Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

YLEn mediamaksu

Vastaus: YLEn mediamaksu

Voisikohan YLE mahdollisesti leikata jostain poiskin, eikä vain miettiä kuinka nyhtää muilta mahdollisimman varmasti sitä hilloa.

Iltalehti uutisoikin sopivasti juuri että YLEllä saa lounaalla esim. sushia pari kertaa viikkoon... kermavaahdot pois letuilta kuten Nokialla?
 
Vastaus: Televisiolupa

Vielä parempaa.

Maksusta tulee ulosottokelpoinen, joten sen maksamatta jättämisestä saat maksuhäiriömerkinnän etkä pysty ennen sen rekistereistä poistumista (johon menee vuosia) hankkimaan luottokorttia, pankkikorttia, puhelinliittymää, vuokra-asuntoa, omistusasuntoa, autoa tai ylipäätään mitään lainarahoituksella hankittavaa hyödykettä.



Lue yläpuolelta. Jos välttämättä haluat nimesi maksuhäiriörekisteriin niin tässä on siihen helppo ja halpa vaihtoehto.
velkajärjestelyyn haetaan, jonka jälkeen tuloraja on korvausten lisäksi n 1000e/ vuosi. järjestely kestää 5 vuotta mutta luottotiedot palautuvat käytännössä 6-7 vuodessa. jos tuo 1000e ylittyy, joutuu makselemaan mukavat korot perintäfirmoille jne. näin ainakin tampereella. en tiedä onko tämä jeärjeslmä muualla käytössä kuin tampereella ja turussa.
meni vähän OTksi sori.
mutta juu, eipä o toosaa ollut kolmeen vuoteen, on kotiteatterisysteemit ja tanssii bigbrothereiden kanssa ei kiinnosta, mieluummin katselen haluamani leffat teräväpiirtona screeniltä. radiota en kuuntele, ja kännykällä ei liikkuvaa kuvaa voi katsoa kun on aataminaikuinen romu.
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

Edellisestä postauksesta tuli mieleeni sanonta, jonka joku viisas on joskus aikoinaan keksinyt ja joka sopii tähän hetkeen erinomaisesti: "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded"
Dutycalls.png

On hauskaa nähdä itsensä tikku-ukkona, eiks jea?
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

Iltalehti uutisoikin sopivasti juuri että YLEllä saa lounaalla esim. sushia pari kertaa viikkoon... kermavaahdot pois letuilta kuten Nokialla?

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Ei työnantaja maksa lounasruokailua. Jos maksaisi, siitä tulisi osa palkkaa. Työnantaja voi tukea lounasruokailua 25%:lla, mutta sen tuen määrällä on olemassa katto, josta saadaan myös sen suurimman lounassetelin koko. Se tuki on 2-3 euroa päivässä. Sitten on ihan työntekijöiden oma asia vaikka söisivät hanhenmaksaa ja kaviaaria joka päivä - ei se ole työnantajalta pois.

Sitä Nokian kermavaahtohommaa en ymmärtänyt ollenkaan - kai siinä oli kyse siitä, että kun aterioiden hintaa saatiin hiukan laskettua se 25% tukikin hiukan pieneni. Ei siitä kuitenkaan mitään merkittävää säästöä syntynyt, kuten saamme nyt huomata, kun ihmisiä irtisanotaan.

Mutta ei se mitään, ajetaan YLE nurin ja luetaan kaikki vaan Iltalehteä. Siellä se totuus on. :(
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

tässä sushi jutussa onkin kyse siitä että herra suuri herra passitti koko keittiön henkilökunnan kahden kuukauden sushin valmistus kurssille.
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

Se on ainakin selvää, että "tv-lupatarkastajat" ja muut vastaavat instanssit eivät enää ole tätä päivää. Ja sekin on totta, että ihmiset katselevat tv-lähetyksiä nykyään aika monella tavalla. Ja sekin on totta, että kaikki eivät maksa tv-lupaa, vaikka tv:tä katsovat. Siinä mielessä joku uudistus kuulostaa järkevältä. YLEltä kuitenkin tulee oikeasti hyvää ja laadukastakin ohjelmaa, ei pelkkää tosi-tv/tanssikisa/ym aivotonta p***aa mitä monelta muulta kanavalta.

Mutta - sekin on selvää, että tuolla on oikeasti ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta tv:tä katso, edes netistä. Sellaisiin olen itsekin vuosien varrella törmännyt. Eli onhan se väärin, että he maksavat sitten väkisin tuon maksun.

Liekö kaikille sopivaa mallia sitten olemassakaan? Alempi hinta opiskelijoille, työttömille ja vanhuksille tms?

Itse kuitenkin kannatan mediamaksua, JOS toisessa vaakakupissa on nykyinen "tv-lupamaksu". Mutta se on vain yksi mielipide.
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

Liekö kaikille sopivaa mallia sitten olemassakaan? Alempi hinta opiskelijoille, työttömille ja vanhuksille tms?

Koko Tv tarjonta maksukortin taakse, jos digiboxissa ei ole kortin lukiaa niin eiköhän siihen saa laitettua 30 boxi muutaman euron lisähintaan kun ensimmäistä kertaa käy maksamassa. Ja olihan niitä boxin asentajia digiaikaan siirtyessa.
Tällä tarkoitan nyt siis koko tv tarjontaa eli myös Mtv3:n ja nelosen (yms näiden sisarkanavat) tarjonnat jos ne kerran ylen verkossa on. Ne jotka ei maksa näkevät mustan ruudun.

Radion voi pitää vaikka ilmaisena tai kattaa maksut mainoksilla.

Yle-areenalle salasana tv-maksun yhteydessä. Mtv3:sen ja nelosen netti tv ei kuulu ylen verkkoon ja nämä varmaan kärvistelevät muutenkin ylläpito maksuista niin ylellä ei näihin mielestäni mitään kajoamis oikeutta ole.

Karu linja, mutta näin se olisi alunperin pitänyt tehdä. Saavat nämä digiaikaa suunnitelleet päättäjät syyttää typeristä likinäköisistä päätöksistään vain itseään.
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

voisi kuvitella että nämä kaupalliset kanavat maksavat verkon käytöstä ylelle joten siltä osin se maksu on jo suoritettu.
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

voisi kuvitella että nämä kaupalliset kanavat maksavat verkon käytöstä ylelle joten siltä osin se maksu on jo suoritettu.

Voisi kuvitella mutta kuvittelisi väärin. Kaikki antenniverkossa lähettävät - yle mukaan lukien - maksavat bittivirrasta Digitalle, joka on kaupallinen, muistaakseni ranskalaisten omistama yritys.
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

Voisi kuvitella mutta kuvittelisi väärin. Kaikki antenniverkossa lähettävät - yle mukaan lukien - maksavat bittivirrasta Digitalle, joka on kaupallinen, muistaakseni ranskalaisten omistama yritys.

oolrait, miten nämä mainosrahotteiset kanavat ovat ylen kanssa sitten tekemisissä koska täällä on siihen suuntaan sanottu?
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

oolrait, miten nämä mainosrahotteiset kanavat ovat ylen kanssa sitten tekemisissä koska täällä on siihen suuntaan sanottu?

Eivät enää mitenkään. Joskus vuosia sitten maksoivat toimirahamaksua ylelle mutta tuo on todellakin jo poistunut. Ei pidä kaikkea uskoa, mitä netissä kirjoitetaan ;)
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

Eivät enää mitenkään. Joskus vuosia sitten maksoivat toimirahamaksua ylelle mutta tuo on todellakin jo poistunut. Ei pidä kaikkea uskoa, mitä netissä kirjoitetaan ;)

siinä taas sitten yksi ristinmerkki ylelle, maksukorttia kehiin jollei maikkari ja nelonen ole mitenkään yleen sidoksissa.
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

siinä taas sitten yksi ristinmerkki ylelle, maksukorttia kehiin jollei maikkari ja nelonen ole mitenkään yleen sidoksissa.

Aamulla sataa ==> Yle-maksu on lopetettava.
Aamulla paistaa aurinko ==> Yle-maksu on lopetettava.

Ehdottaisin tällaista kätevää sigua kaikille YLE-maksun vastustajille:

Ceterum autem censeo, YLE-maksu esse delendam
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: YLEn mediamaksu

MINÄ en käytä koululaitoksen palveluja, maksakoon koululaiset ja yliopisto/amiskorkeakouluopiskelijat vaan kovat lukukausimaksut!
MINÄ en käytä terveydenhuoltopalveluja, kustantakoot sairaat koko homman!
MINÄ en käytä julkista liikennettä, lopetetaan sen tukeminen verovaroista!
MINÄ en tarvitse poliisia, palolaitosta tai puolustusvoimia, pidän kyllä huolen itsestäni!
MINÄ en ole työtön enkä saa valtiolta muitakaan tukia, ne palvelut voidaan siis tarpeettomina lakkauttaa!
MINÄ minä minä minä...
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

MINÄ en käytä koululaitoksen palveluja, maksakoon koululaiset ja yliopisto/amiskorkeakouluopiskelijat vaan kovat lukukausimaksut!
MINÄ en käytä terveydenhuoltopalveluja, kustantakoot sairaat koko homman!
MINÄ en käytä julkista liikennettä, lopetetaan sen tukeminen verovaroista!
MINÄ en tarvitse poliisia, palolaitosta tai puolustusvoimia, pidän kyllä huolen itsestäni!
MINÄ en ole työtön enkä saa valtiolta muitakaan tukia, ne palvelut voidaan siis tarpeettomina lakkauttaa!
MINÄ minä minä minä...

Onnistuit hyvin kiteyttämään koko aikaisemman keskustelun yhteen postaukseen

Itseäkin alkoi oikein harmittamaan kun taas havahtui siihen, mitä kaikkea turhaa tulee toisten puolesta kustannettua... Lähdenkin tästä hetimiten barrikadei..... vappua juhlimaan :D
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

MINÄ en käytä koululaitoksen palveluja, maksakoon koululaiset ja yliopisto/amiskorkeakouluopiskelijat vaan kovat lukukausimaksut!
MINÄ en käytä terveydenhuoltopalveluja, kustantakoot sairaat koko homman!
MINÄ en käytä julkista liikennettä, lopetetaan sen tukeminen verovaroista!
MINÄ en tarvitse poliisia, palolaitosta tai puolustusvoimia, pidän kyllä huolen itsestäni!
MINÄ en ole työtön enkä saa valtiolta muitakaan tukia, ne palvelut voidaan siis tarpeettomina lakkauttaa!
MINÄ minä minä minä...

Mainitsemilla asioilla ja YLEN maksulla on yksi pirun iso ero. Yllä mainittuja tarvitaan elämiseen, YLEä ei. En jää mistään paitsi, jos YLEä ei olisi, mutta jos koulut, tuet, liikenteet, terveydenhuolto jne otetaisiin pois, voisi tehdä elämästä hieman hankalaa. :)
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

Koko Tv tarjonta maksukortin taakse, jos digiboxissa ei ole kortin lukiaa niin eiköhän siihen saa laitettua 30 boxi muutaman euron lisähintaan kun ensimmäistä kertaa käy maksamassa. Ja olihan niitä boxin asentajia digiaikaan siirtyessa.
Tällä tarkoitan nyt siis koko tv tarjontaa eli myös Mtv3:n ja nelosen (yms näiden sisarkanavat) tarjonnat jos ne kerran ylen verkossa on. Ne jotka ei maksa näkevät mustan ruudun.

Radion voi pitää vaikka ilmaisena tai kattaa maksut mainoksilla.

Yle-areenalle salasana tv-maksun yhteydessä. Mtv3:sen ja nelosen netti tv ei kuulu ylen verkkoon ja nämä varmaan kärvistelevät muutenkin ylläpito maksuista niin ylellä ei näihin mielestäni mitään kajoamis oikeutta ole.

Karu linja, mutta näin se olisi alunperin pitänyt tehdä. Saavat nämä digiaikaa suunnitelleet päättäjät syyttää typeristä likinäköisistä päätöksistään vain itseään.

Epäilen, pystyisikö Yle näillä neuvoin toteuttamaan sille määrättyä tehtävää eli julkista palvelua.

Ehkä se ratkaiseva ja kritiikin arvoinen virhe on tehty siinä, että kabineteissa on (luultavasti) katsottu keskivertosuomalaista ja sovitettu maksua sillä tavoin kohtuulliseksi. Keskimäärin suomalainen tienaa 24 000 euroa vuodessa (Tilastokeskus, 2007), joten maksu on noin 0,7 prosenttia tuloista. Helppo nakki.

Nyt tietysti työttömiä ja opiskelijoita harmittaa, kun heille tälli on prosentuaalisesti paljon suurempi. Jos maksu olisi suhteutettu tuloihin 0,7 prosentin kaavalla, 250 euroa kuukaudessa yhdeksän kuukauden ajan tienaava opiskelija maksaisi vuodessa vain 16 euroa. Sen verran voisi jokainen opiskelijakin kansakunnan sivistyneisyyden eteen tehdä - tinkii vaikka yhdestä baari-illasta.

Toisaalta 100 000 euroa tienaava teollisuuspamppu saattaisi ärähtää, kun laskussa lukisi 700 euroa. Mutta kyllä pampulla siihen olisi varaa.

Onko se sitten Ylelle mahdollista esimerkiksi verotietojen pohjalta tehdä jokaiselle yksilöllistä laskua, sitä en tiedä. Ilmeisesti Saksassa lupamaksu on toteutettu niin, että työttömät ja opiskelijat on vapautettu maksuvelvollisuudesta, joten ainakin tuollaisen järjestelyn luulisi olevan mahdollista - mikäli se vain meidän selvästi pienemmälle asukasmäärälle saataisiin sovitettua.

PS. Netti korvaa kaiken eikä Ylen sivuja tarvita -tyyppisiin kommentteihin nähden on erikoista, että silloin tällöin näkee konsolifiniläistenkin napisevan revittelevistä otsikoista. Niihin otsikoihin on kuitenkin juuri se syy, että mainostuloilla elävät sivustot joutuvat myymään jokaikisen uutisen ja artikkelin lukijoilleen. Katso kuvat - näetkö tulevaisuuden?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: YLEn mediamaksu

Mainitsemilla asioilla ja YLEN maksulla on yksi pirun iso ero. Yllä mainittuja tarvitaan elämiseen, YLEä ei. En jää mistään paitsi, jos YLEä ei olisi, mutta jos koulut, tuet, liikenteet, terveydenhuolto jne otetaisiin pois, voisi tehdä elämästä hieman hankalaa. :)
Niin. Tämä on sitä sosiaalidemokratiaa. MINULLE pitää kustantaa mitä MINÄ tarvitsen, mutta MINÄ en kustanna muille mitään jos siitä ei ole minulle hyötyä. Etkä sinä oikeasti ilman mainitsemiani palveluja kuolisi. Maksaisit vähemmän veroja ja kustantaisit palvelut itse ilman välissä olevaa byrokratiaa. Tietenkin olettaen että tekisit jotain tuottoisaa, jotta sinulla olisi varaa maksaa palveluiden todelliset kustannukset.

Sehän olisi hieno yhteiskunta, kukin kustantaa vain mitä itse tarvitsee. Vaikkapa ne YLE:n palvelut.
 
Vastaus: YLEn mediamaksu

Niin. Tämä on sitä sosiaalidemokratiaa. MINULLE pitää kustantaa mitä MINÄ tarvitsen, mutta MINÄ en kustanna muille mitään jos siitä ei ole minulle hyötyä. Etkä sinä oikeasti ilman mainitsemiani palveluja kuolisi. Maksaisit vähemmän veroja ja kustantaisit palvelut itse ilman välissä olevaa byrokratiaa. Tietenkin olettaen että tekisit jotain tuottoisaa, jotta sinulla olisi varaa maksaa palveluiden todelliset kustannukset.

Sehän olisi hieno yhteiskunta, kukin kustantaa vain mitä itse tarvitsee. Vaikkapa ne YLE:n palvelut.


Jooh, en minä sanonutkaan, että kuolisin, mutta esim opiskelijana olisi hieman hankalaa maksaa kaikkia: vuokria, lukukausimaksuja ja sun muita, jos ei sais mistään mitään. Eikä tässä ole kyse minusta vaan kaikista, jotka ei oikeesti tartte ylen shitsoria. Kyllä sitä ite maksaa mielellään veroja terveydenuoltoon sun muihin vaikken käyttäisi, mutta siihen, että toiset saa nauttia jostain viihteestä, niin mielellään en. Samahan se olisi, jos kaikki maksaisi jotain peliveroo. Itse nauttisin jauhamista, mutta osa ei. :)
 
Ylös Bottom