Se että poliitikot yli puoluerajojen tuomitsevat tämän jyrkästi, on eri asia kuin se mitä ruohonjuuritason kannattajien tasolla tapahtuu, mitä itse tarkoitin. Eli se mistä se väkivalta todennäköisesti myös lähtee.

Kyllä @Koalitio on oikeassa siinä että sananvapaus on elinehto toimivalle yhteiskunnalle. Ihmisten on saatava sanoa typeriä asioita. Sananvapaus toimii varoventtiilinä jonka kautta puretaan painetta, monesti asioista mihin ei pystytä muuten itse vaikuttamaan. Jupistaan ja jatketaan elämää. Kun sananvapaus tapetaan, alkaa kyräily ja raivon kehittäminen ns. "pienissä pimeissä huoneissa" Mä olen sitä ikäpolvea joka muistaa sen ajan kun ihmisten puheitten ylittäessä tietyt rajat, niille ruvettiin vain naureskelmaan, jolloin niiden sanoma automaattisesti vesittyi. Nyt eletään aikaa jolloin valtio on valjastettu valvomaan sitä että kukaan ei loukkaannu. Ja pojat, ne rajat käyvät kokoajan tiukemmiksi ja tiukemmiksi.

Kyllä mä tässäkin olen jo ehtinyt ihmettelemään parin kirjoittajan selkesti kohoavan verenpaineen myötä tekstin muuttumista kiroilun saattelemaksi kiukuksi. Toki tässä on taas se vaara että kun ei näe naamaa niin ei tietenkään voi olla varma ja menee mutuiluksi. Internetin iloja...

Voltairen sanoin päätän tähän.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta olen valmis kuolemaan sen puolesta, että sinulla on oikeus sanoa se"

Kyllä mä tässäkin olen jo ehtinyt ihmettelemään parin kirjoittajan selkesti kohoavan verenpaineen myötä tekstin muuttumista kiroilun saattelemaksi kiukuksi. Toki tässä on taas se vaara että kun ei näe naamaa niin ei tietenkään voi olla varma ja menee mutuiluksi. Internetin iloja...

Jaa nytkö se sananvapaus ei kuulukkaan kaikille? Ikävä kyllä koen vitun iljettävänä tuollaisen Kirkin kaltaisen ihmisen ihannoinnin ja jos se ei sinua miellytä, niin en voi asialle mitään.

sananvapaus on elinehto toimivalle yhteiskunnalle
Olen täysin samaa mieltä! Mutta sananvapaus ei poista vastuuta saati seuraamuksia sanomisistaan. Kirk sanoi, koska hänellä on sananvapaus, paljon asioita mitkä taas lietsoivat väkivaltaa ja vihaa vähemmistöjä kohtaan. Tuomitsetko myös nämä teot?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom