Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Kyllähän Trician äänen tunnisti suht helposti heti alussa.
Itse en kyllä tunnistanut, ennen kuin nyt kun asiasta tiesin. Kumma juttu. Tietty se pieni äänen tietokoneistaminen häiritsee ja kai mä sitten vain keskityin niin kovasti siihen mitä se EDI sanoo ja sivuutin äänen geneerisenä AI-äänenä.

Cpt. Bailey huvitti (hyvällä tavalla), kun näyttelijän maneerit paistoivat niin selkeästi läpi.

Nyt on pakko kysyä:

Kuka tämän "Talin isän naispuoleinen ystävä/perhetuttu" ääninäyttelijä oli? Oliko ääni Dragon Agesta tuttu vai mistä? Sellainen vanhahko naisääni.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Yksi Quarian-Admiraleista oli ainakin Loghainin ääninäyttelijä. En pistä vastaan, oikein karismaattinen ääni.
Musta on ihan hyvä kyllä, ettei Nolan North tehnyt visiittiä tässä, ainakin itselle on muodostunut hepusta tusinaäänen käsitys.

Samaan syssyyn:
Admiral Xen oli Claudia Black aka Morrigan ;)
Ja hei, ainoa syy miksi Massaa ei voi kutsua puhtaalla omatunnolla videopeliksi on koska siinä ei ollut Nolan Northia. Se jätkä nyt vain kuuluu jokaisen videopelin vakiovarustukseen :D

EDIT: Stammy, tarkoitat varmaan Shohreh Aghdashloota.
Dragon Agessa hän ei ainakaan pyörähdä mutta voisin olettaa että tunistit hänet tv-sarja 24:n kautta. Kyseisellä rouvallahan on maailman seksikkäin ääni/aksentti.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

EDIT: Stammy, tarkoitat varmaan Shohreh Aghdashloota.
Dragon Agessa hän ei ainakaan pyörähdä mutta voisin olettaa että tunistit hänet tv-sarja 24:n kautta. Kyseisellä rouvallahan on maailman seksikkäin ääni/aksentti.
Aah! 24-visiitistä taitaa olla sen verta aikaa, ettei muista mutta varmaan sieltäkin jäänyt johonkin muistin pohjukoihin mieleen. Mutta selkis mistä tämä uusin yhteys oli. Nelosella pyörivässä Flashforwardissa nainen piipahti ja äärimmäisen tunnistettavan äänensä ansiosta jäi heti päähän.

Aivan ihania ääninäyttelijöitä kakkosmassassa!
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Samaan syssyyn:
Admiral Xen oli Claudia Black aka Morrigan ;)
Niinpä tosiaan. Oli hieman vaihtanut äänialaa, hämäsi ainakin minua.
Ja hei, ainoa syy miksi Massaa ei voi kutsua puhtaalla omatunnolla videopeliksi on koska siinä ei ollut Nolan Northia. Se jätkä nyt vain kuuluu jokaisen videopelin vakiovarustukseen :D
Tämä ei välttämättä ole huono asia. Mulle ainakin Massa on paljon enemmän kuin videopeli. :)
mutta voisin olettaa että tunistit hänet tv-sarja 24:n kautta. Kyseisellä rouvallahan on maailman seksikkäin ääni/aksentti.
Kämöön, muutamassa jaksossa esiintyi vuosia sitten. :p
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Tämä ei välttämättä ole huono asia. Mulle ainakin Massa on paljon enemmän kuin videopeli. :)p
Joohanh, sarkasmi-mittaristasi alkaa selvästi paristot loppua ;)

Mutta nyt kun ääninäyttelijöistä puhutaan niin mikäs on konsolifinin yleinen mielipide itse yliherrasta; Shepardista? Etenkin tuota miespuolista Sheppistä on haukuttu ympäri nettiä melkoisella tuhovoimalla mutta tässä minäkin poljen vastavirtaa. Tönkköhän tuo halutessaan osaa olla eikä tuo hellää hymyä saa vammauttamatta kasvojaan mutta meikäläiselle se on osa sitä Shepardin persoonallisuutta ja jotenkin tuohon tottui jo ensimmäisessä niin että shepardmale on minulle se ainoa oikea Shepard. En osaa kuvitella pelaavani peliä femiksellä lähinnä siitä syystä että olen koko tähän astisen seikkailuni kokenut yksinomaan William Shepardin silmistä..
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Joohanh, sarkasmi-mittaristasi alkaa selvästi paristot loppua ;)
Heh, joo, tapahtuu aina väsyneenä. :)

Mutta nyt kun ääninäyttelijöistä puhutaan niin mikäs on konsolifinin yleinen mielipide itse yliherrasta; Shepardista?
En tiedä, pelaatteko custom-naamoilla vai defaultilla, mutta itse olen ainakin huomannut ehdollistavani Mark Meerin äänen (custom) Shepardiini täysin. Olen myös kiintynyt hahmooni peruuttamattomasti. Enkä voi kuvitellakaan enää toisen miespuolisen Shepardin tekemistä.

Normaalilla Sheppiksellä on kyllä hymy tönkkö, mutta tuolla itse tekemälläni naamalla ei pistä kyllä mikään silmään.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Sheppiksen tönkkö hymy on legenda. Todellinen helmi jota tullaan muistelemaan vielä vuosien jälkeen! Tässä kakkosessa en mielestäni yhtä legendaarista tönkkö-hymyä nähnyt kuin ykkösen threesome-ehdotuksessa.

Tykkään sekä Mark Meeristä että Jennifer Halesta (FemShep). Mielestäni Mark on kuitenkin parempi pahapeppu-Sheppiksenä laukomassa sarkastisia ja närkästyneitä kommentteja kuin empaattisena hyviksenä. Sen sijaan taas Jennifer Halesta en saa mitenkään pahista (voi myös johtua siitä, että ainoa tekemäni FemShep on todella söötti), vaan hän on parhaimmillaan kaikkein tunteikkaimmissa kohdissa. Esim.

Jennifer Hale lohduttamassa Talia kuolleen isänsä äärellä oli todella vahva suoritus. Parhainta ääninäyttelyä mitä olen ikinä kuullut.

En ole vielä kakkosmassaa pelannut maleShepinä, mutta odotan renegade vetoani jo suurella innolla.

--

Tiivistys:

Sekä Mark Meer että Jennifer Hale ovat hyviä Shepardeja. Toinen sopii hivenen paremmin renegadeksi ja toinen paragoniksi, mutta kyllä molemmat myös "vastakkaisen suuntauksen" lainit vetävät oikein mainiosti. Tämä käsitys johtuu varmasti myös sukupuolirooleista, eli kovan miesäänen yhdistää helpommin pahikseksi kuin naisäänen.

--

Suosittelen kyllä kokeilemaan FemShepiä ainakin sitten kun kaikki muu on jo tehty. Se tuo peliin yllättävänkin tuoreen näkökulman ja koko hommaa katsoo taas aivan uusin silmin. Tietty on ehkä kakkosessa vielä vaikeampi hypätä naisen haalareihin, jos ykkösessäkään ei tätä tehnyt.

Itse aikanaan pelasin ykkösessä ekat läpipeluut miehellä ja sitten vaihtelun vuoksi pari peluuta naisella. Kyllähän se aluksi oudolta tuntui, eikä "Shepard tuntunut Shepardilta", mutta ei tätä tunnetta kauaa kestänyt. Kakkosessa otin jonkinlaisen riskin, sillä aloitin naisella joka kuitenkin on ehkä se "kakkosvaihtoehto" herkästi. En ole kuitenkaan katunut ja kakkosen eka läpipeluu oli aivan mahtava kokemus.

FemShepin romanssivaihtoehdoista:
Kakkosen FemShep romanssivaihtoehdot olivat kuitenkin ehkä jonkinlainen pettymys, mutta toisaalta näin homma Liaran kanssa jatkuu vissiin kolmosessa. Sara olisi kovasti halunnut kellistää Samaran, muttei onnistunut, joten ainoaksi lohdutuspalkinnoksi jäi Kellyn stripdance. Garrus tai Thane eivät houkuttaneet.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Itse en edes pysty yksinkertiasesti pelaamana renegade -hahmolla. Jotkut renegaden letkautukset ovat vaan niin kylmiä, enkä halua aiheuttaa kivoille virtuaalihahmoille mielipahaa :D.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Fem-Sheppis hahmon statsit lopussa:
Paragon täynnä
Renegade 1 palkki

Insanity rundilla naikkonen muuttuukin viimeisen päälle pahaksi ämmäksi. Silloin nähdään käyvätkö kylmät ja vihamieliset kommentit hahmon suuhun ollenkaan.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Insanity rundilla naikkonen muuttuukin viimeisen päälle pahaksi ämmäksi. Silloin nähdään käyvätkö kylmät ja vihamieliset kommentit hahmon suuhun ollenkaan.
Tällä hetkellä just tommonen meneillään. :)

Eli aloitin Mass Effectistä kokonaan uuden hahmon, femalen, ja tarkoitus on olla harvinaisen kylmä ja säälimätön naikkonen. Onnistun ulkonäön luonnissa mielestäni paremmin kuin koskaan ennen; pistänpä pari kuvaa tuossa illemmalla.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Kakka-Pinnaklea ei taidettu muuten huomioida mitenkään? BDtS:han huomioitiin Galactic Newsissa ihan mielenkiintoisesti, joskin lyhyesti.

Mitäs muuten olette mieltä Cerberus Daily Newsista? Mielestäni todella mielenkiintoista kamaa ja hieno palvelu faneille. Juuri täydellinen online-komponentti yksinpeliropeen, eli maailman syventäminen jatkuvilla päivityksillä. Eilenhän julkistettiin uusi älyllinen rotu, joka oltiin löydetty galaksista.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Kakka-Pinnaklea ei taidettu muuten huomioida mitenkään? BDtS:han huomioitiin Galactic Newsissa ihan mielenkiintoisesti, joskin lyhyesti.
Itseasiassa myönnän, että ränkläsin Galactic News-automaatteja muutamaan kertaan ihan kyllästymiseen asti, kun yritin löytää referaatteja Pinnakleen. En onnistanut. :(
Mitäs muuten olette mieltä Cerberus Daily Newsista? Mielestäni todella mielenkiintoista kamaa ja hieno palvelu faneille. Juuri täydellinen online-komponentti yksinpeliropeen, eli maailman syventäminen jatkuvilla päivityksillä. Eilenhän julkistettiin uusi älyllinen rotu, joka oltiin löydetty galaksista.
On kyllä todella hyvin ajateltu ja toimiva ominaisuus. Luonnollisesti tulee luettua aina, välillä mukana todella mielenkiintoisiakin tärppejä.

Tosin ainoa kysymysmerkki on, milloin noiden tuottaminen lakkaa. Toivottavasti ei ennen ME3:a.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Tosin ainoa kysymysmerkki on, milloin noiden tuottaminen lakkaa. Toivottavasti ei ennen ME3:a.
Jaa-a. Mahtaakohan mennä kuuppa sekaisin, jos aloittaa joka aamun kahvin kera ja lukee samalla galaksin tuoreimmat uutiset?

Preferoitavin keino on tietysti heittää ME2-levy joka päivä konsoliin sisään vähintään lukeakseen uutiset, mutta nuo kerätään myös joka päivä nettiin, jos joku haluaa sitä kautta niitä seurata.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Jaa-a. Mahtaakohan mennä kuuppa sekaisin, jos aloittaa joka aamun kahvin kera ja lukee samalla galaksin tuoreimmat uutiset?
Tuohan kuulostaa oikein mukavalta rutiinilta, jopa sellaiselta mihin allekirjoittanutkin jaksaisi taantua. :)

Ei vais, mutta mielestäni olisi parempi tehdä tuosta "Cerberus Weekly News", jotta ei jäisi mitään välistä, eikä kehittäjilläkään tulisi vääjäämätöntä ideapulaa ihan niin nopeasti.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Mitäs muuten olette mieltä Cerberus Daily Newsista? Mielestäni todella mielenkiintoista kamaa ja hieno palvelu faneille. Juuri täydellinen online-komponentti yksinpeliropeen, eli maailman syventäminen jatkuvilla päivityksillä. Eilenhän julkistettiin uusi älyllinen rotu, joka oltiin löydetty galaksista.

Muuten hyvä idea, mutta vähän huonossa paikassa ja kökösti toteutettu, kun ei tuota tekstiä vissiin voi mitenkään selata vaan se skrollaa menemään itsestään. Ärsyttävää missata tekstin alku ja sitten odotella, että yläosa tulee näkyviin.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Olenko muuten ainoa, joka olisi toivonut parempaa musiikkia lopputeksteihin? Kyllä toikin toimi, mutta jotain Massa 1:n tyyliin olisi ollut niin paljon mainiompaa.

Et ole ainoa. M4 pt II sopi niin uskomattoman täydellisesti ME1:n loppuun, että mieluiten olisin kuullut sen tämänkin lopussa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Ilmeisesti tämä nimeltämainitsematon meidänkin lollaileman hypeuutisen takana oleva (erittäin ja arvovaltainen ja tunnettu, muuten) toimittaja päästelee taas urakalla:

Mass Effect 2: probing your… Eikun… – eDome – Plaza :p
-----

Et ole ainoa. M4 pt II sopi niin uskomattoman täydellisesti ME1:n loppuun, että mieluiten olisin kuullut sen tämänkin lopussa.
Ite ottaisin tuon biisin vaikka jokaiseen Massaan, on se niin täyosuma. Tunnelmallisempaa biisiä ei scifieepoksen perään saa enää rytättyä.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Kun Uranusta probeilee oikeasta kohtaa, niin mun ohjain tärisee niin, että hyvä kun pysyy tatti kädessä.

...sitten iloisen äänen saattelemana lastiruuma täyttyy tavarasta ja tyytyväinen virne leviää naamalle.

Ehkä tästä vielä syntyy jotain! Täytyy kysyä tohtorilta.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Kun Uranusta probeilee oikeasta kohtaa, niin mun ohjain tärisee niin, että hyvä kun pysyy tatti kädessä.
Eikös se pitäisi olla ohjain kädessä, eikä "tatti" :D
Tuosta oli videokin jossain, mutta ei oikein vitsi auennut kun ei ollut äänet päällä.
 
Ylös Bottom