Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Tuo nyt oikeastaan todistaan vaan, että Bioware ihan oikeasti välittää faneistaan ja todella paljon. Silloin kun nuo Citadelit tulivat myyntiin, niin porukka tosiaan valitteli ettei pysty niitä ulkomailta ostamaan ja Chris Priestly lupasi yrittää ratkaista asian. No, kuukaudet kuluivat ja viimein internationaali Bioware Store saatiin auki. Ilmeisesti Chris&kumppanit olivat ihan tarkoituksella säästäneet noita ulkomaalaisia asiakkaitaan varten, sillä kyllä ne muutoin oltaisiin myyty jo ajat sitten EA Storesta.

Veikkaan että takahuoneissa on käyty myös kovia keskusteluja EA:n kanssa, sillä ei tuo Biowaren oma kauppa ole mikään itsestäänselvyys. Biowarellahan oli ennen oma kauppa, sitten myytiin EA:lle-->oma kauppa suljettiin ja kauppa meni EA:lle-->ulkomaalaiset asiakkaat pettyivät-->Bioware taisteli oman kauppansa takaisin ja vielä parannetulla valikoimalla.

EDIT. Toinenkin suomalainen on pääsemässä Biowarelle töihin. En tiedä koska tarkalleen, mutta henkilö on oletettavasti konseptitaiteilija Ville-Valtteri Kinnunen. Kyllähän tässä sinisydän sykkii rinnassa, kun suomalaiset valtaavat alaa ja huippupaikkoja.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Mites ois Awakeningin kaltainen expansion pack vuoden päästä ja ME3 jouluksi 2011?
Tämähän on jo aika päiviä sitten epävirallisesti varmistettu. Jossain podcastissä Casey mainitsi että yleisen härpäkkeen lisäksi Massakakkoseen tulee ainakin yksi Awakeningin kokoinen laajennus. Itse veikkaan lisärin pitävän sisällään ainakin yhden uuden hahmon, katsokaapa vaikka sitä hahmojen valinta ruutua; siellä oikealla on aivan selvä tyhjiö uutta hahmoa varten.

Ja mitä tuohon suureen uutiseen tulee. Itse antaisin mitä vain Mass Effect massiivimoninpelistä. Biowarehan työstää tuota Kotor-morppia joten vastaava boksille olisi aika nannaa.
Itse haluaisin ainakin aiheuttaa pakokauhua Hanarina tai Elcorina :rolleyes:
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Eihän tuo planeettojen skannailu nyt niin hirveää ole. Pyöritän planeettaa koko ajan ja vedän planeetan vyöhykkeittäin läpi ylhäältä alas. Jokaisessa vyöhykkeessä pyöräytän pallon kerran läpi. Painelen luotausnappia rytmin tahtiin ylös ja alas. Tällä tavalla skanneri harppoo nopeesti ja kuitenkaan mitään isompaa ei jää väliin.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Tämähän on jo aika päiviä sitten epävirallisesti varmistettu. Jossain podcastissä Casey mainitsi että yleisen härpäkkeen lisäksi Massakakkoseen tulee ainakin yksi Awakeningin kokoinen laajennus. Itse veikkaan lisärin pitävän sisällään ainakin yhden uuden hahmon, katsokaapa vaikka sitä hahmojen valinta ruutua; siellä oikealla on aivan selvä tyhjiö uutta hahmoa varten.

Internetsissä huhuillaan Kasumi-nimisesta hahmosta: YouTube - ME2 Kasumi & Zaeed

Mieluummin vähän muhevampia laajennuksia kuin yksittäisiä varustepaketteja tai Zaeedin kaltaisia turhimuksia.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Zaeedin turhuudesta tuli mieleen.. Mitä mieltä olette hahmoista tässä pelissä? Pelin kuljetus ja juonihan on mallia "likainen tusina", joten hahmot ovat puolet pelistä. Mielestäni tämä on yksi pelin onnistuneimpia puolia ja kaikki hahmot ovat aivan mahtavia ja moniulotteisia, kunhan niihin vähän tutustuu.

Oma ehdoton suosikkini on Mordin. Käsittämättömän hauska ja hyvin kirjoitettu hahmo, yksi parhaista joita olen videopeleissä kohdannut. Teidän suosikkinne?
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Oma suosikkini oli ehdottomasti Thane. Kannessahan tuo jo alkujaan lymyili ja jotenkin elin sellaisessa kuplassa että tämä Abe-klooni olisi joku noheva hienosto assassiini mutta toisin kävi; Thane olikin galaksin oma, karismaattisella viskikurkulla varustettu "Man with no name". Toverin loyality-tehtävä oli myös erinlaisuudessaan yksi pelin kohokohdista.

Ykkösestä palaaviin hahmoihin olin hieman pettynyt koska yksikään suosikeistani ei päätynyt jakto-osaan pelattavaksi hahmoksi..
Jackiä ja Samaraa lukuunottamatta tämän jakto-osan cast oli huomattavasti milenkiintoisempi ja erinlaisempi kuin ensimmäisen kokoonpano.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Järjettömän vaikea valinta, joko Thane, Mordin tai Legion.

Thane nyt yksinkertaisesti oli uskomattoman karismaattinen, ja flashback-maiset muistelot toi sitä sopivaa insane-fiilistä tälle lonely riderille.

Mordin nyt on omalla tavallaan vaan kovin kiinnostava hahmo. Mordinille nyt kävi juttelemassa jo sen takia, että pääsi kuuntelemaan sitä puhetta =P

Legion. Sinänsä ei kovin persoonallinen hahmo (mistäköhän syystä :rolleyes:), mutta varsin mielenkiintoinen hahmo ihan itsensä takia, ja saatiinhan Legionista vedettyä hiton hyvää huumoria.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Legion. Sinänsä ei kovin persoonallinen hahmo (mistäköhän syystä :rolleyes:), mutta varsin mielenkiintoinen hahmo ihan itsensä takia, ja saatiinhan Legionista vedettyä hiton hyvää huumoria.
Shepard Commander!

Legion oli hahmona myös upea, ikävä vain että;
hahmo tuli joukkoon niin myöhään. Kun Legion on puikoissa menee peli jo sellaisella vuoristorata vaihteella että hahmo jää väkisinkin vaunun alle. Noissa ensimmäisissä trailereissakin kyseisestä hahmosta tehtiin paljon suurempi haloo mitä se pelissä loppuen lopuksi tuli olemaan.
Sääli sinänsä, itse olisin halunnut hahmon hieman aikasemmin remmiin.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Thane on kyllä hieno tuttavuus, epic kohtaushan se eka tapaaminen missä se kertoo omega relaysta ja sen jälkeen siitä.... lause on hienosti ajastettu.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Sammakkotohtori rokkaa kympillä. Vauhdikkaat ja vitsikkäät. Jacob, Zaeed ja Miranda olivat mielestäni tylsimpiä. Jacob on perinteinen avaruusjääkäri, joka heittää lippaan joka keskustelun päätteeksi. Isäongelmista kärsivän miehen lojaaliustehtävä oli varsin tylsä. Zaeedilla oli puolestaan hektinen lojaaliustehtävä. Lisäksi hän rakastaa kivääriään, mutta muuten dialogia oli kovin vähän, eikä hänellä ole mielenkiintoisia vuorovaikutuksia muiden hahmojen kanssa. Miranda on normaali jääkuningatar.

Thane on harvinaisen viileä mies. Johtunee varmaan hänen äänestään ja puhetyylistään. Lisäksi hänellä on mielenkiintoiset ongelmat, joita nyt en tässä spoilaa. Hahmoon tutustuneet tietävät kyllä, mistä puhun. Lojaaliustehtävässä oli siistiä leikkiä hyvää ja pahaa kyttää. Shepard ja Thane olivat kuin Miami Vicen kyttäkaksikko konsanaan. Samaran ryntäät ovat melko yliampuvat verrattuna muihin Asareihin, mutta muuten hahmo tuo mieleen jesuiitat, nuo vanhat apulaiseni. Jack oli odotettua järkevämpi hahmo eikä vain kirosanoja suoltava ung rebel. Gruntilla taasen oli Kroganeille epätyypillistä ja tyypillistä läpyskää heitettävänään, kiitos erikoisemman taustatarinan.

Loput pitäneekin laittaa spoilereihin kaiken varalta.

Garrus kuului ykkösessä omiin lemppareihini jostain syystä. Kai se on tuo turjakkeiden kiva ääni. Kakkosessa tulikin mehusteltua paljon vanhan toverin kanssa. Kaikki nuo "Like the good old days"-läpät lämmittivät erittäin paljon mieltä. Tali puolestaan oli erikoinen hahmo jo ensimmäisessä Mass Effectissä. Oli hienoa päästä tutustumaan häneen vähän tarkemminkin. Erityisesti lojaaliustehtävän halausmahdollisuus jäi mieleen. Myöhemmin homma tietenkin vietiin vielä pidemmälle, mutta ei siitä sen enempää ;)

Legion oli piristävä lisäys hahmokaartiin, kuuluihan hän käytännössä entisiin vihollisiin. Veikkauksia geth-tiimijäsenestä kuultiin ennen peliä ja antoihina tuo ensimmäinen teaserikin siitä viitteitä, mutta silti ensikohtaaminen oli siisti. Jokerin legendaarinen robotti-imitaatio, yhteiset hetket Talin kanssa ja Shepardin kättely-yritys sinetöivät paketin:

YouTube - Mass Effect 2 Joker mocks Legion
YouTube - Mass Effect 2: Tali meets Legion

"Requesting assistance, Shepard Commander!"
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Legion oli piristävä lisäys hahmokaartiin, kuuluihan hän käytännössä entisiin vihollisiin. Veikkauksia geth-tiimijäsenestä kuultiin ennen peliä ja antoihina tuo ensimmäinen teaserikin siitä viitteitä, mutta silti ensikohtaaminen oli siisti. Jokerin legendaarinen robotti-imitaatio, yhteiset hetket Talin kanssa ja Shepardin kättely-yritys sinetöivät paketin:

YouTube - Mass Effect 2 Joker mocks Legion
YouTube - Mass Effect 2: Tali meets Legion

"Requesting assistance, Shepard Commander!"

Eikä suinkaan unohdeta
tanssivaa, "beatboxaavaa" Legionia YouTube - Mass Effect 2 -Legion Dancing!!!!
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Jeps, kyllä meikkuunkin iski Shepard-Commander kympillä ja alakuloinen vastaus siihen miksi kantaa N7-armoria. Harmi että hahmo tuli niin myöhään.

Jokerin ja EDIn suhteesta nautin täysin siemauksin. Käsittämättömän hyvää läppää oltiin Jokerille kirjoitettu ja pidemmälle edetessä myös EDI pisti hyvin kampoihin.

Engineeringin irkut lämmittivät myös mieltä.

...aah! Aivan mahtavia hahmoja on peli täynnä.

Samaran ryntäät muuten selittyvät sillä, että asarien ryntääthän kasvavat koko ajan, mitä maturemmaksi he menevät. Samara on sillä toisiksi vanhimmalla tasolla ennen matriarkkaa. Älkää kysykö miksi Bioware on tällaisen biologisen ominaisuuden asareille kirjoittanut...

EDIT. Tässä on niin paljon, ettei kaikkea heti muista. Gruntin sellainen "käsien yhteenlyönti" repeilyttää joka kerta. Siinä on sellaista alkukantaista nuorta innokkuutta yhdistettynä mielettömään voimaan.

EDIT2. Itse pidin Mirandaa varsin kiinnostavana hahmona. Ihan perus-ihmisestähän ei ollut kyse, vaan backstory on sangen erikoisen kuuloinen ainakin näin nykyihmiselle. Samalla siinä sopivasti selvitetään tämä täydellinen kroppa. Jacob oli joukon ainoa tavis, mutta muutoin ihan miellyttävä ja pidettävä hahmo.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Vähän aiheen ulkopuolelta (tosin itseäni miellyttäisi "Yleinen Mass Effect -universumi" -ketju), mutta siis emme me, yleisö, tiedä millainen on julkaisusopimus Mass Effect 1:n taustalla. Microsoft julkaisi sen boksille, mutta EA pc:lle. Toisaalta Mass Effect franchisena on varmasti täysin Biowaren (ja nyt EA:n) hallussa. Onko silti Microsoftilla jonkinlaista sananvaltaa ykköseen, sitä emme tiedä.

Olen samaa mieltä, että huono portti ei palvele ketään. Olen myös samaa mieltä, että jos ME-tiimi ei koe sitä hyväksi, niin en missään nimessä halua, että EA pakottaa heidät tekemään myös PS3-versiota.

Kyllä mä näen että mahdollisimman laaja yleisö laitekannan suhteen tekee hyvää franchiselle. Toisaalta yksinäinen alustakaan ei tee mahdottomaksi franchisen nousua ns. populäärikulttuurin ilmiöksi (vrt. Halo).

Silti; Mass Effect on rakkaus, jonka haluaisin jakaa mahdollisimman monen kanssa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Olipas peli. Eipä tässä voi oikein muuta sanoa. Yksi asia jäi kyllä ketuttamaan:

MIKSI THALEN PITI KUOLLA?! Ja Legion jonka kanssa juuri tutustuin. Zaeedin laitoin yhden ryhmän johtajaksi toivona, että hänkin kuolisi. Kuolihan hän, oikein sille paskiaiselle. Jack menehty heti kättelyssä. Mordinkin vielä...
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Oho oho. Taizuunin tehtävä meni sitten oikein kunnolla reisille. Pahoitteluni.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Yksi asia jäi kyllä ketuttamaan:

MIKSI THALEN PITI KUOLLA?! Ja Legion jonka kanssa juuri tutustuin. Zaeedin laitoin yhden ryhmän johtajaksi toivona, että hänkin kuolisi. Kuolihan hän, oikein sille paskiaiselle. Jack menehty heti kättelyssä. Mordinkin vielä...

Itselläni kaikki selvisi hengissä, kuten myöskin normandyn väki. Se miten porukalle suicide missionissa käy riippuu ihan siitä miten on pelannut. Jos haluaa kaikkien selviävän olisi kaikkien hyvä olla lojaaleita sinulle ja kaikki normandyn upgradet ostettuna.

Itsekin tuli peli tänään läpäistyä ja oli mahtavaa meininkiä. Ryhmänä minulla yleensä oli Garrus ja Miranda. Garrus ihan sen takia, koska hän oli ykkös osasta yksi lempi hahmojani. Tosin lähes kaikki hahmot koin mielenkiintoisina. Ainoastaan Jack jäi vähemmälle huomiolle, koska en juurikaan pitänyt hänen asenteesta. Mielenkiintoisimmaksi hahmoksi sanoisin ehkä Thanen. Jokin siinä vain heti iski, kun hänet ensikertaa pelissä tapasin.

Nyt vain odottamaan jatkoa pelille..
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Itselläni kaikki selvisi hengissä, kuten myöskin normandyn väki. Se miten porukalle suicide missionissa käy riippuu ihan siitä miten on pelannut. Jos haluaa kaikkien selviävän olisi kaikkien hyvä olla lojaaleita sinulle ja kaikki normandyn upgradet ostettuna.

Itselläni Mordin kuoli, vaikka kaikki olivat uskollisia ja kaikki parannuksetkin oli hankittu. Poislukien joku sniper parannus. Onko tuossa jotain random efektiä noiden kuolemien kanssa, vai missasinko vaan jotakin?
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Itselläni Mordin kuoli, vaikka kaikki olivat uskollisia ja kaikki parannuksetkin oli hankittu. Poislukien joku sniper parannus. Onko tuossa jotain random efektiä noiden kuolemien kanssa, vai missasinko vaan jotakin?
Tuota "reseptiä" ei olla tarkkaan paljastettu. Jotkut epäilevät, että myös random-mahdollisuus on olemassa.

Tärkeintä noitten lojaalius hommien lisäksi on oikeiden tyyppien valinta oikeaan tehtävään.

Eli siis miettikää kuka olisi oikeasti hyvä johtamaan tiimiä, kuka hakkeroimaan oven jne. Te tunnette nämä tyypit ja tiedätte missä he ovat hyviä.

That said. Porukan kuolema ei ole mikään rangaistus, vaan vain yksi mahdollinen tarinan päätös. Tietty lempparityyppien kuolema harmittaa pirusti, kuten kuuluukin. Se tarkoittaa että peli on onnistunut.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Itselläni Mordin kuoli, vaikka kaikki olivat uskollisia ja kaikki parannuksetkin oli hankittu. Poislukien joku sniper parannus. Onko tuossa jotain random efektiä noiden kuolemien kanssa, vai missasinko vaan jotakin?

Luinkun tuosta jotain, että joillakin on hankaluuksia pitää kaikki hengissä ja tyypillisesti mordin kuolee silloin. Löysin tälläisen pätkän trueachievements sivustolta:

Some people also report having trouble keeping a character (typically Mordin) alive at the end, where they must hold the line until Shepard kills the last boss. This seems to be related to a choice or choices made during the final mission, as rearranging team roles from the same savegame will affect whether this mysterious death happens or not. Character upgrades (e.g. Mordin's omnitool), loyalty, time taken to kill the boss, and number of team deaths have been ruled out as the cause. Could still be dialog choices, choice of who 'holds the line', how well you got to know them on the Normandy, etc. Still looking into this one."

Kannattaa kokeilla uudestaan, jos vaikka mordin selviäisi hengissä. :)
 
Ylös Bottom