Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Foemani, oon lukenu, mutta tässä oli nyt toinen samankaltainen. :rolleyes: Oon jätkät pahoillani teitin puolesta.

Ei kannata lähteä tota loppua varmaan liian monta kertaa replayaamaan. Menee vaan fiilikset. Totta kai se yks "kunnollinen" veto kannattaa joskus vetää, muttei sillä vielä kiire ole.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Tuota "reseptiä" ei olla tarkkaan paljastettu. Jotkut epäilevät, että myös random-mahdollisuus on olemassa.

Tärkeintä noitten lojaalius hommien lisäksi on oikeiden tyyppien valinta oikeaan tehtävään.

Eli siis miettikää kuka olisi oikeasti hyvä johtamaan tiimiä, kuka hakkeroimaan oven jne. Te tunnette nämä tyypit ja tiedätte missä he ovat hyviä.

En usko että nuo valinnat kusi. Tali putkeen(? vai mikä se oli) Miranda johti kakkos tiimiä ja jack hoiti barrierin.
Ja Nikofin, tarkotus oli tosiaan kokeilla samalla savella paremmalla onnella. Mutta nyt olen hieman kahden vaiheilla että aloittaisiko vaan kokonaan alusta. Ja vähän tietenkin tuunais ME1 valintoja ensin.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Tästä on muuten pakko kysyä kaikilta teiltä jotka saitte sen oikein hyvän lopun, heitän spoilereihin ihan varmuudeksi;
Yksi ensimmäisen massan vahvuuksista oli mielestäni se että kaikki eivät vain voinneet selvitä matkasta joka loi oikeasti sellaisen veitsen terällä-fiiliksen. Tehtävä tuntui kirjaimellisesti hengen vaaralliselta. Voisin kuvitella että tämän jatko-osan loppu menettää hieman tehoaan jos kaikki vain selviävät, siksi kiinnostaisikin kuulla tuntemuksia mitä tuo paras loppu välitti?

Lähinnä fiilikset kiinnostavat. Millintarkan, frame by frame-analysoinnin voisi kiertää koska tuo loppu on tosiaan vielä näkemättä :)
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

En usko että nuo valinnat kusi. Tali putkeen(? vai mikä se oli) Miranda johti kakkos tiimiä ja jack hoiti barrierin.
Hmm. En tosiaan usko, että valinnat kusi. Mulla oli sama setti paitsi ryhmää johtamassa Garrus. Luulisin että Mirandakin on hyvä valinta, sillä hän on johtaja ja upseeri.

Lähetitkö jonkun pois saattamaan miehistöä?

Bioware on itse sanonut, että tuo on hyvin monimutkaisten juttujen summa. Varmaan jotkin dialogivaihtoehdotkin voi vaikuttaa. Esim. tossa kun on Miranda johdossa, niin miten hoitelit Mirandan ja Jackin riidan? Eli oliko ryhmässä kitkaa. Tuollainen tulee heti mieleen, mutta voihan kyseessä olla joku huomaamatonkin juttu tai random-event.

Foeman:
Kirjoitinkin jo, että jännitin tuon viimeisen tehtävän aikana ihan pirusti, koska oikeasti välitin porukasta. En halunnut, että kukaan kuolee. En halunnut! Ja kun kaikki sitten ihmeen kaupalla selvisi, tuli hommasta todella huojentunut ja voitonriemuinen fiilis. Tämä sopi myös empaattisen Shepardini hahmoon, joka tekee kaikkensa muiden eteen. Olisi ollut Shepardilleni kova paikka, jos joku (varsinkin Tali tai Garrus) olisi kuollut, mutta hän olisi jäänyt eloon.

Tunteita tämäkin loppu herätti, ei vaan surun tunteita. Suruakin olisi ollut hieno tuntea, mutta valitettavasti ensimmäisen läpipeluun lopun voi kokea vain kerran ja yhdellä tavalla. Se että se on kaikilla niin erilainen, tekee tästä pelistä täysin uniikin.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Osaavatkos loren paremmin tuntevat sanoa, onko peleissä esiintyvien naispuoleisten alienien puuttumiseen muita syitä, kuin mahdollinen pelintekijöiden laiskuus; siis ilmiselvät asarit ja quarianit poislukien. Ainakin naispuoleisia turianeja pitäisi palvella ihan sotilastehtävissäkin, erään pelin hahmon mukaan:

Garruksen mukaan eräs sparraus-ottelu naispuoleisen kollegan kanssa vietiin päätökseen vasta makuuhuoneen puolella: "I had reach, she had flexibility...". Tähän Shepardin legendaarista tönkköhymyä. :rolleyes:

Vai eivätkö vaan ihmisten mittapuun mukaan niin helposti miehistä erotettavissa?
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Täytyy kompata muita, että hahmokaarti on varsin onnistunut tällä kertaa. Ekassa massassa wrex oli aina se toinen taistelija, mutta tällä kertaa grunt ei. Joukosta löytyy niin paljon hyvää apua taisteluun, että valinta tulee tehtyä puhtaasti sen mukaan millaista vastarintaa on odotettavissa. Mikäpä sen parempaa kuin ensin Jackilla vetää shockwave ja sitten toisella levitaatio jo ilmassa olevaan ja lopuksi cryo vielä päälle. Kyllä tässä saa sellaista voimailoittelua aikaseksi. Ja kyllähän se miranda toinen kostyymi on ihan nami :) Itselläni vielä yksi hahmo odottaa noutoa ja sitten varusteet kuntoon ja lopputaistoon. Tässä vaiheessa jo mietin, että millä classilla vedän toisen vedon. Me1 meni soltulla ja tämä sentinelillä. Vaihtoehtoja vois olla infiltraattori tai engineeri. Onkos teillä mitä sanottavaa noista classeista?
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Mitäs tykkäsitte näistä ns. N7-missioista verrattuna nyt vaikka ykkösen UNC-tehtäviin? Tosin, vielä ei tiedetä millaisia missioita on Hammerheadin mukana tulossa, joten suora vertaaminen ei ole ihan järkevää.

Joka tapauksessa, oikein maittavaa nuo tehtävät oli ainakin kerran käydä läpi. Mukana oli toki perinteisiä räiskintätehtäviä vailla sen suurempaa juontakaan, mutta nämä olivat onneksi suht lyhyitä. Eniten nautin kuitenkin näistä villeimmistä kokeiluista, joita oli laitettu mukaan. En sen enempää lähde näitä spoilaamaan, mutta erikoisia juttujakin tulee vastaan. Lokaatiot ja maisemat olivat monesti todella nättejä.

Pettymyksenä tuli kyllä se, että yhdelläkään N7-missiolla ei tullut vastaan yhtäkään hahmoa, jolle olisi voinut puhua. Siis wtf? Jopa näissä parjatuissa ykkösen UNC-missioissa oli yleensä lopussa joku rikollispomo, joka sitten selvitteli motiivejaan ja homman saattoi ratkaista neuvottelemalla ym.

Innolla kyllä odotan millaisia tehtäviä Hammerhead heittää soppaan mukaan.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Arrrrghhh.
Noni, alotin toisen läpipeluukerran - uudella hahmolla tosin. Ja insanity-vaikeustasolla. Aluks ei tuntunu niin kovin pahalta, mutta auta armias ku pitäs Garrusta lähtiä noutamaan ja niitä ovia pitäs sulkia. Eka ovi menee iha kivasti, mutta pelimekaniikka alkaa tulla vastaan kahessa seuraavassa: Minkä hitsin vimpulan takia ton Shepardin pitää välillä itekseen nousta pystyyn ja tunkea päänsä konekiväärituleen kun oon kerta sen sinne suojan taakse torpannu? Toi tuntuu tapahtuvan randomisti esim. aseita vaihtaessa tai biotic-kykyjä käytettäessä. On se kumma.

Muutenki toi suojan ottaminen ME:ssa on "vähä-niinko-gears", mut huomattavasti ankeempi.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

^^Aika jännä.

Mass Effect 2:n toisen viikon myyntiluvut olivat hirveä pettymys. Vain 270 000, mikä on melkoinen pudotus ekan viikon yli miljoonaan (nämä siis boksin lukuja). Saas nähdä miten myynnit tästä lähtevät rullaamaan, mutta toivotaan nyt että pelillä riittäisi jalkoja vielä pitkään.

Jos täällä foorumilla on vielä henkilöitä, jotka eivät omista Mass Effect 2:sta, mutta lukevat tämän viestin, miettikääs hetki tätä:

Da76V.jpg


Nii-i. Sitä minäkin. Kauppaan siitä ku olis jo!
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

^^Aika jännä.

Mass Effect 2:n toisen viikon myyntiluvut olivat hirveä pettymys. Vain 270 000, mikä on melkoinen pudotus ekan viikon yli miljoonaan (nämä siis boksin lukuja). Saas nähdä miten myynnit tästä lähtevät rullaamaan, mutta toivotaan nyt että pelillä riittäisi jalkoja vielä pitkään.

Hetkinen, mistä nämä luvut? Ei kai vain VGChartzista?
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Hetkinen, mistä nämä luvut? Ei kai vain VGChartzista?
Kyyl. Kyl ne tosin korjas ekan viikon lukujakin ~100 keillä jälkikäteen. Eiköhän suunta ole kuitenkin selvä.

Tässä vielä mukavaa rap-mussiikkia illan ratoksi:

 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Arrrrghhh.
Noni, alotin toisen läpipeluukerran - uudella hahmolla tosin. Ja insanity-vaikeustasolla. Aluks ei tuntunu niin kovin pahalta, mutta auta armias ku pitäs Garrusta lähtiä noutamaan ja niitä ovia pitäs sulkia. Eka ovi menee iha kivasti, mutta pelimekaniikka alkaa tulla vastaan kahessa seuraavassa: Minkä hitsin vimpulan takia ton Shepardin pitää välillä itekseen nousta pystyyn ja tunkea päänsä konekiväärituleen kun oon kerta sen sinne suojan taakse torpannu? Toi tuntuu tapahtuvan randomisti esim. aseita vaihtaessa tai biotic-kykyjä käytettäessä. On se kumma.

Muutenki toi suojan ottaminen ME:ssa on "vähä-niinko-gears", mut huomattavasti ankeempi.

Joo, itseäkin vaivaa välillä kun Sheppiksen pitää nostaa päätään ylös ilman hyvää syytä. Toinen juttu mikä vaivaa taistelussa on että joidenkin kulmien takaa ei voi ampua. Mutta täytyy sanoa että sen jälkeen kun pelasin ykkösen läpi uudestaan, huomaa miten paljon taistelut ovat kehittyneet ensimäisestä osasta. ;)

Olipas muuten aikamoinen urakka pitää aluksen himokkaita naisia Sheppiksestä erossa, kun halusin olla uskollinen tuolle ME1-suhteelle. :D
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Kyyl. Kyl ne tosin korjas ekan viikon lukujakin ~100 keillä jälkikäteen. Eiköhän suunta ole kuitenkin selvä.

Nojoo, nuo VGChartzin luvut ovat vähän epäilyttäviä. Ei sillä, etteivätkö ne jonkinlaista suuntaa antaisi. Gamasutralla on aiheesta mainio artikkeli: Gamasutra - News - Analysis: What VGChartz Does (And Doesn't) Do For The Game Biz

VGChartzin jannuilla on nykyään vissiin myös peitenimellä toimiva analyysifirmakin, FADE.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Vihdoin läpi! Noin 42-43h vei aikaa kaikkinensa. Eipä ole aikoihin (Massa ykkösen jälkeen...) tullut vastaan peliä jossa olis koko ajan ollu tunteet näin pinnassa! Paljon sai naureskella hahmojen reaktioille kun heitteli erinäisiä huonoja kommentteja kummallisissa tilanteissa.
Loppua en spoilaa, mutta oli kyllä niin eeppistä menoa ettei mitään järkeä. Täyttä kultaa!

Ei pysty millään hehkuttaa tarpeeks. Ehdottamasti parasta mitä boxille on julkaistu.

Ps. Mirandan p*rse ylempänä tässä ketjussa ;)
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Jeap.
Läpi on nyt omaltakin osalta. Peliaikaa meni se vähän vajaa 43 tutnia + sit vielä pari tuntia päälle kun piti ronklata sellanen loppu aikaan että kaikki sai pidettyä hengissä :).

Suosikki hahmoja ehdottomasti Jack ja Garrus. Myös Mordin oli mahtava vaikka sitä ei tullu pidettyäkään kovinkaan paljoa mukana kentällä.
Parhaat läpät kyllä tuli nimenomaan Mordinin suusta.
Parhaimmat naurut todennäköisesti siitä keskustelusta, jossa Mordin täysin vakavin naamoin kertoi lääkärin näkökulmasta mihin minun kannattaa varautu ennen kuin Jackin kaltaisen voimakkaan biotickin kanssa petipuuhiin käyn.

Garruksen kertomukset koskien Turiaani laivaston olosuhteita ennen suurta taistelua, verrattuna Normandyyn oli myös varsin hupaisa.
Reach & Flexibility

Thane oli myös erittäin tyylikäs.
Grunt ei ollut kovinkaan mieleeni varsinkin jos Wrexiin vertaa.
Legion kova myös.

Uutta pelikertaa tossa just alottelin ja tuli mieleen
että käytiinkö tuota alun tutkimuslaitoksen sabotointi tapahtumia missään vaiheessa tarkemmin läpi? Käykö totuus esim ilmi jos syventää suhdettaan Mirandan kanssa (jota siis en tehnyt)? Nythän tuo vaikuttaa varsin epäselvältä. Miranda vaan ampuu kyselemättä itsensä lisäksi ainoan sabotointi ehdokkaan ja näin ollen sulkee keissin. Mistä tässä oli loppujenlopuksi kyse? Extreme herätyskello?

Vielä tässä kun pyyhkäisee vajaata kymmentä vihollista nekkuun ennen kun ampuu hengiltä, ja pelaa pelin Insanityllä läpi, olisi kaikki saavutuksetkin plakkarissa. Enpä ole mitään muuta peliä koskaan näin tarkkaan tullu pelattua. Onhan nuo achit tosin melko helppoja/inhimillisiä.

Molemmat julkaistut kirjatkin löyty tähän perään eBaysta varsin edukkasti, joten tilaukseen lähti. Nuo kun vielä lukasee ja sen kolmannen kohta ilmestyvän kirjan myös, alkaakin sit pitkä ME3:n odotus. Mut siitä sit enemmän siellä toisessa ketjussa.
 
Ylös Bottom