Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen politiikkaketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -WaLuigi-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen sanonut, että pidän tuota karmasta puhumista tällaisessa tilanteessa aika hassuna. Vähän samaan tapaan, jos minä kuulisin että joku humanitääristä maahanmuuttoa kovasti puolustava vasemmistopoliitikko tai vaikuttaja on joutunut laittoman maahantulijan ryöstämäksi/raiskaamaksi/tappamaksi, ja joku kävisi heittämässä siihen, että kävipä näköjään melkoinen karma. Missään nimessä en sellaistakaan puhetta olisi kieltämässä, mutta pitäisin sitä ala-arvoisena sellaisessa tilanteessa.
Selvästikään karman idea ei ole yhtään selvä. Tässäpä siis googlaus:

"Se on universaali periaate, jossa hyvät teot ja aikomukset tuottavat hyvää karmaa ja hyviä seurauksia, kun taas pahat teot ja aikomukset johtavat huonoon karmaan ja negatiivisiin seurauksiin."

Jos siis joku tekee tai pyrkii hyvään ja saa pahaa, ei se nimenomaan ole karmaa. Kyse on siitä että saa mitä tilaa. Kyse on aikomuksista ja teoista, joiden palkka vastaa aikomuksia ja tekoja.

Esimerkkisi ei siis enempää voisi olla väärässä.

Tämän nyt menehtyneen henkilön kohdalla taas vaikuttaisi että hän oli ilmeisesti ajanut aseenkanto-oikeutta sillä toteamuksella, että uhrit ei haittaa. Vaikea tuossa on sitä karmaa olla näkemättä. Samoin siellä oli muitakin lausahduksia, jotka nimenomaan menee sinne pahaan karmaan.

Pääpointti nyt silti edelleen ettei tuollaista saisi tapahtua.

Mutta niille, jotka väittää/luulee ettei "pelkkä puhe" muka ole pahaa: aika monet ikävät asiat on alkaneet ihan vain puheista, joiden kautta on saatu kriittinen massa porukkaa, joka alkaa toimiin. Se on juuri sitä kiihottamista. Käsittääkseni Saksassakin natsihommat taisi aikoinaan alkaa pitkälti kampanjoinnilla ja puheilla. Pitää olla aika naiivi maailmankuva jos oikeasti ajattelee että puhe on vain puhetta.

Viimeksi muokattu:
No niin tuo ampuja on ilmeisesti saatu kiinni. Ainakin itse trump tämän kertoi juuri foxin haastattelussa. Tuleeko Charliesta MAGA liikkeen marttyyri ainakin innokkaimmat näin hänet näkevät ja vertaavat jopa itseensä Martin Luther Kingiin. Onko tässä jopa USA sisällisodan alku ? vai unohtuuko asia kuukaudessa.

Nyt kun pahin pöly tragedian ympärillä alkaa tosiaan laskea, alkaa tulevaisuuden näkymät kääntymään jo parempaan suuntaan. Kirkin hienoa työtä ei tulla missään nimessä unohtamaan, vaan sitä nimenomaan jatketaan entistä parempana, Kirkin inspiroimana.

Ala-arvoisia interweb kommentteja ja reaktioita aiheeseen liittyen on foorumit ja somet pullollaan, mutta niistä ei onneksi ole tarvetta muodostaa koko kuvaa. Itse olen jossain mielessä onnekkaassa asemassa, kun olen sote-alalla töissä, ja nyt viimepäivinä on saanut kahvipöytäkeskusteluissa kuulla mikä se yleisfiilis tapahtuneen ympärillä tuntuu olevan. En ole puoluekantakyselyitä tehnyt, mutta sattuneesta syystä on sellainen vahvahko kutina, että näissä työpaikoissa olevat ihmiset tuppaa olemaan yleisimmin vasemmalle vähintäänkin kallellaan. Lähes poikkeuksetta, keskustelussa on ihmetelty teon kuvottavuuden lisäksi myös noita ilakoijien ja juhlijoiden asennetta ja arvomaailmaa. Normaalit ihmiset tuntuvat olevan samoilla linjoilla, että noitten radikalisoituneiden höyrypäiden eetos on kovin vastenmielinen ja täynnä ihmisvihaa ja ihmisoikeusvastaisuutta.

Vaikka internetissä äänekkäimpiä ovat kaikukammioissaan kroonisesti viihtyvät vihaalietsovat sekopäät, keskiverto ihmiset tuntuvat ajatusmaailmaltaan onneksi olevan hyvin kaukana näistä surkeista ihmisriekaleista.

Kirk ei ikinä puhunut vihapuhetta taikka kannustanut siihen. Kyse on ihan vaan yksinkertaisesti sitä, että politiikan toinen laita vihaa puhetta, jos se ei mene yksiin heidän radikaalempienkin ajatustensa kanssaan. Sitten on aina rakkauden, empatian ja oman paremmuuden korostamisen merkeissä hyvä heittää tukea ja kannatusta fasistisille näkemyksilleen, että vääristä mielipiteistä tuleekin saada se kovin mahdollinen rangaistus.

R.I.P. Charlie Kirk. Siunausta hänelle ja läheisille. Työ on vasta alussa. Pelolle ja vihalle ei anneta valtaa.

No shamaniac on hyvä ja kertoo että miten esimerkiksi jokaisen lempilapsesta, maahanmuutosta saisi keskustella? Olen nimittäin huomannut että jokaikinen kerta kun joku ottaa asian puheeksi, ei väliä että kuinka kauniisti asian ilmaisisi, kuinka paljon laittaisi kivoja kukka emojeja kehyksiksi ja nättiä harppumusiikkia laittaisi viestin taustalle, vastaus on tietyistä piireistä aina sama. Natsi! Rasisti! Ihmisvihaaja! Paskasäkki ja niin edelleen. Jokainen täysjärkinen näkee meilläkin maahanmuuton ongelmat, mutta koska asioista ei päästä koskaan puhumaan kunnolla, mikään ei muutu, kuin pahempaan suuntaan. Tähän kun sitten lisätään sananvapauden tiukennukset, niin eihän mitään dialogia saada aikaan.

Sinä kerrot että natsijutut saivat alkunsa puheesta. No mikäs on se vaihtoehto? Ongelmista ei koskaan puhuta koska ongelmista puhuminen aiheuttaa NATSISMIN!!! Herrnajumala eihän tästä mitään tule näin. Oletko sä oikeasti yhtään seurannut tätä Kirkiä ja mitä hän oikeasti puhunut vai papukaijatatko täällä vain median narratiivia? Mä katsoin eilen videon jossa gay-kaveri kysyi Kirkiltä että miksi vihaat minua. Kirk vastasi "ei ystävä, minä en vihaa sinua. Minä olen kristitty ja uskon jumalaan ja raamattuun. Sen takia en hyväksy ( huom sanamuoto HYVÄKSY ei HALVEKSIN ei VIHAAN) elämäntapaasi, mutta minä en vihaa sinua, vaan rakastan sinua ja rukoilen puolestasi" Jos tuo oikeuttaa tappamaan niin niin kai sitten. Toki miehellä oli välillä räväkämpääkin puhetta, mutta jos rehellisiä ollaan, vasemmalla laidalla ei ole mitään varaa tästä puhua. Jatkuvalla syötöllä siltä puolelta tulee tätä vitun natsit pitää tappaa retoriikkaa. Ja kenelle? Aika usein tavallisille perheenäideille jotka haluavat kulkea turvallisesti kaduilla, nuorilta jotka eivät halua etta vaatteet ryöstetään päältä koulumatkalla ja niin edelleen. Jos näihin ongelmiin puututtaisiin sensijaan että kaikki puhe kielletään koska NATSISMI NATSISMI NATSISMI! ei ehkä tarvitsisi puhua.

Kristityt puhuvat mitä puhuvat. Tuskin kukaan oikeasti uskoo että Kirk halusi kirjaimellisesti kivittää homot. Siteerasi raamattua koska siellä niin sanotaan. Ja nyt kun otit asian puheeksi. Uskallatko tuomita islamin, missä homoja kirjaimellisesti kivitetään tänäkin päivänä, vai onko se (taas kerran) eri asia?

Muuten aivan uskomaton määrä sateenkaariväkeä, vasemmistoa, poliittisia vastustajia on ottanyt erittän liikuttavasti asiaan kantaa ja tuominneet tämän murhan. Olen nähnyt Itkeviä homomiehiä, lesboja kyyneleissä ym. Näin siis välitetään miehestä joka on puhunut ja siis puheellaan aiheuttanut natsismin JA VIHAA! Mies itse toistuvasti tuomitsi väkivallan ja puhui dialogin ehdottomasta tärkeydestä.

Joskus meinaa todella loppua elämänhalu tämän sokeuden kanssa.

On tää ketju kyllä aika jäätävän tulenarka… Ei kauaa ole kerennyt auki olla ja jo alkaa löytyä ylilyöntejä ja lämpötila nousta samalle tasolle. Pikkusen masentavaa ja pelottavaa, että politiikka on mennyt tähän. Kiitti President Trump!

Bernie Sanders sanoi tästä asiasta niin mahtavan hyvin että pakko laittaa ihan videon muodossa.

Mielestäni tällä hetkellä tuolla jenkkilässä on ongelmana tuo nykyinen hallinto ja heidän mielettömässä kupalassa olevat mielipiteet. Politiikassa pitäisi aina yrittää aktiivisesti vältää kupliintumista, koska se kupla johtaa vaan omassa päässä yhteen totuuteen, ja tätä tuo Trumpin hallinto sitten ajaa, ja motivaationa on valta. Jenkit eivät ole demokratiansa tason suhteen tällä hetkellä kovin monen askeleen päässä Venäjän "demokratiasta", ollaan todella vaarallisella tiellä tuon maan suhteen.

Vaikka internetissä äänekkäimpiä ovat kaikukammioissaan kroonisesti viihtyvät vihaalietsovat sekopäät, keskiverto ihmiset tuntuvat ajatusmaailmaltaan onneksi olevan hyvin kaukana näistä surkeista ihmisriekaleista.
Aivan samaa mieltä! Meillä Perussuomalaiset, USA:ssa Trump, Kirk ja kumppanit. Mutta onneksi enemmistö on ihan fiksua sakkia. Näkeehän sen meilläkin Perussuomalaisten romahduksessa.

Näytä liitetiedosto 19696

Kaipa tuo hieno mies oli, jos tarpeeksi sekaisin on. Toivottavasti vähemmistöt intoutuvat tämän myötä nousemaan oikeiston harjoittamaa sortoa vastaan.
Yritin googlettaa useampaa näistä, enkä yhtään äkkiseltään löytänyt. Viititkö laittaa linkkejä näihin väitöksiin? Esim. toi eka on niin räävitön ja taitaa mennä rikoksen puolelle jo, että siitä pitäisi kyllä olla netti pullollaan materiaalia nykymaailmassa.

Ne videot mitä olen nähnyt ovat olleet täynnä hyvin loogisia väittämiä Kirkin puolesta.

Kyllä kaikkien karmamiesten sun muiden ilakoitsijoiden pitäisi hävetä silmät päästään. Jos taas Kirk on julkisesti esim. todella sanonut, että kaikki homoseksuaalit pitäisi kivittää hengiltä, niin sitten on jo eri asia.

Poliittisesti värittyneet murhat ovat olleet todella paljon yleisempiä aiemmin kuin nykyään. Esimerkiksi Yhdysvalloissa tapettiin 1800-luvulla liukuhihnalta poliitikkoja. On ollut jopa sellaisia aatesuuntauksia, joiden keskeinen vaikuttamistapa on ollut murhaaminen ja terrori. Toki näitä on edelleenkin paljon lähinnä kolmannessa maailmassa. Nyt USA:ssa on vain palattu sinne 1800-luvulle tai vaihtoehtoisesti asian voi ilmaista niin, että USA on siirtynyt entistä avoimemmin länsimaisesta demokratiasta kohti kolmannen maailman despoottista banaanivaltiota.

Yleisesti olisi hyvä, jos voitaisiin elää maailmassa ilman marttyyrejä. USA:n kaltaisten paskavaltioiden ansiosta monien henki on herkemmässä. USA on suorittanut aika lailla avoimesti poliittisten vastustajiensa murhia ympäri maailmaa kautta vuosikymmenten, vaikka on nähty "hyviksenä" ja maailmanpoliisina. Se on myös osa poliittista terroria, vaikka tulisi "pahiksille ansion mukaan".

No shamaniac on hyvä ja kertoo että miten esimerkiksi jokaisen lempilapsesta, maahanmuutosta saisi keskustella?
Miksi minun pitäisi tähän kertoa jotain sääntöjä? Minä puhuin karmasta ja siitä että "pelkät" puheet voi johtaa vaikka ja mihin, joten nyt minun pitää sinulle kertoa että miten maahanmuutosta saa keskustella. Logiikka?

Sinä kerrot että natsijutut saivat alkunsa puheesta. No mikäs on se vaihtoehto?
Siis tarkoitin ihan niitä oikeita natseja koska eihän sieltä heti lähdetty ihmisiä leirittämään ja sotaa julistamaan. Kyllä sekin on puheista alkanut. Ei tässä ollut muuta pointtia kuin se minkä jo sanoin: puheet johtaa asioihin ja puheilla on merkitystä. On siis naiivia ja jopa vääristelyä väittää että "ne on vain puheita".

"Vain puheita" ne on ehkä kun ne lausutaan jossain Shellin baarin nurkassa ukkojen kesken eikä se johda siihen että Reiska lähtee haulikon kanssa ampumaan ihmisiä.

Ongelmista ei koskaan puhuta koska ongelmista puhuminen aiheuttaa NATSISMIN!!! Herrnajumala eihän tästä mitään tule näin.
Siis minähän tarkoitin tämän juuri menehtyneen tyypin puheita, joten en tiedä mistä sinä tässä puhut. Eikö hän nimenomaan puhunut ja paljon? Aiheuttiko se "NATSISMIN"?

Oletko sä oikeasti yhtään seurannut tätä Kirkiä ja mitä hän oikeasti puhunut vai papukaijatatko täällä vain median narratiivia?
En ole ikinä tyypistä aiemmin kuullutkaan. Siksi käytin tekstissäni epäileviä sanamuotoja, kuten "ilmeisesti". Kannattaa lukea mitä kirjoitin, sillä niissä yritän tuoda ilmi kuinka varma tai epävarma olen kirjoittamastani ja että ne pohjautuvat oletuksiin ja ymmärryksiin minulle aiemmin tuntemattomasta tyypistä.

"Median narratiivistakaan" en tiedä, sillä lähinnä kommentoin asioita, jotka tänne linkitetään - kuten tuota karma-asiaa. Minä siis olen kommentoinut asiani muiden viesteihin pohjautuen.

Mä katsoin eilen videon jossa gay-kaveri kysyi Kirkiltä että miksi vihaat minua. Kirk vastasi "ei ystävä, minä en vihaa sinua. Minä olen kristitty ja uskon jumalaan ja raamattuun. Sen takia en hyväksy ( huom sanamuoto HYVÄKSY ei HALVEKSIN ei VIHAAN) elämäntapaasi, mutta minä en vihaa sinua, vaan rakastan sinua ja rukoilen puolestasi" Jos tuo oikeuttaa tappamaan niin niin kai sitten.
Missä kohtaa täällä nyt joku oli sanonut että oli oikeutettu tai hyväksytty kuolema? Yritä vähän vähentää tuota ihmisten niputtamista lokeroihin. Täällä on mielestäni kaikki sanoneet ettei ansainnut kuolemaa ja tuollainen on ainoastaan väärin.

Toki miehellä oli välillä räväkämpääkin puhetta, mutta jos rehellisiä ollaan, vasemmalla laidalla ei ole mitään varaa tästä puhua. Jatkuvalla syötöllä siltä puolelta tulee tätä vitun natsit pitää tappaa retoriikkaa.
Minä en ainakaan ole toivonut kuolemaa kenellekään. Mutta sinä nyt tässä kuitenkin puolustelet "räväkämpiä" asioita sen kautta "kun muutkin". Minä en kyllä missään nimessä sanoisi/sallisi myöskään mitään tuon kaltaista. Ei ole mikään syy käyttäytyä paskasti vain koska muutkin. Se opetetaan lapsillekin viimeistään ala-asteella.

Huvittavinta toki se, että ensin kirjoittelet pitkän esimerkin jostain yksittäisestä homo-tapauksesta mutta sitten toteat vain ohimenne että "oli räväkämpääkin puhetta". Että näin.

Kristityt puhuvat mitä puhuvat. Tuskin kukaan oikeasti uskoo että Kirk halusi kirjaimellisesti kivittää homot. Siteerasi raamattua koska siellä niin sanotaan. Ja nyt kun otit asian puheeksi. Uskallatko tuomita islamin, missä homoja kirjaimellisesti kivitetään tänäkin päivänä, vai onko se (taas kerran) eri asia?
Huvittava kysymys. Totta kai minä sanon kaikkiin ikäviin asioihin ja tekoihin että ne on ikäviä asioita ja tekoja. Tuomitsen tietysti siis kivittämisen, teki sen kuka tahansa. Mitä muuta mieltä muka kukaan järkevä ihminen olisi?

Ihminen on kyllä aina ollut loistava löytämään syitä ja selityksiä hyväksikäyttää, nöyryyttää ja alentaa muita. Uskonnot on niistä yleisin. En minä silti kokonaisia uskontoja yleisesti "tuomitse", jos sitä tässä haet. Se on kuitenkin aina lopulta ihmiset, jotka niitä tulkitsee. Toki nykypäivänä se on islam, jossa ääriryhmiä ja porukkaa on eniten. Sielläkin on kuitenkin ollut maita ja ajanjaksoja, että ei ole oltu yhtä vanhoillisia. Selkeästi siis islam ei ole automaattisesti sen huonompi kuin mitä kristinusko voi olla. Ihmiset, maat ja kulttuurit voi olla eikä nekään pysy aina samoina.

Muuten aivan uskomaton määrä sateenkaariväkeä, vasemmistoa, poliittisia vastustajia on ottanyt erittän liikuttavasti asiaan kantaa ja tuominneet tämän murhan.
Niin. Kuten jo ehdin vastata: kuka muka ei asiaa tuomitsisi? Turha ainakaan täällä siitä syytellä ja pyytää minulta jotain neuvoja miten puhua maahanmuutosta.

Mies itse toistuvasti tuomitsi väkivallan ja puhui dialogin ehdottomasta tärkeydestä.
Ja sanoi ilmeisesti myös että aseenkanto-oikeuden ohessa tulevat uhrit on enemmän tai vähemmän ok? Jo nämä riittää minulle kertomaan että kyseessä oli hyvin ristiriitaisen oloinen hahmo, joka on tuntunut puhuvan sitä ja tätä. Itse myös kerrot hänestä sellaisia asioita, jotka tuota vain tukevat.

Joskus meinaa todella loppua elämänhalu tämän sokeuden kanssa.
Sanopa muuta mutta toki osaltani vähemmän dramaattisena: enemmänkin huvittaa/turhauttaa kuin elämänilo kokonaan loppuisi. Mutta olisihan se kiva kun ei sokeasti niputtaisi ihmisiä lokeroon ja kommentoisi kuin puhuisi ihan eri tyypille.

Vanha sanonta on että antaa kaikkien kukkien kuikkia vain, mutta tämä ei joillekin ihmisille kelpaa ja sen takia sortuvat vihapuheeseen, missä poliittisesti latautuneita ihimisiä löylytetään väkivaltaan vähemmistöjä kohtaan, ei tuossa ole mitään uutta, katsokaa vaikka vuoteen 1939, mutta veikkaan et nykyisen kesikiverto some soturin älyykkyys ei edes triitä siihen, kun kaikki on jonkun muun toimesta hänelle kerrottu politiikka myöten.

Ei kannata oikeasti tehdä itsestä helppoa saalista näille somesotureille.

mutta jos rehellisiä ollaan, vasemmalla laidalla ei ole mitään varaa tästä puhua. Jatkuvalla syötöllä siltä puolelta tulee tätä vitun natsit pitää tappaa retoriikkaa.
Niin, en tiedä miten muualla mutta täällä Suomessa Vasemmisto ei hyväksy millään tavalla väkivaltaa. Tunnen aika monia vasemmalle kallellaan olevia, itsekin kuulun Vasemmistoon, eikä kukaan hyväksy. Eikä hyväksytä myöskään vihapuheita. Mutta ei myöskään suvaita. Vasemmisto on sellainen puolue ketkä haluaisi että kaikki ovat tasa-arvoisia ihonväriin, kotimaahan, sukupuoleen, uskontoon, seksuaaliseen suuntautumiseen jne. katsomatta. Jokaisella on oikeus elää elämäänsä, ketään ei syrjitä (ja ennen kuin kukaan sanoo mitään: vihaa ei tarvitse suvaita). Kaikki eivät pidä kaikista, se on aivan varma asia. Mutta silti voit elää elämääsi ilman että kuljet puhumassa siitä kuinka joku toinen on arvoton, kuinka jollakin ei ole oikeutta elää koska väri on väärä tai rakastaa mielestäsi väärin. Se on helvetin sairasta. Se, että ulkomaalainen syyllistyy rikokseen, ei tarkoita että kaikki syyllistyisi. Meilläkin on miehiä ketkä pieksee vaimojaan ja lapsiaan, mutta ei kaikki. Ja meillä nyt ikävä kyllä on tälläkin hetkellä hallituksessa sakkia ketkä ovat rasisteja ja natsimielisiä. Minä en hyväksy väkivaltaa, syrjintää, rasismia, vihapuhetta. Mutta en myöskään ole hiljaa kun/jos sellaista kuulen tai näen.

Nyt rupee virtaan näitä juttuja tuosta ampujasta. Ollut ampujan perhe enemmänkin oikealla ja tuon myötä ollut lapsesta asti tekemisissä laillisten aseiden kanssa niin kuin tuohon kulttuuriin kuuluu. Alla videota tästä

Nyt rupee virtaan näitä juttuja tuosta ampujasta. Ollut ampujan perhe enemmänkin oikealla ja tuon myötä ollut lapsesta asti tekemisissä laillisten aseiden kanssa niin kuin tuohon kulttuuriin kuuluu. Alla videota tästä

Eräs tuntemani ihminen tappoi itsensä kun ei enää jaksanut vihaa mitä ihmiset levittävät tässä maailmassa. Tämä epäilty oli sanonut ettei pidä Kirkin levittämästä vihasta. Vihalla ei kukaan voita mitään, ainoastaan häviää.

@BaDari.

Kiva kuulla että sinä ja vasemmistolaiset ystäväsi ovat tätä mieltä. Kiva jos Suomalainen vasemmisto on rauhanomaista. Olisi todella ikävää jos esimerkiksi median jatkuvan rasistiksi ja ihmispaskaksi leimaaman Teemu Keskisarjan kimppuun kävisi joku agitoitunut antifa tai vastaava. Mutta näinhän ei onneksi käy koska Suomalainen vasemmisto on rauhanomaista ja vastustaessaan "vihapuhetta" ei sorru väkivaltafantasioihin eikä muihin ylilyönteihin. :)

Tästä pääsemmekin seuraavan aiheeseen.

Vihapuhe. Kuka saa luvan määrittää sen mikä on vihapuhetta? Ja ei tarvitse kertoa, kyllä minä ymmärrän että on asioita mitä ei sanota. Koskaan.

Mutta.

Ja annan nyt esimerkin. Liittyy taannoiseen Ukrainalais tytön murhaan. Murhaaja oli siis skitsofreniasta kärsivä taparikollinen, joka oli pidätetty 14 kertaa jo aikaisemmin vaihtelevista rikoksista, ja jokaikinen kerta sama tuomari oli vapauttanut hänet, ilman takuita, suoraan takaisin kadulle. Tästä syystä kyseinen tuomari joutui tarkemman tarkastelun alle, ja paljastui että kyseisellä naisella ei ollut lainkaan lainopillista koulutusta koska joissakin osavaltioissa tietynlaiset "tuomarin" toimet voidaan antaa tehtäväksi vain luotettavaksi katsotulle henkilölle. Kuinka sattuikaan kyseessä oli musta nainen, mahdollisesti myös ns. DEI-palkkaus. Kun ihmiset rupesivat vaatimaan että että tähän toimeen tulee ja pitää vaatia koulutetut ammattilaiset, asia käännettiin heti sille linjalle sosiaaleissa että moiset vaatimukset ovat vihapuhetta, koska musta nainen. Tämä toki jenkeissä mutta ei meillä sen paremmin ole asiat.

Ja tässä on se ongelma. Tuossa ylempänä olevassa kiukkuisessa kommentissa totesin että ei tästä tule mitään koska tuntuu että KAIKKI on vihapuhetta, koska sanoi mitä tahansa ns. arkoihin asioihin liittyvää, alkaa huuto Ja sen takia tilanne tuntuu kestämättömältä. Vaikeistakin asioista on pakko saada puhua ilman että heti on pieni mutta sitäkin äänekkäämpi porukka vaatimassa turvan tukkimista.

@BaDari.

Kiva kuulla että sinä ja vasemmistolaiset ystäväsi ovat tätä mieltä. Kiva jos Suomalainen vasemmisto on rauhanomaista. Olisi todella ikävää jos esimerkiksi median jatkuvan rasistiksi ja ihmispaskaksi leimaaman Teemu Keskisarjan kimppuun kävisi joku agitoitunut antifa tai vastaava. Mutta näinhän ei onneksi käy koska Suomalainen vasemmisto on rauhanomaista ja vastustaessaan "vihapuhetta" ei sorru väkivaltafantasioihin eikä muihin ylilyönteihin. :)

Tästä pääsemmekin seuraavan aiheeseen.

Vihapuhe. Kuka saa luvan määrittää sen mikä on vihapuhetta? Ja ei tarvitse kertoa, kyllä minä ymmärrän että on asioita mitä ei sanota. Koskaan.

Mutta.

Ja annan nyt esimerkin. Liittyy taannoiseen Ukrainalais tytön murhaan. Murhaaja oli siis skitsofreniasta kärsivä taparikollinen, joka oli pidätetty 14 kertaa jo aikaisemmin vaihtelevista rikoksista, ja jokaikinen kerta sama tuomari oli vapauttanut hänet, ilman takuita, suoraan takaisin kadulle. Tästä syystä kyseinen tuomari joutui tarkemman tarkastelun alle, ja paljastui että kyseisellä naisella ei ollut lainkaan lainopillista koulutusta koska joissakin osavaltioissa tietynlaiset "tuomarin" toimet voidaan antaa tehtäväksi vain luotettavaksi katsotulle henkilölle. Kuinka sattuikaan kyseessä oli musta nainen, mahdollisesti myös ns. DEI-palkkaus. Kun ihmiset rupesivat vaatimaan että että tähän toimeen tulee ja pitää vaatia koulutetut ammattilaiset, asia käännettiin heti sille linjalle sosiaaleissa että moiset vaatimukset ovat vihapuhetta, koska musta nainen. Tämä toki jenkeissä mutta ei meillä sen paremmin ole asiat.

Ja tässä on se ongelma. Tuossa ylempänä olevassa kiukkuisessa kommentissa totesin että ei tästä tule mitään koska tuntuu että KAIKKI on vihapuhetta, koska sanoi mitä tahansa ns. arkoihin asioihin liittyvää, alkaa huuto Ja sen takia tilanne tuntuu kestämättömältä. Vaikeistakin asioista on pakko saada puhua ilman että heti on pieni mutta sitäkin äänekkäämpi porukka vaatimassa turvan tukkimista.
Kyllä asioista saa ja pitääkin puhua. Mutta jos et osaa keskustella niistä ilman että loukkaat toisia, tai kuten Keskisarja kutsui maahanmuuttajia "heikkolahjaisiksi" (noin ei puhuta yhtään kenestäkään, vai olisiko kiva kun joku kutsuisi sinun lastasi vastaavalla tavalla?) niin silloin kannattaa olla hiljaa.

Mitä tulee tuohon puukotukseen, niin se oli aivan sairas ja kamala tapaus. Puukottajan siskohan sanoi että hänen veljelleen oli useasti haettu apua, mutta aina oli potkittu pihalle laitoksista. Ja siihen syynä säästöt. Ja ihan tiedoksi, Suomen nykyisen hallituksen harrastama politiikka tulee aiheuttamaan tännekin vastaavia tapauksia aivan varmana. Kun on asioita mistä ei pidä säästää.

Nyt vasta jäi tekijä kiinni ja some on täyny paskaa ja spekulaatiota, haluan sanoa teille jotka olette tuossa some kuplassa, että pyrkikää ulos sieltä, se ei ole helppoa mutta jo pelkällä tiedostamisella ollaan voitettu jotakin. Siellä on varmasti mahtavaa, mutta ei mitään järkeä siinä ole.

Jenkki nuor-oikeistoaktivisti Charlie Kirk on kuollut ampumisessa.
Sitä se teettää kun "kuka tahansa" voi ostaa aseen. On se jännä kun Amerikassa ei tajuta mitä niiden typerät ase-lait aiheuttavat, eiku pitäähän sitä kyetä pystymään puolustautumaan, siis tä? :D

Ylös Bottom