Yleinen Resident Evil -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Tullut elämäni aikana paljon katsottua kaikennäköisiä maratooneja ja historia videoita sarjasta. Silti nyt kun törmäsin striimaajaan nimeltä Bawkba ja katsonut hänen uusinta maratooniaan niin tuli vastaan peli jota en muista koskaan nähneeni. Resident Evil Dead Aim, yhdistelmä 3rd person liikkumista ja valopistooli ampumista. Nimi kuulostaa tutulta mutta kun katsoin pelin kansikuvaa ja nyt itse peliä niin ei mitään tuttua. Aika hullua että löytyy vielä sarjan peli jonka onnistunut missaamaan jotenkin. Eikä edes näytä täysin ripulilta. Tosin jos sitä vertaa kahteen PS2 klassikkoon (RE4 ja CV) niin eihän se niille pärjää mitenkään.
 
Tuo Dead Aim on ripulia, usko pois. Taisi olla vielä Capcomille viimeinen niitti näille Gun Survivor-peleille (Survivor, Survivor: 2 Code Veronica ja Dead Aim). Näillä kaikilla taitaa olla aika kyseenalainen maine. Tämähän on lähes pelikelvoton PS2-ohjaimella. Harvalla varmaan oli edes sitä aseohjainta. Jenkkiversiosta tuo aseen käyttö oli poistettu kokonaan, joka saattoi vaikuttaa arvosteluihin. Ei tämä silti yhtä huono ole, kuin se Code Veronican pyssypeli.
 
Jos joku remake sieltä nyt tulee, niin toivottavasti Code: Veronica.
Muistan pelanneeni tämän joskus Dreamcastilla(konsolin ostin pelkästään Shenmuen takia) ja se oli hyvä. Siinä oli kohta missä juostiin jonkin käytävän päähän keräämään joku palikka ja siinä yläpuolella oli valvontakameran monitori missä vilkutti valo. Siitä kun painoi niin näki kuinka se mörrimöykky juuri tuli sisään käytävään johtavasta ovesta ja ainut tie ulos oli palata käytävää takaisin.
Toi on ainut mitä siitä muistan sen lisäksi, että se oli hyvä :)
 
Code Veronicassa on myös niin paljon ongelmia että olisi kiva saada nykypäiväinen versio joka korjaisi ne. Samoiten 0 on kanssa omat ongelmansa jotka tekee siitä aika ravostuttavan pelata.

5 ja 6 pitäisi tehdä aikalailla kokonaan uusiksi koska ne ei ole kauhupelejä ja ilman cooppia ne on jokseenkin mitäänsanomattomia pelejä.
 
Samoiten 0 on kanssa omat ongelmansa jotka tekee siitä aika ravostuttavan pelata.
Mikä nollassa muka niin raivostuttavaa on/oli? Pelasin itse sen PS4:lla ja oli oikein viihdyttävä peli. Tykkäsin siitä hahmojen vuorottelusta, jolla saatiin pelistä selkeästi erilainen RE-kokemus.
 
Mikä nollassa muka niin raivostuttavaa on/oli? Pelasin itse sen PS4:lla ja oli oikein viihdyttävä peli. Tykkäsin siitä hahmojen vuorottelusta, jolla saatiin pelistä selkeästi erilainen RE-kokemus.

Kahden hahmon systeemi ei toimi ollenkaan pelissä, A.I on ihan jumalattoman tyhmä. Inventario systeemi on aivan hemmetin huono jos tarvit jonkun tavaran minkä jätit johki niin eikun takas vaan hakemaan sitä. Et tiedä koskaan milloin joudut pelaamaan vain yhdellä hahmolla joten sen varustus siihen tilanteeseen saattaa olla riittämätön. Saatat menettää tehokkaan aseen jos jätät sen johki mihin peli ei päästä sinua takaisin.

Pelissä on lukuisia ongelmia miksi sitä pidetään yhtenä sarjan huonoimmista pääsarjan peleistä.

Eihän se mikään massiivinen ripuli ole kuten RE Gaiden, mutta kaukana se on 1,2,3,4,7 ja 8 laadusta.
 
Saatat menettää tehokkaan aseen jos jätät sen johki mihin peli ei päästä sinua takaisin.
Oikeastaan tämä ei ole mahdollista. Juna on ainoa paikka, mutta sieltäkin kaikki keräämät tavarat löytyy heti seuraavasta kohtauksesta. Viimeisestä paikasta pääsee myös sinne kartanoon hissillä. Tuo on kyllä vähän hassusti toteutettu, ettei sitä välttämättä huomaa.

Siinä oli kohta missä juostiin jonkin käytävän päähän keräämään joku palikka ja siinä yläpuolella oli valvontakameran monitori missä vilkutti valo. Siitä kun painoi niin näki kuinka se mörrimöykky juuri tuli sisään käytävään johtavasta ovesta ja ainut tie ulos oli palata käytävää takaisin.
Eikö tämä ole RE2:ssa? Kun Mr.X näkyy siinä kamerassa?
 
Viimeksi muokattu:
Oikeastaan tämä ei ole mahdollista. Juna on ainoa paikka, mutta sieltäkin kaikki keräämät tavarat löytyy heti seuraavasta kohtauksesta. Viimeisestä paikasta pääsee myös sinne kartanoon hissillä. Tuo on kyllä vähän hassusti toteutettu, ettei sitä välttämättä huomaa.


Eikö tämä ole RE2:ssa? Kun Mr.X näkyy siinä kamerassa?

Joo Resident Evil 2 B versiossa tämä tapahtui että Mr X tuli näkyviin monitoriin.
 
Kahden hahmon systeemi ei toimi ollenkaan pelissä, A.I on ihan jumalattoman tyhmä. Inventario systeemi on aivan hemmetin huono jos tarvit jonkun tavaran minkä jätit johki niin eikun takas vaan hakemaan sitä. Et tiedä koskaan milloin joudut pelaamaan vain yhdellä hahmolla joten sen varustus siihen tilanteeseen saattaa olla riittämätön. Saatat menettää tehokkaan aseen jos jätät sen johki mihin peli ei päästä sinua takaisin.

Pelissä on lukuisia ongelmia miksi sitä pidetään yhtenä sarjan huonoimmista pääsarjan peleistä.

Eihän se mikään massiivinen ripuli ole kuten RE Gaiden, mutta kaukana se on 1,2,3,4,7 ja 8 laadusta.
Okei, saat pelin kuulostamaan kieltämättä ongelmalliselta. Itse pelasin useamman kertaa ja platinoin pelin enkä muista mitään tuollaisia :D

Tuntui ihan perus RE-menolta eli tavaran hallinnan kanssa saa olla tietty tyyli että pärjää ja jos on väärä avain tms. niin on reissu tiedossa johonkin sitä hakemaan. En myöskään kokenut että toisen hahmon AI:n olisi edes pitänyt olla erityisen fiksu koska koin että ideana oli manageroida molempia eikä pelata vain yhtä ja luottaa että AI handlaa. Se osaa lähinnä pitää toista hahmoa valmiina ja tarpeeksi kauan elossa että pelaaja pelaa itse peliä eteenpäin. Ja siitä se haaste ja jännitys sitten juuri syntyi. Koin että se oli tarkoituksella rakennettu niin että oli vaikkapa kiire vaihtaa hahmoa. Ja se on minusta just Resident Eviliä hyvässä ja pahassa.

Mielestäni tosiaan aika moni noista mainituista asioista on kyllä läsnä jollain tapaa yleisestikin RE-peleissä. Väärät kamat inventariossa, check. Edestakaisin juoksemista kaman perässä, check. AI-hahmot, jotka tekee mitä sattuu tai ei ainakaan mitään järkevää, check.
 
Ylös Bottom