Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen PS3:n Game Sharing -ketju

Vastaus: Yleinen Ps3 Game Sharing Ketju

Kysymys kuuluukin: miten Sony pystyy tietämään/päättämään, onko kukin ladannut ne pelit omalle koneelleen vai jakanut ne tuntemattomille?

Mielestäni pitäisi olla selvä linja tässä Sonylla.

Lähinnä se vaatii hiukan salapoliisityötä, ja on vaikea todistaa. Mutta ongelma ei nyt olekaan oikeasti se, että jengi jakaa noita pelejä. Ongelma on se, että tämä on käyttäjien itsensä luoma turvallisuusriski.

Annat sun tunnukset jollekulle, ja hän voi toimia sun nimissä netissä. Unohdat vielä pankkikortin numeron järjestelmään, niin mikään ei estä tätä ostelemasta kamaa sun nimissä.. Sitten ei muuta kuin soitto tuotetukeen, joka kertoo sulle, että tämä juttu on sun ja tämän toisen välinen juttu, ja vie se poliisille...
 
Vastaus: Yleinen Ps3 Game Sharing Ketju

Pistän jo hieman etukäteen viestiä, sillä tarkoitus on hommata vasta tuo 80 Gb PS3 kun se julkaistaan. Mutta olisin kiinnostunut Tekkenin online versiosta ja warhawkista... vaihdossa saa euroja :) Pistä privaa jos olet kiinnostunut.
 
Vastaus: Yleinen Ps3 Game Sharing Ketju

Tämä alkoi siitä kun hyväksyin erään pp miehen listalle ja hänen heti ensimmäinen viestinsä kysyi PSN tunnustani ja salasanaa. Se oli ei ainoastaa loukkaavaa ja röyhkeää vaan myös laitonta ja kyseinen termimoiselle on suora kalasteluyritys. (epäsuora on ehkä tunnetumpi kalastelu methodi.)

Minua henkilökohtaisesti hieman ärsyttää, että puolustelet tätä toimintaa ja mitä se sinulle kuuluu edes, että mitä minä teen? Ehkäpä sitä, että jos saan argumenttini läpi, niin sinulta loppuu ilmaiset PSN pelit niinkö? :)

Kuten sanottua en ole poliisi, minua voi verrata "kukkahattu tätiin", mutta ei oikeastaan sen pidemmälle. Koetan vain valistaa porukkaa vähän. :|

On jotenkin huvittavaa, että tämänkin palstan määritelmässä lukee ei warekeskustelua:
"Yleistä keskustelua PS3-konsolista Täällä voit keskustella PS3:sta, sen lisälaitteista ja tarvikkeista. Ei piraatti/ware/backup-keskustelua."

Vaikka tämä "game sharing" ilmiselvästi sitä on. tunnusten antaminen on rike, pelin jakaminen on rike (verrattavissa callofduty4n warettamiseen) ja ei-yksityinen käyttö "aktivointi" toiminnolle on rike. kyse ei ole mistään punasia päin kävelemisestä likenteen seassa. 8|

Hyvin todennäköisesti lopetan tästä asiasta keskustelun tähän, mutta riippuen vastauksestasi saatan vasta siihen.


Samaa kysyn sinulta viitoten jokaiseen gamesharingia harrastavaan henkilöön.

En ole koskaan ladannut peliä toisen accountilla, vain kysynyt siitä esimerkiksi täällä ja lopulta päätynyt ostamaan itse pelin ;)
 
Vastaus: Yleinen Ps3 Game Sharing Ketju

Löytyiskö joltain mega män 9 vaihtaa? Vaikka tuohon wipeout hd:hen ;)
 
Vastaus: Yleinen Ps3 Game Sharing Ketju

voiko kukaa antaa mega man9 tai jonkun muun? ite en pysty ostaa mitaan mut oon saanu psx wipeoutin et voin antaa sen jos kiinostaa. mun psn on kevinospotatos
 
Vastaus: Yleinen Ps3 Game Sharing Ketju

Voisiko joku antaa oikein palikkaohjeet, miten tämä tehdään?
Edit: pitikin näköjään tehdä kokonaan uusi käyttäjä ennen kuin alkoi pelittämään. Homma siis ookoo...

Annoin tunnukset kaverilleni wipeout HD:n lataamista varten muttei kuulemma onnistu. Hänellä herjaa jotain tyyliin "et voi käyttää toisen käyttäjän tunnuksia"

Teimme seuraavasti:
1. Minä vaihdoin tilini salasanan väliaikaiseksi
2. lähetin tunnukseni ja väliaikaisen salasanan kaverilleni
3. kirjauduin ulos
4. kaveri kirjasi itsensä ulos ja yritti kirjautua minun tunnuksillani - eipä onnistunut

Tarviiko muuttaa muihin asetuksiin mitään?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Yleinen Ps3 Game Sharing Ketju

Julle_75:
Wipeout HD ei tule toimimaan ilman lisenssiavainta joka toimii vain yhdessä PS3 järjestelmässä kerrallaan.

GameSharing on laitonta Playstation 3n ja PSNn ehtojen mukaan. Saatat ja todennäköisesti tulet menettämän PSN tunnuksesi. En tiedä, miksi teillä on jakotoiminto epäonnistunut, mutta todennäköinen syy on tämän laittoman jakamisen estot Sonyn taholta.

Suosittelen lukemaan:
http://community.eu.playstation.com...thread.id=57844&view=by_date_ascending&page=1

Sonyn virallinen kanta GameSharingiin on, että se on laitonta aktiviteettia.

4 muuta aktivointi kertaa pelistä on tarkoitettu suoraan vain sinun henkilökohtaiseen käyttöösi ja niiden tarkoituksena on lähinnä varmistaa, että kykenet pelaamaan pelejäsi senkin jälkeen jos PS3sia hajoaa ja joudut ostamaan uuden tilalle. Sony todennäköisesti tulevaisuudessa tarkentamaan järjestelmän toimintaa sellaiseksi, että laittomasti jaeltu sisältö ei tule toimimaan millään laiteella ilman jatkuvaa kirjautumista tai vastaavan kaltaista järjestelyä.

Tehkää mitä teette, mutta tässä on nyt huomautus niille jotka eivät välttämättä ole lukeneet aikaisempia viestejä tässä ketjussa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Yleinen Ps3 Game Sharing Ketju

Voisiko kukaan sharettaa minulle jonkun ps1 classicin tai vaikka GT5 prologuen :)D)
kun en itse voi hankkia psn:stä mitään :(... Olisin erittäin kiitollinen!
 
Vastaus: Yleinen PS3 Game Sharing Ketju

Lue Anxan viesti.

Olisiko ollut liian iso vaiva lukea ylhäällä olevia viestejä ;)
 
Vastaus: Yleinen PS3 Game Sharing Ketju

lol, moolle. se anxa on iha noob, ku muakin meni kutsumaan joksuks Tunnus varkaaks pleikalla :p
 
Vastaus: Yleinen PS3 Game Sharing Ketju

Ketkäs täällä tilailee/ostelee qorea? Jos on helmikuun qoren ostanu eikä tarvitse syphon filtteriä niin antakaa mulle ^^ Kova syphon filter fani olin ps1 aikaan ja ois mukava päästä tän legendan kimppuun uudestaan. Eli se koodi kelpais tai sitten ihan sharettamallakin. :)
 
Vastaus: Yleinen PS3 Game Sharing Ketju

lol, moolle. se anxa on iha noob, ku muakin meni kutsumaan joksuks Tunnus varkaaks pleikalla :p

Mutta sitähän sinä olet. Koetit hankkia tietoosi minulta minun tunnukseni ja siihen liittyvän salasanan. Se on rikos PSN käyttöehtojen mukaan kuten todettua jo aikaisemminkin. Gamesharing on laitonta puuhaa... Ketjun ensimmäinen viestin perusteet "gamesharingille" ovat vanhasta internet lehden artikkelista joka on julkaistu muutamaa kuukautta ennen PS3n julkaisua joten se ei todellakaan pidä enään paikkaansa. Etenkään kun se ei ole Sonyn viralliselta sivustolta.

PS3n julkaisun yhteydessä annetuissa käyttöehdoissa "gamesharing" on selkeästi kielletty ja lisäksi Sonyn työntekijät heidän omalla foorumillaan sanovat sitä laittomaksi puuhaksi kuten olen tuossa linkittänyt todisteet asiasta.

Kumpaa uskotte, vanhaa artikkelia joka on ainoa laatuaan netissä vaiko Sonyn työntekijöitä ja PSNn käyttöehtoja?

Missään Sonyn virallisilla sivuilla ei ole puhetta PS3n "gamesharingista" ja sen laillisuudesta.

Nikezu, ennen kuin pystyt latomaan minun nenän eteen virallisen sonyn sivuston jossa "gamesharing" sallitaan niin olet PSN tilini varastamista yrittänyt dorka. :p

Ihmiset tutkikaa itse asiaa jos ette suoraan minua usko. Lukekaa PSNn EULA tai kysykää asiasta PSNn foorumista niin kuin minä tein. "Gamesharing" on laitonta touhua ja jos joku väittää toisin hänellä ei ole tietoa asiasta tai hän on tunnusvaras.

"Gamesharing" täällä perustuu siihen, että annat täysin tuntemattomalle foorumi tyypille PSN tunnuksesi ja sen salasanan, siinä tapahtuu rikos PSN EULAn mukaan. Tunnusta ei saa antaa kenellekkään. Jo tässä vaiheessa menetät oikeutesi saada kaiken ostamasi materiaalin takaisin jos tunnuksesi varastetaan ja luottokorttisi tyhjennetään.

Kun kaverisi imuroi sitten tunnuksillasi pelin jonka olet jo ostanut hän ja sinä syyllistytte siinä rikokseen jonka nimi on vapaasti suomentaen "laittoman digitaalisen kopion tekeminen". Ostoksesi mukana tulevat ylimääräiset lisenssit (kopiot) on tarkoitettu vain sinun henkilökohtaiseen käyttöösi.

Esim. Jos PS3si hajoaa, niin Sonyllä ajateltiin ottaa oppia Microsoftin virheistä Xlivessä jossa kerran ladattua sisältöä ei saanut uudelleen ladattua ja käytettyä jos konsolin ID vaihtui välissä. Eli PS3lle on mahdollista vain ladata sisältö uudelleen uudelle PS3lle joka on hankittu vanhan hajonneen tilalle. Xboxilla tämä oli pitkään täysin mahdotonta. Sinun piti Xlivessä joko soittaa microsoftin asiakastukeen tai sitten ostaa uudelleen jo kertaalleen ostamasi sisältö tähän tuli parannuksia sitten myöhemmin mm. sitten, että kun oli jatkuvassa online yhteydessä Xliveen saatoit käyttää materiaaliasi ja nyt on tehty ID siirtäjä Xboxilla jossa ostetut materiaalit voidaan siirtää yhden uudemman IDn alle. Mutta tältä olisi vältytty Sonyn nyt käyttämällä menetelmällä jonka malli on otettu Apple iTunes storesta.

Toinen esimerkki jossa näitä ylimääräisiä lisenssejä peliin voidaan käyttää olisi, että sinulla on mökillä yksi PS3 ja kotona kaupungissa toinen PS3 ja ostat yhden pelin ja voit käyttää sitä molemmissa laitteissa.

Vaikka saisitkin pitää tilisi, mutta jos kaverisi alkaa ja jatkaa aktiivisesti laittoman digitaalisen kopion käyttämistä ohjelmistosta tapahtuu kolmas rike joka on Sonyn "luottamuksen rikkominen" (Breach of Trust). joka on käyttöehdoissa osittain sallittujen toimintojen väärinkäytöstä aiheutuva oikeudellinen seuraamus.

"Gamesharingista" seuraa tilin pistäminen jäihin jos ja kun Sony huomaa asian. Tämä tarkoittaa sitä, että sinut ja tilisi on ns. banned from PSN... Ja siinä on turha valittaa mitään sen jälkeen.


PSPllä on tälläinen "gamesharing" toiminto ja se on taas sitten virallinen, mutta sekin toimii siten, että kaverisi ei saa suoraa kopiota omasta pelistäsi, mutta sitäkin sitoo tietyt tarkat käyttöehdot.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Yleinen PS3 Game Sharing Ketju

Onko gamesharing sallittua? :confused:

Lyhyesti: Ei ole.

Community Team Leaderin kommentit asiaan voi lukea Sonyn foorumilta.
Hän on virallinen Sonyn palkkaama työntekijä ainakin foorumin ylläpitäjä listan ja omien sanojensa mukaan. Ei vapaaehtoinen moderaattori siis.

Re: Gamesharing is illegal, right? - PLAYSTATION®Network - Official PlayStation Community -PlayStation.com

Hänen mukaansa:

Gamesharing is illegal.

The only time it is not illegal is when Sony give you permission, as the owners of the content, to download that content onto one of 5 PS3s. That PS3 must have your account registered on it, and the content must be for your own use.

Joten toisinsanoen: "Gamesharing" on laitonta. Voit kuitenkin jakaa tiettyjä nimikkeitä viidelle eri omistamallesi PS3lle joissa on sinun tilisi rekisteröitynä ja aktiivisessa käytössä.

Ymmärsittekö?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Yleinen PS3 Game Sharing Ketju

Joten toisinsanoen: "Gamesharing" on laitonta. Voit kuitenkin jakaa tiettyjä nimikkeitä viidelle eri omistamallesi PS3lle joissa on sinun tilisi rekisteröitynä ja aktiivisessa käytössä.
Kiitos, että olet ottanut asioista näin hyvin selvää. Mutta täsmennettäköön, että gamesharing ei taida ihan lakiteknisesti olla laitonta, mutta PSN-käyttöoikeuksien vastaista joka tapauksessa.

Joka tapauksessa tähän "pelien jakamiseen" liittyy sen verran paljon negatiivisia seikkoja, että sitä ei ole syytä suositella kenellekään. Pelkästään oman PSN-tunnuksen ja salasanan luovuttaminen "kaverille" on jo aikamoinen riski, olipa kyseessä kuinka hyvä ystävä tahansa. Lisäksi ongelmia voi hyvinkin tulla siinä vaiheessa, kun oma PS3 hajoaa, ja onkin jo mennyt käyttämään kaikki viisi aktivointia. Siinä vaiheessa ei auta itkut eikä porut, vaan kaikki on ostettava uudelle konsolille uudestaan. Sama juttu tilanteessa, jossa joku muu käy vaikka häiriköimässä tunnuksellasi, ja tunnarisi bannitaan PSN:stä. "En se ollu mie!" -selitys ei paljoa auta, koska joudut vähintään tunnustamaan rikkoneesi PSN:n käyttöehtoja luovuttamalla tunnuksesi toiselle ihmiselle.
 
Ylös Bottom