Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K10 slider-keskustelu

Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Nonni tuli katseltua tuota victoria cuppia ja nyt on pakko päästä säätämään slidereita. Oli hieno nähdä muuten kuinka varsinkin chicago ukot spurttailivat maila yhdessä kädessä jopa ihan hyökkäysalueella sinisen sisällä. Ehkä sitä vauhtia tarvii hiukan pudottaa ja katsoa uudelleen miltä se peli nyt näyttää "uusin" silmin. Mielenkiintoinen tuo össin rosteri + slider yhdistelmä ajatusmalli. Mahtaakohan kukaan tehdä vastaavaa rosterien raakkausta ps3 puolelle?
Meinaatko Össi mitkä kaikki arvot käydä läpi? Ja keksitkö itse kuka on minkäkin arvoinen vai katsotko suoraan sieltä, että jos nyt on esim. taklaus 60 niin tiputat sen 20? Vois itekki miettiä kokeilla parille joukkueelle ja testata sitte kuinka toimii yhdessä slidereidesi kanssa.
Vaikea peli säätää ;P
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Henk.koht. en kyllä ymmärrä noiden özzi&kumppanit slaidereita missä speedi on vain 30. Äijät on ihan älyttömän tahmeita lustelemaan ihan kuin uisivat tervassa. Hiukan häiritsee se, että noin hitaalla joutuu sillä spurtilla olemaan käytännössä kokoajan jotta ukoilla säilyy järkevän näköinen luisteluvauhti.
Et vissiin yhtään lukenut perusteluja, joita kirjoitin omia slidereitani varten? Itse juuri tykkään siitä, että "käynti" on hidasta ja spurtilla säädellään pelin/luistelun rytmiä. Eihän ne pelaajat oikeastikaan luistele koko ajan sata lasissa. Ja kuten Össi tuossa jo mainitsikin, jään kitka ja muut seikat vaikuttavat nopeuteen hyvin olennaisesti.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Juu käyn kaiken läpi, ja ne pitää ensin testata käytännössä mikä vie aikaa. Taidot teen laskennallesesti, eli teen matematiikkaan perustuvan systeemin jonka pohjalta lasken satunnaisotannan alkuperäisiin arvoihin perustuen arvot pelaajille. Satunnaisotannassa käytän vain pelaavan kokoonpanon pelaajia, jotta farmiukot eivät pääse vaikuttamaan liikaa systeemiin, ja pilaamaan sen toimivuutta... Karkeasti ottaen se menee näin, että vaikkapa 20-65 taklausarvon pelissä omaavat pelaajat saavat kaikki taklausarvokseen 20, 65-75 saavat 40 jne.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

:D Samanlainen vaimo kun minulla. Muistan kun muutama vuosi takaperin hommasin uudet luistimet, ja muotoilutin niitä jalkohini samalla kun pelasin änäriä, pistinpä vielä päähäni vanhan kypärän kun tiesin vaimon tulevan kotiin. Oli ihan hauskat reaktiot. :D

Hah hah! Noh, meilläkin on kirosana tää "testaan tässä vaan slaidereita...". Älytön homma muuten, miten tulee työaikanakin mietittyä noitten slidereitten vaikutuksia.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Luisteluerojen testaus aloitettu, ainakin speedin säätämisellä välille 35-99 oli hurja vaikutus pelaajien välisiin eroihin. Pitää hakea vaan sopiva balanssi eroihin.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Venomin HC-sliderit tuntuu edelleen parhaalta. Aina niitä on vähän yrittänyt säätää paremmaksi, mutta sitten kun on testannut Venomin alkuperäisiä niin huomaa että ne pelittää paremmin kuin omien 'parannusten' kanssa. Ainoa oikeasti hyödyllinen muutos on laukaisutarkkuus molemmille joukkueille 0 -> 20.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Täytynee testata myös nuo Venomin HC-sliderit...

Kokeilin myös Elderin muokkauksia noista mun v2-slidereista, ja tuntuvat varsin hyviltä. Tein tosin pieniä muutoksia vielä omaan makuuni, mutta hyvässä tasapainossa nuo ovat. V3 omista asetuksista on nyt kehitteillä, mutta tuskin tulee mitään älyttömän radikaaleja muutoksia, vaan lähinnä kulmien hiomista. Testailen näitä nyt sitten pvähän pidempään, ennenkuin lyön shareen.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

No niin aloittelin peliä tänään Venomin pro sliidereillä, unohdin tietenkin säätää jään kitkat ja muut kitkat joten peli ei ehkä ollut niin loistavaa kun se olisi voinut olla. Turpaan tuli 6-1 Pingviineiltä.:) Onko nää Venomin HC sliiderit millaiset? Ja löytyykö ne Sharesta nimellä Venom Casual sliders? Ja vielä kysyisin, että minkälaisia sliidereitä suosittelisitte näin alkuun, kun vähän on komennot hakusessa ym. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

E: Vai tulivatko nuo jäänkitkat ja kiekon kitkat jo valmiiksi asetettuina tuossa Venomin sliideriasetuksissa?
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Slidereitä asentaessa olen kuullut että nuo kitkat yms sekä säännöt joutuu vielä käsin asentamaan, joten aika huonosti toteutettu tuo puoli.

Eli kannattaa tarkastaa nuo asiat aina.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Onko nää Venomin HC sliiderit millaiset?
Mielestäni realistinta kiekkoa ikinä videpelissä. CPU pelaa oikeastaan kuin ihminen ja hyökkää hurjalla varioaatoiolla. Useissa slidereissa on se ongelma että CPU puskee sinisen yli yhdellä miehellä ja sitten laukaisee tai menettää kiekon. Venomin HC on aivan toisenlainen kokemus. CPU dumppaa, syöttelee ja pelaa jääkiekkoa. Tyädellinen vastakohta esim NHL 09:lle, jossa vastustajan hyökkäyksen sai estettyä kun taklasi kiekkoa kuljettaneen laiturin sinisellä ja kävi toisella pakilla noukkimassa 'marjan' kulmasta. Yleensä 2K sarjan valtti on ollut monipuolisuus mutta se aiempi monipuolisuus ei ole mitään verrattuna Venomin HC:hen. Itse pelaan 12 minuutin erillä ja hauskaa on.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Mielestäni realistinta kiekkoa ikinä videpelissä. CPU pelaa oikeastaan kuin ihminen ja hyökkää hurjalla varioaatoiolla. Useissa slidereissa on se ongelma että CPU puskee sinisen yli yhdellä miehellä ja sitten laukaisee tai menettää kiekon. Venomin HC on aivan toisenlainen kokemus. CPU dumppaa, syöttelee ja pelaa jääkiekkoa. Tyädellinen vastakohta esim NHL 09:lle, jossa vastustajan hyökkäyksen sai estettyä kun taklasi kiekkoa kuljettaneen laiturin sinisellä ja kävi toisella pakilla noukkimassa 'marjan' kulmasta. Yleensä 2K sarjan valtti on ollut monipuolisuus mutta se aiempi monipuolisuus ei ole mitään verrattuna Venomin HC:hen. Itse pelaan 12 minuutin erillä ja hauskaa on.

Ok, kiitoksia. Itse olen nyt pelaillut noilla Cavaleran ja Elderin (vanhempiavaruusmiäs) sliidereillä, sekä niillä Venomin Pro asetuksilla. Ainakaan ei valittamista löydy täältä suunnalta. Voittoja ja tappiota, vähä- ja runsasmaalisia matseja tulee ja jokainen matsi on aina uusi kokemus. Kiitoksia asetuksista! Kokeilen tänään myöskin noita Venomin HC sliidereitä, ja katson kuinka kovaa tulee nokkaan :D
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Viitsisikö joku joko kirjotella tänne tai upata Xbox liveen nuo Elderin v3 sliderit, että me Xbox-pelailijatkin päästäisiin niistä nauttimaan? :)
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Laitan arvion noista elderin slidereistä v3

Ei tarvitse hermostua sitten, tämä on minun mielipiteeni, mikä noissa on pielessä. Tarkoitus ei ole olla kusipää, vaan rehellisesti kertoa palutetta.
Tässä suurimmat epärealistisuudet asetuksista:

-Pelinopeus on kuin suossa rämpisi, peli on aivan liian hidasta ja kaukana realistisesta nhl kiekosta, peli fillis lässähtää samoin tein kun rupeaa pelaamaan..

-Spurtit liian lyhyitä ja liian hitaita

-Laukaukset ovat liian hiljaisia, ranteella pitää pystyä laukomaan kauempaakin kovaa

-Syötöt liian hitaita, noita kerkeää katkomaan liikaa

En tiedä miksi täällä melkein kaikki tekee pelistä kuin hidastettua, peli on oikeasti nopeaa ja päästä päähän pitää pystyä vetämään nopeasti(ei kuitenkaan liian nopeasti), tuommoinen hidastelu pilaa peli fiiliksen pahasti!
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

En tiedä miksi täällä melkein kaikki tekee pelistä kuin hidastettua, peli on oikeasti nopeaa ja päästä päähän pitää pystyä vetämään nopeasti(ei kuitenkaan liian nopeasti), tuommoinen hidastelu pilaa peli fiiliksen pahasti!
Koska pelin monet pikku hienoudet aukeavat paljon paremmin hitaammalla pelinopeudella, sillä ihmisen reaktioaika on konetta pirusti hitaampi. Lisäksi maalinedustilanteet ovat silkkaa sähellystä suuremmilla pelinopeuksilla.

Olisko sulla Wapa jakaa omat sliderisi, jos olet löytänyt hyvän tasapainon pelinopeuden ja pelattavuuden välille? Mielelläni testaisin.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Tuo vauhdin hitaus on liioittelua ja peli ilo häviää saman tien. Kerroin oman mielipiteeni ja te voitte lytätä minun sliderit jos olette sitä mieltä, laitan ne kyllä ja en tarkoita sitä että minun sliderit ovat hyvät sinun mielestä, mutta peliin kuuluu olla nopeaa, koska se on realistista ja sitähän olderspaceman kertoo hakevansa. Venomin uudet vaikuttaisi hyvältä nopeuden puolesta, en ole kokeillut, mutta näyttisi siltä. Eikä se minulle kuulu, pelatkaa millä pelaatte, halusin vain antaa palautetta
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Laitan arvion noista elderin slidereistä v3

Ei tarvitse hermostua sitten, tämä on minun mielipiteeni, mikä noissa on pielessä. Tarkoitus ei ole olla kusipää, vaan rehellisesti kertoa palutetta.
Tässä suurimmat epärealistisuudet asetuksista:

-Pelinopeus on kuin suossa rämpisi, peli on aivan liian hidasta ja kaukana realistisesta nhl kiekosta, peli fillis lässähtää samoin tein kun rupeaa pelaamaan..

-Spurtit liian lyhyitä ja liian hitaita

-Laukaukset ovat liian hiljaisia, ranteella pitää pystyä laukomaan kauempaakin kovaa

-Syötöt liian hitaita, noita kerkeää katkomaan liikaa

En tiedä miksi täällä melkein kaikki tekee pelistä kuin hidastettua, peli on oikeasti nopeaa ja päästä päähän pitää pystyä vetämään nopeasti(ei kuitenkaan liian nopeasti), tuommoinen hidastelu pilaa peli fiiliksen pahasti!

Kyllä ne laukaukset lähtee ranteellakin kovaa. Kun vain osaa katsoa sen paikan ja ajoituksen oikein. Mutta sehän tässä hienoa onkin että voit tehdä ihan minkälaiset sliderit tahansa. Tee sellaiset kuin tykkäät. Oma mielipiteeni on että turhan nopea setti se vasta pilaakin peli-ilon. Omassa setissäni olen lähinnä pyrkinyt painottamaan pelaajien eroja, niin luistelussa, kuin laukomisessa. Nopeat pelaajat erottuvat ja hyvät laukojat tekevät kovalla prosentilla hyvistä paikoista.

Spurtit lyhyitä? Päästä päähän pystyy painamaan helposti, kunhan ymmärtää ettei sitä spurttinappia tarvitse pitää pohjassa kokoaikaa. Syötöt liian hitaita? Syötä paremmin niin niitä ei voi katkoa niin helposti ja laita ihmeessä se aim assist nollille tai korkeintaan kymmeneen.

Sen verran pitää kyllä todeta, että tuon version jälkeen olen hiukan, mutta vain hiukan nostanut sekä luistelunopeutta että kiihtyvyyttä.

En oikein jaksa ymmärtää miten joku loukkaantuu mun slidersetistä niin paljon että pitää avautua kuin katolinen rippituolissa. :D

Kaikkia ei vain voi miellyttää. Kun toiselle kumartaa, niin toiselle pyllistää. Peace dude.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Ei ollut tarkoitus avautua, vaan antaa palautetta. Tarkoitan että spurtit ovat liian tehottomia ja syötöt aavistuksen liian hitaita.
Tuohon lapselliseen nhl arcadeen provoon en vastaa mitään muuta kuin että katsotko nhl pelejä oikeasti jos olet sitä mieltä, että sinun slidereissä nopeus on lähellä aitoa? Sanot kuitenkin hakevasi realistisia asetuksia ja silti nopeus on aivan liian hidasta ja spurtit ovat liian hitaita.

Minusta on hyvä että täällä on keskustelua näistä slidereista, eikä tarkoitukseni ole avautua, vaan sanoa suoraan että peli on liian hidasta sinun slidereilla jos kerta haet realistisia asetuksia.(eikö se ole hyvä, että tulee palautetta?)

Tuohon aim assist juttuun, pelasin aluksi se 0:ssa ja nyt nostin sen 5:een ja minusta ihan hyvä varmaan joku 10 max. ettei mene liian helpoksi

Ymmärrän myös sen että sinä pidät hidastempoisesta pelistä, itse pidän nopeammasta, en liian nopeasta. Täytyy kokeila noita Venomin slidereita(uusia).
Tuo on myös totta että ylinopea peli pilaa peli-ilon , mutta niin tekee liian hidaskin.

Omista asetuksista sen verran että haen myös samaa, että hyvistä paikoista tulee maaleja, taklaukset pysyvät maltillisina, joutuu käyttämään mailaa puolustuksessa ja spurteilla voi päästä nopeaan hyökkäykseen tai luistella kovaa hakemaan kiekkoa, karkaamaan läpiajoon ym. Mutta sijoittumisella pitää olla iso rooli pelissä, eikä kaikkia virheitä voi korvata nopeallakaan pelaajalla!

Tarkoitukseni ei todellakaan ole kehua omia slidereitä(sinun mielestä ne voi olla huonot ja se on sinun mielipide)
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Juu. tulee katsottua. Usein myös ihan overhead-kuvaa olen saanut nautittavakseni. Kauneus on katsojan silmässä ja niin edespäin. Asia loppuunkäsitelty. Turha tästä on jauhaa.
 
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Tuli hieman tylysti tuohon eka viestiin kirjoitettua, ei ollut mitenkään tarkoitus vittuilla. Lyhyesti tarkoitus oli sanoa että realistiseen kiekkoon verrattuna nuo nopeus säädöt ovat liian hitaat(burst effect, acceleration, burst length ) ja rannelaukaukset sekä syötöt liian hiljaisia. Juuri siksi asiasta kirjoitin, kun itse sanoit tekeväsi realistisia asetuksia ja annoin palautetta mikä ei ole realistista.

Pelissä pitäisi olla laukaisu kovuus slideri joka vedolle, esim. ranteet minusta ovat hyviä kun slideri on 30, mutta lämärit aavistuksen liian kovia ainakin suoraan syötöstä ja rystyt ovat hieman liian kovia.

Omat asetukset myös olen yrittänyt saada niin, että pelinrakentelu on idea, eikä ylinopea peli., Kovemmalla temmolla kuin sinulla ja vaikeus asetukset useimmat(kiekon riistot, mailan nosto, puol aggr., ym.) n.80 ja taklaukset 0, koska en pidä liioitelluista taklauksista, vaan maila peli ja sijoittuminen on tärkeää.
Kyllähän nhl otteluissa paljon taklataan, mutta ei joka kerta niin kovasti mitä tässä voi pahimmillaan, vaikka slideri 0:ssa olisi. Tässä tulee myös paljon noita kevyitä taklauksia ja törmäyksiä joka on hyvä ja tuo olkapää toisen olkapäätä vasten on loistava animaatio, kun kiekkoa tavoitellaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Sunulla on oma käsityksesi realismista, minulla omani. Saahan sitä arvostella, ei siinä mitään, mutta todellakin se sävy oli hiukan överi. Eipä tuossa mitään. Pääasiassa olen saanut hyvää palautetta omasta setistäni.

Myönnän sen verran, että jos tekisin CPU vs CPU -matsiin sliderit, tekisin pelistä hiukan nopeampaa. Mutta kun tuo setti on suuniteltu nimenomaan PvP-peleihin niin pelin selkeydenkin vuoksi sen pelinopuden on hyvä olla hiukan hitaampi. Esim Venomin slidereilla pelattuani laukausten määrä oli pelissä kuin pelissä 8 min. erillä 50-60 vs 50-60. Ei kovin realistista. samoin taklaukset. Olen muuten laittanut taklauksen effect -arvon 2 sen takia että arvolla 0 kovatkin taklaajat saavat joskus varmasta pommin paikasta suutarin. Tuolla arvolla 2 niitti jää harvoin voimattomaksi.

Ja toistan vielä itseäni kahdesta asiasta. 1. Ne rannarit lähtevät vauhdilla kun pelaajan asento ja ajoitus on oikea. Olen itse tuolla voimalla pistäny viuhuvan rannarin P-pisteen yläkaarelta maskin takaa yläriman kautta katsomoon. 2. Luistelunopeus ja kiihtyvyys. Näyttääkö tämä---> http://community.2ksports.com/community/media/viewer.cfm?mediaid=57192 hitaalta? Toki jo boogaard olisi tuossa tullut kiinni ajetuksi, mutta niin olisi pitänytkin tulla.
 
Ylös Bottom