Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virallinen Halo-ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Bungie näyttää lähtevän todella rohkeasti meininkiin mukaan, ja noudattavan selkeästi fraasia When everything's overpowered, nothing is. Todella mehevän kuuloisia ominaisuuksia toinen toisensa perään, ja toinen toisensa kumoten (toivottavasti).

One new weapon we’ve yet to really talk about is the focus rifle. This is the Covenant really long-range “reach out and burn your face off” sniper-slot weapon. We didn’t want to make just another sniper rifle, but we did want to fulfill that type of role so we made the focus rifle that utilizes a slightly different, “tracking” skillset. It’s not an instant kill weapon, it does significant damage, but you need to hold it on your opponent for approximately one and a half seconds to kill them. It’s more about long range suppression than instant death, but it still falls into the category of pseudo “power weapon” so it won’t be all over the map or included in load-outs.
Tämä on ilmeisesti se videossakin nähty Sentinel Beamin kaltainen torrakko. Focus Rifle siis ampuu pitkältä matkalta säteen, joka tappaa puolentoista sekunnin keskityksen jälkeen.

It’s important to note that we definitely do not view the grenade launcher as a “power-weapon” like the rocket launcher or sniper rifle. We want this to be something that can be included in load-outs; it’s more akin to the shotgun in that regard.
Kranaatinheitin tulee tosiaan kaikkien saataville loadoutteihin. Vähän hirvittää kyllä laitteen ominaisuudet, mutta sitten taas överiksi ollaan menty jokaisella muullakin osa-alueella.

As a result, the SMG is also gone. There are already superior weapons in that range and the SMG is just a s------- version of the assault rifle. And without dual wielding, the SMG has even less of a purpose.
SMG:lle sanotaan tervemenoa, tosin olihan se kieltämättä aina enemmän tai vähemmän turha Halo 3:ssa.
n ability that we haven’t talked about yet is Armor Lock. It’s kind of a throwback to the old school bubble shield but you always have it on your person and it’s intended to keep you safe. It’s kind of like a block. If your opponent closes on you with a shotgun or is about to land a melee blow or run you over with a vehicle, you can engage Armor Lock and become temporarily invulnerable. You can’t move, aim, or shoot. You’re stuck there, but you can’t be killed. You can do that up to three times on one charge or you can do one sustained lock for a few seconds.

There is also a knockback and EMP blast component. The longer you hold your Armor Lock, the more pronounced the effect will be. There are three different tiers – if it’s just a short lock, I’ll get a small knockback and a tiny bit of EMP up to the max level, which is a much larger knockback and EMP blast. It’s really intended to say, “hey, you better not mess with me, I’m extremely dangerous even though I’m trapped in here!” It’s particularly effective against vehicles as well. Also, if you’re stuck with a plasma grenade or have needles in you, they’ll be knocked off when you engage Armor Lock.
Uusi videossakin pikaisesti nähty ominaisuus on Armor Lock, joka lukittaa pelaajan pariksi sekunniksi paikalleen tehden tästä haavoittumattoman, joka mahdollistaa pelastautumiset vaikkapa miekkasyöksyn tai ajoneuvon edessä. Tällä pyritään ilmeisesti korvaamaan Bubble Shield. Armor Lockin palautuessa se töytäisee läheisyydessä olevia objekteja taaksepäin EMP-laakin kera.

Active Camo is another one and we’ve made a few changes to it recently and we’re happy with where it’s at now. The faster you move while Active Camo is engaged, the faster your energy drains. Holding still and crouch walking will allow you to stay invisible longer. Likewise the more you move, the less pronounced the invisibility effect is. It will also jam nearby motion trackers while it’s active so your opponents know that someone is invisible nearby.
Loadoutina palaava Active Camo ei ole passiivinen, vaan sen kesto riippuu pelaajan liikkeestä. AC myöskin jumittaa automaattisesti lähellä olevat tutkat.

Paavi sanoi:
Teloitukset (assassinations/executions) onnistuvat takaa ja sivuilta mutteivät edestä. Animaatio riippuu hahmojen suhteellisista sijainnista ja ovatko molemmat esimerkiksi ilmassa.
Trailerissa ainakin ihan ensimmäiseksi tankin jälkeen paukautettiin kaveria sikspäkkiin assasinaatiotyyliin, mutta tiedä sitten häntä...

Kaiken kaikkiaan oikein hienolta kuulostavia ominaisuuksia. Mitäköhän on vielä paljastamatta, vai onko enää mitään?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Aika paljon raskaita aseita on mukana, Splazerin olisi voinut mielestäni jättää MP:stä pois... ;) Toivottavasti näitä voima-aseita ei ihan joka paikkaan sijoitella tai kulkuneuvojen käytöstä tulee melko turhaa/turhauttavaa niinkuin Halo3:ssa on välillä käynyt. Vaikka eihän siinäkään joka paikassa ole Laasereita sijoiteltu, korkeintaan 2 per kenttä.

Suurin osa uudesta infosta kuulostaa kuitenkin hyvältä ja ainakin Focus Rifle vaikuttaa jännältä. Paitsi tämän uuden Plasma Repeaterin nimi kuulostaa mielestäni jotenkin... huonolta. Siis vain nimi. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Trailerissa ainakin ihan ensimmäiseksi tankin jälkeen paukautettiin kaveria sikspäkkiin assasinaatiotyyliin, mutta tiedä sitten häntä...

Tuo johtui siitä, että trailerissa ei näy animaation ensimmäistä osaa, jossa takaa tuleva spartan riuhtaisee edessä seisovaa turpaan niin, että hän pyörähtää ympäri, minkä jälkeen yllättäjä pamauttaakin iskun vatsaan. Näin siis Brian Jarrard tilannetta briiffasi, kun ihmiset alkoivat maalailla kauhuskenaarioita nokittain kohtaamisesta. Ilmeisesti nuo teloitukset on rajattu 120 asteen alueelle hahmon takapuolelle, joten suoraan sivultakaan ne eivät onnistu.

Uusista ominaisuuksista eniten mietityttää Armor Lock, joka kuulostaa todella tehokkaalta kyvyltä. Lisäksi Spartan Laserin säilyttäminen lähes entisellään kuulsotaa kyseenalaiselta, mutta toisaalta eipä kyseistä asetta ole pakko tunkea karttoihin, kun muitakin antivehikulaarisia aseita valikoimaan kuuluu kiitettävästi.

Näitä tietoja on siis koottu - yllätys, yllätys - NeoGAFin puolelta. Bungien jannut zoomailevat aika aktiivisesti tuolla Reachin hypetystriidissä, eikä siellä toisaalta kärsitä Bungie.netin peelotiheyden lokaalista maksimikohdasta.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Chess is like the oldest slayer there is!

Komeaa gameplayta olivat kyllä saaneet aikaan. :p
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tuon videon mukaan tässä olisi 32 pelaajan moninpeli. Vai mitäs onko noi edessä olevat jotain botteja?
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tuon videon mukaan tässä olisi 32 pelaajan moninpeli. Vai mitäs onko noi edessä olevat jotain botteja?

Todennäköisesti nuo ovat vain botteja. Tulee hieman mieleen Bungien Edge-kiitosvideo. Ei tuota kannata ehkä ihan vakavissaan siinä mielessä ottaa, mutta päästiinpähän näkemään ensimmäistä kertaa jotain Forgeen viittaavaa. Forge ei sisälly kuitenkaan betaan, joten siitäkin saadaan varmasti kunnolla infoa vasta kesällä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Missä nykyisessä Playlistissa tulee kaikkein helpoiten Objective-peli Legendary-kartassa (tai edes ylipäätään Avalanche)? Multa puuttuu muutamia Legendary-acheja, enkä edes saa mahdollisuutta tienata niitä, melko naurettavaa kädetystä kyllä Playlistien kanssa.

Tänään sain sentäs Killtacular-achin. Melkoista tuuria vaatii kyllä tämäkin saavutus, sillä Team SWATissa, jossa sen sain, täytyy viidennen pelaajan spawnata lähettyvillesi, kuten nyt onnekkaasti kävi. Orbital on tosin sellainen putkikartta muutenkin.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Missä nykyisessä Playlistissa tulee kaikkein helpoiten Objective-peli Legendary-kartassa (tai edes ylipäätään Avalanche)? Multa puuttuu muutamia Legendary-acheja, enkä edes saa mahdollisuutta tienata niitä, melko naurettavaa kädetystä kyllä Playlistien kanssa.

Avalanche kuuluu ainakin Social Big Teamin, Team Snipersin ja Squad Battlen valikoimaan. Sekä Blackout että Ghost Town kuuluvat puolestaan Team Throwbackiin. Jos muistan oikein, peli lukee myös Mythic-kartat Legendary-kentiksi, joten nuo legendaariset saavutukset voi tienata myös Mythic-kentillä.

Aiheesta toiseen, Brian Jarrard vahvisti, että pelaajamäärän maksimi on edelleen 16. Ilman erillisiä peliservuja tuota korkeammalle lienee turha lähteä sompailemaankaan.

NeoGAF - View Single Post - Halo Reach Reveal Thread - Matchmaking/Multiplayer Details Revealed
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Kiitos, näillä mennään sitten. Hieman harmi on kyllä 16 pelaajan raja, mutta toisaalta Halo ei ole geneerinen moninpeli, jossa hauskuus olisi suoraan verrannollinen osanottajien määrään.

Detikoituja servereitä toivoin kyllä, niitä ei ole nykypäivän P2P-hölmöilyn seassa koskaan liikaa.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Uusimmassa BWU:ssa käydään taas kattavasti läpi näitä viikon informaatiorypistyksiä. Erityisesti eliitit alkavat kuulostaa oikeasti järkeviltä sotureilta Halo 3:n vihattavien otusten sijaan. Sangheilit voivat käyttää kaikkia Armor Abilityjä (paitsi sprintiä), juoksevat luonnostaan yhtä kovaa kuin spartanit spurttailevat, kestävät enemmän vahinkoa ja lataavat suojansa nopeammin. Ja ovathan ne melko isoja verrattuna ihmisiin.

Magnumin ja DMR:n välistä suhdetta tarkennettiin niin, että pistooli tiputtaa täysillä suojilla varustetun pelaajan lähes kaksi kertaa niin nopeasti kuin deemeri. Pistoolin kantama on kuitenkin lyhyempi ja sen tarkkuus kärsii huomattavasti, jos laukauksia ampuu nopeasti näpyttelemällä.

Assault Rifleen ja vahinkomallinnukseen tehdyt muutokset rajoittanevat tuota perinteistä "juokse päin ja lyö" taktiikkaa, sillä jos pelaaja ei ole menettänyt suojiaan, ei lyönti naamaan tapa missään tapauksessa.

Ajoneuvojen saralla betassa nähdään uutena ominaisuutena lähinnä hogin tykin ylikuumeneminen. Vastaavasti ihmistankkiin on lisätty paikka konekivääriampujalle.

Niin joo, Loadouteista saatiin pari esimerkkiä:
ui.jpg


EDIT: http://www.oneplusyou.com/bb/files/...ALO REACH BETA&size=small&mo=05&da=03&yr=2010
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Muuten oikein jees, mutta mitäs Poope oikein sanoi Elitejen järkevyydestä? Minua ainakin rupesi hirvittämään, sillä:
In Reach, Elites are bigger, they’re faster, and they boast better shield technology than their Spartan counterparts. To drive the first point home – the size difference — we’ve prepped a side-by-side comparison so you can see just how pronounced the physical changes really are. Click it to check it out in higher resolution.

Size matters. And when we say Elites are faster, we mean it. Natively, Elites are about as fast as a Spartan at full Sprint. Add Evade into the mix, and they’re easily the most agile combatants on the battlefield in multiplayer.

Unlike Spartans, their health is not limited to recharging in thirds as their vitality is whittled away in stages, but will recharge fully without even the need for a health pack. Their health also recharges faster, as do their shields. Significantly faster.

So, how are we gonna work them into multiplayer? Well, in a number of ways. In some circumstances, like Arena, you’ll only square off Spartan vs. Spartan or Elite vs. Elite. In others, well…stay tuned.

We’ll dig into some interesting scenarios in the weeks ahead.
  • Elitet juoksevat kovempaa
  • Elitet ovat vaikeampia tappaa
  • Elitejen suojat latautuvat nopeammin, ja aina täyteen
  • Kuitenkaan Armor Abilityjä ei olla riisuttu!!

Tähän peilaten on ihan yks ja hailee, ovatko Elitet nyt sitten hieman isompia maaleja (toivottavasti ovat saaneet tällä kertaa edes pään hitboxit kuntoon!!). Bungiella on parempi olla hihassa jotain erikoista herkkua Spartaneille, jonka ansioista edes joku jaksaisi niillä Matchmakingissa vakavissaan pelata.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Muuten oikein jees, mutta mitäs Poope oikein sanoi Elitejen järkevyydestä? Minua ainakin rupesi hirvittämään, sillä:
...
Tähän peilaten on ihan yks ja hailee, ovatko Elitet nyt sitten hieman isompia maaleja (toivottavasti ovat saaneet tällä kertaa edes pään hitboxit kuntoon!!). Bungiella on parempi olla hihassa jotain erikoista herkkua Spartaneille, jonka ansioista edes joku jaksaisi niillä Matchmakingissa vakavissaan pelata.

Jutun jujuhan on nyt nimenomaan siinä, että pelaajat eivät (ainakaan tavallisissa olosuhteissa) valitse spartanin ja eliitin väliltä Halo 3:n ja Halo 2:n tyyliin, vaan se määritellään pelimuodon mukaan. Oletettavasti ainakin Invasionissa eliitit hyökkäävät ja ihmiset puolustavat. Näitä kahta eri hahmoa ei ole yritettykään tehdä täysin tasaväkisiksi. Halo 3:ssa eliitit ovat täyttä paskaa suoraan sanottuna. Vakavissaan pelaavat käyttävät niitä ainoastaan Swatin puolella, koska päähän on mahdoton osua takaapäin ja swiippaaminenkin on huomattavasti hankalampaa, kun pää ei ole siinä olkapäiden yläpuolella tyrkyllä. Nyt näille kahdelle hahmolle tehdään rehellisesti erilaisia ominaisuuksia, eikä molempia yritetä väkisin istuttaa samaan muottiin, kun se ei yksinkertaisesti ole järkevää.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Jutun jujuhan on nyt nimenomaan siinä, että pelaajat eivät (ainakaan tavallisissa olosuhteissa) valitse spartanin ja eliitin väliltä Halo 3:n ja Halo 2:n tyyliin, vaan se määritellään pelimuodon mukaan. Oletettavasti ainakin Invasionissa eliitit hyökkäävät ja ihmiset puolustavat.
Jaa, no siinä tapauksessa kuulostaa ehdottomasti paremmalta. Tasapainotus tulee silti olemaan melko mielenkiintoinen haaste.
Halo 3:ssa eliitit ovat täyttä paskaa suoraan sanottuna. Vakavissaan pelaavat käyttävät niitä ainoastaan Swatin puolella, koska päähän on mahdoton osua takaapäin ja swiippaaminenkin on huomattavasti hankalampaa, kun pää ei ole siinä olkapäiden yläpuolella tyrkyllä.
Allekirjoitan. Melko päälleliimattu ratkaisu, ja pistää tosiaan todella vihaksi näissä BR-mittelöissä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Hienoa, että eliiteista tehdään ihan jees vihdoin ja viimein. Itselleni tuo Halo 3:n eliitti on juurikin sitä mitä Paavi tuossa sanoikin. Sitä itseään. Onneksi melko pian pääsee jo betan kimppuun, sillä kaikki nämä uudistukset, muutokset ja parannukset ovat melkoisen päheitä. Ainakin tuossa invaasiossa tulee olemaan hyvin mielenkiintoista. Innolla uutuuksia odottaen.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Krhäöö täh.. muutama viikkoko tässä on enään? Perhana tämä aika on lentäny ohi nopiaa. :rolleyes:
Kylläpä nuo uudistukset kuulostaa mielenkiintoisilta. Toivottavasti ovat tasapainottettu tarpeeksi, etti porukka ala sitten käyttämään vain jotain tiettyä special abilityä jne.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

IGN:n juttu Reachin betan kartoista luettavissa: Halo: Reach -- The Beta Maps - Xbox 360 Feature at IGN. En ole vielä lukenut tarkemmin, mutta mukana tosiaan neljä kenttää ennakkotietojen mukaisesti. Kolmesta on enemmän juttua, mutta Boneyardista saataneen vasta tietoa ensi viikolla, kun GTTV kertoilee juttuja uudesta pelimuodosta, Invasionista, sillä Boneyard on rakennettu nimenomaan kyseistä pelimuotoa varten.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Hienolta näyttää ja kuulostaa, etenkin kuvat näyttävät upeilta. Sitten vain odottelemaan lisätietoa Boneyardista ja Invasion-pelimuodosta.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

IGN:n juttu Reachin betan kartoista luettavissa: Halo: Reach -- The Beta Maps - Xbox 360 Feature at IGN. En ole vielä lukenut tarkemmin, mutta mukana tosiaan neljä kenttää ennakkotietojen mukaisesti. Kolmesta on enemmän juttua, mutta Boneyardista saataneen vasta tietoa ensi viikolla, kun GTTV kertoilee juttuja uudesta pelimuodosta, Invasionista, sillä Boneyard on rakennettu nimenomaan kyseistä pelimuotoa varten.

Hold the press, Pelaaja(ko?) muistaakseni joskus kertoili että nuo MP kartat kiskaistaisiin suoraan kampanjasta. Jolloin siis periaatteessa mitään kartaa ei rakennettaisi jotain MP moodia silmällä pitäen. Onko tuohon tullut jotain eri tietoa viimeaikoina? Jossain määrin hitusen huolestuttavaa nimittäin jos kartat eivät olisi 100% moninpeliä varten suunniteltu. Ja jos tästä puhutaan linkkaamassasi artikkelissa niin pahoittelut en sitä vielä ehtinyt lukea.
 
Ylös Bottom