Vastaus: Yleinen PS3 Game Sharing Ketju
lol, moolle. se anxa on iha noob, ku muakin meni kutsumaan joksuks Tunnus varkaaks pleikalla
Mutta sitähän sinä olet. Koetit hankkia tietoosi minulta minun tunnukseni ja siihen liittyvän salasanan. Se on rikos PSN käyttöehtojen mukaan kuten todettua jo aikaisemminkin. Gamesharing on laitonta puuhaa... Ketjun ensimmäinen viestin perusteet "gamesharingille" ovat vanhasta internet lehden artikkelista joka on julkaistu muutamaa kuukautta ennen PS3n julkaisua joten se ei todellakaan pidä enään paikkaansa. Etenkään kun se ei ole Sonyn viralliselta sivustolta.
PS3n julkaisun yhteydessä annetuissa käyttöehdoissa "gamesharing" on selkeästi kielletty ja lisäksi Sonyn työntekijät heidän omalla foorumillaan sanovat sitä laittomaksi puuhaksi kuten olen tuossa linkittänyt todisteet asiasta.
Kumpaa uskotte, vanhaa artikkelia joka on ainoa laatuaan netissä vaiko Sonyn työntekijöitä ja PSNn käyttöehtoja?
Missään Sonyn virallisilla sivuilla ei ole puhetta PS3n "gamesharingista" ja sen laillisuudesta.
Nikezu, ennen kuin pystyt latomaan minun nenän eteen virallisen sonyn sivuston jossa "gamesharing" sallitaan niin olet PSN tilini varastamista yrittänyt dorka.
Ihmiset tutkikaa itse asiaa jos ette suoraan minua usko. Lukekaa PSNn EULA tai kysykää asiasta PSNn foorumista niin kuin minä tein. "Gamesharing" on laitonta touhua ja jos joku väittää toisin hänellä ei ole tietoa asiasta tai hän on tunnusvaras.
"Gamesharing" täällä perustuu siihen, että annat täysin tuntemattomalle foorumi tyypille PSN tunnuksesi ja sen salasanan, siinä tapahtuu rikos PSN EULAn mukaan. Tunnusta ei saa antaa kenellekkään. Jo tässä vaiheessa menetät oikeutesi saada kaiken ostamasi materiaalin takaisin jos tunnuksesi varastetaan ja luottokorttisi tyhjennetään.
Kun kaverisi imuroi sitten tunnuksillasi pelin jonka olet jo ostanut hän ja sinä syyllistytte siinä rikokseen jonka nimi on vapaasti suomentaen "laittoman digitaalisen kopion tekeminen". Ostoksesi mukana tulevat ylimääräiset lisenssit (kopiot) on tarkoitettu vain sinun henkilökohtaiseen käyttöösi.
Esim. Jos PS3si hajoaa, niin Sonyllä ajateltiin ottaa oppia Microsoftin virheistä Xlivessä jossa kerran ladattua sisältöä ei saanut uudelleen ladattua ja käytettyä jos konsolin ID vaihtui välissä. Eli PS3lle on mahdollista vain ladata sisältö uudelleen uudelle PS3lle joka on hankittu vanhan hajonneen tilalle. Xboxilla tämä oli pitkään täysin mahdotonta. Sinun piti Xlivessä joko soittaa microsoftin asiakastukeen tai sitten ostaa uudelleen jo kertaalleen ostamasi sisältö tähän tuli parannuksia sitten myöhemmin mm. sitten, että kun oli jatkuvassa online yhteydessä Xliveen saatoit käyttää materiaaliasi ja nyt on tehty ID siirtäjä Xboxilla jossa ostetut materiaalit voidaan siirtää yhden uudemman IDn alle. Mutta tältä olisi vältytty Sonyn nyt käyttämällä menetelmällä jonka malli on otettu Apple iTunes storesta.
Toinen esimerkki jossa näitä ylimääräisiä lisenssejä peliin voidaan käyttää olisi, että sinulla on mökillä yksi PS3 ja kotona kaupungissa toinen PS3 ja ostat yhden pelin ja voit käyttää sitä molemmissa laitteissa.
Vaikka saisitkin pitää tilisi, mutta jos kaverisi alkaa ja jatkaa aktiivisesti laittoman digitaalisen kopion käyttämistä ohjelmistosta tapahtuu kolmas rike joka on Sonyn "luottamuksen rikkominen" (Breach of Trust). joka on käyttöehdoissa osittain sallittujen toimintojen väärinkäytöstä aiheutuva oikeudellinen seuraamus.
"Gamesharingista" seuraa tilin pistäminen jäihin jos ja kun Sony huomaa asian. Tämä tarkoittaa sitä, että sinut ja tilisi on ns. banned from PSN... Ja siinä on turha valittaa mitään sen jälkeen.
PSPllä on tälläinen "gamesharing" toiminto ja se on taas sitten virallinen, mutta sekin toimii siten, että kaverisi ei saa suoraa kopiota omasta pelistäsi, mutta sitäkin sitoo tietyt tarkat käyttöehdot.