Vastaus: Virallinen Halo-ketju
Bungie näyttää lähtevän todella rohkeasti meininkiin mukaan, ja noudattavan selkeästi fraasia When everything's overpowered, nothing is. Todella mehevän kuuloisia ominaisuuksia toinen toisensa perään, ja toinen toisensa kumoten (toivottavasti).
Kaiken kaikkiaan oikein hienolta kuulostavia ominaisuuksia. Mitäköhän on vielä paljastamatta, vai onko enää mitään?
Bungie näyttää lähtevän todella rohkeasti meininkiin mukaan, ja noudattavan selkeästi fraasia When everything's overpowered, nothing is. Todella mehevän kuuloisia ominaisuuksia toinen toisensa perään, ja toinen toisensa kumoten (toivottavasti).
Tämä on ilmeisesti se videossakin nähty Sentinel Beamin kaltainen torrakko. Focus Rifle siis ampuu pitkältä matkalta säteen, joka tappaa puolentoista sekunnin keskityksen jälkeen.One new weapon we’ve yet to really talk about is the focus rifle. This is the Covenant really long-range “reach out and burn your face off” sniper-slot weapon. We didn’t want to make just another sniper rifle, but we did want to fulfill that type of role so we made the focus rifle that utilizes a slightly different, “tracking” skillset. It’s not an instant kill weapon, it does significant damage, but you need to hold it on your opponent for approximately one and a half seconds to kill them. It’s more about long range suppression than instant death, but it still falls into the category of pseudo “power weapon” so it won’t be all over the map or included in load-outs.
Kranaatinheitin tulee tosiaan kaikkien saataville loadoutteihin. Vähän hirvittää kyllä laitteen ominaisuudet, mutta sitten taas överiksi ollaan menty jokaisella muullakin osa-alueella.It’s important to note that we definitely do not view the grenade launcher as a “power-weapon” like the rocket launcher or sniper rifle. We want this to be something that can be included in load-outs; it’s more akin to the shotgun in that regard.
SMG:lle sanotaan tervemenoa, tosin olihan se kieltämättä aina enemmän tai vähemmän turha Halo 3:ssa.As a result, the SMG is also gone. There are already superior weapons in that range and the SMG is just a s------- version of the assault rifle. And without dual wielding, the SMG has even less of a purpose.
Uusi videossakin pikaisesti nähty ominaisuus on Armor Lock, joka lukittaa pelaajan pariksi sekunniksi paikalleen tehden tästä haavoittumattoman, joka mahdollistaa pelastautumiset vaikkapa miekkasyöksyn tai ajoneuvon edessä. Tällä pyritään ilmeisesti korvaamaan Bubble Shield. Armor Lockin palautuessa se töytäisee läheisyydessä olevia objekteja taaksepäin EMP-laakin kera.n ability that we haven’t talked about yet is Armor Lock. It’s kind of a throwback to the old school bubble shield but you always have it on your person and it’s intended to keep you safe. It’s kind of like a block. If your opponent closes on you with a shotgun or is about to land a melee blow or run you over with a vehicle, you can engage Armor Lock and become temporarily invulnerable. You can’t move, aim, or shoot. You’re stuck there, but you can’t be killed. You can do that up to three times on one charge or you can do one sustained lock for a few seconds.
There is also a knockback and EMP blast component. The longer you hold your Armor Lock, the more pronounced the effect will be. There are three different tiers – if it’s just a short lock, I’ll get a small knockback and a tiny bit of EMP up to the max level, which is a much larger knockback and EMP blast. It’s really intended to say, “hey, you better not mess with me, I’m extremely dangerous even though I’m trapped in here!” It’s particularly effective against vehicles as well. Also, if you’re stuck with a plasma grenade or have needles in you, they’ll be knocked off when you engage Armor Lock.
Loadoutina palaava Active Camo ei ole passiivinen, vaan sen kesto riippuu pelaajan liikkeestä. AC myöskin jumittaa automaattisesti lähellä olevat tutkat.Active Camo is another one and we’ve made a few changes to it recently and we’re happy with where it’s at now. The faster you move while Active Camo is engaged, the faster your energy drains. Holding still and crouch walking will allow you to stay invisible longer. Likewise the more you move, the less pronounced the invisibility effect is. It will also jam nearby motion trackers while it’s active so your opponents know that someone is invisible nearby.
Trailerissa ainakin ihan ensimmäiseksi tankin jälkeen paukautettiin kaveria sikspäkkiin assasinaatiotyyliin, mutta tiedä sitten häntä...Paavi sanoi:Teloitukset (assassinations/executions) onnistuvat takaa ja sivuilta mutteivät edestä. Animaatio riippuu hahmojen suhteellisista sijainnista ja ovatko molemmat esimerkiksi ilmassa.
Kaiken kaikkiaan oikein hienolta kuulostavia ominaisuuksia. Mitäköhän on vielä paljastamatta, vai onko enää mitään?
Viimeksi muokannut moderaattori: